National Repository of Grey Literature 49 records found  previous11 - 20nextend  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
Fault-Tolerant Control of a Flux-switching Permanent Magnet Synchronous Machine
Aboelhassan, Mustafa Osman Elrayah ; Singule, Vladislav (referee) ; Skala, Bohumil (referee) ; Skalický, Jiří (advisor)
Je jasné, že nejúspěšnější konstrukce zahrnuje postup vícefázového řízení, ve kterém každá fáze může být považována za samostatný modul. Provoz kterékoliv z jednotek musí mít minimální vliv na ostatní, a to tak, že v případě selhání jedné jednotky ostatní mohou být v provozu neovlivněny. Modulární řešení vyžaduje minimální elektrické, magnetické a tepelné ovlivnění mezi fázemi řízení (měniče). Synchronní stroje s pulzním tokem a permanentními magnety se jeví jako atraktivní typ stroje, jejíž přednostmi jsou vysoký kroutící moment, jednoduchá a robustní konstrukce rotoru a skutečnost, že permanentní magnety i cívky jsou umístěny společně na statoru. FS-PMSM jsou poměrně nové typy střídavého stroje stator-permanentní magnet, které představují významné přednosti na rozdíl od konvenčních rotorů - velký kroutící moment, vysoký točivý moment, v podstatě sinusové zpětné EMF křivky, zároveň kompaktní a robustní konstrukce díky umístění magnetů a vinutí kotvy na statoru. Srovnání výsledků mezi FS-PMSM a klasickými motory na povrchu upevněnými PM (SPM) se stejnými parametry ukazuje, že FS-PMSM vykazuje větší vzduchové mezery hustoty toku, vyšší točivý moment na ztráty v mědi, ale také vyšší pulzaci díky reluktančnímu momentu. Pro stroje buzené permanentními magnety se jedná o tradiční rozpor mezi požadavkem na vysoký kroutící moment pod základní rychlostí (oblast konstantního momentu) a provozem nad základní rychlostí (oblast konstantního výkonu), zejména pro aplikace v hybridních vozidlech. Je předložena nová topologie synchronního stroje s permanentními magnety a spínaným tokem odolného proti poruchám, která je schopná provozu během vinutí naprázdno a zkratovaného vinutí i poruchách měniče. Schéma je založeno na dvojitě vinutém motoru napájeném ze dvou oddělených vektorově řízených napěťových zdrojů. Vinutí jsou uspořádána takovým způsobem, aby tvořila dvě nezávislé a oddělené sady. Simulace a experimentální výzkum zpřesní výkon během obou scénářů jak za normálního provozu, tak za poruch včetně zkratových závad a ukáží robustnost pohonu za těchto podmínek. Tato práce byla publikována v deseti konferenčních příspěvcích, dvou časopisech a knižní kapitole, kde byly představeny jak topologie pohonu a aplikovaná řídící schémata, tak analýzy jeho schopnosti odolávat poruchám.
Available Solutions for Server Clustering
Bílek, Václav ; Čejka, Rudolf (referee) ; Kašpárek, Tomáš (advisor)
The goal of this master thesis is to analyze Open Source resources for loadbalancing and high availability, with aim on areas of its typical usage. These areas are particularly solutions of network infrastructure (routers, loadbalancers), generally network and internet services and parallel filesystems. Next part of this thesis is analysis of design, implementation and plans of subsequent advancement of an fast growing Internet project. The effect of this growth is necessity of solving scalability on all levels. The last part is performance analysis of individual loadbalancing methods in the Linux Virtual Server project.
Impact of Faults and Errors in Context of Embedded Operating Systems
Doležel, Marek ; Pánek, Richard (referee) ; Strnadel, Josef (advisor)
Cílem práce je zhodnotit dopad injektovaných chyb a poruch na vestavěný operační systém a jeho aplikační vrstvu. Tento problém je vyřešen navrženým softwarem pro injektaci poruch a  chyb. Tento software vkládá poruchy a chyby za běhu, tj. během provádění vestavěného systému. Injektace je spuštěna časem, jinými slovy, chyba je injektována po uplynutí časovače. Proti C/OS-II jádru spuštěnému pod NIOSII systémem byly provedeny dvě kampaně s injekcí chyb. Obě kampaně cílily na kód plánovače. Kód plánovače byl vylepšen mechanismem kontroly toku v případě druhé kampaně. Výsledky provedených injektačních kampaní ukázaly, že varianta s technikou CFCSS se ve srovnání s nezabezpečenou verzí chovala hůře.
Risk Analysis of Self-Driven Vehicles
Weigel, Filip ; Šimek, Václav (referee) ; Strnadel, Josef (advisor)
The goal of this thesis was to design and implement system for risk analysis in self-driving cars. This thesis focused on design and implementation of system for risk analysis in models. One of the requirements for the system was to be flexible and robust. Design of the risk analysis was presented at theoretical level and then implemented in models of ABS and ESP systems in UPPAAL environment. The system was then tested via multiple experiments. The experiments were beneficial and the system for risk analysis correctly evaluated failure scenarios with adequate response to the rising level of risk. Experiment outputs were then presented at graphs with comment to each failure scenario.
On Analysis of Fault and Error Impact to Behavior of an Operating System Kernel
Blašková, Adriána ; Krčma, Martin (referee) ; Strnadel, Josef (advisor)
The aim of this bachelor thesis is to analyze the impact of faults and errors on behavior of an operating system kernel. It contains detailed basic concepts and techniques such as system reliability, faults and errors or mechanisms for reliability increase. It focuses on design, implementation, execution and evaluation of experiments in order to classify the effects of faults to the selected operating system kernel but also to the applications, which are running on the kernel.
Design of secure customer data center infrastructure
Linduška, Jan ; Svoboda Vlastimil, Ing., MBA (referee) ; Sedlák, Petr (advisor)
The bachelor thesis focuses on the design of secure customer data center infrastructure. The thesis is divided into four main parts and starts by defining the problems and identifying the objectives. The second chapter deals with the theoretical part discussing the basic technologies and principles on which the infrastructure design is based. The third chapter analyses the current state of the facility and gives the requirements. In the fourth and final chapter, a new design is presented, based on the previous chapters, which is then compared in an economic evaluation. The thesis concludes with a summary of the resulting design, which will serve as documentation, template and input for the contractor selection process.
Risk Analysis of Self-Driven Vehicles
Weigel, Filip ; Šimek, Václav (referee) ; Strnadel, Josef (advisor)
The goal of this thesis was to design and implement system for risk analysis in self-driving cars. This thesis focused on design and implementation of system for risk analysis in models. One of the requirements for the system was to be flexible and robust. Design of the risk analysis was presented at theoretical level and then implemented in models of ABS and ESP systems in UPPAAL environment. The system was then tested via multiple experiments. The experiments were beneficial and the system for risk analysis correctly evaluated failure scenarios with adequate response to the rising level of risk. Experiment outputs were then presented at graphs with comment to each failure scenario.
The Theory of Communication as an Explanatory Principle for the Natural Multilevel Text Segmentation
Milička, Jiří ; Zemánek, Petr (advisor) ; Cvrček, Václav (referee) ; Altmann, Gabriel (referee)
1. Phonemes, words, clauses and sentences are not a logical necessity of language, unlike distinctive features and morphemes. 2. Despite this, such nested segmentation is very firmly present in languages and in our concepts of language description, 3. because nested segmentation and inserting redundancy on multiple levels is an efficient way to get the language signal through the burst-noise channel. 4. There are various strategies how redundancy can be added and what kind of redundancy can be added. 5. The segment delimiter is expressed by some additional information and the amount of delimiting information is independent from the length of the seg- ment it delimits. This principle can serve as a basis for a successful model for the Menzerath's relation.
Commented translation: L'Homme et le chien. Bien communiquer. (Pageat, Patrick. Odile Jacob. Paris 1999, str. 135- 155).
Šenkeříková, Irena ; Belisová, Šárka (advisor) ; Šotolová, Jovanka (referee)
Thesis Abstract This final bachelor thesis consists of two parts, czech translation of the french text and its commentary. The first part of this thesis is a translation of one section of the French breedes guide L'Homme et le chien. Bien communiquer. written by french veterinarian and entomologist Patrick Pageat. In this first part which consists on translation, I focused on creating a comprehensible and straightforward text for the czech recipient. I perserved the essential function of the original text - to provide information and give to the breeders the useful advice. The second part of the work consists detailed translation analysis of the original text. Then I focus on individual translation issues that I had to deal with in the czech text. The conclusion of the work summarizes the methods used in translation and provides the typology of problems.

National Repository of Grey Literature : 49 records found   previous11 - 20nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.