Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Bezpečné prostředí ve sportu
Cvachová, Adéla ; Němcová Tejkalová, Alice (vedoucí práce) ; Buriánková, Jitka (oponent)
Diplomová práce Bezpečné prostředí ve sportu shrnuje vědecké teoretické poznatky s odkazy na další odbornou literaturu a předkládá návrh struktury didaktického materiálu, který může být odrazovým můstkem pro zvyšování povědomí a rozvoj vzdělávání v oblasti bezpečného sportovního prostředí v České republice. Vlastní text práce je rozdělen na dvě části, teoretickou a praktickou. První, teoretická část vymezuje pojem bezpečné sportovní prostředí shrnutím odborných pojmů a vědeckých poznatků s využitím metod analýzy, syntézy, komparace a kompilace. Pro zasazení do kontextu a zhodnocení stavu českého sportovního prostředí jsou tyto pojmy a poznatky doplněny informacemi z dostupných českých mediálních kauz. Navazující praktická část práce předkládá návrh struktury didaktického materiálu odrážející současný stav a potřeby českého sportovního prostředí. Jeho součástí jsou kromě zestručněných vědeckých teoretických poznatků také praktické návrhy prevence a možné postupy řešení konkrétních příkladů situací překračující hranice bezpečného sportovního prostředí. Klíčová slova: prevence, obtěžování, zneužívání, nenáhodné násilí, didaktický materiál, vzdělávání, mládež
Emigrace z Československa - jak učit o tomto tématu
Lukáčová, Dana ; Murad, Salim (vedoucí práce) ; Bravená, Noemi (oponent)
Reflexe Předkládaná diplomová práce je zaměřena na život a činnost česko-římského teologa, katolického kněze a pedagoga Karla Skalického. Člověka, který se odhodlal za svým cílem, za touhou po kněžství, utéci až za hranice komunistického Československa do Rakouska a posléze do Itálie. Proto uprchlictví a jeho zařazení do problematiky mezinárodní migrace jsou též tématem této práce. V kontextu je pojednáno o historii a příčinách migrace. V neposlední řadě je prostor věnován vybraným metodám interaktivní výuky a na nich založeném materiálu, jenž je využitelný při vyučování tématu uprchlictví v hodinách Výchovy k občanství na druhém stupni základní školy. Práce je rozdělena na dvě části. První, teoretická část, se věnuje pojmům, které se týkají uprchlictví a migrace. Větší pozornost je věnována problematice vývoje uprchlictví po roce 1948 s hlubším aspektem na situaci v církvi. Dále práce poukazuje na důvody útěku emigrantů a některé osobnosti, které opustily svoji vlast. Předložená čísla a grafy upozorňují na vývoj emigrace, migrační ztráty a mapují, kdo jsou žadatelé o azyl v zemích Evropské unie. Druhá, praktická část, předkládá vybrané výukové metody některých vzdělávacích organizací. Navržený didaktický materiál, se týká života a díla Karla Skalického. Cílem realizované hodiny je rozvoj kritického...
Individualizace v předškolním a primárním vzdělávání
Šebestová, Milena ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Běhalová, Andrea (oponent)
Diplomová práce "Individualizace v předškolním a primárním vzdělávání" pojednává o individualizovaném vzdělávání žáků v předškolních zařízeních a na prvním stupni škol základních. Formou případové studie školy pomocí přímého pozorování, rozhovorů a studiem příslušných dokumentů kvalitativně zkoumá individualizaci ve vybrané vzdělávací instituci s cílem získat vlastní vhled do problematiky individualizovaného vzdělávání a na reprezentativním vzorku ozřejmit její význam. Práce má teoreticko-praktickou podobu, je zaměřena na studium možností individualizace ve vzdělávání a analyzuje konkrétní způsob individualizované práce pedagogů s předškolními dětmi a ranými školáky. První kapitola teoretické části vychází ze shromážděných zdrojů obsahujících základní poznatky o organizační formě individualizovaného vzdělávání a ze syntézy poznatků z několika pedagogicko- psychologických disciplín majících přímý vliv na individualizaci ve vzdělávání; kapitola druhá popisuje základní podmínky, principy, typy, systémy a organizaci individualizované pedagogické práce. Část praktickou tvoří první kapitola vychazející z přímého pozorování a zkoumání individualizace v konkrétní vzdělávací instituci s cílem lépe celému procesu individualizované práce porozumět a pochopit její specifika. Získaná data jsou interpretována a...
Základy fungování počítačů - didaktické materiály pro 1. stupeň ZŠ
Drobná, Anna ; Brom, Cyril (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Revize RVP ZV z roku 2021 zavádí novou vzdělávací oblast Informatika. Oblast má zcela odlišný obsah než bývalá oblast Informační a komunikační technologie. Pro učitele je nezbytné mít na výběr dostatek kvalitních didaktických materiálů pro výuku nové vzdělávací oblasti. Prvním cílem diplomové práce je provést rešerši existujících výukových materiálů informatiky pro 1. st. ZŠ a tím usnadnit učitelům orientaci v nich. Během rozboru materiálů byl zjištěn nedostatek podkladů pro výuku fungování digitálních zařízení a základů fungování internetu. Druhým cílem je proto vytvoření vlastních didaktických materiálů pro toto učivo. Didaktické materiály vznikly ve spolupráci s Laboratoří pokročilého multimediálního vzdělávání Matematicko-fyzikální fakulty UK a dětského kanálu :D České Televize a jsou postupně zveřejňovány na webových stránkách ČT :D. KLÍČOVÁ SLOVA informatika, digitální zařízení, digitální technologie, internet, 1. stupeň ZŠ, didaktický materiál, Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
Místo, kde žijeme jako téma občanské výchovy
Svobodová, Eliška ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Fleischerová, Andrea (oponent)
Diplomová práce se zabývá regionalistickým učivem na druhém stupni základní školy, konkrétně v předmětu Občanská výchova. Práce blíže seznamuje se současným a dřívějším kurikulárním zakotvením tématu Místo, kde žijeme. Současné kurikulum RVP ZV postrádá závazné výstupy, které by se tímto tématem explicitně zabývaly. Regionalistické učivo je podrobeno zkoumání z pohledu regionálistiky, regionálního vývoje a politiky. Práce také podrobně popisuje dělení a klasifikaci regionů a jejich paralelu s učivem. Z tohoto zkoumání vychází didaktický materiál, který tvoří 13 vyučovacích hodin, které na sebe navazují a v žácích podporují aktivní občanství a zapojování do regionální komunity.
Fenomén uprchlictví a možnosti jeho využití v interaktivní výuce
ŠONKOVÁ, Eva
Předkládaná diplomová práce je zaměřena na fenomén uprchlictví a jeho zařazení do problematiky mezinárodní migrace jako takové, přičemž zájem je upírán zejména k imigraci ze třetích zemí do Evropské unie s akcentací na Českou republiku. V tomto kontextu je pojednáno o příčinách vzrůstající tendence počtu žadatelů o mezinárodní ochranu a ekonomických migrantů, ale zároveň také o odezvách, které tato skutečnost vyvolává. Pro přiblížení charakteru multietnického soužití v české společnosti jsou na jedné straně uvedena sekundární empirická data nastiňující současnou situaci vztahu majority k etnické a národností pluralitě vzhledem k uprchlické krizi, a determinanty působící na utváření rozličných postojů obyvatelstva na straně druhé. V neposlední řadě je prostor ponechán vybraným metodám interaktivní výuky a na nich založeném didaktickém materiálu, jenž je využitelný při vyučování kontroverzního tématu uprchlictví v hodinách výchovy k občanství.
Rozvoj fonematického sluchu v mateřských školách
Matoušková, Pavlína ; Ehler, Edvard (vedoucí práce) ; Přívratský, Vladimír (oponent)
NÁZEV: Rozvoj fonematického sluchu v mateřských školách AUTOR: Bc. Pavlína Matoušková KATEDRA Katedra primární pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PaedDr. Ehler, Ph.D. ABSTRAKT Základním předpokladem zvládání školních dovedností, především čtení, je dostatečný rozvoj fonematického sluchu v mateřské škole. Zdokonalování úrovně foneticko-fonologické roviny u dětí předškolního věku je možné zajistit vhodnými pomůckami a metodikou pro pedagogy. Cílem diplomové práce je analýza fonematického sluchu u dětí v posledním roce předškolního vzdělávání a návazné vytvoření vlastního návrhu modelu aktivit a pomůcek. Zjištění úrovně fonematického sluchu probíhalo u dětí vybraných mateřských škol. Jedna z nich se zaměřovala na rozvoj fonematického sluchu a pracovala s navrženým modelem, v ostatních probíhala logopedická prevence dle školních vzdělávacích programů. Vstupní analýza proběhla na začátku školního roku a následné porovnání výsledků bylo v druhém pololetí. V závěru práce je objektivní posouzení míry účinnosti navržených aktivit v praxi. Prezentovaný materiál byl velmi efektivní jak pro rozvoj úrovně fonematického sluchu u dětí před nástupem k základnímu vzdělání, tak pro rozvoj ostatních oblastí předškolního vzdělávání a inspiraci pedagogů. KLÍČOVÁ SLOVA Dítě předškolního věku, fonematický sluch, pomůcky, didaktický...
Individualizace v předškolním a primárním vzdělávání
Šebestová, Milena ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Běhalová, Andrea (oponent)
Diplomová práce "Individualizace v předškolním a primárním vzdělávání" pojednává o individualizovaném vzdělávání žáků v předškolních zařízeních a na prvním stupni škol základních. Formou případové studie školy pomocí přímého pozorování, rozhovorů a studiem příslušných dokumentů kvalitativně zkoumá individualizaci ve vybrané vzdělávací instituci s cílem získat vlastní vhled do problematiky individualizovaného vzdělávání a na reprezentativním vzorku ozřejmit její význam. Práce má teoreticko-praktickou podobu, je zaměřena na studium možností individualizace ve vzdělávání a analyzuje konkrétní způsob individualizované práce pedagogů s předškolními dětmi a ranými školáky. První kapitola teoretické části vychází ze shromážděných zdrojů obsahujících základní poznatky o organizační formě individualizovaného vzdělávání a ze syntézy poznatků z několika pedagogicko- psychologických disciplín majících přímý vliv na individualizaci ve vzdělávání; kapitola druhá popisuje základní podmínky, principy, typy, systémy a organizaci individualizované pedagogické práce. Část praktickou tvoří první kapitola vychazející z přímého pozorování a zkoumání individualizace v konkrétní vzdělávací instituci s cílem lépe celému procesu individualizované práce porozumět a pochopit její specifika. Získaná data jsou interpretována a...
Možnosti podpory osvojování cizího jazyka u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v mladším školním věku
Kramářová, Dana ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Valešová Malecová, Barbara (oponent)
Rigorózní práce s názvem Možnosti podpory osvojování cizího jazyka u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v mladším školním věku reaguje na potřebu změny tradičního přístupu ve výuce cizího jazyka u žáků se specifickými obtížemi. Cílem práce je zmapovat využití metodického programu určeného pro podporu osvojování učiva v anglickém jazyce u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami mladšího školního věku a ověřit přínos metodického programu v praktické výuce. Dílčím cílem je také zhodnocení podpůrného programu při osvojování učiva anglického jazyka a na základě ověřovaného metodického programu aplikovaného v rámci běžných učebních hodin, navržení doporučení pro praktickou jazykovou výuku. Teoretickými východisky jsou současné poznatky o problematice specifických vzdělávacích obtíží žáků mladšího školního věku. Výzkumná část je založena na analýze zjištěných problematických oblastí žáků a analýze osvojených znalostí anglického jazyka u žáků výzkumného vzorku, na základě kterých byl žákům experimentální skupiny cíleně předkládán podpůrný metodický program, jehož součástí je vypracovaný didaktický materiál zaměřený na podporu osvojení učiva anglického jazyka. Analýza výsledků výstupní zkoušky osvojených znalostí žáků experimentální skupiny byla zaměřena na zmapování posunu dosažených jazykových znalostí,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.