Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Manažerské kompetence v preprimárním vzdělávání
Ledecká, Veronika ; Šafránková, Jana Marie (vedoucí práce) ; Paulovčáková, Lucie (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem manažerských kompetencí v preprimárním vzdělávání. Toto téma bylo zvoleno na základě stále se měnících a vyvíjejících se nároků na vedení mateřských škol a na potřebnost kvalitních a velmi obsáhlých kompetencí ředitelek mateřských škol. Cílem diplomové práce je komparace manažerských kompetencí a na základě těchto získaných informací návrh nejvhodnějšího modelu kompetencí ředitelek těchto příspěvkových organizací. V teoretické části jsou analyzovány jednotlivé kompetence v oblasti ekonomického, personálního a právního řízení školy. Praktická část je zaměřena na komparaci jednotlivých oblastí řízení z hlediska jejich náročnosti a posouzení manažerských kompetencí s ohledem na časovou zátěž. Práce vychází z odborné literatury, platných právních norem a z výsledků provedeného výzkumného šetření. KLÍČOVÁ SLOVA Management, manažer, personální řízení, organizace, kompetence, preprimární vzdělávání, ředitelka mateřské školy.
Vztah zřizovatele a ředitele preprimárního vzdělávání v Plzeňském kraji.
Bradová, Jana ; Šafránková, Jana Marie (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Diplomová práce, zabývající se problematikou vztahu zřizovatele a ředitele mateřské školy v Plzeňském kraji, si klade za cíl zhodnotit síť mateřských škol, které jsou samostatnými příspěvkovými organizacemi a jejichž zřizovatelem je obec. Zjistit, jaké má zřizovatel kompetence ve vztahu k mateřské škole, v jakých oblastech zřizovatel spolupracuje s ředitelem, jak hodnotí jeho práci, zda provádí kontrolní činnost a zda pracuje s výstupy kontrolních orgánů, zejména České školní inspekce. Zjistit, jaké jsou kompetence ředitele mateřské školy, zda je při své činnosti podporován zřizovatelem či nikoli. Zjistit, jak hodnotí spolupráci mezi zřizovateli a řediteli mateřských škol inspektoři České školní inspekce specializující se na oblast preprimárního vzdělávání a působící v Plzeňském inspektorátu ČŠI. Teoretická část práce vychází z odborné literatury, právních předpisů a strategických dokumentů týkajících se mateřských škol, jejich zřizovatelů a České školní inspekce, které byly platné v době vzniku této diplomové práce. Praktická část je vypracována na základě výsledků výzkumného šetření provedeného u ředitelů mateřských škol, u jejich zřizovatelů a u inspektorů České školní inspekce specializujících se na oblast preprimárního vzdělávání. KLÍČOVÁ SLOVA Preprimární vzdělávání, mateřská škola,...
Vliv aktuálních změn školské legislativy na management preprimárního vzdělávání
Hrudková, Anna ; Šafránková, Jana Marie (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
DIPLOMOVÉ PRÁCE Autor: Bc. Anna Hrudková Diplomová práce se zabývá tématem Vliv změn školské legislativy na management preprimárního vzdělávání. Teoretická část se věnuje vysvětlení a definování pojmů z oblasti managementu, managementu vzdělávacích institucí (preprimární vzdělávání) a školské legislativě a jejím novelám. V praktické části se práce věnuje rozboru dat získaných dotazníkovým šetřením mezi ředitelkami samostatných mateřských škol sídlících ve Středočeském kraji zřizovanými obcemi. Hledá souvislosti se změnami školské legislativy a změnami náplně práce ředitelek mateřských škol a provozu těchto škol. Cílem mé závěrečné diplomové práce je zjistit, zda současné změny školské legislativy (se zaměřením na preprimární vzdělávání) významně ovlivňují řízení mateřských škol, jakým způsobem a v jakých oblastech se projevil vliv těchto novel. V závěru práce je vyhodnocení získaných dat a doporučení pro instituce zabývající se školskou legislativou. KLÍČOVÁ SLOVA Management, manažer, organizace, předškolní vzdělávání, ředitel školy, legislativa.
Funkce ředitele v konceptu preprimárního vzdělávání
Machová, Barbora ; Šafránková, Jana Marie (vedoucí práce) ; Pavlov, Ivan (oponent)
Diplomová práce se zabývá řídící funkcí ředitele v preprimárním vzdělávání. Cílem diplomové práce je analýza a zhodnocení procesů a řízení v konceptu předškolního vzdělávání se zdůrazněním role ředitele mateřské školy, jakožto řídící složky odpovědné za kvalitu výchovně- vzdělávacích procesů. Ředitel předškolního zařízení úzce spolupracuje s dalšími pedagogickými pracovníky a pracovníky vedoucími, kterými jsou zástupci ředitele, jejichž funkce jsou zde také zmíněny. Pedagogičtí pracovníci jsou nepostradatelní ve výchovně- vzdělávacím procesu školy. Koncept preprimárního vzdělávání je v teoretické části charakterizován svou legislativou. Zaměřuje se na pracovní činnosti pedagogických pracovníků - učitele, zástupce ředitele a ředitele. Seznamuje s funkcemi mateřské školy, představuje jednotlivé činnosti v režimu mateřské školy a rovněž zmiňuje povinnou dokumentaci, která je nezbytná k fungování předškolního zařízení. Vysvětluje management řízení v rámci studovaného oboru a popisuje jednotlivé procesy a funkce managementu. Praktická část vychází primárně z dotazníkového šetření a sekundárně z řízených rozhovorů s řediteli veřejných mateřských škol Prahy 4. Výsledky dotazníků analyzují stanovené oblasti v rámci konceptu předškolního zařízení. Jednotlivými oblastmi jsou v první řadě identifikační...
Participativní řízení organizace v preprimárním vzdělávání
Capová, Renata ; Šafránková, Jana Marie (vedoucí práce) ; Svobodová, Zuzana (oponent)
Participativní řízení organizace v preprimárním vzdělávání Renata Capová ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá participativním řízením organizace v preprimárním vzdělávání. Teoretická část diplomové práce se zabývá v první kapitole managementem ve vzdělávacích institucích, styly manažerského řízení, rozhodováním individuálním a participativním a svobodnou firmou. V druhá kapitola v teoretické části diplomové práce se zabývá vedením v prerimárním vzdělávání, styly vedení v mateřské škole a vedoucím pracovníkem v Mateřské škole. Praktická část se formou nepřímého, standardizovaného pozorování a strukturovaných rozhovorů zaměřuje na řízení participativního řízení formou svobodné firmy v Mezinárodní soukromé mateřské škole a jeslích Bambíno Dejvice. Cílem diplomové práce je analyzovat specifika systému řízení v preprimárním vzdělávání organizace na základě principu svobodné firmy. KLÍČOVÁ SLOVA Management, participace, participační řízení, preprimárně vzdělávací organizace, spolurozhodování, svobodná firma.
Získávání a výběr pedagogických pracovníků v mateřské škole
Sovová, Iva ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Diplomová práce se zabývá personálními činnostmi získávání a výběr pracovníků. V teoretické části stručně vymezuje vývoj personální práce a charakterizuje jednotlivé personální činnosti. Dále se zaměřuje na získávání a výběr pracovníků. Podrobně popisuje kroky, které organizace provádí při získávání pracovníků od identifikace volného místa až po sestavení a zveřejnění nabídky zaměstnání. Uvádí hlavní metody výběru pracovníků a podrobně představuje metodu výběrového pohovoru. Charakterizuje faktory, které ovlivňují získávání a výběr pedagogických pracovníků pro preprimární vzdělávání. Do oblasti preprimárního vzdělávání se zaměřuje výzkumná část práce. Sleduje stávající stav získávání a výběru pedagogických pracovníků ve vybraných mateřských školách v Praze. Zjišťuje, jaké metody a postupy jsou při těchto personálních činnostech v praxi využívány, a zkoumá faktory, které je ovlivňují. Výsledky šetření ukazují, že získávání a výběr pedagogů jsou ve sledovaných školách prováděny na adekvátní úrovni. Školy je zajišťují vlastními silami a využívají k tomu kombinaci několika metod. Práce je využitelná jako východisko pro další zkoumání v oblasti personálních činností i jako metodická podpora pro zřizovatele nebo ředitele škol při získávání a výběru pracovníků.
Nefinanční odměňování pedagogických pracovníků v preprimárním vzdělávání
Valtová, Věra ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Lisnerová, Romana (oponent)
Diplomová práce se zabývá nefinančním odměňováním pedagogických pracovníků v preprimárním vzdělávání. Úvodní část se věnuje obecnému vymezení základních pojmů, teorii personalistiky a odměňování. V další části jsou charakterizovány finanční a nefinanční formy odměňování. Jsou zde specifikovány jednotlivé druhy odměn. Závěrečná část práce analyzuje volby nejefektivnějších a nejvíce preferovaných forem nefinančního odměňování pedagogických pracovníků preprimárního vzdělávání. Srovnává názory a preference ředitelek a pedagogických pracovníků. KLÍČOVÁ SLOVA Personalistika, personální práce, personální řízení, personální činnosti, odměňování, finanční a nefinanční formy odměňování, preprimární vzdělávání
Nefinanční odměňování pedagogických pracovníků v preprimárním vzdělávání
Valtová, Věra ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Diplomová práce se zabývá nefinančním odměňováním pedagogických pracovníků v preprimárním vzdělávání. Úvodní část se věnuje obecnému vymezení základních pojmů, teorii personalistiky a odměňování. V další části jsou charakterizovány finanční a nefinanční formy odměňování. Jsou zde specifikovány jednotlivé druhy odměn. Závěrečná část práce analyzuje volby nejefektivnějších a nejvíce preferovaných forem nefinančního odměňování pedagogických pracovníků preprimárního vzdělávání. Srovnává názory a preference ředitelek a pedagogických pracovníků.
Les jako vzdělávací prostor? Rozvoj přírodovědné gramotnosti v preprimárním vzdělávání pomocí environmentálních témat
Štáhlová, Kateřina ; Janoušková, Svatava (vedoucí práce) ; Pumpr, Václav (oponent)
1 Abstrakt Diplomová práce Les jako vzdělávací prostor? zkoumá pomocí kvantitativních metod ve své empirické části rozdíly mezi dětmi z běžných mateřských škol a lesních mateřských škol z hlediska míry utváření jednotlivých komponent přírodovědné gramotnosti, resp. znalostí vybraných pojmů (konceptů). Za tímto účelem vytváří Model hodnocení přírodovědné gramotnosti předškolních dětí (didaktický test) na příkladu zpracování konkrétního tématu les. Práce je zasazena do konceptu pedagogiky, vývojové psychologie a sociální ekologie. V teoretické části je diskutována problematiky přírodovědné gramotnosti především v souvislosti s preprimárním věkem. Dále jsou z perspektivy vývojové psychologie popsány v základní rovině kognitivní vývojové charakteristiky předškolního věku. Rovněž se zaměřuje na dokumenty strategické povahy (trvale) udržitelného rozvoje. Práce přináší první zajímavý vhled do dané problematiky a odkrývá některé závažné skutečnosti, jako například fakt, že děti z běžných školek zaměňují přírodní objekty za objekty umělé a orientují se hůře v neživých složkách přírody, než je tomu u dětí z lesních mateřských školek. Klíčová slova: přírodovědná gramotnost, preprimární vzdělávání, udržitelný rozvoj, lesní mateřské školky, rámcově vzdělávací program, kognitivní vývoj, školní vzdělávací program
Podpora začínajících ředitelů mateřských škol od roku 1990 po současnost
Střechová, Jarmila ; Dvořáková, Miroslava (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Předkládaná diplomová práce podává informace o problematice podpory začínajícím ředitelům mateřských škol. Zabývá se proměnami této podpory v období od roku 1990 po současnost. Cílem diplomové práce je zjistit názory ředitelů škol preprimárního vzdělávání v Praze na podporu při jejich nástupu do funkce ze strany státu, zřizovatele, středního managementu, bývalého ředitele, ostatních kolegů a vzdělávacích institucí. Teoretická část diplomové práce představuje základní pojmy, které se týkají manažerských funkcí ředitele školy, jeho kompetencí a historického vývoje funkce ředitele mateřské školy v kontextu s podporou při jeho nástupu do funkce. Upozorňuje na nutnost vnější podpory ředitelů škol na jejich profesní dráze, a to především v období jejich začátků. Empirická část práce vychází ze studia odborné literatury a z výsledků dotazníkového šetření. Vyhodnocuje zkušenosti ředitelů v etapě začátků jejich kariéry ředitele. Hodnotí kvalitu pomoci, upozorňuje na chybějící články subvence. Autorka v diplomové práci navrhuje opatření, která by zkvalitnila úroveň podpory pro začínající ředitele mateřských škol. Úspěchem této práce by byla skutečnost, kdyby její závěry přispěly k dalšímu rozsáhlejšímu výzkumu, například ke srovnání podpory začínajících ředitelů mateřských škol v různých lokalitách a tím...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.