Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 103 záznamů.  začátekpředchozí86 - 95další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Prospects for funding tertiary education in the Czech Republic
Pálešová, Linda ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Kubík, Rudolf (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o možnostech financování terciárního vzdělávání v České republice. První čásť se zabývá současným stavem financování vzdělávání a jeho nedostatky. Z nich vyplývá nutnost reformy vysokého školství, která se pravděpodobně neobejde bez dodatečných finančních prostředků ve formě finanční spoluúčasti studentů. Problematice školného, jeho forem a argumentů pre a proti jsem se proto věnovala v další části této práce. Poměrně obsáhlá část dále popisuje finanční podporu ze strany státu, která bude nutností v případě zavedení školného. Nejprve hodnotím současný stav přímé a nepřímé finanční podpory, kde upozorňuji na její neefektivnost. Následně popisuji a analyzuji tři konkrétní modely financování základní studentské půjčky, které návzájem komparuji a hodnotím. V závěru se dostávám k doporučení nejefektivnějšího modelu.
Komparace terciárních sektorů Anglie a České republiky
Uhlířová, Klára ; Vostrovská, Zdenka (vedoucí práce) ; Kotýnková, Magdalena (oponent)
Cílem bakalářské práce je komparace vzdělávacích systémů Spojeného království Velké Británie a Severního Irska, zejména historické země Anglie, a České republiky se zaměřením na terciární vzdělávání. Téma jsem si zvolila v souvislosti s neustále diskutovaným záměrem české vlády zavést školné na veřejných vysokých školách. V Anglii již tento systém mnoho let funguje. Budu se zabývat pouze vysokými veřejnými školami, soukromé vysoké školy vůbec nezmiňuji. Taktéž rozeberu strukturu terciárního vzdělávání v Anglii i v České republice. Budu charakterizovat současné financování britského a českého vzdělávání. Poukážu na to, jak je student vysoké školy nákladný pro český státní rozpočet. Pokusím se objasnit, proč je reforma v České republice potřebná. Objasním nejnovější návrh české vlády o placení školného. Pro srovnání jak českého, tak britského terciárního vzdělávání použiji SWOT analýzu. Zmíním se o možnosti uplatnění vysokoškolsky vzdělaných lidí na trzích práce obou zemí. Závěrem se pokusím formulovat doporučení, které může být východiskem pro nastavení placení školného v České republice.
Typ absolvované vysoké školy jako konkurenční výhoda na trhu práce
Šustková, Eva ; Kaczor, Pavel (vedoucí práce) ; Pucandlová, Miroslava (oponent)
Práce je zaměřena na analýzu současného stavu českého vysokého školství v souvislosti s uspokojováním potřeb trhu práce. Zabývá se zejména ekonomicky zaměřenými vysokoškolskými institucemi a jejich hodnocením. Hodnocení jsou uváděna jak na základě statistických dat, tak na základě subjektivních odpovědí absolventů. Těžištěm práce je vlastní dotazníkové šetření zaměřené na zjišťování zkušeností zaměstnavatelů s absolventy konkrétních škol.
Návrh bankovního produktu zaměřeného na financování univerzitního vzdělání v České republice
Růžičková, Lucie ; Hnilica, Jiří (vedoucí práce) ; Dvořák, Jaroslav (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou financování terciárního vzdělávání jak z pohledu vlády, tak z pohledu studentů. Cílem této práce je nalezení efektivního systému studentské podpory se zaměřením se na studentské půjčky, který by byl aplikovatelný v českých podmínkách, podpořil rovnost v přístupu ke vzdělávání i pro nižší příjmové skupiny studentů a zároveň umožnil zvýšení soukromých zdrojů v českém terciárním systému. Navržený koncept studentských půjček je založený na osvědčených systémech fungujících ve vybraných evropských zemí (Nizozemsko, Velká Británie a Maďarsko) s ohledem na navrhovanou Reformu terciárního vzdělávání. Na závěr byl koncept validován v případové studii zabývající se financování magisterského programu International Management na Vysoké škole ekonomické v Praze.
Výuka odborné španělštiny na českých vysokých školách od roku 1989
CÍFKOVÁ, Zuzana
Tato práce popisuje vývoj a stav českého terciárního vzdělávání od roku 1989, vývoj počtů studentů vysokých škol a vysokoškolských absolventů. Zabývá se také srovnáním českého vzdělávání v mezinárodním kontextu. Hlavními porovnávanými kategoriemi jsou podíl vysokoškolských absolventů v populaci, finanční výdaje na jednoho žáka a podíl výdajů na vzdělání z HDP. Hlavní částí této práce je však ucelený výčet bakalářských a magisterských navazujících oborů, které se zabývají výukou odborného španělského jazyka. Součástí práce je zcela originální komparace těchto studijních programů, vytvořená na základě porovnávání charakteristik oborů, profilů absolventů a studijních plánů. Cílem této komparace bylo zjistit úroveň výuky odborného španělského jazyka na českých univerzitách.
Terciární vzdělávání v České republice: hlavní trendy a příčiny současné krize
Matějů, Petr ; Zlatuška, J. ; Bartoš, W. ; Simonová, Natalie ; Basl, Josef
Zpráva připravená pro examinátory OECD zpracovávající Zprávu o terciárním vzdělání v ČR se zabývá hlavními trendy ve vývoji terciárního vzdělávání v ČR a hlavními problémy, které vyžadují hluboké a konzistentní reformy českého vysokého školství.
Využívání Evropského sociálního fondu v České republice
Pešicová, Kateřina ; Brown, Lenka (vedoucí práce) ; Janíčko, Martin (oponent)
Tato práce se zabývá otestováním míry naplnění principu solidarity Evropské unie. Testování je provedeno na příkladu dopadu strukturální pomoci EU v rámci České republiky na vysokoškolské studenty. Snahou práce je potvrzení či vyvrácení hypotézy, že rozdělování finanční pomoci z fondů Evropské unie v České republice je v souladu s principem solidarity. Předpokladem je, že v souladu s principem solidarity by tato pomoc měla být rozdělována podle nabídky terciárního vzdělávání jednotlivých NUTS II regionů. Za naplnění principu solidarity je považováno, pokud jsou nejvyšší finanční částky z fondů EU poskytovány do regionů s nejmenší možností vysokoškolského vzdělávání. První polovina této práce je věnována otestování principu solidarity EU za předpokladu imobility studentů. Druhá část práce uvolňuje předpoklad imobility studentů. Snaží se zjistit, jaký počet studentů vyjíždí za studiem do jiných NUTS II regionů a na kolik toto zjištění může ovlivnit princip solidarity uskutečňovaný v České republice.
Analýza systémů financování terciálního vzdělání: Proč je v USA vyšší finanční zátěž studentů než v České republice?
Saidlová, Veronika ; Janíčko, Martin (vedoucí práce) ; Brožová, Dagmar (oponent)
Práce analyzuje otázku, proč existují rozdíly v placení školních poplatků na terciálním stupni vzdělání. Hlavními zkoumanými zeměmi jsou Česká republika a USA, ovšem pro zjištění odpovědi slouží jako reprezentativní vzorek země OECD, EU a kandidátské země těchto organizací. Pro nalezení významných proměnných byl použit logitový model, který prokázal, že zavedení školních poplatků je do určité míry ovlivněno přítomností nedemokratického režimu v průběhu posledních 25 let a počtem obyvatel s terciálním vzděláním v populaci.
Investice do lidskeho kapital: Vyplati se studovat na vysoke skole?
Špirit, Zbyněk ; Kubík, Rudolf (vedoucí práce) ; Urbánek, Václav (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou lidského kapitálu a investováním do terciárního vzdělání z mikroekonomického hlediska. První část popisuje teoretickou podstatu lidského kapitálu a jeho vývoj. Druhá část nastiňuje základní ekonomické statistiky jako vzdělanostní strukturu obyvatelstva, mzdovou úroveň a nezaměstnanost podle dosaženého vzdělání. Po teoretické stránce uvádí míru návratnosti, která značí výnosnost celkové investice do vzdělání. Třetí praktická část se dotazníkovým šetřením snaží soukromou míru návratnosti stanovit a potvrdit základní domněnku o výhodě studia na vysoké škole.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 103 záznamů.   začátekpředchozí86 - 95další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.