National Repository of Grey Literature 65 records found  1 - 10nextend  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
Natural Language Processing: Analysis of Information Technology Students’ Spoken Language
Stanković, Aleksandar ; Šťastná, Dagmar (referee) ; Ellederová, Eva (advisor)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou nových technologií umělé inteligence při zpracování přirozeného jazyka. Práce je rozdělena na teoretickou a analytickou část. Teoretická část přistupuje k problému rozdělením do tří kapitol: umělá inteligence a statistika, zpracování přirozeného jazyka a IBM Watson Natural Language Understanding. Každá z těchto kapitol je rozpracována včetně uvedení alespoň jednoho příkladu z praxe. V první kapitole je hlavním cílem vymezit teoretický rámec umělé inteligence a jejích postupů, zatímco ve druhé kapitole je vysvětlena problematika zpracování přirozeného jazyka a jeho primární funkce včetně jeho vztahu k samotné umělé inteligenci. Cílem třetí kapitoly je představit porozumění přirozenému jazyku jako primární nástroj pro analýzu, která je realizována v analytické části práce. Analytická část se zabývá analýzou mluveného jazyka studentů prostřednictvím různých metod. Transkripce shromážděných vzorků videí je provedena strojovým překladem jako aplikací zpracování přirozeného jazyka, zatímco textový výstup je analyzován prostřednictvím nástroje porozumění přirozenému jazyku. V analytické části, která popisuje výzkumnou metodologii, prezentuje a interpretuje výsledky výzkumu, jsou využívány aplikované znalosti z teoretické části práce.
A Perpetual Glass Ceiling? The Position of Women in the ICT Sector
Sobina, Anastasiia ; Žouželková Bartošová, Marie (referee) ; Ellederová, Eva (advisor)
Cílem této bakalářské práce je prozkoumat postavení žen v sektoru informačních a komunikačních technologií (dále jen ICT). Práce analyzuje nízké zastoupení žen v profesích ICT a v ICT firmách. Dále se zabývá hypotézou o ženách čelících takzvanému „skleněnému stropu“, který brání ženám a menšinám získat pozice na vyšší úrovni založené na stereotypech a předsudcích. Teoretická část této práce se skládá z následujících témat: role žen v historickém vývoji počítačů, seznam některých nejvýznamnějších žen v oboru informatiky, důvody pro nedostatečné zastoupení specialistů ženského pohlaví v ICT, koncepce „skleněného stropu“ a popisu současné situace v Evropě, konkrétně v České republice, kde tato data doplňují statistické informace organizace Czechitas. Informace byly shromážděny studiem literatury a analýzou studií souvisejících s daným tématem. V empirické části této práce byl proveden kvalitativní a kvantitativní výzkum. Data byla shromážděna prostřednictvím dotazníkového šetření a rozhovorů.
Selected Types of DC Circuit Analysis in MATLAB Programming Language
Urbanová, Hedvika ; Haupt, Jaromír (referee) ; Ellederová, Eva (advisor)
Tato bakalářská práce se zabývá metodami analýz elektrických obvodů a to jak metodami univerzálními, tak speciálními. Metody byly v práci teoreticky definovány. Následně byl vysvětlen postup při počítání a zhodnoceny jejich výhody a nevýhody. Univerzální metody byly vysvětleny na příkladu, který byl pro všechny metody identický. MATLAB byl představen jako programovací jazyk. Čtyři z metod byly přepsány do programovacího jazyka MATLAB 2014a. Naprogramovány byly metody smyčkových proudů, uzlových napětí, Kirchhoffovy zákony a metoda superpozice. Metoda smyčkových proudů byla stejně jako Kirchhoffovy zákony naprogramována pro dvě až čtyři smyčky. Metoda uzlových napětí byla pak naprogramována pro dva až čtyři uzly. Metoda superpozice byla naprogramována pouze pro dvě smyčky. Grafické uživatelské rozhraní bylo definováno a vytvořeno pro program Kirchhoffových zákonů. V závěru projektu bylo zváženo využití programů studenty.
Special Effects in Cinematography
Frkáň, Lukáš ; Rujbrová, Šárka (referee) ; Ellederová, Eva (advisor)
Cílem této bakalářské práce je vymezit pojem speciální efekty v kinematografii, poskytnout základní informace o speciálních efektech v teoretické a praktické rovině, rozdělit speciální efekty do kategorií a podkategorií včetně podrobného popisu speciálních efektů uvedených v práci a historického pozadí. Práce se také zabývá návrhem speciálních efektů a jejich omezeními, aplikacemi ve filmovém průmyslu a případně v dalších průmyslových odvětvích. V první fázi je stručně zmíněna historie kinematografie. Tato studie se dále zaměřuje na popis vizuálních efektů používaných v raných stádiích kinematografie, zatímco na závěr se věnuje moderním efektům, které se v současnosti používají. Následně zkoumá popis praktických efektů, čímž uzavírá teoretickou část. V poslední části se znalosti konceptu speciálních efektů získaných v teoretické části promítají a aplikují při analýze filmů, kterým byla udělena Cena Akademie v kategorií nejlepší vizuální efekty.
Medical Robotics
Herman, Michal ; Rujbrová, Šárka (referee) ; Ellederová, Eva (advisor)
Lékařská robotika je oblast robotů používaných v medicíně a jejím hlavním účelem je poskytovat pomoc a rozšiřovat možnosti zdravotnického personálu. Dále se používá pro pomoc a asistenci pacientům a starším osobám, kteří jsou závislí na pomoci druhých. I když je to stále velmi mladý obor, lékařská robotika změnila způsob, jakým je medicína vnímána v posledních několika desetiletích. Díky jeho vysoké přesnosti a schopnosti pomáhat lidem je jeho potenciál obrovský. Specialisté a vývojáři se proto snaží tuto oblast dále rozšiřovat a zlepšovat. Cílem této práce je poskytnout komplexní přehled vývoje robotů používaných v medicíně, uvést konkrétní příklady robotů, které se v této oblasti používají, a vysvětlit, jak jednotliví roboti fungují a jak jsou někteří z nich naprogramováni.
Speech Acts Performed by Information Technology Students in Online Debates
Gajdošová, Gabriela ; Zmrzlá, Petra (referee) ; Ellederová, Eva (advisor)
Cílem této bakalářské práce je vymezit koncept řečových aktů a diskutovat problematiku související s jejich interakčními aspekty v argumentativních diskuzích. Teoretická část práce je psána formou literární rešerše, počínaje vysvětlením základní terminologie řečových aktů a definováním ilokuční síly a jejích ukazatelů. Dále srovnává tři různé přístupy k analýze řečových aktů a popisuje jejich rolí v rámci modelu kritické diskuze. Analytická část práce se zaměřuje na praktickou aplikaci teoretických konceptů. Představuje pravidla online debat, popisuje jejich fáze a poskytuje analýzu intenzifikátorů a modalizátorů a řečových aktů na základě transkriptů debat. Výsledky analýzy jsou zobrazeny v tabulkách, doplněny ilustrativními příklady a následně diskutovány.
Cultural Evolution of E-sports: Content, Context and Culture
Straka, Václav ; Reich, Pavel (referee) ; Ellederová, Eva (advisor)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou eSportů a s nimi spojenými kulturními projevy. eSport je pojem popisující hraní videoher na profesionální úrovni. Cílem práce je popsat vývoj komunity eSportů a současný stav této komunity v zemích, kde jsou eSporty nejpopulárnější. Úvodní kapitola se zabývá a historickým vývojem eSportů a následným vznikem profesionální hráčské základny. Následující kapitola popisuje stav eSportů a přístup veřejnosti k nim v zemích, kde je profesionální hraní populární. Další kapitola pojednává o žánrech videoher specifických pro eSporty. Každý žánr je podrobně charakterizován na základě specifických znaků včetně uvedení příkladů konkrétních populárních her v daných žánrech. Práce dále pokračuje popisem profilu profesionálního hráče a procesu, jak se stát profesionálním hráčem. Kapitola také analyzuje generovou a rasovou problematiku v eSportech. Poslední část práce se zabývá kulturním rámcem videoher a kategorizací eSportů.
Scrum Values and Principles: Design of a Multimedia Learning Environment for the Study Programme English in Electrical Engineering and Informatics
Borovskiy, Sergey ; Smutný, Milan (referee) ; Ellederová, Eva (advisor)
Tato bakalářská práce si klade za cíl připravit teoretický rámec pro aplikaci agilní metody, konkrétně Scrumu, do procesu výuky anglického jazyka. Kromě toho práce obsahuje praktickou část, která je poskytuje ilustrativní příklad takové implementace prezentované pro demonstrační účely v prostředí odlehčeného a snadno ovladatelného manažerského softwaru Trello. K dosažení cílů stanovených v bakalářské práci je využita metoda integrované výuky předmětu a cizího jazyka (Content and Language Integrated Learning - CLIL). Vzhledem k tomu, že CLIL je duálně zaměřená metoda, Trello board obsahuje materiály předmětu Elektrotechnika vyučovaného ve studijním programu Angličtina v elektrotechnice a informatice na Fakultě elektrotechniky a komunikačních technologií Vysokého učení technického v Brně. Praktická část proto kombinuje jak odborný předmět, tak lingvisticky zaměřené materiály.
Smart Clothing Technology and Application
Popek, Dan ; Langerová, Petra (referee) ; Ellederová, Eva (advisor)
Hlavní cíl této bakalářské práce je představit čtenáři problematiku chytrého oblečení a vymezit jeho koncepci. V práci je uveden stručný historický přehled, který utváří obraz o původu a kontextu chytrého oblečení, včetně několika názorných příkladů. Autor popisuje rozdělení chytrého oblečení vzhledem k jeho integraci v oděvech, pozici vůči lidskému tělu a uvádí skupiny, do kterých může chytré oblečení být dále rozděleno. Dále se zabývá designem chytrého oblečení, který závisí na požadavcích koncových zákazníků. Také popisuje možnou konstrukci chytrého oblečení, diskutuje architekturu komunikací, která považuje oblečení jako systém s důrazem na komunikační aspekt, a upozorňuje na důležitost systému vrstev chytrého oblečení.
Computer Games and the Human Brain
Hanuš, Marek ; Šedrlová, Magdalena (referee) ; Ellederová, Eva (advisor)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou počítačových her a jejich vlivu na lidský mozek. Cílem první kapitoly je popsat základní vlastnostmi lidského mozku a jeho schopnosti, které developeři počítačových her využívají při vytváření her pro jejich cílovou skupinu zákazníků. Druhá kapitola se zaměřuje na lidské emoce a projevy, které developerům pomáhají, aby mohli vyhovět všem potencionálním uživatelům. Dále tato kapitola popisuje, jak mohou developeři prostřednictvím různých herních aspektů, jakými jsou hudba, narativ, grafický design a herní mód, v člověku evokovat určité emoce a donutit je podvědomě vnímat atmosféru hry. V práci je také popsán vliv těchto aspektů na lidské chování. Poslední kapitola teoretické části práce se zabývá závislostí na hrách a s tím spojenou problematikou. Praktická část práce se věnuje dotazníkovému průzkumu, jehož účelem bylo potvrdit nebo vyvrátit tvrzení v teoretické části. Dále poukazuje na genderové rozdíly v průmyslu počítačových her a ukazuje preference respondentů, které by mohly developerům umožnit zdokonalit kvalitu počítačových her.

National Repository of Grey Literature : 65 records found   1 - 10nextend  jump to record:
See also: similar author names
2 Ellederová, Eliška
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.