Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,574 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Historie a vývoj základní a střední waldorfské školy v Praze mezi lety 1990 až 2022
Matoulková, Eva ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá historickými souvislostmi a důvody vzniku alternativního školství v Československu po roce 1989, včetně legislativních změn, které realizaci alternativních škol umožnily. Pozornost je zaměřena na vznik waldorfských škol, které představují jeden z typů školství reformního hnutí. Cílem práce je zjistit motivaci zakladatelů a zmapovat okolnosti vzniku waldorfských škol v Československu po roce 1989. Zvláštní pozornost je věnována výzkumu vzniku a vývoje waldorfské školy v Praze 4. Diplomová práce má charakter kvalitativního výzkumu. K naplnění cílů jsou zde využívány metody analýzy a syntézy při studiu legislativních a úředních dokumentů i při vyhodnocování a komparaci rozhovorů. Pro zjištění autentických pohledů pamětníků počátků waldorfského školství v Československu po roce 1989 jsou využity metody orální historie, konkrétně rozhovory s pamětníky. Působení waldorfského výchovného a vzdělávacího přístupu na žáky se speciálními výukovými potřebami je ilustrováno prostřednictvím dvou případových studií. Waldorfské školy vnikaly na principech reformního hnutí a zároveň na základech duchovní vědy antroposofie, kterou formuloval Rudolf Steiner. Ve dvacátých letech dvacátého století vznikala v Německu a Rakousku sdružení Obec křesťanů a Antroposofická společnost. Pobočky...
Co kreslí chlapci a dívky v mladším školním věku?
Nováková, Elena ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou témat kreseb dětí v mladším školním věku s důrazem na vývojové a genderové aspekty. Teoretická část se zaměřuje na vývojové charakteristiky mladšího školního věku, kognitivní, emocionální a sociální vývoj a jejich promítnutí do kresby, jakož i genderové rozdíly v této oblasti. Empirická část využívá smíšený výzkumný design kombinující kvantitativní a kvalitativní analýzu. Cílem je porozumět, jaké motivy si děti ve věku první, třetí a páté třídy zvolí pro své kresby a zda existují rozdíly mezi dívkami a chlapci. Dále zkoumám faktory, které ovlivňují rozhodnutí dětí při volbě tématu kresby. Výsledky ukazují, že nejčastějšími motivy v kresbách jsou přírodní témata, motivy z filmů, seriálů a videoher a v neposlední řadě dopravní prostředky. Zjištěné rozdíly mezi preferencemi dívek a chlapců naznačují, že dívky častěji zobrazují přírodní motivy, zatímco chlapci preferují dopravní prostředky. Analýza neukázala změny preferencí témat během mladšího školního věku. Rozhovory s dětmi ukazují, že volba tématu kresby je ovlivněna fantazií, zájmy, médii, prostředím a zkušenostmi či vizuální oblíbeností.
Vliv vzdělávání manažerů na motivaci podřízených k dalšímu vzdělávání
Tůmová, Klára ; Urbanová, Eva (vedoucí práce) ; Liška, Roman (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vlivem dalšího vzdělávání manažerů na motivaci jejich podřízených k dalšímu vzdělávání. Cílem práce bylo zjistit, jak jsou zaměstnanci ovlivňováni přístupem jejich nadřízeného k dalšímu vzdělávání a zda má vzdělávání manažera pozitivní vliv na motivaci ke vzdělávání a rozvoji. Teoretická část je rozčleněna do tří hlavních kapitol. Nejprve se věnuje úvodu do managementu, roli a úlohám manažera, přístupům k vedení lidí, nebo manažerským kompetencím. Druhá část pojednává o vzdělávání manažerů a systematickém přístupu k jejich rozvoji, včetně případných překážek ve vzdělávání. Třetí kapitola se zabývá motivací, kde jsou definovány pojmy motivace a stimulace, kontext motivace a hierarchie potřeb a jsou zde popsány strategie, jak motivovat dospělé k učení. V praktické části práce je v rámci zvolené organizace zanalyzována vzdělávací nabídka, kterou mohou manažeři, ale i zaměstnanci pravidelně využívat. Dále jsou provedeny strukturované rozhovory se šesti vybranými manažery. Tyto rozhovory slouží k hlubšímu porozumění postojů manažerů ke vzdělávání, jejich přístupu k rozvoji jak vlastních dovedností, tak členů jejich týmů. Na rozhovory následně navazuje dotazníkové šetření v týmech, které oslovení manažeři vedou. Cílem dotazníkového šetření bylo získat širší pohled...
Efektivnost programů vzdělávání a rozvoje zaměstnanců v organizaci
Honková, Veronika ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kolek, Jindřich (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na vyhodnocení efektivnosti programů vzdělávání a rozvoje zaměstnanců v organizaci. V současné době probíhají programy vzdělávání a rozvoje v organizacích v soukromém sektoru ve velké míře nesystematicky a nahodile. Bez provedené analýzy vzdělávacích a rozvojových potřeb ku prospěchu podniku a zároveň i ku prospěchu individuálních potřeb zaměstnanců, není efektivnost zaručena. Cílem této diplomové práce je zjistit, zda v organizaci v soukromém sektoru probíhají programy vzdělávání a rozvoje a zhodnotit tak jejich efektivitu s ohledem na strategii organizace a osobnímu rozvoji zaměstnance. V teoretické části jsou uvedeny, jaké existují vzdělávací strategie a politika a jednotlivé přístupy k nim a jaké jsou momentální vzdělávací trendy. Je vymezeno systematické vzdělávání a rozvoj zaměstnanců v organizaci včetně identifikace vzdělávacích potřeb, plánování a realizace vzdělávání pracovníků, vyhodnocování výsledků vzdělávání a samotné posuzování efektivnosti vzdělávání s příklady různých metod jejího měření. Součástí je také představení vybrané organizace a její strategie vzdělávání a rozvoje spolu s uvedením aktivit, které v ní probíhají. Praktickou částí je pomocí analýzy interních dokumentů, polostrukturovaného rozhovoru s odpovědným pracovníkem zajišťující vzdělávání a...
Úloha a přínos vězeňských kaplanů v procesu rozvoje a reintegrace odsouzených
Galíková, Gabriela ; Kříž, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kursch, Martin (oponent)
Diplomová práce analyzuje působení a přínos duchovních ve Vězeňské službě České republiky. V teoretické části práce představuje roli duchovních kaplanů v prostředí vězení, zabývá se také jejím historickým vývojem a klíčovými momenty v dějinách, majícími vliv na současnou podobu duchovní péče odsouzených. Teoretická část dále předkládá výčet možností a specifik rozvoje a vzdělávání odsouzených v systému vězeňské péče a systém fungování vzdělávacího a rozvojového systému, který je odsouzeným po dobu výkonu trestu dostupný. Do tohoto spektra aktivit a činností je dále v teoretické části zasazena právě role duchovní péče. Dále je v teorii formulován vliv duchovní péče na život odsouzených a prožívání trestu. Závěr teoretické části je věnován srovnání českého a mezinárodního kontextu kaplanské a duchovenské činnosti a také tématu postpenitenciární péče, v rámci které práce předkládá specifika a způsoby duchovenské práce při reintegraci odsouzených zpět do společnosti. Teoretická část práce tvoří základ pro empirickou část, která tento výčet a popis zasazuje a ověřuje v praxi. Praktickou část tvoří analýza celkem 4 polostrukturovaných rozhovorů s vězeňskými kaplany a 1 rozhovor s kaplankou, která detailně zachycuje popis vlastního vnímání kaplanské role, specifik této práce, výčet možností práce s...
Vývoj řeči u dětí s logopedickými vadami v předškolním věku
MALÁ, Petra
Tato bakalářská práce na téma Vývoj řeči u dětí s logopedickými vadami v předškolním věku má za cíl zhodnotit vývoj řeči u dvou dětí s logopedickými vadami metodou pozorování v určitém časovém úseku. Teoretická část práce popisuje běžný vývoj dítěte předškolního věku i běžný vývoj řeči. Zmiňuje logopedické vady, jejich příčiny, projevy a reedukaci. Praktická část práce je podložena náslechy ve dvou zařízeních MŠ. Obsahuje kazuistiky pozorovaných dětí a hodnotí jejich posun v komunikaci i vývoji během daného časovém úseku.
Brownfields v úspěšných projektech regionálního rozvoje na příkladech tuzemských projektů
LIŠKOVÁ, Klára
Téma diplomové práce je spojeno s problematikou brownfileds v úspěšných projektech regionálního rozvoje na příkladech tuzemských projektů. V první části práce je shrnuta literární rešerše, základní terminologie, typologie, atd. Následně je představena metodika, tedy jaké metody jsou v práci využity. Samotná praktická část je zaměřena nejprve na shrnutí základních údajů o objektech a následně je za využití vybraných metod provedena analýza a hodnocení vybraných projektů. V závěru práce jsou shrnuty návrhy a doporučení pro nejhůře hodnocený projekt.
Study of Technical Preparation of a Production Portfolio for Production Organization
Cabúk, Matej ; Tesař, Rostislav (oponent) ; Jurová, Marie (vedoucí práce)
Launching a new product on the market requires a lot of preparatory work. In international companies, procedures and rules are clearly given. And while theory defines the technical production preparation activities, the actual processes vary from company to company. This diploma thesis focuses on the analysis and optimization of partial tasks, mainly on the design preparation of production. It proposes solutions to improve processes from a designer's point of view. In order to understand the appropriateness of the proposed solutions, it is necessary to know the nature of the analyzed company, which will be briefly presented. The proposals deal with software equipment in the workplace, the potential of which is not fully exploited by the employees. And although good quality software is an important part of the efficient operation of any company, for some activities it is preferable to limit the software used and simplify the processes. The specialists do their job with high quality and in less time. Creating a position of a specialist in photorealistic visualizations gives room to employee to develop in the field. Various factors, such as motivation and work environment, affect the performance of employees. Introducing new benefits, improving transport infrastructure and promoting alternative ways of travelling to work can have a positive impact on employee performance and satisfaction. The final part evaluates the proposals from a technical and economic perspective.
Komunikace a firemní kultura ve stavebnictví
Macinková, Martina ; Molnár, Josef (oponent) ; Linkeschová, Dana (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na komunikaci a firemní kulturu ve stavebnictví, s důrazem na jejich význam a zlepšování. Práce si klade za cíl podchytit důležitost tohoto tématu v kontextu stavebnictví. V teoretické části práce je detailně zkoumána problematika komunikace a kultury ve stavebnictví, aby byl získán její komplexní přehled. V praktické části jsou prezentovány výsledky provedených výzkumů, které kombinují kvantitativní a kvalitativní přístup. Data byla získána prostřednictvím dotazníkových šetření a řízených rozhovorů se zaměstnanci vybraných stavebních firem. V závěru práce jsou shrnuty dílčí závěry a formulována doporučení pro zlepšení komunikace a firemní kultury ve stavebních firmách. Součástí této práce byl návrh účinnější metodologie dotazníkového šetření a tipy pro zatraktivnění tohoto oboru mladým lidem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,574 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.