Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  předchozí7 - 16další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Metoda Wanda jako prostředek učící se organizace v prostředí základní školy
Bajerová, Kristýna ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent)
Diplomová práce zkoumá přínosy metody Wanda jako jednoho z prostředků učící se organizace v rámci základní školy. Teoretická část se věnuje profesnímu rozvoji učitele, zabývá se konceptem učící se organizace a podmínek jeho uplatňování na základní škole, a v neposlední řadě popisuje metodu Wanda a její využití v učitelském kolektivu. Výzkumná část podává informace o seminářích Wandy pro učitele na 1. stupni ZŠ získané ze tří zdrojů - pozorování, dotazníkového šetření a rozhovorů s účastníky. Zkoumá především přínosy a výzvy metody v konkrétních případech, a kromě pozitiv a úskalí metody se zabývá i podmínkami nezbytnými pro úspěšné proběhnutí Wandy. Klíčová slova: primární škola, učící se organizace, organizační učení, rozvoj školy, profesní rozvoj, komunity praxe, učící se komunita, sebereflexe, metoda Wanda, podpora, sdílení
Autoevaluace na středních školách
Čapková, Dana ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Chvál, Martin (oponent) ; Němcová, Jitka (oponent)
AUTOEVALUACE NA STŘEDNÍCH ŠKOLÁCH Abstrakt Disertační práce je zaměřena na autoevaluaci - vlastní hodnocení škol - na středních školách v České republice s důrazem na vznik a rozvoj profesních společenství učitelů a budování škol jako učících se organizací. Prostřednictvím studia české a zahraniční literatury je popsán aktuální stav bádání v oblasti autoevaluace, samostatně provedené empirické šetření pak pomohlo zjistit reálný stav v jejím provádění na našich středních školách. Autoevaluace - vlastní hodnocení škol - je v práci chápána jako podmínka dalšího rozvoje školy, zvyšování kvality učitelského sboru a veškeré činnosti školy tak, aby tato byla schopna co nejlépe reflektovat potřeby trhu a sociálních partnerů. Smyslem je, aby si škola sama vyhodnotila svoji situaci, definovala si své vlastní problémy a nacházela cesty k jejich řešení - cíleně zkvalitňovala sama sebe zevnitř. Práce ukazuje řadu přístupů, přínosů i úskalí, které současný stav autoevaluace - vlastního hodnocení - přináší. V první části jsou vymezeny základní pojmy, popsány systémy řízení kvality využívané ve výchovně vzdělávacím procesu a legislativní rámec provádění autoevaluace na středních školách. Nosnou část pak tvoří souhrn aktuálních poznatků a popis nových iniciativ řešících koncepci "profesních společenství učitelů" a "učící se...
Úloha ředitele na cestě k úspěšné škole
Brožová, Věroslava ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Šafránková, Jana Marie (oponent)
V ČESKÉM JAZYCE: Závěrečná práce se zabývá problematikou dalšího vzdělávání a rozvoje pedagogů v základních a mateřských školách. Teoretická část vychází z charakteristik úspěšných škol a učících se organizací. Úlohu ředitele a jeho činnosti osvětluje s respektováním specifik školy. Popsané nástroje profesního rozvoje aplikuje do školního prostředí. Výzkumná část práce přináší informace o využívání popsaných nástrojů profesního rozvoje v oslovených mateřských a základních školách. Dílčím neplánovaným zjištěním je informace, že se téměř polovina ředitelů těchto škol necítí být pro vedení pedagogů v oblasti jejich profesního rozvoje odpovídajícím způsobem odborně vybavena.
Mentoring v mateřské škole jako cesta k učící se organizaci
Havlíková, Dana ; Dvořáková, Miroslava (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Teoretická část diplomové práce je tvořena literární rešerší zaměřenou na mentoring, mentorský vztah, cíle a význam mentoringu, druhy a fáze mentoringu, na mentoring na začátku profesní dráhy učitele a mentoring v průběhu jeho pedagogické praxe, na uvedení příkladů realizovaných projektů zaměřených na mentoring a vztah mentoringu a učící se organizace. Hlavním cílem empirické části je vypracování modelového příkladu pro efektivní využívání mentoringu v mateřských školách, jako možného nástroje vedoucího k učící se organizaci. Jsou stanoveny nutné předpoklady pro zavedení interního mentoringu v mateřské škole a ideální podmínky, které jeho zavedené usnadní, zpracován časový harmonogram pro zavádění interního mentoringu a navržena formální a obsahová stránka pro jeho realizaci včetně rad a doporučení. V empirické části diplomové práce byly využity tři nástroje a to výzkumné šetření mentoringu ve vybraných mateřských školách; pozorování rozhovoru mentora s menteem při nastavení cíle mentoringu a pozorování práce mentora s menteem ve vybrané mateřské škole při řízené činnosti; analýza interních materiálů mentoringu ve vybrané mateřské škole.
Vzdělávání pracovníků v neziskových organizacích
Fuxová, Zdeňka ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Mužík, Jaroslav (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám tématem vzdělávání pracovníků v neziskových organizacích. Teoretická část mé práce je zaměřena na vyjasnění často používaných pojmů spojených s touto problematikou, jakými jsou nezisková organizace, vzdělávání, kvalifikace a kompetence, učící se organizace aj. Dále se věnuji vzdělávání pracovníků v organizacích obecně a v další kapitole nacházím specifika ve vzdělávání pracovníků v organizacích neziskových. Má práce se zabývá také formou či systémem vzdělávání pracovníků v neziskových organizacích, motivací ke vzdělávání a v neposlední řadě tím, jak vnímají vzdělávání a profesní rozvoj samotní pracovníci ve svých neziskových organizacích. K získání dat pro případovou studii jsem použila metodu kvalitativního výzkumu - metodu polostrukturovaných rozhovorů, které jsem vedla s pracovníky a s vedoucími pracovníky neziskových organizací. Hlavní myšlenkou mé práce bylo nahlédnout, jaká je situace v některých neziskových organizacích na poli vzdělávání pracovníků, jaké jsou zde tendence a co přináší vývoj v této oblasti nového do občanské společnosti a potažmo do společnosti celkově.
Celoživotní vzdělávání, výběr zaměstnanců a podniková kultura ve vybraném podniku
PÍPALOVÁ, Kateřina
Hlavním cílem této diplomové práce je charakterizovat formy vzdělávání ve vybraném podniku, analyzovat ve vztahu k podnikové kultuře a navrhnout změny vedoucí k žádoucímu stavu budoucí znalostní ekonomiky. V souvislosti s tématem a hlavním cílem práce je výzkum zaměřen také na podnikovou kulturu, získávání a výběr zaměstnanců. Teoretická část se skládá z teoretických poznatků, které se vztahují k problematice rozvoje zaměstnanců prostřednictvím celoživotního vzdělávání, k problematice výběru zaměstnanců a podnikové kultury, která zajišťuje posun ke znalostní ekonomice. Praktická část obsahuje informace o vybrané společnosti. Tato část také sestává z analýzy podnikové kultury, výběru a vzdělávání zaměstnanců, a to prostřednictvím využití kvantitativních a kvalitativních metod zkoumání. Získané výsledky jsou základem pro navržení efektivních změn. Na konci diplomové práce jsou navrženy změny, které by měly zlepšit stávající situaci, zejména oblast vzdělávání, aby bylo v budoucnu dosaženo posunu ke znalostní ekonomice.
Strategie rozvoje obchodních zástupců vybrané společnosti
Vojta, Michal ; CSc, Iva Dočkalová, (oponent) ; Koleňák, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku podnikového vzdělávání. Definuje zákonitosti, podmínky a postupy vzdělávání a rozvoje pracovníků ve firmách. Analyzuje skutečný vzdělávací program ve vybrané obchodní společnosti a na základě této analýzy navrhuje možná opatření pro optimalizaci jeho efektivity.
Návrh a aplikace systému učící se organizace
Beran, Adam ; Fischerová, Alena (oponent) ; Zich, Robert (vedoucí práce)
Tématem mé diplomové práce je ,,Návrh a aplikace systému učící se organizace.“ Vzhledem k vysoké konkurenci na trhu a neustálému pokroku ve všech oborech je pro každou firmu velmi důležité neustálé zlepšování. Často platí, že někteří z pracovníků jsou obtížně nahraditelní. Tím se firma stává zranitelná v případě jejich nedostupnosti, způsobené pracovní neschopností, dovolenou či odchodem ze společnosti. Tento problém lze omezit přeměnou na „učící se organizaci“. Jedná se o složitý proces, kdy je nutno analyzovat stávající pracovní místa, vyhodnotit skutečné potřeby organizace (personální audit) a mnohdy i změnit organizační strukturu. Součástí procesu je také aktuální popis pracovních míst, stanovení a vyhodnocení kompetencí jednotlivých pracovníků a provedení jejich hodnocení. Zavedením „systému učící se organizace“ nejen získáme směr, kterým se ubírat, zároveň ale také odstraníme riziko tzv. „nenahraditelných pracovníků“. Teoretická část je zaměřena na metodiku zabývající se hodnocením zaměstnanců a na prvky „systému učící se organizace“. To znamená metodiku analýzy pracovních míst, stanovení a vyhodnocení kompetencí, metodiku 360° atd. Praktická část práce je zaměřena na průzkum. Hlavními nástroji jsou dotazníková šetření a pohovory. Dotazníková šetření jsou cílena na spokojenost zaměstnanců, kompetence a hodnocení. Získaná data jsou použita pro porovnání s předchozím průzkumem a jako podklad pro návrh. Cílem práce je navrhnout a aplikovat „systém učící se organizace“.
Principy učící se organizace projektového týmu
Rudá, Dominika ; Mildeová, Stanislava (vedoucí práce) ; Kopecký, Matěj (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá teorií a praxí konceptu učící se organizace aplikovanou na IT projektový tým. V teoretické části představuje vysvětlení klíčových definic a pojmů souvisejících s problematikou učící se organizace a informační společnosti. Zároveň podává ukázku výkladu definic pojmu učící se organizace od různých autorů a představuje jejich konkrétní modely. Jako stěžejní tato práce využívá teorii Petera Sengeho, se kterou je pracováno i v praktické části, kde je analyzován IT projektový tým, zabývající se vývojem softwarových aplikací. Je zkoumáno jeho chování a porovnávány zjištěné výsledky s teorií pěti disciplín Petera Sengeho. V závěru můžeme najít soubor rad a doporučení, které by mohly zlepšit fungování IT vývojového týmu a dosáhnout tak větší shody s koncepcí učící se organizace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   předchozí7 - 16další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.