Original title:
Nákupní a prodejní logistika obchodní společnosti
Translated title:
Buying and selling logistics of trading company
Authors:
Líznerová, Jana ; Cimler, Petr (advisor) ; Hommerová, Dita (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se skládá se z teoretické a aplikační části. V teoretické části je nejprve kladen důraz na vyjasnění pojmů jako: distribuční, logistický a přepravní řetězec. V další části jsou zmíněny důvody vedoucí k vyššímu počtu obchodních mezičlánků a jejich užitečnosti. Následně je věnován prostor manipulačním jednotkám, dopravním systémům, Incoterms (pravidla upravující mezinárodní obchodování) a kapitole týkající se identifikace zboží. V aplikační části jsou popisovány aktivity spojené s nákupní a prodejní logistikou malé mezinárodní obchodní společnosti, která si nepřála být jmenována (pro účely této práce je nazvaná firmou Global1 s.r.o.). Aplikační část se zabývá několika činnostmi, které mohou zásadně ovlivnit efektivitu podniku. Jedná se o nákup zboží od čínských výrobců a to buď přímo, nebo s využitím zprostředkovatele, a nákup zboží od velkoobchodů v rámci Evropské unie. S těmito činnostmi je také úzce spojena efektivita přepravy zboží. V kapitole týkající se skladování jsou analyzovány výhody a nevýhody spojené s vlastním a cizím skladováním a jsou zmíněny konkrétní aspekty, které každá firma musí brát v úvahu, pokud o této otázce rozhoduje. K závěru práce je čtenář seznámen s pozadím týkající se prodejní logistiky firmy Global1.This thesis is consisting of theoretical and practical part. In theoretical part few terms are elaborated like: distribution and logistics chain. In other chapters there are topics like: manipulation units and its use, transportation systems, Incoterms (norms of international business) and chapter which includes electronic identification of goods. In practical part there are descriptions of several business activities of small company doing international trade. There is detailed example of doing international business with the help of buying agent in China. In second case is mentioned direct business with producers in China (without cooperation with agent). Following analysis contains advantages and disadvantages of both the cases. In one of the chapters of practical part is written about type of warehousing used by companies (having own or rented warehouse) and about sea transportation. At the end of the thesis there are descriptions about selling logistics of the company.
Keywords:
buying logistics; logistics chain; warehousing; logistický řetězec; nákupní logistika; skladování
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/14119