Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Distanční výuka žáků se speciálními vzdělávacími potřebami z pohledu pedagogů základních škol
Livečková, Miluše ; Bartoňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá zjišťováním vhodných přístupů při distanční výuce žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v základních školách hlavního vzdělávacího proudu. Teoretická část práce vymezuje systém vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a možnosti jejich podpory. Dále popisuje specifika vzdělávání žáků s jednotlivými typy znevýhodnění žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, vymezuje distanční výuku obecně a shrnuje poznatky o distanční výuce z důvodu pandemie Covid-19. Na základě analýzy dosavadních poznatků o distanční výuce žáků se SVP byl sestaven dotazník pro pedagogy. Šetření zodpovědělo otázky na téma zapojení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do distanční výuky. Na základě výsledků a analýzy šetření byla navržena možná doporučení pro distanční výuku žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na základních školách.
Individuální logopedická péče ve školách pro sluchově postižené
Livečková, Miluše ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
Předmětem zájmu práce bylo sledování a porovnávání komunikačních kompetencí žáků první třídy s různým typem, stupněm sluchové vady a také s jinými životními podmínkami. Metodika práce vychází z principů kvalitativního výzkumu; jedná se o případové studie tří žáků z prvního ročníku třídy pro děti se sluchovým postižením a porovnávání logopedické péče těchto tří žáků, kteří mají různou sluchovou vadu a různou kompenzaci sluchové vady. Byly studovány nejprve dostupné materiály sledovaných žáků, v druhé fázi byla pro tuto práci ke sběru dat použita technika zúčastněné pozorování - úplný pozorovatel. Zjišťování porozumění a slovní zásoby proběhlo pomocí sady vybraných tématicky zaměřených piktogramů. Během šetření byly zjištěny výrazné rozdíly mezi pozorovanými žáky. Nedoslýchavý chlapec se sluchadly komunikoval srovnatelně se svými vrstevníky bez sluchového postižení a měl velmi dobrou slovní zásobu, což je pravděpodobně dáno pravidelným nošením sluchadel od raného dětství, včasnou sluchovou i řečovou výchovou a výbornou spoluprací a podporou rodiny. Další dva žáci - dívka (zbytky sluchu, sluchadla) a chlapec (kochleární implantát) - mají srovnatelně malou slovní zásobu v mluvené řeči a komunikují převážně znakovým jazykem. Nízká úroveň mluvené řeči u chlapce s kochleárním implantátem je pravděpodobně...
Individuální logopedická péče ve školách pro sluchově postižené
Livečková, Miluše ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
Předmětem zájmu práce bylo sledování a porovnávání komunikačních kompetencí žáků první třídy s různým typem, stupněm sluchové vady a také s jinými životními podmínkami. Metodika práce vychází z principů kvalitativního výzkumu; jedná se o případové studie tří žáků z prvního ročníku třídy pro děti se sluchovým postižením a porovnávání logopedické péče těchto tří žáků, kteří mají různou sluchovou vadu a různou kompenzaci sluchové vady. Byly studovány nejprve dostupné materiály sledovaných žáků, v druhé fázi byla pro tuto práci ke sběru dat použita technika zúčastněné pozorování - úplný pozorovatel. Zjišťování porozumění a slovní zásoby proběhlo pomocí sady vybraných tématicky zaměřených piktogramů. Během šetření byly zjištěny výrazné rozdíly mezi pozorovanými žáky. Nedoslýchavý chlapec se sluchadly komunikoval srovnatelně se svými vrstevníky bez sluchového postižení a měl velmi dobrou slovní zásobu, což je pravděpodobně dáno pravidelným nošením sluchadel od raného dětství, včasnou sluchovou i řečovou výchovou a výbornou spoluprací a podporou rodiny. Další dva žáci - dívka (zbytky sluchu, sluchadla) a chlapec (kochleární implantát) - mají srovnatelně malou slovní zásobu v mluvené řeči a komunikují převážně znakovým jazykem. Nízká úroveň mluvené řeči u chlapce s kochleárním implantátem je pravděpodobně...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.