Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35 záznamů.  začátekpředchozí25 - 34další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Školní poradenské pracoviště - realita a očekávání
Chrtková, Monika ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Kučerová, Olga (oponent)
Práce se zabývá profesí školního psychologa. Zajímá nás, zda existují nějaké důvody, které brání nebo naopak podporují zavádění psychologů do škol. V první části práce se zabýváme pojmy školní psychologie a školní psycholog ze současného i historického hlediska. Věnujeme se legislativnímu ukotvení této profese a jejím etickým normám. Rozkrýváme složitou vztahovou síť školního psychologa včetně aspektů, které se mohou na očekávání pedagogů vůči školním psychologům podílet. Druhá část práce se věnuje dotazníkovému šetření, které bylo provedeno na škole, kde již instituce školního psychologa zavedena je, a tam kde není. Analýza dat byla provedena tzv. rámcovou analýzou. Její pomocí jsme rozkryli pět oblastí zájmu respondentů, které se dotýkají očekávání učitelů. První oblast zájmu tvoří role, které školnímu psychologovi pedagogové připisují. Další se formuje kolem náplně jeho práce. Třetí oblast se věnuje představě učitelů o tzv. "ideálním" školním psychologovi. Čtvrtá pojednává o obavách učitelů a poslední se věnuje financování školních psychologů a faktorů s tímto jevem spojených. Hlavní zjištění představujeme spolu s přímými citaci respondentů. V další části nabízíme srovnání hlavních zjištění mezi jednotlivými školami, které navíc doplňujeme o diskuzi s poznatky uvedenými v odborných pramenech. V...
Role školního speciálního pedagoga na běžných základních školách
Benešová, Denisa ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Němec, Zbyněk (oponent)
Diplomová práce se zabývá současnou rolí školních speciálních pedagogů na běžných základních školách, konkrétně jejich pozicí v rámci školy, náplní i formami práce a vztahovou stránkou s tím spojenou. Teoretická část práce se zaměřuje na rámcový vývoj speciální pedagogiky a zejména na současná podpůrná opatření přiznávaná jednotlivým žákům. Skupiny žáků vyžadujících podporu ze strany škol a návazných školských zařízeních jsou v práci blíže charakterizovány. Dále text přibližuje jednotlivosti individuálních vzdělávacích plánů a školního poradenského systému, včetně školního poradenského pracoviště a pozice školního speciálního pedagoga, u kterého jsou sledovány dílčí aspekty této profese v návaznosti na poznatky z odborných zdrojů. Empirická část zahrnuje smíšený výzkum. Prvně ukazuje příklady z praxe, konkrétně se jedná o analýzu pěti rozhovorů se školními speciálními pedagogy ze základních škol. Na jednotlivých příbězích z profesního působení jsou demonstrovány současné výzvy, činnosti a role dané pozice. Následně jsou analyzována data z dotazníkového šetření u čtyřiceti respondentů, ředitelů základních škol, kteří vyslovili svůj názor v oblasti působení školních speciálních pedagogů na základních školách. Sleduje se zejména přínos pro základní školy a zkušenosti v obecné rovině s touto pozicí....
Komparace realizace primární prevence na druhém stupni základních škol v Mostě a Praze
Müllerová, Petra ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Šotolová, Eva (oponent)
Diplomová práce Komparace realizace primární prevence na druhém stupni základních škol v Mostě a Praze pojednává o realizaci primární prevence na druhém stupni základních škol v těchto dvou zvolených lokalitách. Práce je tematicky rozdělena do šesti kapitol. V první části práce je vymezena základní terminologie vztahující se k tématu primární prevence. Tato část obsahuje i informace k jednotlivým okruhům rizikového chování a poradenským službám škol. Ve druhé části práce následuje průzkum mezi školními metodiky prevence v Mostě a Praze. Cílem praktické části je zjistit a porovnat, jakou formou a za jakých podmínek bývá realizována primární prevence rizikového chování u žáků druhého stupně základní školy. Pro průzkum byla použita kvantitativní metoda, v podobě dotazníkového šetření mezi školními metodiky prevence. V závěrečné části práce jsou interpretována data získaná v rámci průzkumu, jež potvrdila, že v obou lokalitách dochází k rozdílným přístupům k realizaci primární prevence na druhém stupni základních škol. KLÍČOVÁ SLOVA: Primární prevence, rizikové chování, druhý stupeň základní školy, školní poradenské pracoviště, minimálně preventivní program, školní metodik prevence
Primární prevence vybraného rizikového chování na ZŠ v okrese Strakonice
Míčková, Aneta ; Váchová, Alena (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce se věnuje primární prevenci rizikového chování žáků na vybraných základních školách v okrese Strakonice. Hlavním cílem této práce je zjistit, zda jsou žáci dostatečně informováni o rizikovém chování a jeho prevenci, a zhodnotit preventivní aktivity, které školy v rámci rizikového chování realizují. Pro zjištění hlavních a dílčích cílů jsou zvoleny dvě výzkumné metody, dotazníkové šetření určené pro žáky a rozhovor se školním metodikem prevence. Teoretická část diplomové práce se věnuje charakteristice rizikového chování a podrobnému popisu vybraných forem rizikového chování. Dále se zabývá primární prevencí, její charakteristikou a popisuje preventivní programy, které mohou školy využívat. Tato část taktéž poukazuje na preventivní zázemí škol, tedy instituce spolupracující se školou a dokumenty, které školy podporují v prevenci rizikového chování. V praktické části jsou zanalyzovány a vyhodnoceny zjištěné informace z výzkumného šetření, které slouží k ověření stanovených cílů práce. Na základě provedeného šetření jsou navrhnuta doporučení pro zlepšení školní prevence. V závěru diplomové práce lze konstatovat, že jsou žáci 2. stupně základních škol v oblasti rizikového chováni sice dostatečně informováni a preventivní opatření škol jsou na přijatelné úrovni, ale i přesto některé...
Práce speciálního pedagoga ve školním poradenském pracovišti
Čechová, Julie ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Presslerová, Pavla (oponent)
Diplomová práce se týká profese školního speciálního pedagoga na běžné základní škole a jeho fungování ve prospěch žáků s výukovými obtížemi. V teoretické části práce jsou popsány skupiny žáků, s nimiž školní speciální pedagog pracuje, a způsoby práce s nimi, dále možnosti spolupráce s dalšími partnery (pedagogickými pracovníky, odborníky a institucemi mimo školu a rodiči žáků) při podpoře těchto žáků a třístupňový model péče o žáky s rizikovým školním vývojem. Praktická část se formou kvalitativního výzkumu věnuje tomu, jak nahlížejí na svoji profesi sami školní speciální pedagogové působící v základních školách v Praze KLÍČOVÁ SLOVA: Školní speciální pedagog, školní poradenské pracoviště, třístupňový model péče, speciální vzdělávací potřeby, prevence, diagnostika, intervence
Školní poradenské pracoviště a jeho úloha na 1. a 2. stupni ZŠ
Stehlíková, Hana ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Mojžíšová, Jarmila (oponent)
v českém jazyce: Bakalářská práce se věnuje fungování školního poradenského pracoviště na prvním a druhém stupni základní školy. Teoretická část obsahuje vývoj poradenských pracovišť na školách, jejich cíle a popis celého školního poradenského systému. Dále seznamuje s náplní práce jednotlivých pracovníků tohoto pracoviště. V praktické části zkoumám spokojenost či nespokojenost žáků ve škole a jejich potenciální problémy týkající se školního i mimoškolního prostředí. Zaměřuji se na fakt, jestli jsou žáci schopní, ale i ochotní řešit své problémy s pracovníky školního poradenského pracoviště a jestli mají dostatečné znalosti, na koho se v určitých případech obracet.
Krizový plán jako pomoc učiteli při řešení situací spjatých s rizikovým chováním žáků
Exnerová, Markéta ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou krizového plánu školy jako jednou z metod pomoci učiteli při řešení situací spjatých s rizikovým chováním žáků. Krizový plán školy je soubor jednotlivých postupů řešení krizových situací, které se mohou objevit ve školním prostředí jako důsledek rizikového chování žáků. Diplomová práce je složena z pěti základních částí. První čtyři části jsou teoretické. Věnují se obecnému pojetí krizového plánu školy a jeho zasazení do systému preventivního působení školy v rámci rizikového chování. Významnou součástí je také rozepsání rolí pedagogů s ohledem na řešení krizových situací ve škole a možnosti jejich spolupráce, kterou vnímám jako jeden z nejzásadnějších bodů efektivního naplňování krizového plánu školy. Dalším neméně zásadním bodem při efektivním naplňování krizového plánu školy jsou způsobilosti zapojených pedagogů, které jsou také uvedeny v této části mé diplomové práce. Pátá část diplomové práce se věnuje praktickému využití krizového plánu na půdě školy. Je zde uvedeno několik postupů řešení konkrétních situací, které se mohou ve škole v rámci rizikového chování objevit. Tyto postupy jsou graficky znázorněny pro snadnější orientaci.
Úloha managementu školy při zřizování a řízení školního poradenského pracoviště
Kolečková, Jarmila ; Fadrná, Zdeňka (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Resumé Závěrečná bakalářská práce se zabývá úlohou a postavením poradenských služeb ve výchovně-vzdělávacím procesu v základní škole, úlohou řídících pracovníků při realizaci a koordinaci poradenských služeb ve škole a jejich přínosem pro řídící práci managementu školy. Tato práce se v teoretické části zabývá objasněním koncepčních záměrů poradenských služeb ve škole, modely poradenského systému v základním školství a v neposlední řadě se zaměřuje na cíle a činnost školního poradenského pracoviště a jeho přínos ve výchovně- vzdělávací práci školy. Pozornost je věnována i začlenění školního poradenského pracoviště do koncepční práce managementu školy, týmové práci poradenských pracovníků a jejich spolupráci s ostatními pedagogy školy. Tato práce vychází z odborné literatury a informací z ní získaných, z průzkumné sondy a vlastních poznatků a zkušeností autorky, výsledky lze aplikovat do řídící činnosti vedoucích pracovníků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 35 záznamů.   začátekpředchozí25 - 34další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.