Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 178 záznamů.  začátekpředchozí98 - 107dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Tvorba a realizace projektu zahrady mateřské školy v přírodním stylu
Vatalová, Hana Hiroshima ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Koťátková, Soňa (oponent)
Tato práce popisuje postup realizace projektu "Zahrada MŠ Klostermannova" v Děčíně VI, jehož cílem bylo přetvořit zahradu s nevyhovujícími herními prvky na zahradu v přírodním stylu. Práce je dělena do tří částí: teoretická, realizační a praktická. Teoretická část vysvětluje cíle, metody a prostředky environmentální výchovy a popisuje environmentální vzdělávání podle Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání a využitelnost zahrady v přírodním stylu. Realizační část představuje projekt a realizaci přeměny zahrady mateřské školy. V praktické části jsou popsány jednotlivé vzdělávací projekty využitelné pro chov domácích a hospodářských zvířat a využitelnost herních prvků pro vzdělávání dětí předškolního věku.
Hry iniciované učitelkou jako podpora Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání
Brabcová, Jelena ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
Předmětem bakalářské práce bylo uplatnění hry iniciované učitelem jako vhodné metody pro vzdělávání dětí ve věku tři až šest let, zakotvené v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání (2004). Teoretická část se zaměřuje na vývojové proměny uvedených typů her, definuje pojem hra volná a hra iniciovaná a její podoby, zabývá se postavením učitele při hře volné a iniciované. Dále teoretická část předkládá shrnutí důležitých kapitol Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání (2004) se zaměřením na vzdělávací oblast Dítě a psychika (podoblast Jazyk a řeč) a představuje vzdělávací program školy, ve které proběhl akční výzkum. Praktická část představuje akční výzkum v podobě preventivně rozvíjejícího programu, který, za pomoci motivačně aktivizujícího prvku (plyšová hračka), ověřuje využití iniciovaných her k rozvíjení řeči a jazyka vybrané skupiny dětí, ve věku tři až čtyři roky. KLÍČOVÁ SLOVA Dítě předškolního věku, iniciovaná hra, hra jako metoda, prevence, stimulace, rozvoj řeči a jazyka, komunikace, motivace, zástupný předmět, plyšová hračka.
Hra jako podpora sociálního učení v mateřské škole
Mihulová, Iveta ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
Práce je zaměřena na sociální učení dětí předškolního věku a to zejména prostřednictvím her. V teoretické části je zaznamenán historický kontext vývoje hry a poznatků s využitím hry v dnešní společnosti. Dále je hra vymezena z pohledu vědních disciplín pedagogiky, psychologie a filosofie. Následuje část věnovaná jejímu vývoji u dítěte předškolního věku a rozvoji osobnosti z hlediska sociálního učení. Práce se zabývá rovněž osobností učitele působícího v rámci předškolního vzdělávání, jeho postavení v socializačním procesu dítěte v souvislosti s využitím her. Závěr teoretické části práce se zabývá pedagogickou diagnostikou jako nástrojem k poznání vývoje dítěte v rámci socializačního procesu. Praktická část je cílena na sociální učení dítěte předškolního věku prostřednictvím hry. Šestiměsíční program zaměřený na to, zda je možné metodou cílených řízených her ovlivnit a podpořit přijímání pravidel pro společné soužití, posílit spolupráci s rovnováhou hlavních a vedlejších rolí a vhodné řešení problémů. Výsledky tohoto programu jsou po měsících reflektovány podle zvolených kritérií. Je sledován přínos hry pro rozvoj sociálních vztahů a vazeb v rámci třídní skupiny, rozvoj komunikativních dovedností v sociálních interakcích, způsoby řešení konfliktů, samostatnost v sociálních interakcích,...
Instituce pro děti předškolního věku se sociokulturním znevýhodněním
Pavelková, Dita ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Diplomová práce charakterizuje instituce zabývající se dětmi se sociokulturním znevýhodněním. Metody, které byly použity, jsou strukturované rozhovory a analýza dat. Realizovány ve čtyřech institucích zabývajících se dětmi se sociokulturním znevýhodněním a se čtyřmi učitelkami v mateřské škole, kde jsou i děti z dětského domova. Cílem práce bylo zjistit, ve které instituci pro děti v tísni se vyskytují děti předškolního věku, z jakých důvodů nejčastěji přichází do instituce a kam z instituce nejčastěji odchází. Zjišťuje změny, týkajících se psychosociálních potřeb dětí, které nastaly v dětském domově v Dolních Počernicích po roce 2002. Dále porovnává rozdíly mezi dětmi z běžných rodin a dětmi z dětského domova docházejících do stejné mateřské školy. Závěrem práce je porozumění institucím, které pomáhají dětem, které nemají v životě takové štěstí, jako děti s milujícími rodiči.
Vztahy mezi dětmi v mateřské škole a možnosti jejich kultivace
Lošková, Kristýna ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
ANOTACE: Tato práce se zaměřuje na vývoj vztahů u dětí předškolního věku především ve vztahu k vrstevníkům. Vychází z Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání a jeho pojetí podpory a rozvoje sociálních vztahů v předškolním vzdělávání. V bakalářské práci se objevují názory na dětská přátelství, vývoj sociálních potřeb dětí. Definuje úlohu učitelky v rozvoji kvalitních vztahů dětí v mateřské škole. Praktickou část tvoří akční výzkum zaměřený na podporu vztahů ve vybrané třídě mateřské školy. Je doplněn dotazníkovým šetřením mezi učitelkami mateřských škol z Karlovarského kraje. Dalším východiskem je pozorování vybrané skupiny dětí, na jehož základě vznikl program k podpoře vztahů v dané skupině. Program byl realizován a následně vyhodnocen. V závěru je evaluace celkového zjištění výsledků.
Adaptace v mateřské škole a vhodné činnosti pro čtyřleté a mladší děti
Smolíková, Anna ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Koťátková, Soňa (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na problematiku adaptace dítěte na prostředí mateřské školy, zvláště dětmi čtyřletými a mladšími. Zvláštní pozornost věnuje hře a činnostem, které posilují vztah dítěte k učitelce či ostatním dětem a upevňují jistotu dítěte v novém prostředí. V teoretické části se studentka zaměří na předškolní dítě jeho socializaci a aspekty související s jeho přechodem z rodinného prostředí do širšího prostředí mateřské školy. Hlavním cílem výzkumné části je zjistit, jak probíhá adaptační proces u tří až čtyřletých dětí nastupujících do mateřské školy a jaké faktory tento proces ovlivňují. V praktické části jsou zpracovány tři případové studie tří až čtyřletých dětí, které poprvé nastupují do mateřské školy se zaměřením na adaptaci v mateřské škole. Výzkumné šetření bylo realizováno kombinací rozhovorů s rodiči, dítětem, učitelkou mateřské školy, s ředitelkou mateřské školy a pozorováním dítěte přímo v mateřské škole.
Uplatnění multikulturní výchovy v mateřské škole
Navrátilová, Jana ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi uplatňování multikulturní výchovy v mateřské škole prostřednictvím etnické hudby. Teoretická část se věnuje objasnění základních pojmů multikulturní výchovy, popisuje osobnostní a interpersonální rozvoj osobnosti dítěte předškolního věku a možnosti rozvoje spolupráce v dětské skupině. Rovněž se věnuje významu hudby při rozvoji schopnosti přijímání odlišností dětí a lidí. Praktická část analýzou statistických dat a dotazníků pro učitelky mateřských zjišťuje opodstatnění a faktory ovlivňující uplatňování multikulturní výchovy v mateřských školách Moravskoslezského kraje. Dále pak seznamuje s pedagogickým projektem zaměřeným na možnosti využití etnické hudby k rozvíjení spolupráce a přijímání odlišností dětmi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 178 záznamů.   začátekpředchozí98 - 107dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.