Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Oblíbenost tělesné výchovy a sportu mezi dětmi mladšího a staršího školního věku
Floreová, Lenka ; Kašpar, Ladislav (vedoucí práce) ; Hrabinec, Jiří (oponent)
NÁZEV: Oblíbenost tělesné výchovy a sportu mezi dětmi mladšího a staršího školního věku. AUTOR: Lenka Floreová KATEDRA (ÚSTAV) Katedra tělesné výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. PaedDr. Ladislav Kašpar, Ph.D. ABSTRAKT: Záměrem této práce je zjištění oblíbenosti TV a sportu u žáků mladšího a staršího školního věku v Kladně a okolních vesnic. Průzkum byl proveden prostřednictvím dotazníků, které vyplnilo 313 respondentů. Dotazník byl zaměřen na zjištění oblíbenosti sportovních činností a vztahu k TV. Měl za úkol zjistit, co v hodinách TV respondenty baví a co ne, jaké jiné sportovní činnosti žáci vykonávají mimo školní lavice a jaké další je lákají vyzkoušet. Dále dotazník zjišťoval, důvody oblíbenosti a neoblíbenosti TV a sportovních činností. Výsledky této diplomové práce byly vyhodnoceny za pomocí matematicko-statistických metod a zapsány do grafů a tabulek. Na základě odpovědí výzkumného šetření byly srovnávány obě pohlaví, mladší a starší školní věk a respondenti z kladenských a vesnických škol v okolí Kladna. KLÍČOVÁ SLOVA: Oblíbenost, tělesná výchova, sport, mladší školní věk, starší školní věk.
Kolektivní hodnocení kvality filmové a seriálové tvorby v Česko-Slovenské filmové databázi http: www.csfd.cz
Vychytil, Václav ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
(abstrakt) Diplomová práce "Kolektivní hodnocení kvality filmové a seriálové tvorby v Česko- Slovenské filmové databázi http://www.csfd.cz" se zabývá tématem agregovaného hodnocení skóre filmů v internetových filmových databázích, především v tzv. ČSFD a IMDb. Práce vymezuje internetové databáze v kontextu sociálního diskursu. Stručně informuje o historii internetových databází a seznamuje čtenáře s jejich fungováním. Databáze se postupem času staly autoritami v oblasti posuzování kvality filmů, a například u ČSFD je barevné rozdělení filmů určitou formou nastolování agendy. Práce poukazuje na problematiku kvality, a jejího hodnocení. Snaží se co nejvíce rozkrýt mechanizmus, jakým jsou tvořena čísla, která tuto kvalitu reprezentují. Zásadní částí jsou výsledky vlastního výzkumu. Z něj jsou zřetelné určité trendy ve směřování databází. Seriálová tvorba nakonec nebyla zkoumána podrobně, protože to neumožnily použité metody a rozsah práce.
Oblíbenost témat výuky přírodopisu na 2. stupni základní školy
Hanzalová, Pavlína ; Pavlasová, Lenka (vedoucí práce) ; Vojíř, Karel (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá oblíbeností témat přírodopisu u žáků na 2. stupni základní školy. Cílem bylo identifikovat oblíbená a méně oblíbená témata přírodopisu, ověřit existenci vztahu mezi oblíbeností přírodopisu a známkou na vysvědčení z tohoto předmětu a zjistit, zda pohlaví či věk mají statisticky významný vliv na oblíbenost přírodopisu žáky. Nejprve byla v práci věnována pozornost systému kurikulárních dokumentů v podobě RVP a ŠVP pro pochopení organizace a obsahu výuky přírodopisu na základní škole. Poté byla popsána specifika osobnosti žáka na 2. stupni základní školy, což představuje základní teoretická východiska pro pochopení charakteristických znaků osobnosti žáka v období dospívání. Následně byly vysvětleny pojmy obliba předmětů společně s motivací žáků a identifikovány a analyzovány předchozí výzkumy a studie, tuzemské i zahraniční, zabývající se stejným či obdobným tématem. Samotná oblíbenost jednotlivých témat přírodopisu byla zjišťována pomocí výzkumného nástroje v podobě dotazníkové šetření s 5stupňovým škálováním Likertova typu. Ověřena byla validita a reliabilita použitého výzkumného nástroje. Výzkumný vzorek tvořilo 249 žáků 6. až 9. tříd z jedné školy v Praze. Nejvíce oblíbenými tematickými okruhy byla biologie člověka a biologie živočichů, naopak k nejméně...
Porovnání metod výuky matematiky se zaměřením na geometrii
Stříbrná, Eliška ; Tůmová, Veronika (vedoucí práce) ; Kloboučková, Jaroslava (oponent)
Cílem této diplomové práce je pozorovat, charakterizovat a reflektovat dvě nejznámější metody výuky matematiky - metodu tzv. klasickou a metodu podle profesora Hejného na příkladu dvou učitelů druhých tříd základní školy se zaměřením na geometrii. V teoretické části práce jsou popsány výzkumy, ze kterých vycházím, protože zkoumají výuku podobně, jako tomu je v této práci. Dále jsou zde metody charakterizovány dle literatury a analýzy učebnic a také tu jsou vypsány výstupy Rámcového vzdělávacího programu, dle kterých je následně hodnoceno, zda metoda vede žáky k tomu, co mají umět. Výzkum se skládá z pozorování výuky obou učitelů, vlastního učení v daných třídách a závěrečného dotazníku pro žáky. Za pomoci kvalitativních a kvantitativních metod jsou v praktické části získaná data zaznamenána a zanalyzována. Zástupce tzv. klasické metody klade důraz na opakování a řád. Žákům pokládá většinou takové otázky, které vyžadují kratší odpověď. Žáky škola a geometrie příliš nebaví, ale výsledky znalostí mají poměrně dobré. Zástupce metody podle profesora Hejného vytváří v hodinách prostředí, kde se žák učí vlastním poznáváním skrze úlohy sám nebo navzájem se spolužáky. Na otázky dostává průměrně delší odpověď. Žáci jsou na tom velmi dobře nejen, co se týče znalostí, ale hlavně tím, že je škola a geometrie...
Snowboarding a jeho popularita mezi žáky gymnázií v různých městech na území České republiky
Zelinková, Monika ; Přibyl, Ivan (vedoucí práce) ; Jahodová, Gabriela (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na snowboarding a jeho popularitu mezi žáky gymnázií v různých městech České republiky. Práce obsahuje teoretickou část popisující historii snowboardingu a obecné informace o tomto zimním sportu. Klíčovou metodou sběru dat je anketové šetření na gymnáziích v šesti různých městech České republiky; byla to následující města: Praha, Brno, Liberec, České Budějovice, Tábor a Mariánské Lázně. KLÍČOVÁ SLOVA snowboarding, snowboard, pohybová aktivita, zimní sport, oblíbenost, gymnázium, žáci
Faktory ovlivňující oblíbenost/neoblíbenost přírodopisu v jednotlivých ročnících na 2. stupni ZŠ
BOLEK, Jan
Předložená diplomová práce "Faktory ovlivňující oblíbenost/neoblíbenost přírodopisu v jednotlivých ročnících na 2. stupni ZŠ" se věnuje především analýze postojů žáků 2. stupně základních škol k vyučovacímu předmětu přírodopis. Hlavním cílem je identifikovat jednotlivé faktory, které tyto postoje ovlivňují. Tento výzkum je realizován prostřednictvím 5 stupňového dotazníku Likertova typu, který obsahuje 26 položek v několika dimenzích. Výzkumný vzorek zahrnoval 393 respondentů ze šesti základních škol. Výsledky práce jsou rozděleny na dvě části. V první části práce identifikuje oblíbenost předmětu přírodopis v souvislosti s ostatními vyučovacími předměty a následně poukazuje na jednotlivé faktory, které oblíbenost tohoto předmětu ovlivňují. V druhé části se práce věnuje vyhodnocení jednotlivých položek dotazníku.
Přístup žáků ke studiu chemie na různých typech středních škol
Halúzka, Miloš ; Šibor, Jiří (vedoucí práce) ; Kolář, Karel (oponent) ; Solárová, Marie (oponent)
Univerzita Karlova v Praze Přírodovědecká fakulta Vzdělávání v chemii Přístup žáků ke studiu chemie na různých typech středních škol Autor: Mgr. Miloš Halúzka Vedoucí práce: Mgr. Jiří Šibor, Ph.D. Praha 2015 2 Abstrakt V teoretické části autor cituje odbornou literaturu popisující vlivy určující přístup žáků ke studiu a hodnotí projevy jednotlivých vlivů v reálné pedagogické praxi při výuce chemie. Autor popisuje rozdíl mezi žáky středních odborných učilišť a středních odborných škol z hlediska absence. Na prospěchu jedné žákyně za posledních 8 let autor znázorňuje zcela zásadní vliv rodinného zázemí. Teoretická část práce dále shrnuje různé vlivy, které se podílí na výsledném přístupu žáků ke školnímu předmětu chemie, doporučované didaktické přístupy a metody. Je zde také popsána problematika ročníkových prací jako metody projektového vyučování. Vše je hodnoceno v kontextu podmínek panujících na různých typech středních škol v ČR. Na malém vzorku vyučujících je popisováno postavení všeobecných předmětů na středním odborném učilišti. Teoretická část práce se věnuje i rozdílnému přístupu žáků různých typů středních škol ke studiu, obzvláště ke studiu chemie. Jsou porovnány rámcové vzdělávací programy chemie pro základní školy, střední odborná učiliště a střední odborné školy (nechemického směru). Autor...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.