Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Computer Games and the Human Brain
Hanuš, Marek ; Šedrlová, Magdalena (oponent) ; Ellederová, Eva (vedoucí práce)
This bachelor’s thesis deals with computer games and their influence on the human brain. The aim of the first chapter is to describe fundamental properties of the human brain and its abilities, which computer game developers consider when designing a game for their target audience. The second chapter focuses on human emotions and their manifestations, and how it might help developers comply with potential gamers’ requirements. Furthermore, the chapter describes how developers can trigger human emotions via different game aspects, in particular music, narrative, graphics and game mode, and how they use them to make the players subconsciously feel the atmosphere of the game. Besides, the influence of these aspects on the human behaviour is described. The last chapter of the theoretical part of the thesis deals with an addiction to games and the problems associated with it. The practical part of the thesis is concerned with research whose purpose was to either support or reject claims in the theoretical part. Moreover, it shows differences between genders in computer gaming and shows respondents’ preferences, which could help developers to improve the quality of their games.
Public Relations v kontextu vybrané kauzy ve fotbalovém prostředí
Hanuš, Marek ; Kaprálková, Michaela (vedoucí práce) ; Voráček, Josef (oponent)
Název: Public relations v kontextu vybrané kauzy ve fotbalovém prostředí Cíle: Hlavním cílem této práce je analyzovat a porozumět roli public relations při řešení a zvládání kontroverzních situací ve fotbalovém prostředí v rámci odlišného vnímání určité problematiky a vyhodnotit působení public relations klubu ve vybrané kauze. Metody: V této práci byly využity kvalitativní metody - analýza textů, dokumentů, webových stránek, sociálních sítí, tiskových zpráv nebo vyjádření klubů a stakeholders. K zajištění vyšší objektivity a věrohodnosti závěrů bylo také využito metody triangulace. Výsledky: Zvolenou kauzou pro tuto práci bylo odvetné utkání Evropské ligy mezi týmy Rangers FC a SK Slavia Praha a následné obvinění z rasismu vůči slávistickému obránci Ondřeji Kúdelovi. Tato kauza vyvolala celosvětovou odezvu. V rámci provedeného výzkumu lze konstatovat, že Slavia se v této situaci úspěšně vyrovnala s výzvami public relations. Z pohledu strategií public relations se klub nejprve postavil za svého hráče a odmítl jakékoli spojení klubu a hráče s rasismem, čímž získal na důvěryhodnosti u české veřejnosti. Následně se zaměřil na snížení napětí široké veřejnosti prostřednictvím sdělení, která potvrdila jeho pevný postoj vůči rasismu a diskriminaci. Dalším krokem bylo vydání prohlášení, ve kterém klub...
Computer Games and the Human Brain
Hanuš, Marek ; Šedrlová, Magdalena (oponent) ; Ellederová, Eva (vedoucí práce)
This bachelor’s thesis deals with computer games and their influence on the human brain. The aim of the first chapter is to describe fundamental properties of the human brain and its abilities, which computer game developers consider when designing a game for their target audience. The second chapter focuses on human emotions and their manifestations, and how it might help developers comply with potential gamers’ requirements. Furthermore, the chapter describes how developers can trigger human emotions via different game aspects, in particular music, narrative, graphics and game mode, and how they use them to make the players subconsciously feel the atmosphere of the game. Besides, the influence of these aspects on the human behaviour is described. The last chapter of the theoretical part of the thesis deals with an addiction to games and the problems associated with it. The practical part of the thesis is concerned with research whose purpose was to either support or reject claims in the theoretical part. Moreover, it shows differences between genders in computer gaming and shows respondents’ preferences, which could help developers to improve the quality of their games.

Viz též: podobná jména autorů
1 HANUŠ, Miloslav
21 Hanus, Martin
9 Hanus, Michal
1 Hanuš, M.
21 Hanuš, Martin
9 Hanuš, Michal
2 Hanuš, Milan
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.