Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dodržování tradic a zvyků v Čechách a na Moravě
Valmová, Jana ; Zicha, Zbyněk (vedoucí práce) ; Fleischerová, Andrea (oponent)
Diplomová práce Dodržování tradic a zvyků v Čechách a na Moravě se zaměřuje na problematiku českých a moravských tradic, zvyků a svátků, konkrétně se zabývá dvěma významnými svátky Velikonocemi a Vánocemi. Právě tyto dva svátky jsou největšími událostmi církevního roku, ale také jsou oblíbené mezi obyvateli České republiky, zejména tedy Vánoce. Různé zvyky a obyčeje jsou předávány po staletí z generace na generaci a v životě lidí zaujímají významné místo. V úvodu se nachází vymezení pojmů důležitých pro tuto práci a význam tradic a zvyků pro kulturu, současný stav kultury je rovněž zmíněn. Tato práce poskytuje vymezení dvou zmíněných svátků v kontextu české kultury. V druhé části této práce je prezentováno porovnání vybraných prvků v rámci jednotlivých českých a moravských zvyků. Kromě představení daných velikonočních a vánočních zvyků a jejich porovnání si práce rovněž klade za cíl vymezit tendence, které se při porovnání objevily a pojmenovat je. V závěru práce jsou dílčí poznatky o rozdílech mezi českými a moravskými tradicemi a zvyky, které se při studiu literatury objevily, shrnuty a vymezeny, rovněž je zmíněna prognóza pro budoucí vývoj. KLÍČOVÁ SLOVA kultura, tradice, zvyky, svátky, Vánoce, Velikonoce, srovnání, Čechy, Morava
Adaptační kurz jako forma prevence šikany
Smyčková, Barbora ; Lánský, Ondřej (vedoucí práce) ; Hlaváčková Fleischerová, Andrea (oponent)
Diplomová práce je založena na prezentování adaptačních kurzů jako formy primární prevence šikany ve školní třídě. Konkrétně se práce zabývá metodikou adaptačních kurzů poskytovaných Agenturou Wenku s. r. o., které kladou důraz na nastartování procesů důležitých pro zdravé fungování třídy a bezpečné sociální klima. Pozitivní klima, které je na kurzech vytvářeno, tak přispívá k minimalizaci konkrétního rizikového chování, kterým je v tomto případě právě šikana. V první části práce je představena problematika šikany ve školním prostředí, formy její prevence a důležitost pozitivního sociálního klimatu ve třídě pro funkčnost preventivních programů, mezi které adaptační kurz patří. Samotná metodika adaptačních kurzů Agentury Wenku s. r. o. je detailně popsána v části druhé. Práce popisuje konkrétní didaktické postupy a jednotlivé specifické hry, které agentura v programu využívá, včetně Zpětné vazby - reflektivní metody, díky které se adaptační kurzy odlišují od kurzů nabízených konkurenčními organizacemi. Poslední pasáž rozebírá výsledky stručného dotazníkového šetření postojů pedagogů ke zpracovávanému tématu. KLÍČOVÁ SLOVA adaptační kurz, šikana, prevence, adaptace, rizikové chování, třídní klima, teambuilding
Enthúsiasmos v myšlení starověkého Řecka
Fleischerová, Andrea ; Hauser, Michael (vedoucí práce) ; Semrádová, Ilona (oponent) ; Hejduk, Tomáš (oponent)
Disertační práce analyzuje problematiku enthúsiasmu v kontextu myšlení starověkého Řecka. Teoretickým způsobem reflektuje sémantické a etymologické struktury pojmu a na základě historických exkurzů (doby archaické a klasické) dokládá jeho dějinnou transformaci. Stěžejní myšlenka disertační práce se odvíjí od archaické představy o enthúsiasmu, jakožto nutné podmínce zkušenosti náboženské a estetické; z tohoto hlediska je předně zkoumán předpoklad božské přítomnosti ve spirituální zkušenosti enthúsiasmu. Práce si klade za cíl prozkoumat i filozofickou reflexi enthúsiasmu, neboť sám dar božské přítomnosti, například v inspirované básnické řeči, byl v archaické době zárukou pravdivosti, avšak v době klasické, byl tím spíše důvodem k pochybování a otázkám. Systematicky jsou pak v souvislosti s enthúsiasmem analyzována vybraná díla významných autorů antické epistémy.
Enthúsiasmos v myšlení starověkého Řecka
Fleischerová, Andrea
Enthúsiasmos v myšlení starověkého Řecka. - Disertační práce analyzuje problematiku enthúsiasmu v kontextu myšlení starověkého Řecka. Teoretickým způsobem reflektuje sémantické a etymologické struktury pojmu a na základě historických exkurzů (doby archaické a klasické) dokládá jeho dějinnou transformaci. Stěžejní myšlenka disertační práce se odvíjí od archaické představy o enthúsiasmu, jakožto nutné podmínce zkušenosti náboženské a estetické; z tohoto hlediska je předně zkoumán předpoklad božské přítomnosti ve spirituální zkušenosti enthúsiasmu. Práce si klade za cíl prozkoumat i filozofickou reflexi enthúsiasmu, neboť sám dar božské přítomnosti, například v inspirované básnické řeči, byl v archaické době zárukou pravdivosti, avšak v době klasické, byl tím spíše důvodem k pochybování a otázkám. Systematicky jsou pak v souvislosti s enthúsiasmem analyzována vybraná díla významných autorů antické epistémy.
Filosofie výchovy a otázka možnosti výuky etiky
Randová, Michaela ; Zicha, Zbyněk (vedoucí práce) ; Hlaváčková Fleischerová, Andrea (oponent)
Diplomová práce se zabývá otázkou možnosti výuky etiky. Věnuje se především filosofii výchovy a etice. Základní otázka zní, zda je vůbec možné smysluplně vyučovat etiku. Práce též reflektuje podstatu a povahu výchovy a vzdělání. V závěrečné kapitole dochází k syntéze filosofie výchovy a etiky, k vzájemnému setkání významových ohnisek z předchozích kapitol, kde se autorka snaží především ukázat určitou cestu skrze základní orientační východiska. Autorka dospívá k názoru, že etiku je možné vyučovat, a to skrze filosofování, filosofické myšlení, skrze společné objevování filosofického základu. Taková etika - etika vyrůstající z filosoficky zdůvodněných východisek, a především ze samého pohybu myšlení - v duších svěřenců vyvolává napětí bytostného tázání, nechává zrodit a vynořit vhledy, založí etický nadhled, dosáhne zvnitřněného pochopení, docílí obratu vzhůru, toho, aby se posluchačům rozechvělo lidské nitro, aby docházelo k provokujícímu nepokoji v jejich duších, k vytřesení z dosavadních jistot, což je poslání učitelů tohoto předmětu. Prostřednictvím uvádění do filosofického myšlení mají učitelé možnost učit své žáky a studenty doopravdy filosoficky myslet, tedy myslet ve významu "myslet se zřetelem na celek". Klíčová slova Etika, etická výchova, filosofie výchovy, filosofie, výchova, filosofická...
Starověké základy utopiky a filosofický utopismus ve vybraných spisech
Dolák, Lubomír ; Hlaváčková Fleischerová, Andrea (vedoucí práce) ; Jirásková, Věra (oponent)
Rozbor a reflexe vybraných utopických spisů s cílem představit utopii jako naději pro společnost o možnosti existence lepších světů, i jako cenný historický pramen z období, ve kterých žili jejich autoři. Představení utopie jako fiktivního, umělého místa s ideálním společenským zřízením, přisouzeným mu jejich autory, a zaměření se, s použitím sondy osobního výběru, zejména na společenské uspořádání, majetek a náboženství v těchto "ideálních" státech. Podání uceleného a přehledného zpracování celé tématiky od její obecné charakteristiky, přes rozbor vybraných spisů až po závěrečnou reflexi. Stručná charakteristika obsahu práce: "Fantastická plavba korábem emocí a rozumu pod kormidlem dávných filosofů po rozlehlých oceánech kritiky společenských poměrů do nitra ideálních států."

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.