Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Manažérske techniky a štýl vedenia v konkrétnom podniku
Lukáčová, Monika
Bakalárska práca sa zameriava na návrh odporúčaní pre podnik Belve, s. r. o. v oblasti spokojnosti pracovníkov s vedením, za účelom odstránenia slabých stránok. Literárna rešerš obsahuje základné poznatky pre vykonanie analýzy v oblasti vedenia vo výsledkoch práce. Výskum prebiehal prostredníctvom dotazníkového šetrenia a hĺbkových rozhovorov s vedením, podľa ktorých sme stanovili silné a slabé stránky, ktoré boli podkladom pre odporúčania. Odporúčania boli na záver ekonomicky zhodnotené.
Výchovné styly rodičů předčasně narozených dětí
Lukáčová, Monika ; Šírová, Eva (vedoucí práce) ; Gillernová, Ilona (oponent)
TEORETICKÁ VÝCHODISKA: Děti s perinatálním rizikem, jejichž nejpočetnější skupinu tvoří předčasně narozené děti a jejichž počet se nadále svižným tempem zvyšuje, patří k dětem s vyšší pravděpodobností zdravotních obtíží a s vyšším rizikem komplexního ohrožení jejich zdárného vývoje. Pro rodiče představuje předčasný porod složitou, náročnou životní situaci. U těchto rodičů se častěji rozvíjí nejenom výrazně snížená osobní pohoda, ale někdy dokonce i klinická symptomatika (zejména deprese, úzkosti, posttraumatická stresová porucha). Takové naladění rodičů (ale i další faktory) výrazně znekvalitňuje celkovou interakci a komunikaci s dítětem (zejména jejich senzitivitu a responzivitu), což se může mj. promítat i do výchovného stylu těchto rodičů. CÍLE: Cílem empirické části bylo popsat výskyt jednotlivých výchovných stylů u zdravých předčasně narozených dětí ve věku od 8 do 12 let. METODY: K tomuto účelu bylo využito Dotazníku stylů výchovy pro děti od 8 do 12 let (Čáp, Čechová & Boschek, 2000). VÝSLEDKY: Na vzorku 35 dětí se ukázalo, že nejčastěji percipovaným výchovným stylem byl styl charakterizovaný záporným emočním vztahem v kombinaci se silným řízením. ZÁVĚR: Význam výsledků je možno vidět v praktickém uplatnění pro poradenskou, klinickou i laickou výchovnou praxi. Nejnaléhavější je potřeba...
Možnost přípravy na budoucí rodičovství v rámci pedagogického kontextu
Lukáčová, Monika ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Švandová, Martina (oponent)
Daná diplomová práce se v teoretické části zabývá výchovou k rodičovství ve škole. Jejím cílem je nabídnout nezbytné metodické náměty a zásady, kterými lze podpořit kvalitnější připravenost učitelů primárních a nižších sekundárních škol k realizaci výchovy k rodičovství. Předkládaná práce poukazuje na význam rodinné výchovy pro osobnost dítěte, většinovou nestabilitu současných českých rodin a na historii, problematické oblasti a nedostatky v přípravě dětí a dospívajících na jejich budoucí roli otce a matky. Teoretická část je završena vymezením nezbytných požadavků na osobnost učitele, který se na škole věnuje výuce o rodině a rodičovství. V empirické části je provedena dotazníková sonda na vzorku 72 českých učitelů prvního a druhého stupně s aprobací k výuce prvouky, výchovy ke zdraví, občanské výchovy (výchovy k občanství), rodinné výchovy, osobnostní a sociální výchovy, popř. jiných předmětů, v rámci kterých je věnována pozornost rodině a rodičovství. Bylo v ní dosaženo závěru, že postoje učitelů k výuce těchto témat se v daném výběru projevily jako spíše kladné. Byla zjištěna nízká časová dotace daných předmětů a nízké využívání mezipředmětových vztahů. K výuce o rodině a rodičovství byly v odpovědích respondentů většinou označeny vhodné organizační formy, výukové metody i pomůcky. Klíčová...
Výchovné styly rodičů předčasně narozených dětí
Lukáčová, Monika ; Šírová, Eva (vedoucí práce) ; Gillernová, Ilona (oponent)
TEORETICKÁ VÝCHODISKA: Děti s perinatálním rizikem, jejichž nejpočetnější skupinu tvoří předčasně narozené děti a jejichž počet se nadále svižným tempem zvyšuje, patří k dětem s vyšší pravděpodobností zdravotních obtíží a s vyšším rizikem komplexního ohrožení jejich zdárného vývoje. Pro rodiče představuje předčasný porod složitou, náročnou životní situaci. U těchto rodičů se častěji rozvíjí nejenom výrazně snížená osobní pohoda, ale někdy dokonce i klinická symptomatika (zejména deprese, úzkosti, posttraumatická stresová porucha). Takové naladění rodičů (ale i další faktory) výrazně znekvalitňuje celkovou interakci a komunikaci s dítětem (zejména jejich senzitivitu a responzivitu), což se může mj. promítat i do výchovného stylu těchto rodičů. CÍLE: Cílem empirické části bylo popsat výskyt jednotlivých výchovných stylů u zdravých předčasně narozených dětí ve věku od 8 do 12 let. METODY: K tomuto účelu bylo využito Dotazníku stylů výchovy pro děti od 8 do 12 let (Čáp, Čechová & Boschek, 2000). VÝSLEDKY: Na vzorku 35 dětí se ukázalo, že nejčastěji percipovaným výchovným stylem byl styl charakterizovaný záporným emočním vztahem v kombinaci se silným řízením. ZÁVĚR: Význam výsledků je možno vidět v praktickém uplatnění pro poradenskou, klinickou i laickou výchovnou praxi. Nejnaléhavější je potřeba...
Edukační styly učitelů středních škol
Lukáčová, Monika ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
Předkládaná bakalářská práce se věnuje edukačním stylům učitelů středních škol. Literárně přehledová část se postupně zabývá popisem nejvýznamnějších edukačních prostředí středoškolských studentů (dospívajících či adolescentů) - rodiny, školy, vrstevníků. Tato část podává zevrubnější informace o socializaci v období adolescence, za jejíž východisko je považována interakce s druhými lidmi, mezi nimiž je zvlášť vyzdvižen koncept "významných dospělých" (rodičů, učitelů) jako nezastupitelných faktorů pro vývoj a rozvoj adolescenta. V návaznosti na charakteristiku interakce a komunikace v pedagogicko-psychologickém kontextu jsou představeny různé přístupy k edukačním stylům učitele i specifikům, která se týkají edukačního prostředí středních škol. V další části je navržen výzkumný projekt, který věnuje pozornost středoškolským učitelům "Pedagogiky" a "Psychologie", u nichž je v úvodu stručně charakterizováno jejich specifické postavení ve vztahu k edukačním stylům. Cílem takové výzkumné sondy by mělo být porovnání edukačních stylů těchto učitelů, k jehož naplnění je navrhnuto využití dotazníku "Žák o učiteli" od autorky Ilony Gillernové. Klíčová slova v českém jazyce: edukační prostředí, interakce učitel-žák, edukační styl, středoškolský učitel, adolescence, střední škola
Možnost přípravy na budoucí rodičovství v rámci pedagogického kontextu
Lukáčová, Monika ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Švandová, Martina (oponent)
Daná diplomová práce se v teoretické části zabývá výchovou k rodičovství ve škole. Jejím cílem je nabídnout nezbytné metodické náměty a zásady, kterými lze podpořit kvalitnější připravenost učitelů primárních a nižších sekundárních škol k realizaci výchovy k rodičovství. Předkládaná práce poukazuje na význam rodinné výchovy pro osobnost dítěte, většinovou nestabilitu současných českých rodin a na historii, problematické oblasti a nedostatky v přípravě dětí a dospívajících na jejich budoucí roli otce a matky. Teoretická část je završena vymezením nezbytných požadavků na osobnost učitele, který se na škole věnuje výuce o rodině a rodičovství. V empirické části je provedena dotazníková sonda na vzorku 72 českých učitelů prvního a druhého stupně s aprobací k výuce prvouky, výchovy ke zdraví, občanské výchovy (výchovy k občanství), rodinné výchovy, osobnostní a sociální výchovy, popř. jiných předmětů, v rámci kterých je věnována pozornost rodině a rodičovství. Bylo v ní dosaženo závěru, že postoje učitelů k výuce těchto témat se v daném výběru projevily jako spíše kladné. Byla zjištěna nízká časová dotace daných předmětů a nízké využívání mezipředmětových vztahů. K výuce o rodině a rodičovství byly v odpovědích respondentů většinou označeny vhodné organizační formy, výukové metody i pomůcky. Klíčová...
Výchova k partnerství a rodičovství
Lukáčová, Monika ; Vítečková, Michaela (vedoucí práce) ; Charyparová, Michaela (oponent)
Daná bakalářská práce se zabývá partnerstvím a rodičovstvím. Jejím cílem je blíže představit tyto instituce v interdisciplinárních souvislostech (zejména z hlediska pedagogiky, psychologie, sociologie, ale i biologie, práva a filosofie) s důrazem na jejich současné proměny a význam pro osobnost dítěte i dospělého. Ukazuje též možné cesty prevence škodlivých následků ve vývoji dítěte prostřednictvím výchovy k partnerství a rodičovství a výchovy k psychické odolnosti.

Viz též: podobná jména autorů
2 LUKÁČOVÁ, Martina
2 Lukáčová, Marie
2 Lukáčová, Martina
3 Lukáčová, Michaela
3 Lukáčová, Mária
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.