Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 170 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Nadané děti s ADHD v rodině
Němcová, Hana ; Kadrnožková, Monika (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Práce je zaměřena na tématiku dvojí výjimečnosti u dětí školního věku. Zabývá se specifiky nadaných dětí s ADHD. Cílem práce je zjistit a popsat, jak rodiny přistupují k péči o nadané děti s ADHD. Cílem je také zjistit a popsat, jakým způsobem rodiče spolupracují s dalšími institucemi a jaké zdroje informací využívají při sebevzdělávání se v této problematice. Teoretická část definuje základní pojmy nadání, mimořádné nadání, inteligence, dvojí výjimečnost a ADHD. Popisuje specifika diagnostiky a péče o nadané děti s ADHD. V empirické části bylo provedeno kvalitativní šetření prostřednictvím designu případové studie. Jako respondenti byli zvoleni rodiče žáků s dvojí výjimečností. Získaná data byla analyzována pomocí metod otevřeného kódování, tematického kódování a komparativní analýzy. Z výsledků výzkumu vyplývá, že rodičům se při péči o nadané děti s ADHD osvědčilo zavést pevný řád a strukturu a své děti motivovat pomocí odměn. K péči o tyto děti rodiče přistupují aktivně a zodpovědně. Efektivní komunikace se školou je pro rodiče velmi důležitým aspektem vzdělávání jejich dětí. Tato komunikace bývá ale v některých případech spíše problémová a část rodičů by vyžadovala aktivnější přístup školy k řešení problémů. Rodiče při sebevzdělávání ohledně problematiky dvojí výjimečnosti využívají řadu zdrojů,...
Informovanost, zkušenosti a strategie učitelů při práci s dětmi s ADHD
Lidinská, Tereza ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Richterová, Magdalena (oponent)
Předmětem této práce jsou učitelé přicházející do styku s dětmi s hyperkinetickým syndromem. Cílem je zmapovat informovanost učitelů o fenoménu ADHD, jejich zkušenosti s dětmi s ADHD a v neposlední řadě strategie pro práci s dětmi s ADHD. V první části této studie nalezne čtenář teoretické informace o hyperkinetickém syndromu, konkrétně pak o historii, etiologii, epidemiologii, projevech, subtypech, diagnóze, komorbiditách, léčbě a práci s dětmi s ADHD. Teoretické informace slouží jako podklad pro druhou praktickou část, zjišťující, zda jsou učitelé o této teorii informováni, a zda se nějakým způsobem odráží i v jejich zkušenostech. Ve druhé empirické části je popsána jednak metodologie studie a jednak samotné výsledky. Studie probíhala cyklicky, kdy se prolínala fáze procesu sběru dat a vyhodnocování dat. Zároveň bylo využito metody sněhové koule, kdy se jednotlivé analyzované informace na sebe nabalovaly, a tak vytvářely podnět k dalšímu výzkumu. S ohledem na cíle této práce bylo zvoleno šetření kvalitativního typu. Informace byly sbírány prostřednictvím rozhovorů. Bylo stanoveno celkem 5 výzkumných otázek: Jaká je informovanost učitelů o ADHD? Jaké jsou konkrétní zkušenosti učitelů s dětmi s ADHD? Jaké používají strategie při výuce dětí s ADHD? / Jaké používají strategie při výuce dětí, které...
EEG Biofeedback Application
Zapletal, Jakub ; Drahanský, Martin (oponent) ; Tinka, Jan (vedoucí práce)
This work is a summary of current approaches to EEG signal processing for EEG biofeedback purposes and contains a design and implementation details of a custom EEG biofeedback application for attention training. It is accompanied by a case study, which evaluates the effects of the application on measured EEG signals of a neurotypical student and a student with ADHD.
Problematika tělesné výchovy na 1. stupni základní školy pro žáky s ADHD
Janíková, Alice ; Dlouhý, Martin (vedoucí práce) ; Bunc, Václav (oponent)
Teoretická část vymezuje pojem ADHD, příčiny vzniku, projevy tohoto syndromu a možnou léčbu a možnosti pomoci žákovi se syndromem ADHD. Také jsou zde zmíněná možná přidružená onemocnění. Dále se práce zaměřuje na tělesnou výchovu, její historii a vývoj, také jsou zde zmíněné didaktické zásady výuky tělesné výchovy na prvním stupni základních škol. V praktické části se pomocí strukturovaných rozhovorů s rodiči a s učiteli zjišťují problémy, které nastávají nebo mohou nastat u žáků s ADHD při hodině tělesné výchovy, případně v podmínkách doma - tělesná výchova během pandemie koronaviru byla značně zanedbána, proto se výzkum snažil zjistit, jak si tyto děti pohyb nahrazovaly nebo jaká byla snaha ze stran učitelů tělesnou výchovu nahradit. Na základě těchto odpovědí byl vytvořen soubor her/vyučovacích hodin, které by problémům předcházely, jde o aktivity, které žáci s ADHD mohou provozovat i doma v prostorech mezi online výukou. KLÍČOVÁ SLOVA ADHD, hyperaktivita, motorické schopnosti, hry a aktivity, tělesná výchova, první stupeň ZŠ
Dítě s ADHD v prostředí dětského domova
KLIMEŠOVÁ, Kristýna
Bakalářská práce "Dítě s ADHD v prostředí dětského domova" si klade za cíl zjistit, jaké zkušenosti mají pracovníci dětského domova s dětmi, kterým byla diagnostikována porucha pozornosti s hyperaktivitou. Práce se skládá ze dvou částí - části praktické a teoretické. V teoretické části jsou popsány příčiny vzniku, diagnostická kritéria a léčba syndromu ADHD. Dále jsou zde popsány jak základní skupiny symptomů, tak i symptomy přidružené. Poslední kapitola teoretické části popisuje zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy. Praktická část je realizována pomocí polostrukturovaných rozhovorů s pracovníky dětského domova a vlastním pozorováním. Získaná data jsou analyzována metodou "vyložení karet".
Funkce metamfetaminu v životě uživatele s diagnózou onemocnění ADHD v souvislosti se sebemedikační teorií užívání návykových látek
Hofmannová, Zuzana ; Minařík, Jakub (vedoucí práce) ; Minařík, Gabriela (oponent)
Východiska: Porucha pozornosti a hyperaktivity (ADHD) zvyšuje riziko zneužívání návykových látek. V rámci teorie sebemedikace ADHD si osoby s ADHD volí stimulační látky jako kompenzaci nepříjemných stavů, a především jako úlevu a potlačení symptomů ADHD jako je nadměrná hyperaktivita, nepozornost a emoční labilita. Cíle: Cílem výzkumné části bylo popsat souvislosti užívání metamfetaminu v uživatelské kariéře osob s diagnostikovaným onemocněním ADHD se zaměřením na důvody užívání a přínosy metamfetaminu u této skupiny v rámci teorie sebemedikace užívání návykových látek směřované k prevenci a léčbě adiktologických poruch. Metody: Výzkum byl tvořen kvalitativní formou pomocí polostrukturovaného rozhovoru. K analýze dat byla použita metoda otevřeného, axiálního kódování a zachycování vzorců. Celkový soubor tvořilo 6 osob, kteří byli vybráni na základě záměrného účelového výběru přes instituce, konkrétně z Kliniky adiktologie v Praze. Výsledky: Z výsledků vyplývá, že metamfetamin byl převážně užíván z důvodů, které uživateli pomáhají k normální fungování, zvýšené produktivitě a soustředění, vyššímu sebevědomí a k potlačení negativních emocí. Byly zaznamenány kladné změny intenzity symptomů ADHD jak v čase, tak především po užití metamfetaminu. Změny k lepšímu po požití se projevily v oblastech...
Prevalence užívání návykových látek u osob s diagnostikovaným ADHD
Svobodová, Tereza ; Šťastná, Lenka (vedoucí práce) ; Vacek, Jaroslav (oponent)
Východiska: Porucha pozornosti s hyperaktivitou (ADHD) se stává stále aktuálnějším výzkumným tématem u dospělých klientů v adiktologii. Pravděpodobně se jedná o jeden z rizikových faktorů vzniku závislosti. Většina dostupných výzkumů se zabývá zkoumáním problematiky ADHD u osob, kteří jsou oslovování již v rámci léčby v některé z adiktologických služeb. Přesto tyto výzkumy dokazují, že se hyperaktivní porucha u osob se závislostní problematikou vyskytuje. Hyperaktivní porucha zároveň pravděpodobně stojí za řadou komplikací v průběhu adiktologických intervencí, zvyšuje riziko předčasného ukončení léčby a znamená větší zátěž jak pro klienty, tak i personál. Cíle: Cílem této práce bylo zjistit, jaká je prevalence užívání návykových látek u dospělých osob s diagnostikovaným ADHD, tedy zda tato specifická skupina užívá návykové látky a do jaké míry. Doplňujícím cílem bylo přinést náhled, jaké účinky látek uživatelé reflektují a co může být jejich motivací k pokračování v užívání návykových látek. V neposlední řadě si práce klade za cíl tyto výsledky porovnat s obecnou populací. Metody: Pro získání dat byl použit online dotazník inspirovaný Evropským modelovým dotazníkem, který obsahuje set otázek měřících prevalenci užívání návykových látek v celoživotním, dvanáctiměsíčním a třicetidenním časovém...
Specifika tréninku u dětí s ADHD v tenise
Slavíková, Magdalena ; Šteffl, Michal (vedoucí práce) ; Kočíb, Tomáš (oponent)
Název: Specifika tréninku u dětí s ADHD v tenise Cíle: Cílem této studie bylo navrhnout soubor pedagogicko-psychologických doporučení a strategií pro trenéry a rodiče, které by pomohly maximalizovat účinnost a pozitivní dopad tenisového tréninku na děti s poruchou pozornosti s hyperaktivitou (ADHD). Metody: Proběhlo pozorování tří vybraných dětí s ADHD během tenisového tréninku. Pozorování proběhlo po dobu jedné tréninkové jednotky. Tato metoda umožňuje sbírat data přímo z prostředí, v němž se děti přirozeně nacházejí. Dále byl realizován řízený strukturovaný rozhovor s trenérem zmíněných tří dětí. Tento rozhovor byl založen na deseti předem připravených otázkách, které se týkaly práce s dětmi s ADHD, výukových strategií a budoucnosti těchto dětí v tenise. Data z rozhovorů byla analyzována pomocí principu zakotvené teorie, což pomohlo identifikovat klíčové aspekty a vzorce v odpovědích trenéra. Výsledky těchto analýz pak byly využity k vytvoření návrhů pedagogických strategií pro práci s dětmi s ADHD v tenise. Výsledky: Výsledky naší studie poskytují obraz o situaci dětí s ADHD v kontextu tenisového tréninku. Pozorování ukázalo specifické chování a reakce dětí s ADHD během tréninkových jednotek. Byly identifikovány klíčové vzorce a aspekty chování, které mohou ovlivnit jejich učení a vývoj v rámci...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 170 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.