Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Tvorba učebních úloh s problémovými prvky ze vzdělávacího oboru Chemie
Vojíř, Karel
Tato práce se zabývá tvorbou učebních úloh přímo navazujících na Standardy pro základní vzdělávání vzdělávacího oboru Chemie. Autor této práce téma zpracovával v rámci projektu Národního ústavu pro vzdělávání. Východiskem pro tvorbu úloh sloužících k ilustraci a konkretizujícímu zpřístupnění Standardů se stal rozvoj přírodovědné gramotnosti, jakožto princip výuky chemie v širších souvislostech a s přenosem do mimoškolního prostředí. Učební úlohy byly vytvářeny na základě v práci popsaných teoretických východisek přírodovědné gramotnosti a výsledků českých žáků v jejím testování, kontextu Standardů v českém kurikulárním systému, prvků problémového vyučování, typologie učebních úloh a jejich kognitivních parametrů. V průběhu tvorby byly úlohy pilotně ověřovány. Výsledky pilotního ověření byly využity v další tvorbě. Na základě metodologie popsané v této práci byl vytvořen materiál Metodické komentáře a úlohy ke standardům pro základní vzdělávání - Chemie, který obsahuje ucelenou sadu učebních úloh ilustrujících dvě třetiny indikátorů ze Standardů pro základní vzdělávání vzdělávacího oboru Chemie.
Problémové vyučování a možnosti jeho realizace ve výuce na prvním stupni základní školy.
Jahoda, Zdeněk ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Hejlová, Helena (oponent)
Diplomová práce se zabývá metodou problémového vyučování jako jednou z metod konstruktivistického pojetí výuky, jejím postavením v systému výukových metod a možnostmi její realizace na 1. stupni základní školy s ohledem na klíčové kompetence, především na kompetenci k řešení problémů. Téma je velice aktuální, protože nabízí aktivizaci žáků ve vyučování a přesah do praktického života. Cílem práce je v teoretické rovině vymezit a definovat základní pojmy problémového vyučování (problém, problémová situace, problémové úlohy - jejich typy a způsoby řešení, problémové metody), klíčové kompetence a vhodné organizační formy vyučování. V rovině praktické je cílem zformulovat zásady pro efektivní využití problémového vyučování ve výuce, ověřit v praxi možnosti problémového vyučování, vymezit, jakým způsobem naplňovat klíčové kompetence k řešení problémů a využít při tom různých organizačních forem vyučování. Práce je členěna na část teoretickou a empirickou. Praktická část vychází z analýzy a komparace prostudované odborné literatury. Empirická část využívá akční výzkum jako metodu k dosažení cíle. Akční výzkum aplikuje dvě základní metody; metodu pozorování žáků při práci a metodu sběru a analýzy výsledků žákovských prací. Ukázalo se, že odborná literatura není ve vymezení pojmů zcela jednotná a chápaní...
Tvorba učebních úloh s problémovými prvky ze vzdělávacího oboru Chemie
Vojíř, Karel
Tato práce se zabývá tvorbou učebních úloh přímo navazujících na Standardy pro základní vzdělávání vzdělávacího oboru Chemie. Autor této práce téma zpracovával v rámci projektu Národního ústavu pro vzdělávání. Východiskem pro tvorbu úloh sloužících k ilustraci a konkretizujícímu zpřístupnění Standardů se stal rozvoj přírodovědné gramotnosti, jakožto princip výuky chemie v širších souvislostech a s přenosem do mimoškolního prostředí. Učební úlohy byly vytvářeny na základě v práci popsaných teoretických východisek přírodovědné gramotnosti a výsledků českých žáků v jejím testování, kontextu Standardů v českém kurikulárním systému, prvků problémového vyučování, typologie učebních úloh a jejich kognitivních parametrů. V průběhu tvorby byly úlohy pilotně ověřovány. Výsledky pilotního ověření byly využity v další tvorbě. Na základě metodologie popsané v této práci byl vytvořen materiál Metodické komentáře a úlohy ke standardům pro základní vzdělávání - Chemie, který obsahuje ucelenou sadu učebních úloh ilustrujících dvě třetiny indikátorů ze Standardů pro základní vzdělávání vzdělávacího oboru Chemie.
Tvorba učebních úloh s problémovými prvky ze vzdělávacího oboru Chemie
Vojíř, Karel ; Rusek, Martin (vedoucí práce) ; Janoušková, Svatava (oponent)
Tato práce se zabývá tvorbou učebních úloh přímo navazujících na Standardy pro základní vzdělávání vzdělávacího oboru Chemie. Autor této práce téma zpracovával v rámci projektu Národního ústavu pro vzdělávání. Východiskem pro tvorbu úloh sloužících k ilustraci a konkretizujícímu zpřístupnění Standardů se stal rozvoj přírodovědné gramotnosti, jakožto princip výuky chemie v širších souvislostech a s přenosem do mimoškolního prostředí. Učební úlohy byly vytvářeny na základě v práci popsaných teoretických východisek přírodovědné gramotnosti a výsledků českých žáků v jejím testování, kontextu Standardů v českém kurikulárním systému, prvků problémového vyučování, typologie učebních úloh a jejich kognitivních parametrů. V průběhu tvorby byly úlohy pilotně ověřovány. Výsledky pilotního ověření byly využity v další tvorbě. Na základě metodologie popsané v této práci byl vytvořen materiál Metodické komentáře a úlohy ke standardům pro základní vzdělávání - Chemie, který obsahuje ucelenou sadu učebních úloh ilustrujících dvě třetiny indikátorů ze Standardů pro základní vzdělávání vzdělávacího oboru Chemie.
Metoda řešení problémů ve výuce matematiky
JORDÁNOVÁ, Dagmar
Tato diplomová práce se zabývá nestandardními aplikačními úlohami a problémy ve výuce matematiky na druhém stupni základní školy a strategiemi jejich řešení. Práce obsahuje analýzu žákovských řešení vybraných problémových úloh. Bylo zjištěno, že významná část vybraných žáků měla s řešením matematických problémů značné obtíže. Poslední část práce obsahuje sbírku řešených problémových úloh, která byla vytvořena na základě zjištěných výsledků při testování žáků. Sbírka úloh je zaměřena na výuku jednotlivých heuristických strategií.
Pilotní ověřování vzdělávacích materiálů (Projekt vzdělávání k udržitelné dopravě)
Pírková, Jana ; Tvrzová, Ivana (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Anotace: Bakalářská práce Pilotní ověřování vzdělávacích materiálů popisuje proces tvorby vzdělávacích aktivit s problematikou udržitelné dopravy, příprava jejich pilotního ověřování a následně vyhodnocení získaných postřehu spojených s pilotním ověřování vzdělávacích aktivit. V rámci teoretické části předkládá autorka příklady procesu a výsledků pilotního ověřování v rámci České republiky. Následně předkládá výčet vybraných výukových metod, které byly vybrány pro tvorbu a v empirické části uvádí podrobný postup při ověřování a vyhodnocení poznatků získaných v rámci procesu pilotního ověřování vzdělávacích aktivit. Klíčová slova: Pilotní ověřování vzdělávacích aktivit, udržitelná doprava, progresivní pedagogiky, problémové výučování, projektové vyučování, využití různých druhů inteligence ve výuce, zážitková pedagogika, audiovizuální materiály ve výuce, dotazníkové šetření, dopravní návyky školáků, zpětná vazba na vzdělávací aktivity, spolupráce učitelského sboru na vzdělávacích aktivitách,
Návrh přípravy učitele do předmětu Rostlinolékařská péče s využitím aktivizujících metod
Bělíková, Hana
V bakalářské práci je zpracováno téma využití metody řešení problému ve vyučování. Podnět k vypracování bakalářské práce na toto téma vychází z vývoje vzdělávání v posledních letech a z nich vyplývajících společenských požadavků kladených na absolventy středních škol. Teoretická část bakalářské práce je zpočátku věnována problematice současného vzdělávání a studiu kurikulárních dokumentů, které reflektují vývoj a směr vzdělávání v České republice. Cílem teoretické části je rovněž charakterizovat oblast metody řešení problému, a to jak z širšího pojetí aktivizačních výukových metod, tak i v detailnějším pohledu na jeho jednotlivé složky. Cílem praktické části bakalářské práce je porozumět podmínkám použití této metody, seznámit se s kritérii podle jakých lze metodu řešení problému zvolit a aplikovat do vyučovací hodiny na střední škole, jakým způsobem s jejich pomocí dosáhnout stanovených cílů výuky, případně na jaké nesnáze se při její realizaci připravit. Největší pozornost je věnována reálnému návrhu přípravy učitele s využitím metody řešení problému a s možností aplikace do pedagogické praxe střední odborné školy zahradnického zaměření.
Využití problémového vyučování v předmětu účetnictví na obchodních akademiích
Hezinová, Aneta ; Berková, Kateřina (vedoucí práce) ; Nýčová, Martina (oponent)
Bakalářská práce se zabývá využitím problémového vyučování v předmětu účetnictví na obchodních akademiích. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zaobírá významem účetnictví a postavením předmětu účetnictví na obchodních akademiích. Pozornost je věnována výchovně vzdělávacím cílům, uspořádání učiva, mezipředmětovým vztahům a učebnici jako hlavní učební pomůcce. Dále je práce zaměřena na samotnou koncepci problémového vyučování, kdy jsou uvedeny její charakteristické rysy, metody, organizační formy a zásady pro tvorbu didaktického materiálu. V druhé části práce, tedy v praktické, je nejprve provedena didaktická analýza učiva v nejpoužívanější učebnici na obchodních akademiích. Závěrem bakalářské práce je mnou vytvořená případová studie.
Didaktická analýza učiva o mzdách v předmětu účetnictví na obchodních akademiích
Čižinská, Markéta ; Berková, Kateřina (vedoucí práce) ; Holečková, Lenka (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá didaktickou analýzou učiva o mzdách ve druhém koncentrickém okruhu v předmětu účetnictví na obchodních akademiích. Práce je rozdělena do tří částí, teoretické, výzkumné a vlastního návrhu učiva. Teoretická část se věnuje nejprve specifikům předmětu účetnictví, vzdělávacím programům a především didaktickým aspektům výuky učiva o mzdách. Ve druhé, výzkumné části pomocí dotazníků zjišťuji, jakou metodiku při výuce učiva o mzdách používají učitelé na pražských a středočeských obchodních akademiích, zda využívají metody problémového vyučování nebo zda pracují se skutečnými tiskopisy. Zajímám se také o názor žáků na používané metody učitele, jakým způsobem by zlepšili úroveň výuky či jaké didaktické metody jsou podle nich nejefektivnější. Poslední část obsahuje vlastní návrh učiva o mzdách ve 2. koncentrickém okruhu, který je doplněn výkladovými příklady, přehlednými schématy, ukázkami tiskopisů a je zakončen souvislým příkladem s prvky problémového vyučování.
Didaktická analýza učiva o mzdách v předmětu Účetnictví na obchodních akademiích
Janovská, Lucie ; Fišerová, Marie (vedoucí práce) ; Berková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá učivem o mzdách, které je vyučováno v předmětu Účetnictví na obchodních akademiích. První část diplomové práce obsahuje teoretickou charakteristiku předmětu Účetnictví, jeho cílů a mezipředmětových vztahů. Dále se zde zaměřuji na zákonnou úpravu mezd, zařazení daného tématu do výuky, možnost využití didaktických pomůcek a prostředků a také na charakteristiku koncepcí využívaných v tomto předmětu. Druhá část se pak zabývá zpracováním tématu z pohledu učitele. Jedná se o navržení postupu při výkladu tohoto učiva v hodinách Účetnictví na obchodních akademiích. Analýza zahrnuje výklad jak 1., tak také 2. koncentrického okruhu. Zároveň je zde zařazen konkrétní návrh aplikace problémového vyučování při učivu o mzdách. Poslední částí je vyhodnocení dotazníkového šetření, které je zaměřeno na využívání koncepce problémového vyučování v předmětu Účetnictví na obchodních akademiích v České republice.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.