Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Realizace akreditovaného studijního programu v praxi školy (na příkladu učitelství AJ)
Pírková, Jana ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Vincejová, Eva (oponent)
Předložená práce zkoumá proces realizace akreditovaného studijního oboru v praxi vysoké školy. Teoretická část přináší stručný exkurz do historie vzdělávání budoucích učitelů, který poukazuje na nelehkou cestu hledání vhodného modelu vzdělávání budoucích učitelů. Proces formování vzdělávání budoucích učitelů se vyznačoval neustálými změnami, které nebyly vždy pořádně promyšlené, což se bohužel promítá i do současnosti. V současné době je vzdělávací politika do značné míry ovlivňována evropskou vzdělávací politikou, která se snaží vzdělávání v rámci zemí Evropské unie sjednotit. Jedním ze sjednocujících prvků je proces akreditace, který by měl zkvalitnit nabízené studijní programy. Otázce, zda právě zmiňovaný proces standardizace vede ke zkvalitnění vzdělávání budoucích učitelů, jsem se věnovala v praktické části. V rámci polo-strukturovaných rozhovorů jsem zjišťovala, jak probíhá vlastní převod Akreditační komisí schváleného studijního programu do praxe školy, a ze získaných informací jsem učinila závěr, že akreditační žádost dává školám určitou kostru, ale vlastní realizace do značné míry závisí na síle vedení katedry a způsobu fungování jednotlivých členů katedry. Rozhovory se zaměstnanci kateder také poukázali na fakt, že česká vzdělávací politika ještě stále klade důraz na byrokracii.
Pilotní ověřování vzdělávacích materiálů (Projekt vzdělávání k udržitelné dopravě)
Pírková, Jana ; Tvrzová, Ivana (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Anotace: Bakalářská práce Pilotní ověřování vzdělávacích materiálů popisuje proces tvorby vzdělávacích aktivit s problematikou udržitelné dopravy, příprava jejich pilotního ověřování a následně vyhodnocení získaných postřehu spojených s pilotním ověřování vzdělávacích aktivit. V rámci teoretické části předkládá autorka příklady procesu a výsledků pilotního ověřování v rámci České republiky. Následně předkládá výčet vybraných výukových metod, které byly vybrány pro tvorbu a v empirické části uvádí podrobný postup při ověřování a vyhodnocení poznatků získaných v rámci procesu pilotního ověřování vzdělávacích aktivit. Klíčová slova: Pilotní ověřování vzdělávacích aktivit, udržitelná doprava, progresivní pedagogiky, problémové výučování, projektové vyučování, využití různých druhů inteligence ve výuce, zážitková pedagogika, audiovizuální materiály ve výuce, dotazníkové šetření, dopravní návyky školáků, zpětná vazba na vzdělávací aktivity, spolupráce učitelského sboru na vzdělávacích aktivitách,
REGIONÁLNÍ KOMPARACE EKONOMICKÉ VÝKONNOSTI S PŘIHLÉDNUTÍM K CENÁM NEMOVITOSTÍ
Slabá, Ivana ; Čadil, Jan (vedoucí práce) ; Pírková, Jana (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou regionální diferenciace cen nemovitostí a její dopad na reálnou ekonomickou situaci regionů, která bývá obvykle analyzována pomocí standardních ekonomických ukazatelů jako je HDP na obyvatele, výše mezd nebo úroveň nezaměstnanosti. Důležité je však si uvědomit, že nemovitosti hrají ve spotřebním koši domácností významnou úlohu a jejich zahrnutím získáme pravdivější obraz o ekonomické úrovni krajů ČR. Ceny nemovitostí mají značný vliv nejen na osídlení, ale i na lokalizaci firem. To se pak odráží na dalším rozvoji regionu. Přínosem práce je prokázat, že v krajích, které vykazují větší ekonomickou výkonnost, jsou nemovitostí finančně hůře dostupné než v krajích, které jsou z ekonomického hlediska méně výkonné. Tato cenová diferenciace výrazně snižuje a často i neguje meziregionální rozdíly, kterých jsme svědky při standardní komparativní analýze. Celá práce je doplněna o grafy, obrázky a kartogramy, jenž slouží k vizuálnímu vyjádření jednotlivých ukazatelů a podílů. V diplomové práci je tato problematika řešena i na mezinárodní úrovni, kde je předmětem zkoumání Praha, Hamburk a Vídeň.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.