Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 293 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Klima škol v sociálně vyloučených a nevyloučených lokalitách
Kafková, Barbora ; Tirpák, Jan (vedoucí práce) ; Kadrnožková, Monika (oponent)
Bakalářská práce se zabývá analýzou klimatu škol v sociálně vyloučených a nevyloučených lokalitách. Toto téma je aktuální, je proto důležité se jím dále zaobírat V teoretické části jsou vymezeny základní okruhy sledované problematiky a to s akcentem na klima školní třídy a jednotlivé vybrané aktéry tohoto školního života. V praktické části je zkoumáno klima škol z vyloučených a nevyloučených lokalit. Výzkum je proveden na základě souboru dotazníků Klima školy (Grecmanová a kol., 2012) pro učitele a žáky. Respondenty jsou žáci základních škol, konkrétně druhého stupně základní školy. Cílem práce je zjistit, analyzovat a porovnat rozdíly v hodnocení vybraných oblastí klimatu škol v těchto lokalitách žáky a učiteli. Celkový počet žáků jednotlivých škol je 592, kdy z vyloučených lokalit je 273 žáků a z nevyloučených 319 žáků. Výsledky zjištěné v dotazníku pro žáky jsou následně porovnány s hodnocením průnikových položek dotazníku pro učitele. KLÍČOVÁ SLOVA Klima školy, vyloučené lokality, dotazník, starší školní věk, učitelé, žáci
Využívání nástrojů umělé inteligence ve vzdělávání
Budský, Dominik ; Leipert, Jiří (vedoucí práce) ; Beneš, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá využitím umělé inteligence, zejména generativních prediktivních modelů textu, jako je například model GPT, ve vzdělávacím procesu. Cílem práce je poskytnout učitelům, studentům a žákům komplexního průvodce, jak tyto nástroje efektivně využívat k obohacení výukového procesu, podpoře kreativity a efektivnější přípravě. Práce podrobně popisuje aplikaci umělé inteligence ve školství, včetně přípravy na hodiny, organizace a inspirace pro pedagogy, ale také přínosy pro žáky a studenty při učení a práci s informacemi. Praktické aplikace a prompty pro chatboty jsou demonstrovány s cílem ukázat, jak mohou pedagogové, studenti a žáci tyto nástroje využívat ve svůj prospěch. Práce zdůrazňuje, že integrace umělé inteligence do pedagogické praxe nabízí řadu výhod, od personalizace učení po zlepšení dostupnosti vzdělání a zdůrazňuje potenciál umělé inteligence pro transformaci tradičních vzdělávacích metod, a to s důrazem na přístupnost pro všechny pedagogy, studenty a žáky.
Podpora žáků s duševními poruchami na vybrané SŠ
Hejhalová, Tereza ; Machovcová, Kateřina (vedoucí práce) ; Zicha, Zbyněk (oponent)
1 ABSTRAKT Diplomová práce se věnuje výskytu duševních poruch u adolescentů a poskytování podpory prostřednictvím školních poradenských služeb. Toto téma je aktuální a vyžaduje rozsáhlou diskusi a zvýšenou pozornost veřejnosti vzhledem k stále narůstající problematice duševního zdraví mladých lidí. Cílem práce je nejen objasnit, ale i podrobně popsat problematiku duševních poruch u adolescentů, se zvláštním zaměřením na školní poradenské pracoviště a jeho pracovníky. Teoretická část práce předkládá analýzu základních pojmů spojených se zdravím, adolescencí a duševními poruchami. Zahrnuje také výčet nejčastějších duševních poruch vyskytujících se v tomto věkovém období. Kromě toho se detailně věnuje analýze školního poradenského systému, což poskytuje hlubší pohled na strukturu a organizaci poskytované podpory. Praktická část práce využívá kvalitativního výzkumu, který zahrnuje pozorování školního prostředí, analýzu školních dokumentů a rozhovory s pracovníky školního poradenského pracoviště. Tyto metody umožní nahlédnout do praktické stránky poskytování pomoci a podpory žákům s duševními poruchami ve vybraném školním prostředí. Výzkumná část se zaměřuje na podrobnou analýzu poskytovaných poradenských služeb v dané škole, včetně identifikace nejčastějších duševních poruch žáků. V závěru diplomové práce je...
Využívání didaktických pomůcek pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v Praktické škole dvouleté
Kůlová, Markéta ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Bartoňová, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá zhodnocením potřebnosti souboru didaktických pomůcek pro žáky s různými speciálně vzdělávacími potřebami, vytvořením a ověřením souboru didaktických pomůcek pro žáky oboru Praktická škola dvouletá, které lze využít ve výuce předmětů Šití a Práce s materiály. Z důvodu absence vhodných pomůcek z oblasti šití a práce s materiály pro středoškolské žáky s širokou škálou postižení se jevilo jako vhodné řešení vymyslet a vytvořit pomůcky tzv. na míru, a to na základě teoretické analýzy problematiky vzdělávání žáků s SVP, převážně s lehkou a střední mentální retardací, poruchami autistického spektra a kombinovaným postižením či s narušenou komunikační schopností. V praktické části byla využita metoda pozorování, rozhovoru a akčního výzkumu při ověřování didaktických materiálů v konkrétních výukových situacích se žáky Praktické školy dvouleté Střední odborné školy v Liberci. Cílem práce je odpověď na výzkumnou otázku, zda se podařilo vytvořit a ověřit soubor didaktických pomůcek, které lze využít v teoretické i praktické výuce pro vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v předmětech Šití a Práce s materiály, tedy zda je soubor pomůcek vhodný, rozvíjející a smysluplný. Pomůcky byly aplikovány a úspěšně ověřeny v hodinách Práce s materiály a Šití v 1. a 2. ročníku...
Využití tabletů ve výuce německého jazyka na vybrané základní škole
Krulišová, Věra ; Šaroch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Obecným cílem této diplomové práce je zmapovat využívání tabletů ve výuce německého jazyka na vybrané základní škole. Teoretická část je věnována začleňování digitálních technologií do výuky v ČR, technické charakteristice tabletů, jejich správě a následnému didaktickému využití v hodinách německého jazyka. V této části jsou také zmíněny výhody a nevýhody využívání tabletů ve výuce. Prvním cílem praktické části diplomové práce bylo zjistit, jakých výsledků dosahují vybraní žáci pracující s tablety (iPad) oproti žákům, kteří pracují bez tabletů (iPad) vzhledem k vzdělávacímu cíli vyučovací hodiny. Druhým cílem praktické části bylo zmapovat názory a postoje vybrané vyučující německého jazyka a vybraných žáků na téma začleňování a využívání tabletů v hodinách německého jazyka. Praktická část je věnována šetření pomocí akčního výzkumu, kdy byly naplánovány a realizovány vyučovací hodiny německého jazyka s použitím tabletů (iPad) v experimentální skupině a bez použití tabletů (iPad) v kontrolní skupině v 7., 8. a 9. třídě na vybrané základní škole. Po realizaci těchto hodin proběhly polostrukturované rozhovory s žáky, kteří vyučovací hodiny absolvovali a polostrukturovaný rozhovor s vyučující německého jazyka vybraných žáků. KLÍČOVÁ SLOVA tablet, iPad, ICT, německý jazyk, aplikace, žáci
Jedovaté rostliny a houby - žákovské povědomí o konkrétních druzích jako prevence intoxikace
Rendlová, Lucie ; Andreska, Jan (vedoucí práce) ; Hanel, Lubomír (oponent)
Předmětem této práce bylo ověřit znalosti jedovatých rostlin a hub u žáků a učitelů a představit přehled vybraných jedovatých druhů rostlin a hub. Teoretická část se zaměřuje na vzdělávací systém a zařazení této problematiky z hlediska vzdělávacích programů. V další části je uvedena kazuistika vážných otrav dětí, která sloužila jako jeden z podkladů pro výběr jednotlivých uvedených druhů. Přehled jednotlivých druhů je zaměřen na popis, účinné látky a projevy otrav s informacemi o možné první pomoci. U některých druhů jsou uvedeny historické zajímavosti coby možný didaktický prostředek pro výuku. V praktické části se zaměřuji na ověření hypotéz. Předpokládám malou znalost této problematiky u učitelů i u dětí. V závěru práce potvrzuji hypotézu o povrchní znalosti jedovatých rostlin a hub u učitelů. Hypotéza, kde předpokládám neznalost dětí uvedeného problému, nebyla potvrzena, ale jejich znalosti byly podpořeny předešlou prezentací na dané téma. Povědomí o jednotlivých druzích jedovatých rostlin je důležité nejen pro dětí a jejich bezpečný pobyt na školních akcích, ale i pro učitele jakožto osoby odpovědné za jejich bezpečnost. A v neposlední řadě jsou znalosti učitelů důležitou motivací pro děti. KLÍČOVÁ SLOVA Žáci, přírodní jedy, otravy
Úloha občanské a osobnostně rozvojové výchovy v době experimentování s osobní a sexuální identitou
Honzáková, Lucie ; Syřiště, Ivo (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou sexuální a genderové identity dětí a dospívajících. Zkoumá výchovu dětí a dospívajících s odlišnou genderovou identitou z pohledu filozofického, psychologického a sociologického a dále úlohu učitelů, rodičů a celé společnosti. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje kapitoly věnující se vzdělávání, výchově dětí, dospívajících s odlišnou genderovou identitou, novému pohledu na genderovou identitu a podpoře individuálního trans. Praktická část se zaměřuje na studii, která zkoumá postoj především učitelů, rodičů a žáků na transgenderovou problematiku. Cílem praktické části je zmapování úrovně respektu k odlišnostem z pohledu učitelů, rodičů a žáků na jedné střední odborné škole v okresním městě ve Středočeském kraji a dále zmapovat pohledy ze zahraničí tří středních odborných škol. Výzkumné šetření je koncipováno jako kvantitativně- kvalitativní dotazníkové šetření na jedné střední odborné škole a jako polostrukturované rozhovory s učitelem, rodičem a žákem. Na zjištění pohledů ze zahraničí byly poslány jednotné otázky elektronickou poštou třem středním odborným školám. Výsledky této práce přinášejí informace o současné situaci s experimentováním s osobní a sexuální identitou. Závěry výzkumného šetření identifikují...
Historie školy ve Stachách v letech 1939-1989
HEIDENREICHOVÁ, Katarína
Diplomová práce se věnuje historii školy ve Stachách v daném období. První část práce je věnována popisu a historii obce, ve které se škola nachází. Poté následuje stručný průřez vývojem vzdělávání od dob habsburské monarchie po vznik republiky. Další kapitoly jsou rozdělené na období, v kterých je popsán stručně přehled dějinných událostí. A poté jsou zpracované historické události, které se ve škole udály, a mohly tak ovlivňovat hod-noty učitelů, a dění ve škole. Podkladem pro zpracování těchto událostí byly dochované Kroniky školy, které se nacházejí v archivu Prachatice, Kronika stašské školy, zápisy z pedagogických rad a vyprávění pamětníků
Posouzení informačního systému firmy a návrh změn
Kováč, Jakub ; Klusák, Aleš (oponent) ; Koch, Miloš (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá analýzou a zhodnocením informačního systému pro střední školy pomocí vybraných metod. Předkládá návrh řešení s ohledem bezpečnost, spolehlivost, funkčnost a finanční stránku celého systému. Výsledný návrh by měl vést ke zlepšení celkového stavu ICT v analyzované instituci.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 293 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.