Fakulty UK (VŠKP)

Fakulty UK (VŠKP) Nalezeno 192,380 záznamů.  začátekpředchozí191394 - 191403dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vnímání tvaru drobných předmětů u pětiletých dětí
Skalová, Dana ; Kaslová, Michaela (vedoucí práce) ; Zapotilová, Eva (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vnímáním tvaru drobných předmětů u pětiletých dětí a dalším zpracováním těchto vjemů. Hlavním cílem je zmapovat, jak děti daného věku rozlišují vybrané tvary, jak je porovnávají, zda jsou schopné si je zapamatovat, identifikovat je, jaká slovní vyjádření při identifikaci používají, jakou roli hraje při identifikaci samotný způsob vnímání. K naplnění tohoto cíle využívá metodu laboratorního experimentu. V tomto experimentu, který proběhl na mateřské škole, byly použity předměty z "Otíkovy stavebnice" a "Netradiční stavebnice" různých tvarů, barev a velikostí, ale vždy takové, aby j e děti mohly uchopit do ruky. Přínos práce spočívá v tom, že obohacuje současnou literaturu týkající se předškolního věku o témata, která v dostupné literatuře chybí. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Využití hry při výuce práv dítěte
Cenigrová, Petra ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Tomková, Anna (oponent)
Diplomová práce shrnuje poznatky týkající se práv dítěte zejména s ohledem na profesní výchovu. Hledá proto principy, které jsou na poli výchovy v souladu s filosofií Úmluvy o právech dítěte a posuzuje, zda-li se hra jako metoda výuky s těmito principy shoduje a lze ji proto využít při výuce práv dítěte. V praktické části je výzkum zaměřen na postoje učitelů k využívání didaktické hry a zjišťování, nakolik může být hra ve výuce pro děti přínosná a zajímavá. Dále je z her, které se v současné praxi používají a vztahují se k právům dítěte, vytvořen metodický soubor. Tato práce je určena především učitelům 1. stupně ZŠ. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Hospodářsko-sociální poměry v Kostelci nad Labem 50. a 60. let 17. století
Rejšek, Martin ; Ferstl, Roman (vedoucí práce) ; Parkan, František (oponent)
Třicetiletá válka a její dopad na nejrůznější vrstvy obyvatel je tématem, které stále není badatelsky ukončenou kapitolou. Zkoumání hospodářských dějin v 2. polovině 17. století se těší zvýšenému zájmu o danou problematiku. Můžeme se setkat se studiemi staršího data, které ovšem nevyhovují metodickým přístupem. Tyto práce jsou obdivuhodně pestré, podepřené celou řadou archivních materiálů,1 ale stále postrádáme dílčí studie sociálně-hospodářského charakteru. Přístup к menším hospodářským celkům a jejich zevrubná analýza je ovšem pouhým základem celkové přehledu historické epochy, která byla v dílčích momentech převratná pro vývoj celé Evropy. I v mikrohistorii se setkáváme s rozdílnými přístupy. Můžeme pracovat s konkrétními událostmi a zasazovat jejich význam do kontextu větších celků (např. velkostatek, kraj, region apod.), nebo se snažíme postihnout přímo události těchto celků nadřazených té nej základnější mikrohistorii. Tato práce si neklade za cíl být kompletním pojednáním o problematice královských měst v Polabí v 17. věku. Snaží se být předpokladem pro další poznání, možností к podepření, vyvrácení, nebo korigování názorů a interpretací učiněných v souvislosti se zkoumáním větších celků. Studie chce směřovat к poznání sociálněhospodářské situace v Kostelci nad Labem. Pro poznání a pochopení poměrů...
Problematika kochleární implantace u dětí a jejich školního zařazení
Inggallová, Lenka ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce) ; Holmanová, Jitka (oponent)
Téma mé diplomové práce je Problematika kochleární implantace u dětí a jejich školního zařazení v jednotlivých typech základních škol. Teoretická část podává podrobný výklad o celém problému kochleární implantace v České republice. Jedná se o poměrně nový a také složitý proces, který se rychle rozvíjí a přináší zajímavé a pozitivní výsledky. Zařazení dítěte s kochleárním implantátem do školy běžného typu nebo školy pro žáky se sluchovým postižením může vypovídat o úspěšnosti kochleární implantace a následné rehabilitace. Proto je oblast základního vzdělávání dětí s kochleárním implantátem dalším okruhem, kterým se ve své práci zabývám. V praktické části diplomové práce analyzuji školní zařazení žáků s kochleárním implantátem v jednotlivých typech základních škol z hlediska vybraných faktorů, které přínos kochleárního implantátu pro život uživatele ovlivňují. Zjišťuji využití kochleárního implantátu u dětí z pohledu jejich školního zařazení. Snažím se ukázat souvislost mezi posuzovanými faktory a zařazením dítěte s kochleárním implantátem v určitém typu základní školy. Ve své práci představuji kochleární implantaci jako důležitý a vysoce pozitivní jev, který sehrává v oblasti vzdělávání dětí s těžkou sluchovou vadou významnou úlohu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Mediální výchova z hlediska jazykového vzdělávání na příkladu vyučování francouzštině
Krausová, Alena ; Fenclová, Marie (vedoucí práce) ; Váňová, Miroslava (oponent) ; Sládková, Miroslava (oponent)
Cílem této disertační práce je řešení otázky jak připravit budoucí učitele cizích jazyků k četbě a analýze mediálních textů. (Hovořím-li ve své práci o budoucích učitelích, mám tím na mysli učitele druhého stupně ZŠ a třetího stupně, konkrétně gymnázií). Tato problematika dosud nenašla odpovídající místo v přípravě učitelů jazyků, a to i přesto, že se do základních i středních škol v současnosti zavádí předmět mediální výchova, který má porozumění médiím a komunikaci s nimi učit. Mediální výchova, která může být pojímána jako samostatný předmět i jako součást předmětů jiných, především jazykové výuky, tj. mateřského jazyka a jazyků cizích, občanské výchovy, dějepisu, zahrnuje širokou škálu problémů, jako jsou mediální instituce, fungování médií a mediálního trhu, kritické čtení textů, rozpoznávání manipulace, stereotypů atp. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Variantnost neživotných maskulin a problematika spisovného jazyka ve škole (se zaměřením na lokál singuláru)
Vybíral, Petr ; Kvapilová Brabcová, Radoslava (vedoucí práce) ; Sgall, Petr (oponent) ; Minářová, Eva (oponent)
Pro skloňování českých substantiv je typická bohatost skloňovacích typů (vzorů) i jejich koncovek. Ty se buď vyznačují poměrně silnou homonymií (např. typ staveni), nebo synonymií. Prostřednictvím svých pozičních koncovkových variant (alomorfů) vytvářejí pak synonymické koncovky dubletní tvary (tvarové varianty). Popis distribuce těchto variantních koncovek je v češtině morfologicky zajímavý a didakticky obtížný úkol. A to především proto, že se ve škole učíme pochopit normu spisovného jazyka. Té jsme pak povinováni nejvíc, a proto vůči ní máme velký pocit zodpovědnosti. Nechtějíce ji porušit, jsme nuceni přemýšlet o tom, která z koncovek je spisovná, případně nejsou-li spisovné už obě. Od dob Gebauerových až po současnou Příruční mluvnici češtiny vstupují do hry při klasifikaci těchto koncovek lingvistické intervence, které je hodnotí a popisují na ose správný - nesprávný, resp. spisovný - nespisovný. Stranou přitom nezůstává ani pohled dialektologický. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Fakulty UK (VŠKP) : Nalezeno 192,380 záznamů.   začátekpředchozí191394 - 191403dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.