Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 255 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kondiční příprava babytenistů
Křížová, Gabriela ; Kočíb, Tomáš (vedoucí práce) ; Carboch, Jan (oponent)
Předložená bakalářská práce se nazývá Kondiční příprava babytenistů. Hlavním cílem bakalářské práce je vytvoření kondičního programu na základě prostudování odborné literatury a dosavadních zkušeností z kvalifikovaných kurzů a studia FTVS. Kondiční program byl vytvořen pro skupinu tří chlapců a tří dívek, ověření jeho účinnosti proběhlo pomocí vstupního a výstupního testování. V rámci této bakalářské práce byla využita kvalitativní metoda - testování podle testovacích baterií Českého tenisového svazu (ČTS) a Mezinárodní tenisové federace (ITF). Výsledky jsme porovnávali s normou Českého tenisového svazu a Německého tenisového svazu. Bylo zjištěno, že námi vytvořený tréninkový program byl účinný u 9 z 10 testů. Jeden neúspěšný test se týkal vytrvalosti a byl vytvořen Mezinárodní tenisovou federací. Ve vytrvalostním testu dle Českého tenisového svazu zlepšení proběhlo u všech dětí testovaného souboru. Program tedy přinesl zlepšení v dynamické síle, rychlostních schopnostech, koordinaci, pohyblivosti a ve vytrvalostních schopnostech z 50%. V porovnání s normami ČTS bylo zjištěno, že některé děti splňují i normy nad jejich věk, v některých testech naopak normy nesplňují, jsou totiž vytvořené pro děti až od 9 let a náš testovaný soubor se skládal i z mladších účastníků Klíčová slova: kondiční trénink,...
Analýza úrovně vedení kotouče v ledním hokeji v kategoriích U9 a mladších
Šimáček, Martin ; Perič, Tomáš (vedoucí práce) ; Slavíček, Tobiáš (oponent)
Autor: Martin Šimáček Název: Analýza úrovně vedení kotouče v ledním hokeji v kategoriích U9 a mladších Cíl: Cílem práce je určit úroveň vedení kotouče u hráčů ročníku U9 a mladších a dále zjistit, zda dovednosti hráčů odpovídají dovednostem, které by v této kategorii měli hráči ovládat. Metody: Práce vycházela z testovací baterie sestavené pro hodnocení a porovnání úrovně vedení kotouče hráčů v kategorii U9 a mladších, zahrnující 9 týmů z celé České republiky. Výzkum se opíral o analýzu výsledků 233 mladých hokejistů, kteří byli podrobeni sérii testů zaměřených na postupné zvyšování náročnosti technik vedení kotouče. Každý testovaný hráč byl hodnocen individuálně a za stejných podmínek, přičemž úspěšnost byla vyhodnocována licencovaným expertem s trenérskou A licencí. Data byla analyzována za použití statistických nástrojů s cílem definovat úroveň dosažených dovedností a porovnat je s mezinárodními a českými standardy. Výsledky: Výzkum zahrnující 233 mladých hokejistů kategorie U9 a U8 ukázal průměrné splnění 1,6 ze 7 testů vedení kotouče, což odhaluje solidní základní dovednosti v této věkové skupině. Nicméně, s postupem k vyšším úrovním testů výrazně klesal počet hráčů schopných testy splnit, což naznačuje nutnost dalšího rozvoje pokročilých technických dovedností. Klíčová slova: lední hokej,...
Hodnocení tělesné zdatnosti žáků 4. až 5. třídy ZŠ prostřednictvím disciplín Odznaku všestrannosti
Štěpánová, Aneta ; Kaplan, Aleš (vedoucí práce) ; Peřinová, Radka (oponent)
Název bakalářské práce: Hodnocení tělesné zdatnosti žáků 4. až 5. třídy ZŠ prostřednictvím disciplín Odznaku všestrannosti Zpracovala: Aneta Štěpánová Vedoucí bakalářské práce: Doc. PhDr. Aleš Kaplan, Ph.D., MBA Cíl práce: Primárním cílem práce bylo zhodnotit úroveň tělesné zdatnosti u žáků 4. a 5. tříd vybrané základní školy. Pro hodnocení bylo použito 10 disciplín Odznaku všestrannosti. Pro stanovení dostatečné úrovně tělesné zdatnosti jsem zvolila kritérium dosažení minimálně hodnot bronzového odznaku bodového hodnocení v rámci OV. Sekundárním cílem bylo naměřené hodnoty porovnat mezi chlapci a dívkami. Metodika práce: Testování probíhalo metodou kvantitativního výzkumu prostřednictvím disciplín Odznaku všestrannosti v rámci hodin tělesné výchovy. Celkově byli žáci testováni v 10 disciplínách. Získaná data z provedeného testování byla zaznamenána do tabulek, poté statisticky zpracována a vyhodnocena prostřednictvím programu MS Excel. Výsledky práce: Zkoumaný soubor čítal celkem 46 žáků a 59 žákyň. Z celkového počtu chlapců bylo úspěšných 30 %, kdy si z hlediska počtu a hodnot získaných odznaků nejlépe vedla kategorie ročníku narození 2013. Pouhých 9 % chlapců dosáhlo nadprůměrných výsledků ve smyslu dosažení lepšího odznaku, než je bronzový. Podprůměrných výsledků v rámci bodování jednotlivých...
Kompenzace svalových dysbalancí u dívek starší fotbalové přípravky
Mašek, Michal ; Nováková, Pavlína (vedoucí práce) ; Hráský, Pavel (oponent)
Název: Kompenzace svalových dysbalancí u dívek starší fotbalové přípravky Cíle: Hlavním cílem této práce bylo zjistit jaké svalové dysbalance se nejčastěji vyskytují u dívek starší fotbalové přípravky (WU11) SK Slavia Praha a na základě výsledků vstupního testování vytvořit jednoduchý kompenzační program, který bude snadno aplikovatelný v praxi. Dalším cílem je porovnání výsledků vstupního a výstupního měření, kde by měly případné zlepšené výkony reflektovat efektivitu kompenzačního programu (cvičení). Metody: Práce je teoreticko - empirického charakteru. Jedná se o profesní práci, pilotní studii s charakteristikou quasiexperimentu. Design práce je koncipován jako vstupní test - intervence (kompenzační cvičení) - re-test (výstupní test). Jednalo se o testy: Matthiasův test, Trendelenburgova zkouška, Sit and reach test, svalový test zkrácených flexorů kyčelního kloubu a brániční test. Kompenzační program probíhal po dobu 6 měsíců. Výzkum byl prováděn u 19 dívek (10-11 let) z fotbalového klubu SK Slavia Praha kategorie WU11. Výsledky: Z výstupního testování jsme zjistili, že došlo ke zlepšení výsledků u většiny probandek v jednotlivých testech. Největší zlepšení bylo zaznamenáno v Matthiasově testu a Trendelenburg - Duchennově zkoušce, které hodnotí správnost držení těla. V obou testech bylo u 10...
Účinnost cvičení vycházejícího z vývojové kineziologie v porovnání se strečinkem u funkčních poruch dětí mladšího školního věku
Peterka, Tadeáš ; Nováková, Pavlína (vedoucí práce) ; Hošková, Blanka (oponent)
Název: Účinnost cvičení vycházejícího z vývojové kineziologie v porovnání se strečinkem u funkčních poruch dětí mladšího školního věku Cíl: Cílem práce bylo zhodnotit a porovnat účinnost cvičení vycházejícího z vývojové kineziologie a strečinku u dětí mladšího školního věku s posturální odchylkou. Metodologie: Tato diplomová práce je empiricko-teoretického charakteru s použitím experimentálního výzkumu a byla zpracována kvalitativně za využití kazuistik. Sledovaný soubor představovalo 14 žáků mladšího školního věku s přítomnou funkční poruchou pohybového aparátu. Žáci byli náhodně rozděleni do 2 zkoumaných skupin. Výzkumná část práce spočívala v cvičebních intervencích pro jednotlivé skupiny, kdy u jedné ze skupin bylo využito cvičení dle prvků vývojové kineziologie a u druhé prostého strečinku. Intervence probíhaly ve frekvenci 2x týdně pod odborným dohledem a 1x týdně doma pod dozorem rodičů, to vše po dobu 5 měsíců. Ke sběru dat do výzkumu byly využity následující metody: aspekce, vyšetření zkrácených svalů, vybrané testy dle Koláře a testy rovnováhy vycházející z testovací baterie MABC-2. Výsledky: Výsledky ukázaly, že u první skupiny, která prováděla cvičení vycházející z vývojové kineziologie, došlo ve větší míře ke zlepšení funkčních posturálních odchylek u 6 ze 7 probandů, jeden proband se...
Obliba postav u dětí mladšího školního věku, jejich rodičů a prarodičů
Vaňková, Adéla ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Havlová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá oblibou postav v literatuře pro děti, a to u tří generací - dětí, jejich rodičů a prarodičů. Hlavním cílem této diplomové práce je zjistit, jak se proměňovala oblíbenost postav u jednotlivých generací. Práce je rozdělena do tří hlavních částí. Teoretická část obsahuje několik hlavních celků. V prvním celku se autorka zabývá literaturou jako takovou, její historií, dělením a různými literárními žánry včetně různých pojetí postavy podle několika autorů, například Daniely Hodrové, Bohumila Fořta, Seymoura Chatmana nebo Aristotela. V druhé části představuje postavu, její charakteristiku, historii a ostatní druhy postav v literatuře. Poté se práce zaměřuje na literaturu pro děti, její vývoj, její historii a oblíbenost postav podle výzkumu Jiřího Trávníčka, ve kterém jsou popsány jednotlivé čtenářské generace a fenomény s nimi spojené, které budou také součástí této práce. V empirické části této práce je představen kvalitativní výzkum. Zvolenou metodou jsou osobní rozhovory se čtyřmi odlišnými rodinami. Všichni respondenti jsou rozděleni dle bydliště, věku, pohlaví a dosaženého vzdělání do několika kategorií, které byly následně porovnány napříč výzkumem. Na konci této části jsou popsány výsledky kvalitativního výzkumu - rozhovorů. Výsledky jsou také zpracované v grafech s...
Hudební pohádka Lotrando a Zubejda v hudební výchově
Blažková, Kamila ; Selčanová, Zuzana (vedoucí práce) ; Váňová, Hana (oponent)
Diplomová práce Hudební pohádka Lotrando a Zubejda v hudební výchově představuje jmenovanou hudební pohádku a její aplikaci v hodinách hudební výchovy. Teoretická část předkládané práce stručně poukazuje na původ a vznik pohádek. Blíže se zaměřuje na definici pohádky jak z hlediska literárního, tak i hudebně dramatického žánru. Přičemž nastiňuje vliv tohoto fenoménu na psychický vývoj dítěte. V této souvislosti se diplomová práce věnuje období mladšího školního věku, které charakterizuje nejenom s ohledem k sociálnímu a emočnímu vývoji, ale hlavně se zřetelem k vývoji hudebnímu. Praktická část závěrečné práce přináší příklady aktivit do hodin hudební výchovy, které se inspirují filmovou hudební pohádkou Lotrando a Zubejda. Tyto aktivity byly realizovány s žáky 3. ročníku na 1. základní škole Tomáše Garrigua Masaryka v Milevsku a zaznamenány formou vyučovacích příprav. Výsledkem praktické části předkládané práce jsou pak modelové příklady a několik metodických listů, jež mohou sloužit jako inspirace pro práci s hudební pohádkou ve výchovně vzdělávacím procesu. K doplnění vhledu do dané problematiky práce popisuje výsledky krátkého dotazníkového šetření, kterého se zúčastnili respondenti z řad vyučujících hudební výchovy na 1. stupni základní školy, kde proběhla realizace projektového vyučování....
Podpora rozvoje komunikačních dovedností žáků s vývojovou dysfázií na 1. stupni základní školy
Stuchlá, Tereza ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Kadrnožková, Monika (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na podporu rozvoje komunikačních dovedností u žáků s vývojovou dysfázií na 1. stupni základní školy. Teoretická část práce se zabývá definicí vývojové dysfázie, jejími příznaky, diagnostikou a možnostmi intervence. Cílem výzkumu bylo sledovat individuální pokrok tří chlapců s dysfázií v oblastech souvisle řečeného textu, zapojování do kolektivních činností, emočního projevování, jemné a hrubé motoriky, soustředění, paměti a schopnosti rozlišování sluchových a zrakových podnětů. Výzkum byl proveden pomocí kvalitativních případových studií, analýzy dokumentů, rozhovorů s pedagogy a pozorování žáků v reálném školním prostředí. Výsledky naznačují, že individuální práce a diferencovaný přístup k výuce mohou pozitivně ovlivnit rozvoj komunikačních dovedností u žáků s dysfázií. Získané poznatky jsou relevantní pro pedagogy a odborníky v oblasti speciální pedagogiky při práci s žáky s komunikačními poruchami a při vytváření inkluzivního prostředí ve školách. Tato práce přináší důležité poznatky pro efektivní podporu žáků s vývojovou dysfázií v běžném školním prostředí a může sloužit jako inspirace pro další výzkum v oblasti speciální pedagogiky a inkluzivního vzdělávání. V rámci výzkumu sledujícího pokrok žáků s vývojovou dysfázií v oblastech sluchové analýzy, syntézy,...
Rozvoj čtenářských a pisatelských dovedností žáků 1. stupně: akční výzkum
Mostecká, Sabina ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Novotná, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá rozvojem čtenářských a pisatelských dovedností u žáků na prvním stupni základní školy. V teoretické části práce jsou popsána specifika čtenářské a pisatelské gramotnosti a možnosti jejich rozvoje, jež je neodmyslitelně spojen s tréninkem jednotlivých dovedností, které souvisí se čtením a psaním. Cílem praktické části diplomové práce je popsat souvislost mezi rozvojem čtenářských a pisatelských dovedností u vybraných šesti žáků z pátého ročníku základní školy. K tomu, aby mohl být výzkum uskutečněn, bylo sestaveno šest čtenářských lekcí, které byly realizovány v hodinách českého jazyka a literatury (Popletená říše, Nekonečný příběh, Limeriky, Strado a Varius, Listonoš vítr, Nedokončené pohádky). V těchto šesti čtenářských lekcích byly cíleně propojovány a rozvíjeny čtenářské a pisatelské dovednosti. Každá z šesti realizovaných čtenářských lekcí měla pisatelský výstup. Použitými výzkumnými metodami (obsahová analýza žákovských produktů, pozorování, nestrukturovaný rozhovor) bylo zjištěno, že spolu rozvoj čtenářských a pisatelských dovedností úzce souvisí. Žáci, kteří mají rozvinuté čtenářské dovednosti většinou tvoří i kvalitní texty. Dále jsem zjistila, že rozvoj čtenářských a pisatelských dovedností souvisí také s vnitřní motivací daného žáka. Na základě realizovaných...
Dílna čtení v 1. třídě: akční výzkum
Malínská, Dorota ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Novotná, Kateřina (oponent)
Diplomová práce vychází z nutnosti vést a podporovat žáky ve čtenářství již od počátku povinné školní docházky. Teoretická část se zabývá pojmem čtenářství, rozvojem čtenářské gramotnosti a dále popisuje metody a možnosti další podpory a rozvoje čtenářství. Nedílnou součástí pro rozvoj čtenářské gramotnosti jsou knihovny, o kterých je taktéž v práci zmínka. Poslední kapitola teoretické části se zaměřuje na různé možnosti a pohledy na dílnu čtení. Cílem akčního výzkumu je popsat pomocí pozorování, jakým způsobem je možné zařadit dílnu čtení pevně do rozvrhu již od 1. ročníku základní školy na základě vlastní zkušenosti, a navrhnout, jakými dalšími metodami je možné ještě více podpořit čtenářství u žáků 1. a 2. ročníku. Pomocí poznatků z rodiči vyplněného dotazníku empirická část odpovídá na dané výzkumné otázky. Z výzkumu vyplynulo, že díky brzkému zařazení dílny čtení byli žáci již na počátku 2. ročníku schopni se soustředit na danou četbu a plynule navázat na již zvládnutou organizaci dílny čtení v rámci 1. ročníku. V neposlední řadě se ukázalo, že zásluhou konání dílen čtení se u žáků hojně projevuje prožitek z četby již ve 2. ročníku základní školy. KLÍČOVÁ SLOVA Čtenářství, čtenářská gramotnost, motivace, knihovny, dílna čtení, mladší školní věk, akční výzkum

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 255 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.