Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výzkumná zpráva z šetření SIALS 1998
Simonová, Natalie
Zpráva se věnuje výzkumu SIALS (Second International Adult Literacy Survey) 1998, který byl druhou vlnou Mezinárodního výzkumu gramotnosti dospělých (IALS) z roku 1994. Ukazuje výsledky funkční gramotnosti dospělých (literární, dokumentové a numerické) v mezinárodní komparaci. Tyto výsledky budou porovnávány s výsledky dosaženými v rámci dalšího výzkumu funkční gramotnosti dospělých PIAAC (Programme for the International Assessment of Adult Competencies), realizovaným v ČR v roce 2011.
Mobilitní pohled na dosavadní vývoj vzdělanostních nerovností v ČR - stagnace či dynamika?
Simonová, Natalie
Příspěvek pomocí mobilitní analýzy ukazuje vývoj vzdělanostní reprodukce v českých zemích od před-socialistického období (r. 1916) až po konec socialismu. Analýza umožňuje detailnější pohled na procesy, které se před r. 1948 a mezi lety 1948 až 1989 skrývaly za stabilními relativními šancemi. Stať tak odpovídá na otázku, kdy, zda vůbec a do jaké míry během těchto dvou etap došlo ke zdynamizování a otevírání českého vzdělávacího systému, a kdy tento systém stagnoval či se uzavíral.
Terciární vzdělávání v České republice: hlavní trendy a příčiny současné krize
Matějů, Petr ; Zlatuška, J. ; Bartoš, W. ; Simonová, Natalie ; Basl, Josef
Zpráva připravená pro examinátory OECD zpracovávající Zprávu o terciárním vzdělání v ČR se zabývá hlavními trendy ve vývoji terciárního vzdělávání v ČR a hlavními problémy, které vyžadují hluboké a konzistentní reformy českého vysokého školství.
Vzdělanostní mobilita v období socialismu
Simonová, Natalie
Ve svém příspěvku jsem shrnula dosavadní zjištění o charakteru a rozsahu vzdělanostních nerovností v socialistické České republice a ukázala jsem, k jakým výsledkům jsem došla prostřednictvím nové mobilitní analýzy, tj. co ukázal proces ověřování dosavadních zjištění. Mobilitní úhel pohledu a log-lineární modelování umožnily identifikovat specifický lokální strukturální kontext, tj. jakým způsobem se vyvíjel mobilitní režim českého vzdělanostního systému.
Studium na vysoké škole 2004. Zpráva z výzkumu studentů prvních ročníků vysokých škol v České republice
Matějů, Petr ; Simonová, Natalie ; Straková, Jana ; Basl, Josef
Zpráva shrnuje výsledky výzkumu studentů prvních ročníků vysokých škol „Studium na vysoké škole 2004“ uskutečněném na jaře 2004. Poskytuje údaje o sociálním složení studentů, o jejich studijních aspiracích a plánech, o faktorech, které je vedly k rozhodnutí studovat určitý obor a o nákladech spojených se studiem, o názorech studentů na kvalitu poskytovaného vzdělání na středních a vysokých školách a o postojích k vícezdrojovému financování studia.
Rozšířila se účast na vyšším vzdělávání po pádu komunismu?
Matějů, Petr ; Řeháková, Blanka ; Simonová, Natalie
Prvořadým cílem této studie je porovnání vývoje nerovnosti v přístupu k vyššímu vzdělání v komunistických a postkomunistických režimech na základě ověření hypotéz o vlivu ekonomických a kulturních aspektů socioekonomického prostředí a genderu na pravděpodobnost přechodu ze sekundárního na terciární vzdělání

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.