Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Osobnost pěstouna v současném systému náhradní rodinné péče v České republice
Charyparová, Michaela ; Šulová, Lenka (vedoucí práce) ; Šturma, Jaroslav (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem osobnosti pěstounů v současném systému náhradní rodinné péče v České republice. Teoretická část práce popisuje současný systém náhradní rodinné péče u nás, specifika pěstounské péče a úlohu psychologa v procesu zprostředkování i následné realizace náhradní péče o dítě. Všechna tato témata jsou předkládána na základě studia odborných tuzemských i zahraničních pramenů a jsou zasazena do kontextu tématu osobnosti pěstouna. Druhá část představuje návrh designu výzkumného empirického šetření vážícího se k tématu práce. Klíčová slova: Náhradní rodinná péče, pěstoun, osobnost, nároky, zátěž.
Návrat dítěte z ústavní výchovy do rodiny
Frenclová, Irena ; Strouhal, Martin (vedoucí práce) ; Vlasáková Charyparová, Michaela (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku návratu dětí z ústavní výchovy do rodiny za podpory a spolupráce rodičů se sociálními pracovníky sociálně právní ochrany dětí a sociálně aktivizačních služeb pro rodiny s dětmi. Jedná se o práci teoreticko-empirickou podloženou zkušenostmi s realizací návratu dětí z ústavní výchovy na území města Litvínov. Kromě praktických zkušeností uvedených sociálních pracovníků je práce opřena o teoretické znalosti autora získané studiem odborné literatury v oboru sociální pedagogiky a sebevzděláváním v dané problematice. Zabývá se rodinným prostředím, sanací rodiny, ústavní výchovou a činností sociálních pracovníků při návratu dítěte do sanované rodiny. Empirická část je ilustrační sondou do problematiky návratu dětí z ústavní výchovy do rodiny.
Vliv volnočasových institucí na utváření životního stylu dětí staršího školního věku
Šťáhlavský, Libor ; Charyparová, Michaela (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vlivem volnočasových institucí na utváření životního stylu dětí staršího školního věku. Jejím cílem je zjistit, do jaké míry se volnočasové instituce podílí na tvorbě životního stylu těchto dětí. Zabývá se také otázkou možných negativních vlivů soudobé společnosti na životní styl u dětské populace. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Kvalita života seniorů ve městě Most: z pohledu sociálně pedagogického
Charyparová, Michaela ; Poláčková, Věra (vedoucí práce) ; Váňová, Růžena (oponent)
Diplomová práce zpracovává problematiku kvality života seniorů ve městě Most z hlediska sociálně pedagogického. Jedná se o práci teoreticko-empirickou. První kapitola se věnuje fenoménu stárnutí a stáří, poukazuje na jeho různá pojetí a na jeho projevy. Z pohledu sociálně pedagogického lze považovat za nejpodstatnější podkapitolu "Adaptace na stáří". Druhá kapitola zpracovává téma systému péče o seniory v České republice. Třetí kapitola se věnuje fenoménu kvality života z širšího úhlu pohledu. Čtvrtá kapitola je zaměřena na kvalitu života u konkrétní cílové skupiny, v tomto případě seniorské populace, se zaměřením na sociálně pedagogické aspekty dané problematiky. Seznamuje čtenáře s faktory, které ovlivňují kvalitu života ve stáří. Aspekt sociálně pedagogický reflektuje zejména determinanta "Aktivní stárnutí". Empirická část práce začíná kapitolou pátou, která pojednává o systému péče o seniory v Mostě. Následující šestá kapitola představuje cíle empirické části, výchozí hypotézy a použitou techniku empirického šetření. Kapitola rovněž obsahuje popis základního souboru a výběru respondentů. Po analýze získaných dat následuje interpretace zjištěných výsledků. V závěru jsou ověřovány stanovené hypotézy a jsou formulována doporučení v rámci zjištěných problémových oblastí.
Vedení poradenského rozhovoru terénními pracovníky obcí v Ústeckém kraji
Brožková, Lucie ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Charyparová, Michaela (oponent)
Diplomová práce má povahu teoreticko-empirické studie. Jejím cílem je zjistit, zda metodický materiál (DVD modelových rozhovorů a kontrolní formulář) zaměřený na vedení poradenského rozhovoru s klienty je aplikovatelný u terénních pracovníků obcí v Ústeckém kraji. První kapitola této práce je zaměřena na uvedení do současné problematiky terénních pracovníků obcí v Ústeckém kraji. Zabývá se funkcí Rady vlády ČR pro záležitosti romské menšiny, osobností koordinátora terénních pracovníků a jeho funkcí. Dále je věnována kvalifikačním předpokladům a vzdělávání terénního pracovníka, jeho pracovnímu zařazení a popisu činnosti. Druhá kapitola se zabývá typologií klientů, zvláštnostmi klientů ze sociálně vyloučených lokalit, analýzou sociálně vyloučených lokalit v Ústeckém kraji a představuje činnost Agentury pro sociální začleňování v romských lokalitách. Třetí kapitola charakterizuje a rozebírá fáze poradenského rozhovoru včetně jeho metodického rozpracování. Další kapitoly popisují aplikaci metodického materiálu, věnují se analýze jeho využití v praxi, formulují doporučení pro práci s klienty a prostřednictvím diskuse naznačují další možnosti uvažování nad tématem.
Psychomotorický vývoj dětí v kojeneckém ústavu
Charyparová, Michaela ; Šturma, Jaroslav (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
Diplomová práce se věnuje tématu psychomotorického vývoje dětí raného věku v ústavní péči se zřetelem k tématu dětí, které byly prenatálně zatíženy pervitinem. Teoretická část práce popisuje problematiku dětí matek s drogovou závislostí, téma ústavní péče o děti raného věku a jejího vlivu na jejich vývoj. Dále podává přehled o současném systému ústavní péče o kojence a batolata v České republice a nabízí aktuální statistická data o dětech v tomto systému umístěných. Poslední kapitola teoretické části práce popisuje vývojovou diagnostiku raného období života a její specifika a popisuje dvě vybrané diagnostické metody, používané v naší zemi. Všechna tato témata jsou předkládána na základě studia odborných zahraničních i tuzemských pramenů. Empirická část práce popisuje výzkum, který byl realizován na půdě konkrétního kojeneckého ústavu. Ten porovnával psychomotorický vývoj kojenců, které byly prenatálně vystaveny abúzu pervitinu, s vývojem dětí, které prenatálně žádné nelegální návykové látce vystaveny nebyly. Výsledky nepotvrdily statisticky signifikantní rozdíl v žádné oblasti psychomotorického vývoje mezi těmito dvěma skupinami. Klíčová slova: Kojenci, ústavní péče, psychomotorický vývoj, drogy, psychodiagnostika.
Osobnost pěstouna v současném systému náhradní rodinné péče v České republice
Charyparová, Michaela ; Šulová, Lenka (vedoucí práce) ; Šturma, Jaroslav (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem osobnosti pěstounů v současném systému náhradní rodinné péče v České republice. Teoretická část práce popisuje současný systém náhradní rodinné péče u nás, specifika pěstounské péče a úlohu psychologa v procesu zprostředkování i následné realizace náhradní péče o dítě. Všechna tato témata jsou předkládána na základě studia odborných tuzemských i zahraničních pramenů a jsou zasazena do kontextu tématu osobnosti pěstouna. Druhá část představuje návrh designu výzkumného empirického šetření vážícího se k tématu práce. Klíčová slova: Náhradní rodinná péče, pěstoun, osobnost, nároky, zátěž.
Návrat dítěte z ústavní výchovy do rodiny
Frenclová, Irena ; Strouhal, Martin (vedoucí práce) ; Vlasáková Charyparová, Michaela (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku návratu dětí z ústavní výchovy do rodiny za podpory a spolupráce rodičů se sociálními pracovníky sociálně právní ochrany dětí a sociálně aktivizačních služeb pro rodiny s dětmi. Jedná se o práci teoreticko-empirickou podloženou zkušenostmi s realizací návratu dětí z ústavní výchovy na území města Litvínov. Kromě praktických zkušeností uvedených sociálních pracovníků je práce opřena o teoretické znalosti autora získané studiem odborné literatury v oboru sociální pedagogiky a sebevzděláváním v dané problematice. Zabývá se rodinným prostředím, sanací rodiny, ústavní výchovou a činností sociálních pracovníků při návratu dítěte do sanované rodiny. Empirická část je ilustrační sondou do problematiky návratu dětí z ústavní výchovy do rodiny.
Primární prevence šikany na druhém stupni ZŠ
Lancmanová, Martina ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Charyparová, Michaela (oponent)
Tématem této bakalářské práce je šikana a možnost její primární prevence na druhém stupni základních škol. V první, teoretické části jsou popsány projevy šikany, její stádia, vývoj. Teoretická část se také zabývá legislativou, tedy školským zákonem, metodickým pokynem MŠMT, školním řádem. Dále se práce zabývá prevencí a možnostmi, jak provádět primární prevenci šikany na druhém stupni základních škol. Druhá, praktická část této práce se zabývá získáváním informací o tom, jaké mají žáci a učitelé informace o šikaně, jaké mají informace učitelé o primární prevenci šikany a také, jak učitelé s žáky primární prevenci provádí. To vše je zjišťováno pomocí dotazníkového šetření, které je následně vyhodnoceno a jeho výsledky můžete nalézt právě v druhé části této práce. Klíčová slova Primární prevence, šikana.
Učitel, kolegialita a spolupráce
Chalupová, Jana ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Charyparová, Michaela (oponent)
Diplomová práce je zaměřená na problematiku spolupráce mezi učiteli v současné základní škole. Teoretická část se zabývá charakteristikou konceptu školy jako učící se organizace a věnuje se faktorům, které výrazným způsobem ovlivňují spolupráci učitelů ve škole. Empirická část má charakter vícepřípadové studie a diskutuje silná a slabá místa spolupráce učitelů na zkoumaných čtyřech základních školách.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.