Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3,838 záznamů.  začátekpředchozí2499 - 2508dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výchova k partnerství a rodičovství
Lukáčová, Monika ; Vítečková, Michaela (vedoucí práce) ; Charyparová, Michaela (oponent)
Daná bakalářská práce se zabývá partnerstvím a rodičovstvím. Jejím cílem je blíže představit tyto instituce v interdisciplinárních souvislostech (zejména z hlediska pedagogiky, psychologie, sociologie, ale i biologie, práva a filosofie) s důrazem na jejich současné proměny a význam pro osobnost dítěte i dospělého. Ukazuje též možné cesty prevence škodlivých následků ve vývoji dítěte prostřednictvím výchovy k partnerství a rodičovství a výchovy k psychické odolnosti.
Elektronické portfolio jako prostředek podpory evaluace a sebehodnocení žáků
Fuglík, Viktor ; Černochová, Miroslava (vedoucí práce) ; Slavík, Jan (oponent) ; Kalaš, Ivan (oponent)
Předmětem zkoumání disertační práce je problematika žákovského portfolia, především pak portfolia realizovaného v elektronické formě a jeho využití ve vzdělávání. Práce vychází z předpokladu, že elektronické portfolio jako prostředek pro podporu hodnocení vykazuje značný didaktický potenciál a jeho nasazení do procesu vyučování a učení by mohlo zlepšit účinnost evaluace a napomoci při sebehodnocení a sebereflexi žáka. Práce se zabývá vymezením žákovského portfolia jako didaktického prostředku pro podporu evaluace, identifikací jeho struktury, funkčních specifik a ověření možností využití elektronického portfolia jako nástroje pro sebehodnocení a sebereflexi žáka. V rámci práce je teoretickými a empirickými metodami ověřováno, zda a za jakých podmínek lze elektronické portfolio efektivně využít ke zkvalitnění školního hodnocení a k podpoře procesů i výsledků evaluace, sebehodnocení a sebereflexe žáka ve školním prostředí. Rozpracováním teorie žákovského portfolia usiluje práce o příspěvek k rozvoji pedagogiky, zejména pak oblasti didaktických prostředků a školního hodnocení.
Problémy vstupu informačních technologií do výchovy a vzdělávání
Weis, Peter ; Rambousek, Vladimír (vedoucí práce) ; Leipert, Jiří (oponent)
Předmětem diplomové práce je oblast negativních důsledků využívání informačních a komunikačních technologií z pohledu jejich vstupu do procesu výchovy a vzdělávání. Cílem práce je identifikace a analýza problémů, které jsou spojené s prohlubujícím se využíváním ICT z hlediska výchovy a vzdělávání dětí na základní škole. Při naplňování cílů diplomové práce bylo použito teoretických i empirických výzkumných metod. Teoretické metody zahrnovaly studium a analýzu odborné literatury, odborných článků a výsledků proběhnutých výzkumných studií a experimentů. Z empirických výzkumných metod, bylo v diplomové práci využito metod rozhovoru, dotazníkového šetření a pozorování. V závěru práce jsou shrnuty a vyhodnoceny výsledky explorativních metod výzkumu, formulovány závěry a doporučení pro výchovu a pedagogickou praxi.
Manažerská činnost vedoucí školní jídelny při ZŠ - střední management
Váchová, Miluše ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
1 Resumé: Manažerská činnost vedoucí školní jídelny při ZŠ - střední management Tato bakalářská práce se zabývá mapováním manažerských činností vedoucí(ho) školní jídelny, která je součástí základní školy. Teoretická část práce, vycházející z odborné literatury, se zabývá teorií středního managementu. Zaměřuje se na manažerské funkce, na roli středního managementu a roli vedoucího školní jídelny, která je součástí základní školy. Výzkum jsem provedla v Kraji Vysočina mezi vedoucími školních jídelen, které jsou součástí základních škol. Analýza získaných údajů ukázala rozdíly v manažerském postavení a v úrovni celoživotního vzdělávání vedoucích školních jídelen. Z šetření také vyplývá, že množství delegovaných pravomocí a další vzdělávání je ovlivněno ředitelem školy. Překvapivé je zjištění, že téměř polovina vedoucích školních jídelen se nepodílí na plánování finančních prostředků na provoz a že třetina z nich nezná finanční rozpočet na platy ve školní jídelně. Výsledky naznačují, že vedoucí školních jídelen požadují další vzdělávání. Výsledky tak mohou poskytnout cenné informace ředitelům škol, zřizovatelům a jiným organizacím v oblasti vzdělávání.
Sociálně pedagogická pomoc osobám se sníženou soběstačností a jejich rodinám (v podmínkách GARC Kladno s.r.o.)
Slavíčková, Markéta ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Diplomová práce s názvem Sociálně pedagogická pomoc osobám se sníženou soběstačností a jejich rodinám (v podmínkách GARC Kladno s.r.o.) si klade za cíl zachytit vývoj zdravotně sociální situace osob se sníženou soběstačností v důsledku chronického onemocnění, zdravotního postižení a stáří v kontextu situace životní. Zároveň se snaží rozkrýt, jak vnímají tyto osoby pomoc a jakou pomoc zdravotně-sociálního pracovníka preferují. Teoretická část se zabývá zdravotně sociální problematikou osob se sníženou soběstačností s akcentem na sociálně pedagogické aspekty zvládání životních situací. Je rozdělena do pěti kapitol. První z nich se zabývá problematikou zdraví a nemoci. Je zde také věnována pozornost specifikám životní situace osob se sníženou soběstačností. Ve druhé kapitole je vymezena základní terminologie zdravotního postižení a soběstačnosti. Dále je zde z hlediska mé dosavadní praxe v GARC speciálně začleněno postižení tělesné jako faktor limitující soběstačnost. Své místo zde také zaujímají subjektivní a objektivní činitelé působící na život člověka s postižením. Třetí kapitola obsahuje vymezení role osoby se sníženou soběstačností ve společnosti, role jejich rodinných příslušníků a přehled dávek a sociálních služeb poskytovaných osobám se sníženou soběstačností dle zákona č.108/2006 Sb. o...
Primary education of foreign languages in France and primary education of french in the Czech Republic
Vokůrková, Andrea ; Machleidtová, Silva (vedoucí práce) ; Kalfiřtová, Eva (oponent)
česky: Název diplomové práce: Výuka cizích jazyků ve Francii na prvním stupni ZŠ a výuka francouzštiny u nás na prvním stupni ZŠ Klíčová slova: cizí jazyk, francouzština, 1. stupeň ZŠ, výuka, učebnice Abstrakt: Hlavním cílem mé práce bylo uvědomit si, jak se vyučují cizí jazyky ve Francii, a jak se vyučuje francouzština u nás na prvním stupni ZŠ. Podklady k části, která se věnuje Francii, jsem sháněla přímo ve Francii nebo za spolupráce knihovny Francouzského institutu v Praze a internetu. Co se týče výuky francouzštiny u nás na prvním stupni, bylo velmi obtížné nějaké informace sehnat. Proto i další z mých cílů bylo sepsat dohromady takové informace o výuce, které společně v jiném dokumentu neexistují. Proto jsem se zaměřila i na praktickou stránku problematiky, jako byly recenze učebnic nebo dotazníky pro děti. Diplomová práce mi přinesla nový pohled a proniknutí do oblasti, které bych se ráda v budoucnu věnovala. Práci jsem rozdělila na dvě hlavní části. První část, kde se věnuji Francii a její výuce cizích jazyků na prvním stupni, a druhá část, která se zabývá výukou francouzštiny u nás na prvním stupni. Další kapitoly a podkapitoly pak rozebírají dopodrobna různá témata, která bezprostředně souvisí s názvem mé diplomové práce.
Vznik a vývoj pozice vrchní sestra
Chýšková, Eliška ; Marková, Eva (vedoucí práce) ; Heczková, Jana (oponent)
Tématem bakalářské práce ,,Vznik a vývoj pozice vrchní sestry" je podrobnější popis vzniku a vývoje vrchní sestry od počátku této pozice až do současné doby. Nedílnou součástí práce jsou počátky ošetřovatelství v klášterech, které souvisí se samotným vznikem pozice. Historický vývoj je členěn od počátku 19. století až do druhé světové války, dále přes poválečný vývoj do současné doby, kdy pohled na vrchní sestru je hlavně v roli managera střední úrovně. Vrchní sestra vede kliniku nebo oddělení a zodpovídá za plánování a odborný růst pracovníků a hodnocení kvality péče. Neopomenout nelze ani vzdělávání vrchních sester, které ovlivnil zákon č.20/1966 Sb., o povinnosti zdravotníků se neustále vzdělávat. Vzdělávání se dělí na pregraduální a postgraduální. V praktické části jsou podrobněji rozebrány hlavní cíle, tedy analýza práce vrchní sestry a vzdělávání vedoucích pracovníků od 20.století, jednou z kvalitativních metod formou analýzy písemných dokumentů. Cílem bylo zjistit náplně práce vrchní sestry v proměnách doby a jak se postupně vyvíjelo vzdělávání. Toto téma je možné prozkoumat i jinou metodou kvalitativního výzkumu a pokusit se tak validovat výsledky mé práce. Klíčová slova: vrchní sestra, ošetřovatelství, náplň práce, vzdělávání, manažer
Možnosti intervence do kultury mateřské školy ve směru utváření prostředí klimatu podporující učení a vyučovací proces
Švajková, Lucie ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Báča, Milan (oponent)
RESUMÉ: Bakalářská práce se zabývá organizační kulturou a školním klimatem mateřských škol. Teoretická část vymezuje pojmy kultura, organizační kultura, kultura školy, klima školy, intervence, charakteristikou mateřské školy jako specifické organizace. Věnuje se možnostem intervence do kultury mateřské školy ve směru utváření prostředí klimatu podporující kvalitu vzdělávání. Práce předkládá výčet nejúčinnějších rozhodnutí, jimiž lze z pozice ředitele školy pozitivně ovlivňovat kulturu a klima školy. Ve výzkumné části je za využití dotazníkového šetření ověřen soubor těchto možností a provedena analýza zjištěných dat. Závěrem průzkumu je identifikace nejúčinnějších a nejefektivnější možností, jimiž ředitelé školy jako výkonní manažeři mohou pozitivně ovlivňovat prostředí klimatu podporující zkvalitnění vzdělávání.
Vzdělávání a rozvoj začínajících pracovníků České školní inspekce
Koháková Lokvencová, Marcela ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
NÁZEV: Vzdělávání a rozvoj začínajících pracovníků České školní inspekce AUTOR: Marcela Koháková Lokvencová KATEDRA: Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Irena Lhotková, Ph.D. ABSTRAKT: Cílem mé bakalářské práce je zmapování vzdělávání a rozvoje začínajících pracovníků České školní inspekce - školních inspektorů a kontrolních pracovníků. V teoretické části jsou shrnuty teoretické poznatky, týkající se profesního vzdělávání a rozvoje zaměstnanců. Další část je věnována seznámení s charakteristikou a organizační strukturou České školní inspekce. Současně je zde popsána forma vstupního vzdělávání začínajících pracovníků. V praktické části jsou analyzovány výsledky výzkumu provedeného dotazníkovým šetřením mezi školními inspektory a kontrolními pracovníky, kteří do organizace nastoupili ve sledovaných letech 2008 - 2010 a řízenými rozhovory s řediteli inspektorátů. Závěrečná část identifikuje nedostatky v koncepci vstupního vzdělávání začínajících pracovníků organizace a nabízí možné návrhy na řešení zdokonalení struktury vstupního vzdělávání. KLÍČOVÁ SLOVA: vzdělávání, další vzdělávání, podnikové vzdělávání, celoživotní učení, rozvoj, rozvojové aktivity, školní inspektor, kontrolní pracovník, Česká školní inspekce

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 3,838 záznamů.   začátekpředchozí2499 - 2508dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.