Žádný přesný výsledek pro Hana , Hana nebyl nalezen, zkusme místo něj použít Hana Hana ...
Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15,973 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Nadané děti s ADHD v rodině
Němcová, Hana ; Kadrnožková, Monika (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Práce je zaměřena na tématiku dvojí výjimečnosti u dětí školního věku. Zabývá se specifiky nadaných dětí s ADHD. Cílem práce je zjistit a popsat, jak rodiny přistupují k péči o nadané děti s ADHD. Cílem je také zjistit a popsat, jakým způsobem rodiče spolupracují s dalšími institucemi a jaké zdroje informací využívají při sebevzdělávání se v této problematice. Teoretická část definuje základní pojmy nadání, mimořádné nadání, inteligence, dvojí výjimečnost a ADHD. Popisuje specifika diagnostiky a péče o nadané děti s ADHD. V empirické části bylo provedeno kvalitativní šetření prostřednictvím designu případové studie. Jako respondenti byli zvoleni rodiče žáků s dvojí výjimečností. Získaná data byla analyzována pomocí metod otevřeného kódování, tematického kódování a komparativní analýzy. Z výsledků výzkumu vyplývá, že rodičům se při péči o nadané děti s ADHD osvědčilo zavést pevný řád a strukturu a své děti motivovat pomocí odměn. K péči o tyto děti rodiče přistupují aktivně a zodpovědně. Efektivní komunikace se školou je pro rodiče velmi důležitým aspektem vzdělávání jejich dětí. Tato komunikace bývá ale v některých případech spíše problémová a část rodičů by vyžadovala aktivnější přístup školy k řešení problémů. Rodiče při sebevzdělávání ohledně problematiky dvojí výjimečnosti využívají řadu zdrojů,...
Specifika a současné výzvy školních poradenských služeb Univerzity Karlovy a České zemědělské univerzity v Praze z perspektivy studentů
Kubecová, Hana ; Kříž, Jaroslav (vedoucí práce) ; Pavlov, Ivan (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem poradenských služeb v prostředí vysokých škol. Konkrétně se zaměřuje na poskytované služby na Univerzitě Karlově a České zemědělské univerzitě v Praze z pohledu studentů. Problematika poradenských služeb pro studenty vysokých škol je velmi klíčovou záležitostí. Působení těchto služeb pomáhá studentům s překonáváním studijních i osobních překážek, které mohou zkomplikovat úspěšné dokončení studia a uzavřít tak studentům možný vstup na pracovní trh. Témata teoretické části této práce jsou charakteristiky a východiska poradenství, druhy poskytovaných poradenských služeb a zejména rešerše a komparace poskytovaných poradenských služeb na vybraných univerzitách. Cílem práce je popsat současnou situaci poradenských služeb na jednotlivých univerzitách pomocí názorů studentů a identifikovat tak aspekty ovlivňující informovanost a celkovou využitelnost poradenských služeb. Výsledná data výzkumného šetření poukazují na skutečnost, že studenti o poradenské služby spíše zájem nemají. Důvodem je zejména osobní a studijní spokojenost, současně však i důvod v podobě nízké informovanosti. Celková informovanost o poradenských službách dosahuje průměrných výsledků, avšak dle odpovědí respondentů univerzity nepoužívají vybrané univerzity dostatečné množství informačních prostředků k...
Kazuistika fyzioterapeutické péče o pacienta s diagnózou revmatoidní artritida s bolestí v oblasti ramenního a kyčelního kloubu
Janouchová, Hana ; Novotná, Irena (vedoucí práce) ; Zinková, Iva (oponent)
Autorka: Hana Janouchová Vedoucí práce: Mgr. Irena Novotná Název: Kazuistika fyzioterapeutické péče o pacienta s diagnózou revmatoidní artritida s bolestí v oblasti ramenního a kyčelního kloubu Cíle: Cílem této bakalářské práce je vypracovat kazuistiku pacienta s diagnózou revmatoidní artritida. Zpracovat teoretické poznatky o této diagnóze získaných z odborné literatury a navrhnout vhodné postupy fyzioterapeutické péče pro pacienta s touto diagnózou. Metody: Bakalářská práce se skládá ze dvou částí, kdy část teoretická se zaměřuje na popis obecné stavby kloubu a popis revmatoidní artritidy, jejího klinického obrazu a možností diagnostiky a terapie. Ve speciální části je zpracována kazuistika konkrétního pacienta s touto diagnózou. V rámci kazuistiky byly použity vyšetřovací metody a terapeutické postupy, které jsou náplní bakalářského studia oboru Fyzioterapie na Fakultě tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy. Výsledky: U pacienta došlo k minimalizaci bolestí v kloubech a ke zvětšení rozsahu kloubní pohyblivosti. Další výsledky jsou popsány v kapitole Zhodnocení efektu terapie. Závěr: Během terapie bylo dosaženo všech stanovených cílů. Klíčová slova: revmatoidní artritida, zánětlivé onemocnění, kloub, fyzioterapie
Hudební pohádka Lotrando a Zubejda v hudební výchově
Blažková, Kamila ; Selčanová, Zuzana (vedoucí práce) ; Váňová, Hana (oponent)
Diplomová práce Hudební pohádka Lotrando a Zubejda v hudební výchově představuje jmenovanou hudební pohádku a její aplikaci v hodinách hudební výchovy. Teoretická část předkládané práce stručně poukazuje na původ a vznik pohádek. Blíže se zaměřuje na definici pohádky jak z hlediska literárního, tak i hudebně dramatického žánru. Přičemž nastiňuje vliv tohoto fenoménu na psychický vývoj dítěte. V této souvislosti se diplomová práce věnuje období mladšího školního věku, které charakterizuje nejenom s ohledem k sociálnímu a emočnímu vývoji, ale hlavně se zřetelem k vývoji hudebnímu. Praktická část závěrečné práce přináší příklady aktivit do hodin hudební výchovy, které se inspirují filmovou hudební pohádkou Lotrando a Zubejda. Tyto aktivity byly realizovány s žáky 3. ročníku na 1. základní škole Tomáše Garrigua Masaryka v Milevsku a zaznamenány formou vyučovacích příprav. Výsledkem praktické části předkládané práce jsou pak modelové příklady a několik metodických listů, jež mohou sloužit jako inspirace pro práci s hudební pohádkou ve výchovně vzdělávacím procesu. K doplnění vhledu do dané problematiky práce popisuje výsledky krátkého dotazníkového šetření, kterého se zúčastnili respondenti z řad vyučujících hudební výchovy na 1. stupni základní školy, kde proběhla realizace projektového vyučování....
Co kreslí chlapci a dívky v mladším školním věku?
Nováková, Elena ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou témat kreseb dětí v mladším školním věku s důrazem na vývojové a genderové aspekty. Teoretická část se zaměřuje na vývojové charakteristiky mladšího školního věku, kognitivní, emocionální a sociální vývoj a jejich promítnutí do kresby, jakož i genderové rozdíly v této oblasti. Empirická část využívá smíšený výzkumný design kombinující kvantitativní a kvalitativní analýzu. Cílem je porozumět, jaké motivy si děti ve věku první, třetí a páté třídy zvolí pro své kresby a zda existují rozdíly mezi dívkami a chlapci. Dále zkoumám faktory, které ovlivňují rozhodnutí dětí při volbě tématu kresby. Výsledky ukazují, že nejčastějšími motivy v kresbách jsou přírodní témata, motivy z filmů, seriálů a videoher a v neposlední řadě dopravní prostředky. Zjištěné rozdíly mezi preferencemi dívek a chlapců naznačují, že dívky častěji zobrazují přírodní motivy, zatímco chlapci preferují dopravní prostředky. Analýza neukázala změny preferencí témat během mladšího školního věku. Rozhovory s dětmi ukazují, že volba tématu kresby je ovlivněna fantazií, zájmy, médii, prostředím a zkušenostmi či vizuální oblíbeností.
Umělecké směry ve výtvarných aktivitách
Dann, Hana ; Hanková, Zdeňka (vedoucí práce) ; Richterová, Magdalena (oponent)
Ve své bakalářské práci se zabývám výtvarnými aktivitami pro žáky středního škol- ního věku, které by měly propojit téma uměleckých směrů 19. a 20. století s dětskou tvoři- vostí. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá následujícími tématy: zájmová činnost ve volném čase, vývoj dětského výtvarného projevu, tvořivosti, cíle výtvarné výchovy a podnětné prostředí. V závěru teoretické části se soustředím především na popis jednotlivých uměleckých směrů a jejich hlavních představitelů. S ohledem na návrh projektu se budu konkrétně zabývat postimpresionismem, kubismem a surrealismem. Cílem práce je navrhnout a ověřit projekt výtvarných činností zaměřených na vy- brané umělecké směry ve výtvarných aktivitách dětí. V návrhu se pokusím o netradiční a originální ztvárnění uměleckých směrů v dětské tvořivosti. Mojí snahou je i ověření mezi- předmětového propojení, například s matematikou/geometrií či jinými předměty. Projekt směřuje k uplatnění ve volnočasových aktivitách pro děti. KLÍČOVÁ SLOVA zájmové činnosti ve volném čase, výtvarné umění, umělecké směry 19. - 20. století, netra- diční techniky, mezipředmětové propojení
Genderové rozdíly ve svědectvích z Osvětimi
Navrátilová, Kristýna ; Valentová, Hana (vedoucí práce) ; Presslerová, Pavla (oponent)
Práce se zabývá svědectvími z doby holokaustu. Jejím cílem bylo porovnat dvě vybraná svědectví přeživších, najít hlavní témata a porovnat tato svědectví i z hlediska genderu. Ke stanovení hlavních témat jsem použila 17 svědeckých výpovědí, které jsem přečetla. V první části práce se zabývám vývojem vnímání svědectví v čase, vztahem holokaustu a genderu a svědectvím jako žánrem. Ve druhé části analyzuji svědectví Elieho Wiesela a Edith Egerové. Hledala jsem společné rysy i rozdíly v prožívání věznění. Vybrala jsem událost, která hrdiny během dospívání v táboře zásadně ovlivnila a zabývala se i jejich vývojem před válkou a po válce. Jako zásadní pro jejich přežití se jeví přítomnost blízké osoby v táboře a poté jejich schopnost odmítnout vinu za to, co jim stalo. Oba aktéři také dokázali uplatnit zkušenosti z let věznění ve svém profesním životě po válce. Z hlediska genderu se svědectví Elieho Wiesela a Edith Egerové zásadně neliší, naopak jsou si velmi podobná. Gender tedy na přežití těchto svědků neměl zásadní vliv.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15,973 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.