Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 745 záznamů.  začátekpředchozí414 - 423dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Fenomén tetování v české kultuře
Truksová, Barbora ; Rychlík, Martin (vedoucí práce) ; Půtová, Barbora (oponent)
(česky) Bakalářská práce se zabývá fenoménem tetování v české kultuře, zejména v posledních zhruba 25 letech. Tradice tatuáže byla na českém území přerušena dobou komunismu, současná scéna se tak začala formovat až po pádu režimu, kdy se uvolnila šance cestovat a přivážet nejen nové materiály, ale také znalosti. V úvodu práce je snaha vymezit základní pojmy v oblasti tatuáže, dále i hlavní funkce, se kterými se tetování v literatuře obvykle spojuje. V této části je i jistý exkurz do mimoevropských oblastí. Práce se snaží zmapovat i historii tetování v Evropě, neboť relevantní informace o tatuáži na českém území se objevují až v 19. století. V počátku 20. století byl patrný i odborný zájem o tetování jako takové. Po komunistickém puči v roce 1948 bylo tetování považováno za ilegální, čímž se přerušila jeho tradice. S otevřením hranic přišla šance pro zájemce o body art k rozvíjení tohoto řemesla. Druhá renesance tetování tak do ČR přichází se zpožděním několika desetiletí. Významnou kapitolou této práce je pojmenování stylů, se kterými se může zájemce o tetování setkat. Zároveň jsou zde krátce představeni čelní představení každého stylu. Bakalářská práce sleduje i to, jakým způsobem v posledních letech reflektují tetování masová média. Výzkumná část práce se skládá z výzkumu kvantitativního, kde...
Komunikační aktivity Divadla pod Palmovkou v letech 2012-2014
Losová, Anna ; Orban, Karol (vedoucí práce) ; Halada, Jan (oponent)
Bakalářská práce Komunikační aktivity Divadla pod Palmovkou v letech 2012-2014 je analýzou marketingové komunikace zmíněné instituce ve vymezeném období. Pojednává taktéž o marketingu divadla a významu divadla jako komunikačního média. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy týkající se marketingu kultury. Následuje podrobná analýza jednotlivých nástrojů komunikace a způsobů jejich využívání v Divadle pod Palmovkou. Práce představuje Divadlo pod Palmovkou v kontextu jeho pohnuté historie včetně dvou povodní, které divadlo zasáhly. Ve sledovaném období došlo také po velmi dlouhé době ke změně vedení Divadla pod Palmovkou, které tak bude postupně měnit svou tvář. V závěru práce dochází ke kritickému zhodnocení marketingové komunikace divadla a jsou navržena doporučení k odstranění některých nedostatků v oblasti komunikace.
Félicien Rops v kontextu své tvorby a doby
Půtová, Barbora ; Wittlich, Petr (vedoucí práce) ; Urban, Otto (oponent) ; Prahl, Roman (oponent)
Disertační práce Félicien Rops v kontextu své tvorby a doby je věnována životu a umělecké tvorbě jednoho z hlavních představitelů umělecké dekadence a symbolismu 19. století. Félicien Rops (1833-1898) byl belgický grafik, ilustrátor a malíř, jehož výtvarná tvorba výrazně ovlivnila interpretaci smyslné krásy ženského těla, lidské sexuality a temných stránek lidské duše. Disertační práce systematicky popisuje a analyticky interpretuje Ropsův život a dílo na pozadí historických, sociálních a kulturních souvislostí. První část disertační práce, která je věnována rané fázi jeho života, líčí Ropsovo dětství a mládí, průběh vzdělání a počátky umělecké tvorby od jeho působení v Bruselu až po příchod do Paříže. Ve středu pozornosti zde stojí především Ropsovo působení v uměleckých kruzích, jeho snaha etablovat belgickou uměleckou tvorbu v evropském kontextu a také jeho činnost spojená se zakládáním satirických periodik. Pro tuto fázi jeho života je podstatná jeho politická a sociální karikaturní tvorba, jež je ovlivněna vlámskou tradicí i francouzským moderním uměním. Proto není opomenuta ani Ropsova krajinomalba a návaznost jeho tvorby na tradici vlámské a holandské malby. Zvláštní pozornost je věnována také Ropsově vztahu k cestování, sportu a přírodě. Druhá část disertační práce představuje Ropsovu...
Akvizice v (odborných / veřejných) knihovnách
Černohlávková, Petra ; Buřilová, Marcela (vedoucí práce) ; Stöcklová, Anna (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na analýzu a popis akviziční činnosti v pěti sledovaných knihovnách profilovaných na umění. V teoretické části přibližuje profilování fondu, akviziční proces, finanční hlediska akvizice a jednotlivé způsoby akvizice (nákup, dar, výměna, povinný výtisk a ostatní zdroje). Dále se zabývá e-zdroji, typy speciálních dokumentů, jež jsou typické pro odborné knihovny a způsoby hodnocení efektivity akviziční činnosti. V praktické části sleduje u jednotlivých knihoven profil fondu, akviziční proces, financování a způsoby akvizice. Dále jsou předmětem zájmu e-zdroje, typy speciálních dokumentů specifických pro odborné knihovny a způsoby hodnocení efektivity akviziční činnosti. Za každou knihovnou následuje krátké shrnutí. V závěru praktické části jsou knihovny mezi sebou porovnány a v závěru celé práce srovnány s teoretickou částí.
Denmark - Czechoslovakia 1947-1957, The Art and Architecture Beyond Functionalism, Surrealism and Bauhaus
Ištok, Radoslav ; Klimešová, Marie (vedoucí práce) ; Rasmussen, Mikkel Bolt (oponent)
! Diplomová práca je venovaná umeniu a architektúre v Dánsku a Československu v rokoch 1947-1957. Hlavným záujmom bolo sledovať, ako sa medzivojnové hnutia ako funkcionalismus a surrealismus, ako tiež odkaz Bauhausu, vyvinuli po Druhej svetovej vojne. Avšak funkcionalismus a surrealismus je možno vnímať ako viac než len umelecké smery, jedná sa i o dva odlišné prístupy k životu, teda racionálny a romantický. Ten druhý, teda vášnivý prostest proti statu quo, može zvlášť vo svojej revolučnej či utopickej dimenzii slúžiť ako forma angažovanosti nezávislá od zjednodušujúcich polarít Studenej vojny.
Teorie hodnocení uměleckého díla
Neubert, Jiří ; Petříček, Miroslav (vedoucí práce) ; Dadejík, Ondřej (oponent)
Hodnocení je neoddělitelnou součástí přistupováni k uměleckým dílům a proto je třeba se jím zabývat. Hodnocení je vždy hodnocením něčeho, předpokládá určitou znalost a představu hodnoceného. Hodnocení předpokládá konceptualizaci. Chceme li o umění, potažmo o naší zkušenosti s ním něco říci, tak aby nám bylo rozuměno, či uvěřeno, musíme se zabývat právě naší konceptuální výbavou, kterou jej nahlížíme. Předkládaná práce se zabývá jakýmsi konceptuálním minimem, které je pro hodnocení umění důležité, až nevyhnutelné. Každé setkání s uměním se neobejde bez úvahy o původu díla. Koncept autora se zdá být s konceptem uměleckého díla více než spjat. Autorství se dnes potácí mezi naprostou suverénností a rozpuštěním. Existují teorie uměleckého díla, které jeho vazbu na autora nezohledňují, ba dokonce odmítají. Umění má dlouhou tradici. Současný pojem umění je však relativně mladý a konceptuálně velmi zatížený. Na jedné straně se setkáváme s přehlížením jeho různých podob a na druhé se snahou je jednou provždy charakterizovat. Recipient chápající umění jako expresivní vyjádření vnímá, hledá významy a hodnotí jinak než ten, který umění považuje za institucionálně posvěcený statut. Rozhodující úlohu nesou způsoby jeho uvažování. Podstatný není jen koncept samotný, ale také způsob jeho myšlení. Koncept umění je...
O vztahu pokory a pýchy
Smetana, Pavel ; Hogenová, Anna (vedoucí práce) ; Blažková, Miloslava (oponent)
Tato práce se zabývá zkoumáním pokory z pohledu její nepostižitelnosti - nedefinuje pokoru a ani se o to nesnaží. Naopak obchází okolo fenoménu pokory a porůznu na něj ukazuje. Využívá k tomu příkladů zejména z díla Komenského, na než navazuje prostřednictvím paralel například viděných u Junga, Foucaulta, Berďajeva, Jüngera, Drewermanna a dalších autorů. Vymezuje pokoru oproti pýše na příkladu odlišnosti "epoché" u Descarta a Komenského, pýcha je v podstatě spatřována tam, kde člověk neponechává žádnou nesamozřejmost a zcela pohltí svět svým úsudkem; je zde též využita Husserlova kritika Descartova pojetí epoché; z tohoto pohledu je zmiňována také kritika Machiavelliho u Komenského. Odtud práce princip pokory spatřuje v blízkosti principu víry, nebo alespoň obecného vědomí vyšší instance než jakou je člověku jeho vlastní vědomí. Princip pokory je blízký také principu milosti - pro taková zpříkladnění práce pojednává také o Simone Weil a jejím náhledem tíže a milosti; milost je z tohoto pohledu nesamozřejmý krok mimo výkonovou stránku lidského světa. Práce se zmiňovanými jevy zabývá jednak na úrovni pojímání světa, později na úrovni náhledu na lidství (člověk se člověkem teprve stává, je-li lidský) a nakonec naznačuje vazbu pokory k přesahu prostého lidského životního horizontu, ke smrti - coby...
Divadelní představení jako součást televizního programu
Cieslová, Monika ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Tématem této diplomové práce je divadelní představení jakožto součást televizního programu. Hlavním cílem je přiblížení jedinečného a specifického vztahu dvou svébytných médií, jimiž jsou divadlo a televize, dále pak zmapování a následné zanalyzování postavení, jaké divadelní představení, a divadlo obecně, zaujímalo a zaujímá v rámci programové skladby televize. Mezi jeden z předních cílů patří rovněž přezkoumání úlohy divadla v počátcích televizního vysílání a sledování proměn významu, který byl přisuzován uvádění divadelních představení na televizní obrazovce. Televizní vysílání bylo, a stále je, ovlivňováno mnoha faktory - legislativou, společenskými náladami či příchodem komerčních televizí. A stejně jako samo médium televize, bylo těmito faktory ovlivňováno i postavení divadelních představení uvnitř televizního programu. Teoretické vymezení a následně i analytické vyhodnocení, proto pomůže nastínit toto postavení divadelního představení jako součásti televizního programu, dále pak osvětlit převod divadelní inscenace do televizního média či představit různé podoby a formy, v jakých se divadlo a jeho produkty na obrazovce objevovaly a objevují.
Fenomén padělatelství uměleckých děl
Chvojková, Veronika ; Švestka, Jiří (vedoucí práce) ; Půtová, Barbora (oponent)
Předmětem bakalářské práce je teoretická analýza kulturního fenoménu padělatelství uměleckých děl. V práci je popsán vývoj padělatelství v malbě a sochařství v západní společnosti. Analýza vychází především z poznatků filosofie umění, dějin umění, psychologie a historie. Uplatňuje se zde kulturologický přístup, a to především interdisciplinárním zmapováním historického a psychologického vývoje padělání. Práce analyzuje současné přístupy k identitě uměleckého díla a falza, rovněž popisuje dílčí problémy uměleckého falza z hlediska filozofie umění. Důležitou publikací pro tuto práci je kniha Umění a Falzum (2004) od Tomáše Kulky. Podle Kulky se dá falzum posuzovat buď z hlediska jeho estetické nebo umělecké hodnoty. Ke zkoumání fenoménu jsou využity a popsány případy slavných padělatelů, jako byli Alceo Dossena, Han van Meegeren, Eric Hebborn a Wolfgang Beltracchi. Práce se zabývá i metodami určení pravosti uměleckého díla. Popsána je také situace v České republice a stručně také právní postižitelnost padělatelů. Cílem práce je uchopit problematiku padělatelství uměleckých děl ve své celistvosti a tím poskytnout její přehledný obraz.
Učebnice formou komiksu
Šnajdrová, Marie ; Novotná, Magdalena (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent)
ŠNAJDROVÁ, Marie. Učebnice formou komiksu. /Diplomová práce/ Praha 2014 - Universita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 99 stran Práce pojednává o komiksu jako osobitém umění vhodném i pro vzdělávání. Vymezuje pojmy, jako jsou umění, ilustrace, komiks či učebnice. Zabývá se funkcí a použitím ilustrací v učebnicích. Předkládá příklady současné komiksové tvorby, zaměřuje se na teoretickou stránku média a nabízí porovnání s ostatními médii. A konečně se věnuje využití komiksu při tvorbě učebnice a nabízí několik hledisek, proč je komiks vhodným prostředkem. Dále práce rozebírá tvorbu komiksové učebnice a předkládá manuál k jejímu plnému využití. Klíčová slova: komiks, učebnice, umění, znak, vzdělávání, ilustrace

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 745 záznamů.   začátekpředchozí414 - 423dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.