Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 723 záznamů.  začátekpředchozí423 - 432dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Princip náhody v současném grafickém umění
Zavřelová, Veronika ; Raudenský, Martin (vedoucí práce) ; Kitzbergerová, Leonora (oponent)
Veronika Zavřelová Bakalářská práce Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy Princip náhody v současném grafickém umění imaginativní obrazová karetní hra ANOTACE Bakalářská práce se zabývá otázkami propojování znakového systému verbálního a vizuálního na téma Náhoda v grafickém umění, imaginativní obrazová karetní hra. Bakalářská práce je založená především na praktické části, autorsky vytvořené karetní hře Piktim. Karetní hra za pomocí asociací a imaginace slouží k vyprávění příběhů. Teoretická část shrnuje poznatky o pojmu hra, pojmu náhoda a pojmu příběh. Didaktická část zpracovává možnosti využití karet pro vzdělávání především v oblasti vyjadřovací a imaginativní. KLÍČOVÁ SLOVA grafické umění, grafický design, ilustrace, náhoda, hra, edukace, příběh, fantazie, pravidla karetních her
Herní principy v českém improvizačním divadle
Vlková, Markéta ; Just, Vladimír (vedoucí práce) ; Sarkissian, Alena (oponent)
Hlavním tématem této práce je vnímání českého improvizačního divadla skrze kategorie herních principů, jak je vymezil francouzský sociolog Roger Caillois. Autorka objevuje jednotlivé principy (mimikry, alea, agón, ilinx) v tvorbě klíčových osobností a subjektů českého improvizačního divadla (Vlasta Burian, V+W, Ivan Vyskočil, Jaroslav Dušek, Improliga) a navzdory Cailloisovu striktnímu vymezení je nachází v souznění. V úvodních kapitolách se pokouší o definici hry s přihlédnutím k různým pojetím tohoto fenoménu z hlediska filozofického a sociologického a vymezuje pojem improvizace, kterou dále dělí mezi autorské divadlo a divadelní sport. V závěru práce se také věnuje roli konferenciéra, která je pojícím článkem mezi všemi zkoumanými podobami improvizačního divadla.
Pražský divadelní místopis
Kreyndel, Ksenia ; Dolenská, Jana (vedoucí práce) ; Hasil, Jiří (oponent)
Pražský divadelní místopis Cílem této práce je představit a postihnout pražský divadelní život během osmnáctého, devatenáctého a dvacátého století, podívat se na jeho proměny v čase a prostoru. Následující stránky popisují, co znamenalo divadlo pro český národ v době Národního obrození, odkud pochází tradice českého loutkového divadla, zjišťují začátky profesionálního divadla na území Čech. Dále se v textu připomíná důležitý přínos významných osobností devatenáctého století pro české divadlo, jimiž jsou Jan Nepomuk Štěpánek, Václav Kliment Klicpera a Josef Kajetán Tyl. Divadelní život v průběhu dvacátého století je popsán ve třetí kapitole. Důraz je v jednotlivých kapitolách kladen na umělecky a historicky významná období českého divadla. Praktická část práce se věnuje soupisu divadelních scén na území Starého a Nového Města v Praze v průběhu osmnáctého, devatenáctého a dvacátého století. Tato část představuje tři divadelní vycházky různých časových období se zakreslenými turistickými trasami na mapách. Klíčová slova Praha, dějiny, divadlo, inscenace, hra, režisér, herec, budova, průvodce, místopis
Vývoj hry u dětí s kombinovaným postižením
Dvořáková, Lenka ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na hru dětí s kombinovaným postižením v předškolním věku a její vývoj. Cílem práce je shrnout teoretická východiska a stávající poznatky v této oblasti, přispět k jejich rozšíření a zdůraznit význam hry pro děti s těžkým zdravotním postižením. V kontextu teorie, poznatků z výzkumných šetření a metodologicky orientovaných publikací je hra dětí s kombinovaným postižením zkoumána prostřednictvím případové studie, která zahrnuje analýzu hry čtyř dětí s kombinovaným postižením předškolního věku v prostředí denního dětského rehabilitačního stacionáře. Pozornost je věnována specifikům hry u dětí s kombinovaným postižením a tomu, jak a v souvislosti s jakými faktory se hra u těchto dětí vyvíjí. Diplomová práce přináší informace, které mohou být využity v praxi při práci s dětmi s kombinovaným postižením. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Autoportrét a sebereflexe. Autopotrét jako artefiletický prostředek v pedagogické praxi
Šuková, Petra ; Čech, Viktor (vedoucí práce) ; Daniel, Ladislav (oponent)
Obsahem bakalářské práce je zkoumání autoportrétů z hlediska vyjádření sebereflexe role ve společnosti. Pohled do dějin umění a geneze postavení umělců, která se promítala do portrétování sebe samých. Srovnání se současným chápáním umělcovy role v dnešním světě. Vliv rozvoje psychologie osobnosti na sebereflexi ve vlastní tvorbě. Aplikace autoportrétu jako artefiletického prostředku v pedagogické praxi.
Volnočasové aktivity v době letních prázdnin
Lhoťanová, Anna ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Váchová, Alena (oponent)
Bakalářská práce pojednává o táborové činnosti, jakožto o významné formě volnočasových aktivit pro děti v době letních prázdnin, a zaměřuje se na tvorbu programových náplní pro letní tábory. Cílem práce je prostřednictvím návrhu v praxi ověřené autorské celotáborové hry a výsledků dotazníkového šetření poskytnout tipy a doporučení pro tvorbu programových náplní dalším skupinám věnujících se táborové činnosti. Teoretická část se zabývá volným časem, výchovou ve volném čase, organizací letních táborů a především hrou. Praktická část obsahuje koncept ověřené celotáborové hry a dotazníkové šetření, které zjišťuje, zda táboroví vedoucí dokáží odhadnout, jak budou dětští účastníci tábor hodnotit, a jaké hry děti preferují.
Hry s autíčky a panenkami z pohledu psychologie činnosti
Erhartová, Nikola ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Sotáková, Hana (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na hry s autíčky a panenkami v mateřské škole u dětí předškolního věku. V práci vycházím zejména z psychologie činnosti. Podle té je hra nepostradatelnou činností dítěte a má vliv na jeho vývoj. S vědomím toho, že hra může být pro děti přínosem, jsem si stanovila za hlavní cíl práce zjistit, jaké úkony jsou s hračkami prováděny a k rozvoji jakých oblastí mohou směřovat. Práce je členěna na teoretickou a praktickou část. Teoretická část představuje východiska práce. Obsahuje čtyři hlavní kapitoly, ve kterých se věnuji předškolnímu období, hračce a hře v životě dítěte a hře z pohledu psychologie činnosti. V empirické části pak popisuji kvalitativní výzkum. Hlavní metodou pro získání dat bylo pozorování. Celkem jsem pozorovala 30 her, které byly následně analyzovány. Jako doplňková metoda byly provedeny rozhovory. Výzkumný soubor tvořilo 15 dětí. Na základě analýzy her jsem zjistila, že hračky byly využívány v individuálních nebo v genderově homogenních herních skupinkách. Hra smíšená se vyskytla jen ve dvou případech, a to při hře s autíčkem/vláčkem. Chlapci si hráli jak s autíčky, tak i s panenkami. Dívky si hrály s panenkami, autíčka pro svou hru samy od sebe nezvolily. Z hlediska obsahu se nejčastěji vyskytovaly hry manipulační. Po kódování pozorovaných her jsem dospěla...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 723 záznamů.   začátekpředchozí423 - 432dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.