Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami očima učitelů základní školy
Bartošová, Miroslava ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na proces vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na vybrané základní škole z pohledu učitele běžné základní školy. Předmětem jejího zájmu jsou učitelé dané základní školy, kteří denně poskytují podporu žákům se speciálními vzdělávacími potřebami ve společném vzdělávání. Cílem práce je prozkoumat a zhodnotit pohled učitelů na probíhající proces vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na 1. stupni základní školy. Analyzovány jsou jejich přístupy k žákům, metody a způsoby výuky, sledována je podpora školním vzdělávacím programem, vedením školy v rámci strategických vizí, a to právě z pohledu učitelů působících na 1. stupni. K získání odpovědí na výzkumné otázky byla zvolena kombinace metod kvantitativního a kvalitativního šetření. V první fázi proběhl sběr dat pomocí dotazníku vlastní konstrukce, ve druhé etapě byly realizovány polostrukturované rozhovory s učiteli, které přinesly podrobný vhled do práce pedagogů v heterogenních třídách. Získaná data z dotazníků byla vyhodnocena pomocí medy otevřeného kódování a kategorizací. Z odpovědí v dotaznících je patrná spokojenost učitelů s přístupem vedení školy ke společnému vzdělávání. Rozhovory odhalily specifické přístupy učitelů a míru jejich nasazení při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími...
Podpora wellbeingu u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na druhém stupni základní školy
Kutnarová, Františka ; Kubíčková, Anna (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Bakalářská práce s názvem "Podpora wellbeingu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na druhém stupni základních škol" se zabývá problematikou wellbeingu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na druhém stupni základních škol, s důrazem na sociální a emoční aspekty. Teoretická část práce se zaměřuje na vymezení pojmu wellbeing, jeho faktory a vliv na celkovou kvalitu života. Dále se zabývá třídním klimatem jako prostředím ovlivňujícím wellbeing žáků. Je popsán také význam role třídního učitele při podpoře wellbeingu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Důraz je kladen na specifika práce s těmito žáky a podporu jejich individuálních potřeb. Výsledky výzkumu poskytnou ucelený pohled na práci třídních učitelů a jejich úsilí o vytvoření podpůrného prostředí pro wellbeing žáků se speciálními vzdělávacími potřebami i celého třídního kolektivu. Získané poznatky mohou sloužit k formulaci doporučení pro třídní učitele, školské instituce a další relevantní aktéry, aby bylo možné lépe podporovat sociální a emoční stránku wellbeingu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na druhém stupni základních škol. Výstupy by měly být relevantní pro pedagogy, školní management a další profesionály pracující s těmito žáky.
Rozvoj mluveného projevu v německém jazyce u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na 2. stupni ZŠ
Erychlebová, Daniela ; Nečasová, Pavla (vedoucí práce) ; Botlík Nuc, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se zabývá rozvojem mluveného projevu v německém jazyce u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na základních školách. Cílem práce je navrhnout aktivity, které budou aplikovány během osmi intervenčních setkání se žáky a vyhodnotit, zda tyto aktivity úspěšně přispěly k rozvoji mluveného projevu u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Sledovaní žáci navštěvují devátý ročník základní školy zřízené dle paragrafu 16 školského zákona. Jeden ze sledovaných žáků má diagnostikované specifické poruchy učení, druhý žák má diagnostikovanou hyperkinetickou poruchu s deficitem pozornosti a třetí sledovaný žák má diagnostikovanou poruchu autistického spektra. Teoretická část pojednává o výuce němčiny jako druhého cizího jazyka na českých základních školách, o mluveném projevu, o speciálních vzdělávacích potřebách sledovaných žáků a v neposlední řadě i o projevech těchto diagnóz ve výuce německého jazyka. Praktická část obsahuje výzkum vedený metodou případové studie, která je uskutečněna osmi intervenčními setkáními se sledovanými žáky. Součástí výzkumu je řízený rozhovor s vyučujícím anglického jazyka sledovaných žáků. Zda byl cíl výzkumu naplněn, dokazují přepisy záznamů z diktafonu vstupní a výstupní nahrávky mluveného projevu sledovaných chlapců. Mluvený projev byl po realizaci...
Distanční vzdělávání u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami z pohledu pedagogů
Biemannová, Klára ; Bartoňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce analyzuje metody a formy vzdělávání během distanční výuky a od distanční výuky u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivních základních školách. Teoretická část vymezuje systém vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v České republice. Popisuje specifika edukace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v jednotlivých typech znevýhodnění a vymezuje distanční výuku obecně včetně implementace digitálních technologií. Pro práci bylo zvoleno dotazníkové šetření. Na základě dosavadních informací a volných rozhovorů s pedagogy byl sestaven dotazník pro pedagogy a školní speciální pedagogy základních škol. Dotazníky byly distribuovány do tří krajů České republiky. Výzkumné šetření zodpovědělo otázky na distanční vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a na metody využívané od distanční výuky na základě pandemie COVID-19. Na základě výsledků a analýzy dotazníkového šetření byly navrhnuty vhodné metody a programy pro vzdělávání žáků se speciálními potřebami a prezenčním i distančním způsobem. KLÍČOVÁ SLOVA distanční výuka, žáci se speciálními vzdělávacími potřebami, základní škola, informační technologie
Primární prevence alkoholu u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami
DVOŘÁKOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se zabývá problematikou konzumace alkoholu u dětí a mládeže. První kapitola popisuje alkohol a jeho vliv na zdraví, poskytuje přehled o pití alkoholu v České republice jak u dospělých, tak u dětí a mládeže. Pojem žáci se speciálními vzdělávacími potřebami je zde vysvětlen a pozornost je zaměřena na žáky s ADHD. Následuje seznámení se systémem primární prevence v České republice. Práce přibližuje metodiky pro práci se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a identifikuje základní dokumenty a metodiky, z kterých lze vycházet při tvorbě preventivních programů pro školské prostředí. Cílem práce bylo navrhnout pro školní prostředí selektivní program primární prevence předcházení užívání alkoholu zaměřený na žáky s ADHD. Vytvořený preventivní program by měl žáky naučit alkohol odmítnout, přinést informace o následcích jeho konzumace a zvýšit celkové povědomí o jeho špatném vlivu na lidský organismus. Jeho cílem je také snaha o zlepšení komunikace a hledání řešení v jejich mnohdy nespokojeném stylu života. Celkově se program snaží o rozvoj komunikace, poznávání druhých lidí, řešení negativních událostí či konfliktu. A hlavně na poznávání sama sebe.
Prevence rizikového chování žáků v podmínkách inkluzivního vzdělávání druhého stupně ZŠ
Bečvářová, Zora ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kadrnožková, Monika (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na prevenci náročného chování ve společném vzdělávání. Cílem práce je popsat prevenci na vybrané základní škole v Karových Varech, a to se zaměřením na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. V teoretické části je popsána prevence, náročné chování a rysy žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Zmíněny jsou také příklady náročného chování u jednotlivých specifických žáků a prevence tohoto chování. V praktické části byla zkoumána prevence a poté to, jak se žáci se speciálními vzdělávacími potřebami zapojují do preventivních aktivit, popř. zda je mají nějak upravené. Výzkum probíhal na 2. stupni vybrané základní školy v Karlových Varech. Ke zpracování výzkumu byly použity metody analýzy dokumentů, rozhovory a pozorování. Bylo zjištěno, že prevence náročného chování směrem ke zmíněným žákům není ve sledované škole příliš propracovaná. Objevují se pouze náznaky transformace aktivit a individualizace prevence.
Distanční výuka žáků se speciálními vzdělávacími potřebami z pohledu pedagogů základních škol
Livečková, Miluše ; Bartoňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá zjišťováním vhodných přístupů při distanční výuce žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v základních školách hlavního vzdělávacího proudu. Teoretická část práce vymezuje systém vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a možnosti jejich podpory. Dále popisuje specifika vzdělávání žáků s jednotlivými typy znevýhodnění žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, vymezuje distanční výuku obecně a shrnuje poznatky o distanční výuce z důvodu pandemie Covid-19. Na základě analýzy dosavadních poznatků o distanční výuce žáků se SVP byl sestaven dotazník pro pedagogy. Šetření zodpovědělo otázky na téma zapojení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do distanční výuky. Na základě výsledků a analýzy šetření byla navržena možná doporučení pro distanční výuku žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na základních školách.
Nadaní a talentovaní v přírodovědném vzdělávání a realita školní praxe.
Pánek, Lukáš ; Švecová, Milada (vedoucí práce) ; Sásiková, Kamila (oponent)
Diplomová práce se zabývá výskytem přírodovědně nadaných žáků na českých školách. Nadání člověka zásadně ovlivňuje nejenom jeho život, ale i život ostatních lidí. Tito nadaní a talentovaní lidé se stávají zpravidla předními vědci a badateli a během své profesní kariéry významným způsobem mohou ovlivnit i společenské dění. Učitelé a škola jsou po rodině nejdůležitějším článkem ovlivňujícím další rozvoj dítěte. Proto právě učitelé by měli vědět, jaké specifické vzdělávací požadavky nadaní žáci mají. K tomu je třeba zjištění stavu informovanosti učitelů. V teoretické části diplomové práce bylo hlavním cílem zpracovat literární přehled - tedy teoretická východiska nadání, výskyt nadaných žáků na školách nejen v ČR, ale i v zahraničí, práce s nadanými žáky na školách v zahraničí, vzdělávací instituce a spolky pracující s nadanými dětmi. V praktické části diplomové práce bylo vytyčeno několik cílů: vytvořit a distribuovat dotazník učitelům přírodovědných předmětů za účelem zjistit informovanost řadového českého učitele o pojmu nadání a talent. Zda učitelé dokážou identifikovat nadaného žáka ve třídě, jaké formy práce s nadaným žákem využívají, a dále tento dotazník vyhodnotit. Návrhy a náměty pro práci s touto specifickou cílovou skupinou rámcově zpracovat v manuálu pro učitele.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 37 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.