Diplomové práce

Diplomové práce Nalezeno 210,238 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Ekologicky zajímavé oblasti města Mladá Boleslav: Projekt pro střední odbornou školu
Špicarová, Adéla ; Pavlasová, Lenka (vedoucí práce) ; Janoušková, Svatava (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na průzkum ekologicky zajímavých oblastí ve městě Mladá Boleslav, propojuje teoretické poznatky z oblasti kurikulárních dokumentů a výuky ekologie na školách s projektovým přístupem. Teoretická část analyzuje klíčové pojmy spojené s projektovou metodou a výukou, zkoumá průběh řešení projektu a typologii projektů. Dále se věnuje kurikulárním dokumentům, zejména Rámcovému vzdělávacímu programu a Školnímu vzdělávacímu programu, a mapuje výuku ekologie s důrazem na konkrétní školní kontext. Praktická část podrobně analyzuje projekt "Ekologicky zajímavé oblasti města Mladá Boleslav". Zkoumá skupinu žáků, cíle projektu, jeho zapojení do školního plánu a rozvoj klíčových kompetencí. Zabývá se interaktivním přístupem žáků k ochraně životního prostředí a jejich přímým přínosem k udržitelnosti města. Diskuze shrnuje výsledky, řeší případné problémy a navrhuje budoucí možnosti rozvoje podobných projektů ve vzdělávacím kontextu. Celkovým cílem této práce je motivovat žáky ke aktivnímu zapojení do ekologických otázek ve svém okolí a zároveň vytvořit materiál, který upozorní na ekologické problémy ve městě, kde žáci Střední zdravotnické školy a Vyšší odborné školy zdravotnické v Mladé Boleslavi studují a v mnoha případech také žijí.
Gamifikace ve výuce FLE
Zámečník, Tomáš ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Suková Vychopňová, Kateřina (oponent)
Anotační list: Název diplomové práce: Gamifikace ve výuce FLE Abstrakt v českém jazyce: Tato diplomová práce se zaměřuje na inovativní oblast gamifikace a její aplikace ve výuce francouzského jazyka jako druhého cizího jazyka. Gamifikace, jejíž prvky jsou moderními pedagogickými přístupy postupně implementovány do výuky, je v práci podrobně zkoumána, přičemž je definován samotný termín a jsou představeny jeho klíčové aspekty. Práce se dále zabývá historickým vývojem gamifikace, který je sledován jak v oblasti marketingu, tak v oblasti vzdělávání. V rámci teoretické části jsou nastíněny potenciální výhody a nevýhody použití gamifikace ve výuce. Jsou zde také představeny konkrétní příklady úspěšné implementace gamifikace v marketingu a vzdělávání, což poskytuje ucelený pohled na možnosti a omezení tohoto přístupu. Praktická část práce se zaměřuje na detailní analýzu a reflexi konkrétních gamifikačních prvků v populární jazykové aplikaci Duolingo a ve dvou vybraných učebnicích francouzského jazyka. Tyto prvky jsou hodnoceny na základě četnosti jejich výskytu, kvality jejich provedení a možné účinnosti na motivaci žáků a studentů. V případě, že některé prvky chybí, práce navrhuje jejich možné doplnění. Závěrem práce porovnává gamifikační možnosti s přihlédnutím na odlišné prostředí online aplikace a tištěné...
Protecting an Individual from Deprivation of Citizenship of the Union
Uradnik, Šimon ; Exner, Jan (vedoucí práce) ; Svobodová, Magdaléna (oponent)
Ochrana jednotlivce před zbavením občanství Unie Tato diplomová práce předkládá následující ústřední výzkumnou otázku: zda je faktický vztah mezi Evropskou unií a občanem Unie takové kvality, že dává vzniku kvalifikovanému faktickému vztahu v podobě genuine linku, respektive zda je právní vztah mezi stejnými subjekty takové kvality, že dává vzniku kvalifikovanému právními vztahu v podobě přímého pouta. Pro posouzení genuine linku je vycházeno ze dvou hledisek, a to-ze vzájemné společenské vazby občanů Unie k Evropské unii a ze společných politických zájmů občanů Unie ve smyslu zájmu o společnou politiku a společných politických cílů. Na druhé straně, z hlediska přímého pouta je právní vztah mezi Evropskou unií a občanem Unie zkoumán dvěma hledisky, a to-autonomií formy-statusu občanství Unie a nezprostředkovanosti obsahu-práv občanství Unie. Samotné posouzení faktického vztahu je provedeno na základě dat získaných z Eurobarometru a volební účasti ve volbách do Evropského parlamentu v roce 2019 a v národních volbách do té doby. Zkoumání právního vztahu je provedeno na základě postulátů normativní právní teorie s důrazem na teorii právních vztahů, logickou argumentaci a právní analýzu práv občana Unie. Z výzkumu vyplývá, že vzájemnou společenskou vazbu a společné politické zájmy nelze prokázat....
Altruismus v biblických textech a filozoficko-náboženských textech Číny
Kříž, Martin ; Brož, Jaroslav (vedoucí práce) ; Matějec, Tomáš (oponent)
Altruismus biblických textech a filozoficko-náboženských textech Číny Klíčová slova Altruismus, Starý zákon, Nový zákon, křesťanství, agapé, sociální nauka církve, sekularismus, ateismus, sociobiologie, konfucianismus. Tématem této práce je altruismus, jak se projevuje v textech Starého a Nového zákona, v sociální nauce církve a v konfucianismu. Altruismus je popsán jako velmi abstraktní pojem, který vznikl a začal se používat v jisté polemice vůči náboženským pojmům a pozornost je věnována tomu, jak dalším používáním toto polemické ostří vymizelo a sami křesťané ho používají. Práce srovnává pojem altruismus s konkrétním pojmy křesťanské tradice amor, eros, caritas a agapé. Je probráno pojetí altruismu v západní myšlenkové tradici od Aguste Comta po dnešní sociobiology. Exkurs do čínské kultury ukazuje etický systém s jinými východisky. Sociální nauka církve jako reakce na aktuální problémy a nové myšlenkové proudy je představena od konce 19. století po současnost.
Inhibující a facilitující strach v matematice u žáků gymnázií.
Kratochvílová, Aneta ; Pavelková, Isabella (vedoucí práce) ; High, Radka (oponent)
Ve školním prostředí se u žáků běžně setkáváme s různými podobami strachu. V odborné literatuře je žáky zažívaný strach tematizován jako testová úzkost a strach ze selhání. Školní strach je spojován jak se zhoršeným výkonem žáků, tak s jeho potenciálním zlepšením. Cílem této práce je zmapování vztahu mezi žáky prožívaným strachem v hodinách matematiky, jejich prospěchem a dalšími motivačními proměnnými. Soustředili jsme se na odlišení facilitujícího strachu, tj. pro výkon prospěšného, a strachu inhibujícího, který výkon oslabuje. Sběr dat proběhl formou dotazníkového šetření se zapojením žáků druhého ročníku čtyřletého gymnázia a odpovídajícího ročníku šestiletého gymnázia. U žáků jsme zjišťovali jejich postoje k matematice, míru prožívaného strachu, průměrnou známku z matematiky, učební motivaci k předmětu a BIS/BAS senzitivitu, která je zastupujícím ukazatelem facilitujícího a inhibujícího strachu. K zmapování strachového momentu jsme využili otevřené otázky. Výsledky ukazují na souvislost mezi žáky prožívaným strachem, postojem k matematice, částečně i učební motivací a jejich průměrnou známkou v tomto předmětu. Úspěch v předmětu matematika má nejsilnější vazbu k oblibě předmětu, motivaci a k nadání pro předmět. Neúspěch v předmětu je spojován s obtížností a strachem. Teoretická východiska,...
Eticky zodpovědná podpora aktivizace a prevence v sociálních službách
Jahodová, Jitka ; Červenková, Denisa (vedoucí práce) ; Bouma, David (oponent)
Oblast sociálních služeb je tradiční rolí společnosti a zároveň rozsah problémů, které sociální služby řeší, soustavně narůstá. Vzniká problém omezenosti dostupných zdrojů a zároveň se rozvíjí diskuse o tom, jak dostupné zdroje vynakládat. S tímto problémem související společenské výzvy se pokouší reflektovat, respektive řešit sociální inovace. Etická měřítka by měla být integrální součástí diskusí a praxe inovací v sociálních službách. Cílem práce je ukázat, že zahrnutí etických principů do strategického rozhodování v oblasti sociálních služeb podporuje dosažení udržitelné sociální změny jako normativně kompaktní řešení a naopak.
Validizace diagnostických metod u PTSD
Vágnerová, Anna ; Preiss, Marek (vedoucí práce) ; Heider, David (oponent)
Touto prací jsem se zapojila do již probíhajícího projektu Validizace nástrojů pro měření psychického traumatu v rámci činnosti Národního ústavu duševního zdraví - Validizace nástrojů pro měření psychického traumatu. Cílem této diplomové práce bylo sesbírat data od klinické populace s posttraumatickou stresovou poruchou a porovnat je s výsledky diagnostických metod u populace běžné (N=303). Výzkumný klinický soubor byl tvořen 31 respondenty, kteří byli na základě diagnostických kritérií pro udělení diagnózy PTSD dle DSM- 5 rozděleni do dvou výzkumných souborů - s pravděpodobnou diagnózou PTSD (N=17) a bez pravděpodobné diagnózy PTSD (N= 14). V této práci byly porovnávány výsledky 3 výzkumných souborů v metodě PTSD Checklist 5, která zjišťuje míru traumatizace, a v metodě Life Events Checklist-5, která zkoumá četnost prožitých traumatických událostí. Současně bylo provedeno měření depresivních a úzkostných symptomů všech participantů za účelem prověření konvergentní validity. Výsledky statistické analýzy ukázaly, že metoda PCL - 5 se prokázala jako validní. Soubor s pravděpodobnou diagnózou PTSD dosahoval statisticky signifikantně vyšších hodnot než soubor běžné populace, a to i ve výsledcích metod měřících míru úzkostnosti a depresivity. Soubor bez pravděpodobné diagnózy nedosahoval statisticky...
Prověřování v přípravném řízení
Linhart, David ; Heranová, Simona (vedoucí práce) ; Šelleng, Dalibor (oponent)
Prověřování v přípravném řízení Abstrakt Diplomová práce se zabývá prověřováním jakožto první ze dvou fází stádia trestního řízení označovaného jako přípravné řízení. Cílem práce je poskytnout komplexní výklad k prověřování, jeho průběhu, jakož i k vybraným subjektům v jeho rámci vystupujícím. Autor v rámci příslušných pasáží vztahujících se k vybraným institutům prověřování vymezuje nad rámec zákonné úpravy obsažené v trestním řádu pravidla vyplývající z jiných právních předpisů, judikatorních závěrů či závěrů odborné veřejnosti. V této souvislosti autor poukazuje ve vztahu k vybraným institutům na dílčí nedostatky současné právní úpravy, již komparuje s úpravou obsaženou v současné podobě návrhu nového trestního řádu, jenž je dosud nedokončeným výsledkem úsilí rekodifikace trestního práva procesního. Úvodní část diplomové práce pojednává o problematice trestního řízení, jeho účelu a jeho členění na jednotlivá stádia. V rámci jednotlivých stádií trestního řízení je bližší pozornost věnována stádiu přípravného řízení, jeho vnitřnímu členění a jeho formám. Jádro diplomové práce představuje část druhá, jež obecně vymezuje fázi prověřování, její účel, základní zásady v jejím rámci uplatňované, nebo naopak z uplatnění vyloučené, jakož i vybrané subjekty trestního řízení v rámci prověřování figurující. V části...
Trestní sankce v českém trestním právu s ohledem na ochranu dětí při recidivním chování pachatelů
Pečová, Veronika ; Richter, Martin (vedoucí práce) ; Bohuslav, Lukáš (oponent)
Trestní sankce v českém trestním právu s ohledem na ochranu dětí při recidivním chování pachatelů Abstrakt Diplomová práce se věnuje přiblížení aktuální právní úpravy ochrany dětí před recidivním chováním pachatelů, její zhodnocení z pohledu dostatečnosti a komparatistice zahraniční úpravy. Cílem práce je především přiblížení současné právní úpravy včetně mezinárodního právního základu, ze kterého vychází, zhodnocení její dostatečnosti a komparatistika se zahraniční úpravou. Závěrem práce je k nalezení rozbor připravovaného vládního návrhu registru sexuálních delikventů včetně vymezení jeho úskalí. Registr sexuálních delikventů je nyní politicky často probíraným tématem. Odborná i laická společnost volá po nové úpravě, která by napomohla před stále častější recidivou pachatelů, kteří páchají trestné činy na dětech. Tlak společnosti se zintenzivnil společně s mediálně známými případy, které společností otřásly a ukázaly na mnohé nedostatky současné úpravy. Na tento popud reagovalo politické prostředí a již druhým rokem probíhají diskuse ohledně přípravy registru sexuálních delikventů. Návrh nové úpravy však stále není finální, jelikož v současné době nepanuje politická shoda na jeho budoucí podobě. Práce poskytuje zhodnocení dostatečnosti současné úpravy, přičemž k tomuto cíli využívá rovněž komparatistiku s...

Diplomové práce : Nalezeno 210,238 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.