Fakulty UK (VŠKP)

Fakulty UK (VŠKP) Nalezeno 192,380 záznamů.  začátekpředchozí191374 - 191383dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Pozice žáka ve třídě
Štrosová, Petra ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Kalbáčová, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá pozici žáka ve třidě, charakteristikou žáka miadšiho školního věku, sociální skupinou a školni třidou. Závěry jsou založeny na výsledcích akčniho výzkumu probíhajícího ve III. ročniku základní školy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Samozsiho rehabilitační pěvecká metoda
Tomanová, Bronislava ; Tichá, Alena (vedoucí práce) ; Blecha, Zbyněk (oponent)
Cílem této práce je popsat Szamosiho rehabilitační pěveckou metodu. Zpracovala jsem toto téma na základě pozorování hodin jednotlivých učitelů, kteří touto metodou rehabilitují hlas, a také na základě konzultací s nimi. Jako dokumentaci jejich práce přikládám DVD nahrávky lekcí jejich žáků. Také přikládám nahrávky, kde je zdokumentován pěvecký vývoj a rehabilitace jedné studentky. Pro odborné zpracování této tématiky by bylo nezbytné dlouhodobé pozorování vybrané skupiny jednotlivců, zachycení jejich hlasového vývoje, hlasových problémů a průběhu rehabilitace hlasu ve spolupráci s lékaři - foniatry. Práce obsahuje příběhy dvou studentek, které prošly rehabilitací hlasu Szamosiho metodou. Dále seznamuje s jednotlivými učiteli, kteří touto metodou učí. První část práce se zaměřuje na rozdělení hlasových vad a poruch. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Klavírní tvorba Roberta Schumanna se zaměřením na instruktivní skladby
Znamenáčková, Simona ; Gregor, Vít (vedoucí práce) ; Tichá, Libuše (oponent) ; Gregor, Vít (oponent)
Při volbě tématu pro svou diplomovou práci jsem vycházela z pohledu klaviristky. Mým cílem bylo zvolit si téma, které mi bude blízké, které budu s nadšením rozebírat a které mi zároveň poskytne hlubší poznání. Již od začátku jsem věděla, že se chci zabývat klavírní tvorbou některé významné skladatelské osobnosti. Musela jsem si ujasnit, čemu se budu v diplomové práci chtít věnovat konkrétně, protože výběr autorů je opravdu široký. Na konečném rozhodnutí se podepsaly tři aspekty. Měl by to být skladatel, kterého mám v oblibě, jehož hudba mi je něčím blízká. Autor, jehož skladby se během studií objevovaly v mém repertoáru. Z hlediska pedagogického - skladatel, který svou tvorbu zaměřil i na děti. Jelikož druhým rokem vyučuji hru na klavír, přikládala jsem tomuto hledisku největší důraz. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Practice of Reading Skills in Teaching German - from the Contemporary Didactics' Point of View
Tykvová, Eva ; Nečasová, Pavla (vedoucí práce) ; Švermová, Dagmar (oponent)
Das Lesen spielt im Leben des Menschen eine wichtige Rolle. Es genügt schon, sich in der Öffentlichkeit umzuschauen und überall sieht man Leute, die lesen, in der Straßenbahn, auf der Parkbank, an der Bushaltestelle oder im Cafe. Der deutsche Schriftsteller Jean Paul sagte mal: "Bücher lesen heißt, wandern gehen in ferne Weiten, aus den Stuben über die Sterne." Lesen heißt aber nicht nur Bücher lesen, sondern es stellt auch eine wichtige Möglichkeit der Kommunikation dar. Wir leben in einer Welt, in der die schriftliche Verständigung von großer Bedeutung ist. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Dítě v multikulturním prostředí základní školy - vybrané aspekty vzdělávání dětí-cizinců v českých základních školách
Watzková, Eva ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Tomková, Anna (oponent)
Problematika vzdělávání dětí-cizinců1 v základních školách je pro české školství relativně novým tématem. Území, které dnes tvoří Českou republiku, bylo totiž i přes svou polohu ve středu Evropy po dlouhou dobu ve srovnání sjiným i zeměmi národnostně i rasově relativně homogenní. Bylo to dáno specifickým historickým vývojem zejména po druhé světové válce. Zatímco v roce 1930 se k české národnosti hlásilo na území České republiky jen 70% obyvatel, v roce 1950 již celých 95 /o (Čaněk, 2003). Postupně po sobě následující Holocaust, odsun sudetských Nemcu, nasledne uzavření hranic v totalitním režimu a konečně rozpad Československa zemi národnostně homogenizoval. Minority v republice tvořily v roce 1998 jen 4% obyvatelstva (Šišková, 1998. s. 41). Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Klavírní duo. Možnosti využití v pedagogické a umělecké práci
Voplakalová, Olga ; Palkovská, Jana (vedoucí práce) ; Gregor, Vít (oponent)
Má diplomová práce se zabývá historickým vývojem a interpretačními zvláštnostmi klavírního dua. Důležitou součástí je také pohled na výuku klavírního dua na základních uměleckých školách. Téměř všechny kapitoly jsou rozděleny na dva podobory klavírního dua, a to na čtyřruční hru a hru na dva klavíry. Každý z nich má vlastní historický vývoj i způsob interpretace. Z osobní zkušenosti z práce s dětmi na základní umělecké škole v předmětu hra na klavír jsem se rozhodla věnovat více pozornosti problematice a výběru instruktivní literatury pro své žáky. Jedním z důvodů byl také malý zájem o toto odvětví ze strany většiny mých spolupracovníků. Je to zapříčiněno hlavně neznalostí a malou dostupností metodického materiálu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Environmentální výchova "pod střechou" - metody práce s dětmi relizované v rámci volnočasového kroužku v občanském sdružení Občanská inspirace
Vošahlíková, Tereza ; Teodoridis, Vasilis (vedoucí práce) ; Lišková, Eva (oponent)
Předkládaná magisterská diplomová práce je zaměřena na metody environmentální výchovy při práci s dětmi v místnosti v jejich volném čase. Cílem teoretické části práce bylo zmapovat tři výchozí teoretické základy jimiž jsou: environmentální výchova, volný čas a metody práce s dětmi. K nim je připojeno seznámení s Občanskou inspirací, která představuje modelový příklad občanského sdružení, které realizuje environmentální výchovu v prostředí velkoměsta. Teoretická část obsahuje východiska pro praktickou realizaci environmentální výchovy ve volnočasovém kroužku, který organizuje občanské sdružení Občanská inspirace. Cílem praktické části bylo jednak zjistit funkčnost zásad a poučení obsažených v teoretické části, což proběhlo prostřednictvím vedení kroužku ekologie. Postup a výsledky této rok trvající aktivity jsou shrnuty v praktické části. Dalším cílem, který byl směřován k budoucímu využití předkládané diplomové práce, bylo najít takový způsob záznamu metod práce s dětmi, který by umožnil snadnou orientaci při přípravě obdobně koncipovaných aktivit, jako je kroužek ekologie v Občanské inspiraci. Výsledkem jsou tzv. Metodické listy, kde může zájemce najít konkrétní metody práce s dětmi určené pro environmentální výchovu "pod střechou," tj. v místnosti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Potřeby dětí v mateřské škole a jejich evaluace
Hancová, Barbora ; Havlová, Jana (vedoucí práce) ; Koťátková, Soňa (oponent)
Téma, které bylo zvoleno pro bakalářskou práci, bylo vybráno na základě několika absolvovaných odborných pedagogických praxí autorky při studiu na vysoké škole. Během posledního ročníku studia se autorka rozhodla sledovat, zda je dětem, navštěvujícím mateřskou školu, v dostatečné míře dána možnost uspokojovat základních potřeby, s důrazem na potřebu spontánní pohybové aktivity. V této práci se autorka snaží zjistit, jaké mají učitelky teoretické znalosti, do jaké míry naplňují potřebu pohybu, zda mají děti volný prostor ke spontánnímu pohybu, ke hře a jak učitelky tuto potřebu evaluují. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Fakulty UK (VŠKP) : Nalezeno 192,380 záznamů.   začátekpředchozí191374 - 191383dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.