Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Faktory ovlivňující volbu školy při vstupu do první třídy
Skalová, Dana ; Walterová, Eliška (vedoucí práce) ; Greger, David (oponent)
Resumé Diplomová práce se zabývá volbou základní školy. Jejím cílem je zjistit, které faktory ovlivňují volbu školy při vstupu do první třídy a která kritéria jsou pro rodiče nejdůležitější. Zabývá se také otázkami názorů, představ a nároků rodičů na základní školu a informovanosti rodičů o této problematice. K naplnění těchto cílů práce využívá metodu polostrukturovaného rozhovoru a dotazníkového šetření. Výzkum byl uskutečněn v pěti fázích, které mapovaly proces volby školy z mnoha různých úhlů.
Aktivní slovní zásoba vztahující se k vnímání těles u dětí ve věku 5 - 6 let
Skalová, Dana ; Kaslová, Michaela (vedoucí práce) ; Šarounová, Alena (oponent)
Resumé Diplomová práce se zabývá aktivní slovní zásobou související s vnímáním těles u dětí ve věku 5 - 6 let. Hlavním cílem práce je zmapovat, která slovní vyjádření děti používají při rozpoznávání, porovnávání a identifikaci těles, jak jsou schopny se při identifikaci těles vyrovnat s deficitem příslušné slovní zásoby, čeho si při popisu, identifikaci a porovnávání těles děti nejčastěji všímají, resp. co je pro ně v komunikaci nejsnadnější a k čemu naopak nemají jazykové prostředky. K naplnění tohoto cíle slouží metoda experimentu, který proběhl ve dvou mateřských školách podle předem připraveného scénáře. Při realizaci experimentu byla použita sada dřevěných těles, které měly děti identifikovat, popisovat a porovnávat. Přínos práce spočívá v tom, že se zabývá tématy týkajícími se předškolního věku, která v dostupné literatuře nejsou podrobněji zpracována.
Faktory ovlivňující volbu školy při vstupu do první třídy
Skalová, Dana ; Walterová, Eliška (vedoucí práce) ; Greger, David (oponent)
Resumé Diplomová práce se zabývá volbou základní školy. Jejím cílem je zjistit, které faktory ovlivňují volbu školy při vstupu do první třídy a která kritéria jsou pro rodiče nejdůležitější. Zabývá se také otázkami názorů, představ a nároků rodičů na základní školu a informovanosti rodičů o této problematice. K naplnění těchto cílů práce využívá metodu polostrukturovaného rozhovoru a dotazníkového šetření. Výzkum byl uskutečněn v pěti fázích, které mapovaly proces volby školy z mnoha různých úhlů.
Aktivní slovní zásoba vztahující se k vnímání těles u dětí ve věku 5 - 6 let
Skalová, Dana ; Kaslová, Michaela (vedoucí práce) ; Šarounová, Alena (oponent)
Resumé Diplomová práce se zabývá aktivní slovní zásobou související s vnímáním těles u dětí ve věku 5 - 6 let. Hlavním cílem práce je zmapovat, která slovní vyjádření děti používají při rozpoznávání, porovnávání a identifikaci těles, jak jsou schopny se při identifikaci těles vyrovnat s deficitem příslušné slovní zásoby, čeho si při popisu, identifikaci a porovnávání těles děti nejčastěji všímají, resp. co je pro ně v komunikaci nejsnadnější a k čemu naopak nemají jazykové prostředky. K naplnění tohoto cíle slouží metoda experimentu, který proběhl ve dvou mateřských školách podle předem připraveného scénáře. Při realizaci experimentu byla použita sada dřevěných těles, které měly děti identifikovat, popisovat a porovnávat. Přínos práce spočívá v tom, že se zabývá tématy týkajícími se předškolního věku, která v dostupné literatuře nejsou podrobněji zpracována.
Vnímání tvaru drobných předmětů u pětiletých dětí
Skalová, Dana ; Kaslová, Michaela (vedoucí práce) ; Zapotilová, Eva (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vnímáním tvaru drobných předmětů u pětiletých dětí a dalším zpracováním těchto vjemů. Hlavním cílem je zmapovat, jak děti daného věku rozlišují vybrané tvary, jak je porovnávají, zda jsou schopné si je zapamatovat, identifikovat je, jaká slovní vyjádření při identifikaci používají, jakou roli hraje při identifikaci samotný způsob vnímání. K naplnění tohoto cíle využívá metodu laboratorního experimentu. V tomto experimentu, který proběhl na mateřské škole, byly použity předměty z "Otíkovy stavebnice" a "Netradiční stavebnice" různých tvarů, barev a velikostí, ale vždy takové, aby j e děti mohly uchopit do ruky. Přínos práce spočívá v tom, že obohacuje současnou literaturu týkající se předškolního věku o témata, která v dostupné literatuře chybí. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Hry o Kristově umučení a zmrtvýchvstání v dějinách českého dramatu
SKÁLOVÁ, Dana
Ve své diplomové práci Hry o Kristově umučení a zmrtvýchvstání v dějinách českého dramatu se zabývám analýzou a komparací vybraných divadelních her o Kristově umučení a zmrtvýchvstání od středověku a humanismu po dobu baroka. Texty vřazuji do kontextu literatury příslušného období a pojednávám o typických rysech dramatu v jednotlivých obdobích. Jádrem práce je prosopografie vedlejších postav a jejich zakotvenost v konkrétní době a prostředí, vývoj některých motivů a míra závislosti na evangelijních textech. K analýze mi slouží především Hra o Kristovu zmrtvýchvstání i o jeho oslavení, Komedie aneb Hra kratičká Šimona Lomnického z Budče, Hra o nanebevstoupení Páně a Komedie o umučení Pána a Spasitele našeho Ježíše Krista.
Jiná tvář Julia Fučíka
SKÁLOVÁ, Dana
Autorka bude primárně zkoumat publicistickou činnost Julia Fučíka v časopisech Tvorba a Kmen ve druhé polovině dvacátých let. Ve své práci se také zaměří na Fučíkův život a historický kontext tehdejší doby. Část práce bude věnována jeho pozdějším dílům. Cílem práce je ukázat Julia Fučíka v jiném než dosud jednostranně podávaném světle.

Viz též: podobná jména autorů
10 SKÁLOVÁ, Dana
3 Skalová, Dominika Antonie
2 Skálová, Dagmar
10 Skálová, Dana
2 Skálová, Denisa
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.