guest ::
login
Digital Repository
Search
Submit
Help
About
Home
>
Academic theses (ETDs)
>
Master’s theses
> Analýza rizik spojených se samočinně řízenými vozidly
Information
Files
Original title:
Analýza rizik spojených se samočinně řízenými vozidly
Translated title:
Risk Analysis of Self-Driven Vehicles
Authors:
Weigel, Filip
;
Šimek, Václav
(referee) ;
Strnadel, Josef
(advisor)
Document type:
Master’s theses
Year:
2022
Language:
cze
Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstract:
[cze]
[eng]
{Cílem práce bylo navrhnout a implementovat systém pro analýzu rizik v samočinně řízených vozidlech. Práce se zaměřila návrh a implementaci systému pro řešení analýzy rizik založené na modelech. Požadavkem na systém byla jeho flexibilita a robustnost. Návrh analýzy rizik byl nejprve předveden v teoretické rovině a poté implementován v modelech systémů ABS a ESP v prostředí UPPAAL. Systém byl dále podroben různým experimentům a testům pro ověření jeho funkcionality. Na implementovaném systému byly vykonané experimenty. Experimenty byly přínosné a systém pro analýzu rizik korektně vyhodnocoval scénáře selhání a adekvátně na vzrůstající riziko reagoval. Výsledky experimentů byly prezentovány na grafech s komentářem daných scénářů selhání.
The goal of this thesis was to design and implement system for risk analysis in self-driving cars. This thesis focused on design and implementation of system for risk analysis in models. One of the requirements for the system was to be flexible and robust. Design of the risk analysis was presented at theoretical level and then implemented in models of ABS and ESP systems in UPPAAL environment. The system was then tested via multiple experiments. The experiments were beneficial and the system for risk analysis correctly evaluated failure scenarios with adequate response to the rising level of risk. Experiment outputs were then presented at graphs with comment to each failure scenario.
Keywords:
ABS
;
car
;
cars
;
component
;
computer
;
Dymola
;
ESP
;
failure
;
failure scenario
;
fault
;
model
;
Modelica
;
modeling
;
parking
;
probabilistic risk assessment
;
probability
;
redundancy
;
redundant
;
risk
;
risk analysis
;
risk analysis design
;
risk analysis implementation
;
risk assessment
;
self-driving
;
self-driving cars
;
sensor
;
SIMLIB
;
simulating
;
simulation
;
system
;
UPPAAL
;
ABS
;
analýza rizik
;
automobil
;
Dymola
;
ESP
;
hodnocení rizik
;
implementace analýzy rizik
;
komponenta
;
model
;
Modelica
;
modelování
;
návrh analýzy rizik
;
parkování
;
porucha
;
počítač
;
pravděpodobnost
;
pravděpodobnostní hodnocení rizik
;
redundance
;
redundantní
;
rizika
;
riziko
;
samočinné řízení
;
samočinně řízená vozidla
;
scénář selhání
;
selhání
;
senzor
;
SIMLIB
;
simulace
;
simulování
;
systém
;
UPPAAL
;
vozidla
;
vozidlo
;
čidlo
Institution:
Brno University of Technology (
web
)
Document availability information:
Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library.
Original record:
http://hdl.handle.net/11012/207814
Permalink:
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-505338
The record appears in these collections:
Universities and colleges
>
Public universities
>
Brno University of Technology
Academic theses (ETDs)
>
Master’s theses
Record created 2022-06-26, last modified 2022-09-04
Similar records
No fulltext
Export as
DC
,
NUŠL
,
RIS
Share