Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Profesní motivace a postoje ke vzdělávání žáků středních pedagogických škol v České republice
Petrášová, Veronika ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
(česky) Tato diplomová práce se zabývá profesní motivací a postoji ke vzdělávání žáků středních pedagogických škol. Práce se dělí na část teoretickou a empirickou. Teoretická část se zaměřuje primárně na problematiku sekundárního vzdělávání s důrazem na střední odborné školy pedagogické. Následně je v této části vymezen pojem pedagogický pracovník a s ním spojená profesní motivace a profesní vzdělávání. Cílem výzkumu bylo zjistit, jak žáci středních pedagogických škol posuzují svou profesní připravenost, jak se mění jejich profesní motivace v průběhu studia a jaké mají postoje ke vzdělávání. Data byla získávána prostřednictvím dotazníkového šetření určeného žákům středních pedagogických škol studujících v oborech předškolní a mimoškolní pedagogika a pedagogické lyceum. Vyhodnocením realizovaného šetření byly zjištěny výsledky ukazující ve větší míře pozitivní stanovisko žáků ke vzdělávání, jenž jim škola v rámci studijních oborů pedagogiky nabízí ke své profesní přípravě. Z výsledků výzkumu vyplývá, že největší důležitost respondenti přikládají schopnosti umět propojit teoretické znalosti s praktickými dovednostmi, které na studiu zároveň hodnotí velmi kladně. Největší přínos žáci shledávají v možnosti vyzkoušet si budoucí profesi v rámci odborných praxí, což přispívá k jejich příznivé profesní...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.