National Repository of Grey Literature 2 records found  Search took 0.02 seconds. 
Public relations within the context of a selected case in a football environment
Hanuš, Marek ; Kaprálková, Michaela (advisor) ; Voráček, Josef (referee)
Title: Public relations within the context of a selected case in the football environment Objectives: The main objective of this thesis is to analyse and understand the role of public relations in dealing with and managing controversial situations in the football environment in the context of different perceptions of a particular issue and to evaluate the effect of public relations of the club in the selected case. Methods: qualitative methods were used in this study - analysis of texts, documents, websites, social networks, press releases or statements of clubs and stakeholders. The triangulation method was also used to ensure greater objectivity and credibility of the findings. Results: the chosen case for this thesis was the Europa League return leg between Rangers FC and SK Slavia Prague and the subsequent accusation of racism against the Slavic defender Ondřej Kúdel. The case sparked a worldwide response. In the research carried out, it can be concluded that Slavia successfully coped with the public relations challenges in this situation. In terms of public relations strategies, the club first stood up for its player and rejected any association of the club and the player with racism, thereby gaining credibility with the Czech public. It then focused on reducing tensions with the general...
Computer Games and the Human Brain
Hanuš, Marek ; Šedrlová, Magdalena (referee) ; Ellederová, Eva (advisor)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou počítačových her a jejich vlivu na lidský mozek. Cílem první kapitoly je popsat základní vlastnostmi lidského mozku a jeho schopnosti, které developeři počítačových her využívají při vytváření her pro jejich cílovou skupinu zákazníků. Druhá kapitola se zaměřuje na lidské emoce a projevy, které developerům pomáhají, aby mohli vyhovět všem potencionálním uživatelům. Dále tato kapitola popisuje, jak mohou developeři prostřednictvím různých herních aspektů, jakými jsou hudba, narativ, grafický design a herní mód, v člověku evokovat určité emoce a donutit je podvědomě vnímat atmosféru hry. V práci je také popsán vliv těchto aspektů na lidské chování. Poslední kapitola teoretické části práce se zabývá závislostí na hrách a s tím spojenou problematikou. Praktická část práce se věnuje dotazníkovému průzkumu, jehož účelem bylo potvrdit nebo vyvrátit tvrzení v teoretické části. Dále poukazuje na genderové rozdíly v průmyslu počítačových her a ukazuje preference respondentů, které by mohly developerům umožnit zdokonalit kvalitu počítačových her.

See also: similar author names
1 HANUŠ, Miloslav
19 Hanus, Martin
8 Hanus, Michal
1 Hanuš, M.
19 Hanuš, Martin
8 Hanuš, Michal
2 Hanuš, Milan
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.