National Repository of Grey Literature 5,368 records found  beginprevious5349 - 5358next  jump to record: Search took 0.31 seconds. 

Buying and selling logistics of trading company
Líznerová, Jana ; Cimler, Petr (advisor) ; Hommerová, Dita (referee)
This thesis is consisting of theoretical and practical part. In theoretical part few terms are elaborated like: distribution and logistics chain. In other chapters there are topics like: manipulation units and its use, transportation systems, Incoterms (norms of international business) and chapter which includes electronic identification of goods. In practical part there are descriptions of several business activities of small company doing international trade. There is detailed example of doing international business with the help of buying agent in China. In second case is mentioned direct business with producers in China (without cooperation with agent). Following analysis contains advantages and disadvantages of both the cases. In one of the chapters of practical part is written about type of warehousing used by companies (having own or rented warehouse) and about sea transportation. At the end of the thesis there are descriptions about selling logistics of the company.

Analysis of the impacts of internet on society from generational perspective
Bašus, Martin ; Pavlíček, Antonín (advisor) ; Toman, Prokop (referee)
The work deals with generational aspects of information society. The first part describes the information society through five criteria. Furthermore, the issue of digital divide is discussed, focusing on generational type. More details are addressed about four types of access to information and communication technologies and field of digital exclusion. The third chapter describes the concept of the net generation and changes that theorists credited to this group as a result of rising in information society. It describes changes in five areas: thinking, learning, working, consumption and culture. Social network sites are taken into account, specifically their effects on the younger generation and the related issue of misuse of personal information. Furthermore, the work focuses on the implications of the emergence of the information society for seniors, which are further analyzed in the fourth part. Benefits that ICT brings to seniors are described. It also discusses barriers to the use of these technologies. In the last part the questionnaire is analyzed.

The optimization of prints in company.
Veselý, Ondřej ; Kacerovský, Jiří (advisor) ; Lukač, Štefan (referee)
Cílem práce je rozebrat problematiku optimalizování tiskových úloh v podnicích. Konkrétně návrh jednotlivých kroků vedoucích k optimálnímu tiskovému řešení, optimalizace a správa tisku externí firmou, tzv. outsourcing. Práce se dělí na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se dále skládá ze tří částí. První část rozbírá vhodnost použití tiskových zařízení na základě jejich vlastností a funkcí. Cílem je zobecnit a usnadnit rozhodnutí jaký typ zařízení kde použít. Druhá část práce se věnuje vlastním krokům procesu optimalizace, měkkým i tvrdým faktorům, které mají na tiskové řešení vliv. Kroky jsou analyzovány na základě informací čerpaných převážně z elektronických zdrojů od firem, které se optimalizací tiskového prostředí přímo zabývají. Poslední teoretickou částí je kapitola věnovaná outsourcingu tiskového řešení. V práci jsou popsány výhody i nevýhody této možnosti. Závěrem jsou pak jmenovány největší firmy které se outsourcingu tiskového řešení v České Republice věnují. Poslední částí je praktická analýza tiskového řešení v konkrétním podniku ? Sudop Praha a.s. Na základě konzultací a praktickým seznámením se se stávajícím řešením jsou navrhnuty kroky, které by řešení zlepšily. Informace jsou čerpány převážně z elektronických zdrojů, praktická část je pak výsledkem osobní návštěvy a konzultací se zaměstnanci podniku Sudop Praha a.s.

Business strategies of the selected e-shops
Chytilová, Kristýna ; Sedláček, Jiří (advisor) ; Slaba, Jiří (referee)
The world of internet evolves quickly and it becomes an important means of trade. It brings new business opportunities with a need for specific business strategies. In order to be competitive, every company has to exploit as many advantages as possible and many advantages can be gained through the use of the internet (such as cost economization, easier integration of company departments and efficient data sharing, etc.). It is also important for e-shops to offer innovative services and user-friendly interface that will distinguish them from others. The aim of this thesis is to identify the opportunities for companies that the internet offers, to describe the specifics of internet business and its advantages and disadvantages, to analyze strategies of the selected e-shops from the Czech and the international market and to create a prognosis of their future development.

Systém odměňování pracovníků v personální agentuře
Kalinová, Lucie ; Stříteský, Marek (advisor) ; Žižka, Martin (referee)
Systém odměňování pracovníků je složitá oblast řízení lidských zdrojů. Při vytváření a nastavování systému odměňování se každá společnost musí zabývat svými specifickými vlastnostmi, požadavky zaměstnanců, náročností práce apod. Systém odměňování se obvykle skládá ze mzdy a zaměstnaneckých výhod. Je důležité, aby mzda byla srovnatelná na trhu práce. Zaměstnanecké výhody by měly mít nastavena jasná pravidla jejich poskytování, pro zaměstnance zajímavou strukturu a přínos. Tato bakalářská práce je o systému odměňování v personální agentuře, o jeho fungování a jeho nedostatcích.

Cyklistika jako dopravní prostředek v Českých Budějovicích
Kuběnová, Eva ; Zelený, Lubomír (advisor) ; Lačňáková, Lenka (referee)
Bakalářská práce pojednává o cyklistice jako dopravním prostředku. V teoretické části se zabývá především Národní strategií rozvoje cyklistiky České republiky. Informuje o nehodovosti cyklistů, dále o integraci cyklistiky s dalšími druhy dopravy. Praktická část provádí analýzu cyklistické dopravy v Českých Budějovicích. Uvádí rozvoj a financování cyklistiky. Podrobně popisuje cyklistickou infrastrukturu ve městě. Zvažuje výhody používání jízdního kola a jeho hlavní omezení při dopravě po městě.

Provozování elektronického obchodu formou ASP
Kováčik, Petr ; Červenková, Marie (advisor) ; Svatoš, Oleg (referee)
Tématem této bakalářské práce je charakteristika elektronického obchodu, který je provozován formou ASP. Provozování obchodu je popsáno jak z pohledu pronajímatele služby, tak z pohledu obchodníka, který hledá vhodné aplikační řešení pro svůj elektronický obchod. Pro obchodníka, využívajícího tuto službu, jsou zmíněny výhody a zároveň jsou uvedena i možná rizika modelu ASP. Pro provozovatele ASP je v této práci věnována část, která mu má přiblížit příležitosti a zároveň možná rizika. Práce je zaměřena především na praktické zkušenosti autora v oboru elektronického obchodování. Pro srovnání jsou v práci uvedeny i jiné formy pořízení elektronického obchodu. Praktická část se zaměřuje na porovnání nabízených služeb čtyř poskytovatelů elektronických obchodů na českém trhu.

The maffia and its influence on the economy of Italy
Müllerová, Aneta ; Písař, Pavel (advisor) ; Doležalová, Antonie (referee)
Blacher paper targets at illegal activities of maffia and their influence on the economy of South Italy. For understanding today's mafia it is important to know its hystory. That is why theoretic part focuses on reason of its origin, its evolution, its way of organization and its rules, which are followed by all members. Another part of blacher paper intruduces methods and competitive advantages which mafia uses to strenghten its status on market. In the practical part I analyze the Italian market, which has been deformed by maffia. Its presence is indicated as one of the reasons of underdevelopment of southern Italy. The analyse will be realized with qualitative analysis (based on italian legislativ and paper) and by quantitative analysis (based on different statistics)

Methodology of internet research
Procházka, David ; Remr, Jiří (advisor) ; Tuček, Milan (referee)
The origin of the Internet dates back to as early as 1969 when several computers were successfully connected without employing any central unit. However, it hadn't seen any substantial development until 1989 when the web pages came. Thanks to a dynamic development, it has reached an almost global expansion since then. The permanently growing number of interested users has gradually involved also social scientists. Originally, the Internet was perceived as interesting in itself, but in the course of time it has become also a methodological tool used in investigations into social issues. This paper deals, first of all, with the Internet as an option to use in data capture. It defines advantages and drawbacks of this tool in terms of social research. Its focus is on the elimination of risks and disadvantages related to this methodology. Further, it specifies some basic rules, which a researcher should follow when designing an internet research and creating a questionnaire. This work addresses principles related mainly to a quantitative research, however, in the last part there are also some possibilities to a qualitative or mixed research suggested. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Online shops as a service to entrepreneurs
Kukačka, Pavel ; Gála, Libor (advisor) ; Červenková, Marie (referee)
The main goal of this thesis is to encourage entrepreneur in the choice of online shop solutions offered by way of rent. This goal has been fulfilled by the creation of a simple methodical procedure easily applicable by entrepreneurs, who do not have technical knowledge and would like to use the online shop solutions through rental services. That methodology is the largest contribution of this thesis. The thesis is divided into three main parts. The first section provides an introduction to the problem, highlights the advantages and disadvantages of Internet commerce, both from the perspective of entrepreneurs as well as customers and evaluates the current situation of Internet trading on the Czech market. The second part describes the available options (categories) of establishing the online shop. The third part builds on the findings of previous parts and by using a wide range of criteria, it creates a complex methodology for the selection of specific solution implemented by way of rent.