Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5,368 záznamů.  začátekpředchozí5359 - 5368  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.24 vteřin. 

Fúze - právní, účetní a daňové aspekty
Khazarova, Sofya ; Vomáčková, Hana (vedoucí práce) ; Zelenka, Vladimír (oponent)
Práce je určena především těm, kdo se s problematikou fúzí a akvizic setkávají prvně a chtějí se dozvědět, jaké výhody a jaká rizika obnáší a jak celý proces probíhá. Za cíl si klade zmapovat základní pravidla z pohledu práva, účetnictví a daní, tří vzájemně provázaných oborů společně tvořících základní soubor znalostí, metodik a know-how nezbytný k úspěšnému provedení jakékoliv fúze, a identifikovat možnosti a omezení fúzí a popsat legislativní novinky poslední doby.

Aktuální otázky přípravy ČR na vstup do oblasti euro
Kolek, Martin ; Kalínská, Emílie (vedoucí práce) ; Čajka, Radek (oponent)
Práce se zabývá problematikou přijetí eura jako jednotné měny v ekonomických podmínkách České republiky. V první kapitole je nastíněna historie a vývoj měnových systémů předcházejících Evropské měnové unii se zaměřením na západní Evropu. Druhá kapitola charakterizuje Hospodářskou a měnovou unii a popisuje jednotlivé fáze jejího vzniku. Ve třetí kapitole je analyzováno, které z 5 maastrichtských kritérií Česká republika plní. Čtvrtá kapitola se věnuje míře konvergence České republiky s eurozónou v jednotlivých oblastech ekonomiky. Je zde zahrnuta i oblast technická, legislativní a institucionální. Závěrečná část analyzuje celý proces zavedení eura zahrnující scénář, zásady a harmonogram postupných kroků. Jsou zde diskutovány výhody a nevýhody plynoucí z tohoto procesu a je vyhodnocena aktuální ekonomicko-politická situace v Evropě a České republice vzhledem k euru.

Trh s elektřinou v České republice (teorie a praxe)
Pavlátka, Pavel ; Schwarz, Jiří (vedoucí práce) ; Brychta, Pavel (oponent)
Liberalizace a privatizace energetického odvětví je v poslední době jedním z nejvýznamnějších procesů v odvětví. I přes existenci plně otevřeného trhu s elektřinou však stále na trhu existují bariéry, které brání a omezují vstup konkurenci. Bariéry jsou tvořeny především administrativními omezeními vstupu do odvětví, nedostatkem přenosových kapacit a dlouhodobými kontrakty uzavřenými s výrobci. Postupný vývoj liberalizace ukázal, že princip přístupu třetích stran je jedním z klíčových a důležitých faktorů k efektivnímu procesu deregulace a liberalizace. Proces liberalizace rovněž podporuje vznik nových forem obchodování s elektrickou energií, včetně vzniku obchodování s finančními deriváty a kontinuálního obchodování s kontrakty fyzické dodávky. Nabízí se však otázky, zda je proces liberalizace energetického odvětví, ve srovnání s existencí monopolních struktur, přínosný. Najdou se jistě kritici, kteří tvrdí, že liberalizace energetiky vede k podpoře monopolních struktur a růstu cen elektrické energie. Tato práce tedy analyzuje současný stav a hledá výhody i nevýhody liberalizace energetiky v České republice. Současně dochází k závěru, že liberalizace není příčinou růstu cen elektrické energie v posledních letech a na proces liberalizace pohlíží pozitivně.

Konkurenceschopnost EU: Lisabonská strategie a komparativní profil členských zemí
Čiháková, Jitka ; Abrhám, Josef (vedoucí práce)
V první části bych se chtěla zabývat výrazem konkurenceschopnost a jednotlivými žebříčky konkurenceschopnosti, sestavovanými mnoha ekonomickými institucemi. Smysl hodnocení těchto sestavovaných žebříčků lze samozřejmě zpochybnit. Myslím si ale, že je lepší se pokusit o nějaké hodnocení než vůbec žádné. Nemyslím si, že jde o samotné pořadí, kdo je kolikátý. Pro země je užitečné, že se mohou s ostatními porovnávat, zjistit jaké reformy ta která země provedla, jak jsou úspěšné či nefungují. Určitě jsou pro státy stimulující a zdrojem informací. Výhodou těchto zpráv je, že jsou rozsáhlé a podávají velmi komplexní obraz o stavu ekonomiky v jedné studii nebo se čtenář může zaměřit pouze na vybrané indikátory. Pro svoji práci jsem si vybrala jako první analýzu konkurenceschopnosti, kterou provádí každoročně Světové ekonomické fórum v podobě Zprávy o globální konkurenceschopnosti. Jako druhou budu hodnotit Ročenku světové konkurenceschopnosti, kterou vydává Mezinárodní institut pro rozvoj managementu v Lausanne. Třetí průzkum, Zpráva o podnikatelském prostředí od Světové banky, není přímo index konkurenceschopnosti, ale s konkurenceschopností úzce souvisí, protože je stále více věnována pozornost zlepšení podnikatelského prostředí se zřetelem k růstu konkurenceschopnosti i na úrovni Evropské unie. V procesu implementace Lisabonské strategie patří podnikatelské prostředí v Evropě k základním tematickým okruhům. V druhé části přejdu k Lisabonské strategii, k jednomu z nejzajímavějších programů, který Evropská unie přijala a jež je synonymem pro konkurenceschopnost. Nejprve Lisabonskou strategii představím, poukáži na její vývoj a pak zhodnotím počínání jednotlivých států EU v rámci Lisabonské strategie prostřednictvím Lisabonského žebříčku, který vydává Centrum pro Evropskou Reformu. Poté bych se chtěla krátce podívat na nástroje Lisabonské strategie. Ve třetí části srovnávám ekonomiky USA a EU. Nejprve bych chtěla celkově zhodnotit vývoj USA a EU v posledních letech na vybraných ekonomických ukazatelích. Poté bych se chtěla blíže věnovat problému pracovního trhu a to zaměstnanosti, nezaměstnanosti a sociálního systému. Nakonec se zaměřím na podnikatelské prostředí a konkurenceschopnost. Pomocí zpráv o konkurenceschopnosti a Lisabonské strategii bych se chtěla pokusit zhodnotit a porovnat konkurenceschopnost jednotlivých členských zemí EU, samozřejmě se zvláštním zřetelem na Českou republiku. V závěru bych chtěla shrnout, co USA s EU spojuje, a co odlišuje a představuje výhody či problémy.

Národní parky v ČR a v zahraničí
Kolská, Kateřina ; Čamrová, Lenka (vedoucí práce) ; Moravec, Jiří (oponent)
Ve své práci jsem se rozhodla aplikovat ekonomické teorie, které se zabývají ochranou životního prostředí, na národní parky zřízené jako území ochrany biodiversity. Zajímá mne, jaké jsou výhody a problémy státních a soukromých parků, která z těchto situací je efektivnější ekonomicky a která z hlediska ochrany životního prostředí a jestli se u státních parků objevují některé aspekty soukromého podnikání. Jako zdroj budu mimo jiné používat studie efektivnosti národních parků, které již byly ve světě provedeny. Dále se zaměřím na financování národních parků ? zejména na systém udělování státních dotací a míru a možnosti samofinancování národních parků. V analytické části budu porovnávat fungování českého národního parku České Švýcarsko s německým parkem Saské Švýcarsko. Tyto národní parky jsem si vybrala proto, že ačkoliv spolu bezprostředně sousedí, každý funguje v jiném státě, a tudíž podle různých zákonů. Vzhledem k různému stáří parků a odlišné minulosti i současnosti obou států předpokládám rozdíly ve způsobu správy a financování národních parků. Zjištěné rozdíly se pokusím vysvětlit pomocí výše zmíněných ekonomických teorií.

ASEAN - vznik, vývoj a perspektivy Sdružení národů jihovýchodní Asie
Chaloupková, Jana ; Veselý, Zdeněk (vedoucí práce) ; Krines, Vlastimil (oponent) ; Had, Miloslav (oponent) ; Gombár, Eduard (oponent)
Cílem disertační práce je kriticky zhodnotit integrační proces ASEANu, postihnout jeho vznik, vývoj a transformaci z pohledu teorií mezinárodních vztahů a integrace. Práce usiluje zodpovědět tyto vědecko-výzkumné otázky -- Proč ASEAN vznikl? Jak se měnil? Proč nezanikl s koncem studené války a naopak se rozšířil? Kde tkví základ tohoto Sdružení, co bylo jeho hnacím motorem přes 40 let? Jak se ASEAN vyvíjel z hlediska teorie integrace a jaké jsou jeho perspektivy do budoucna? Práce zkoumá otázku, jakou roli hrála idea jednotné jihovýchodní Asie v politice ASEANu, jak sjednocovala různé zájmy a reprezentovala je v oblasti politické, bezpečnostní, ekonomické a sociálně-kulturní. Snaží se o aplikaci teorií mezinárodních vztahů a integrace ve smyslu analýzy změn politicko-ekonomických vztahů v rámci skupiny států ASEANu, analyzován je proces regionální integrace v jihovýchodní Asii, institucionální, politická a ekonomická realita ASEANu. Disertace obohacuje historickou a analytickou literaturu o ASEANu a literaturu týkající se oblasti mezinárodních vztahů ve vztahu k institucím a integraci. Disertace vychází z hypotézy, že státy s minulostí zatíženou politickou a ekonomickou závislostí a regionální nestabilitou měly zájem na regionální spolupráci, která byla a je pro ně klíčová z hlediska dvou základních cílů. S posílením ekonomické spolupráce je spojen ekonomický rozvoj a růst (částečně koordinací vnější politiky, obchodu a investic), v oblasti politické jde o zajištění regionální bezpečnosti, vytvoření podmínek pro mírový rozvoj oblasti (externě ve vztahu ke globálním a regionálním mocnostem, vnitřně vytvořením mírových vztahů a stability) a aktivizaci regionu v mezinárodních vztazích globálně. Autorka vychází ze stanoviska, že se ASEAN jako instituce vyvinul z režimu operujícího na bázi spolupráce v mezinárodní organizaci, v integrační seskupení. Za dobu své existence přinášel svým členům výhody, ti se ztotožnili s jednotnou regionální vizí a skrze ni prosazovali svůj vliv na mezinárodní scéně. Nejde pouze o kalkulaci zájmů jednotlivých členů, ale o motivaci ideou společenství. Motorem tohoto procesu byly a jsou elity. ASEAN se soustředil hlavně na oblast hospodářskou, pokroku bylo dosaženo i v oblasti politické, bezpečnostní, sociální a kulturní, a to i bez existence nadnárodních rozhodovacích těles a delegování legislativních pravomocí orgánům mimo domácí vlády, spolupráce se rozvíjela formou mezivládní. ASEAN je úspěšným iniciátorem a hybatelem integrace v širším východoasijském regionu.

Budování konkurenční výhody českých podniků prostřednictvím kreativní internetové reklamy v rámci jednotného evropského trhu
Navrátilová, Ludmila ; Kita, Jaroslav (oponent) ; Šimberová, Iveta (oponent) ; Turčínková, Jana (oponent) ; Světlík, Jaroslav (vedoucí práce)
Dizertační práce se zaměřuje na oblast kreativní internetové reklamy v kontextu znalosti hodnotových orientací českých spotřebitelů. Interakcí aspektů kreativních kampaní a národní kultury cílové země mohou podniky dosáhnout konkurenční výhodu v oblasti digitální marketingové komunikace. Hlavním cílem práce je vytvořit koncept využití kreativní internetové reklamy na českém trhu v návaznosti na kulturní hodnoty českého spotřebitele jako faktor zvyšování konkurenceschopnosti českých podniků. Výsledkem práce je návrh, jenž představuje kreativní prvky interaktivní internetové kampaně s ohledem na českou národní kulturu definovanou jako hodnotové orientace dle Schwartze včetně cílení na konkrétní věkovou kategorii spotřebitelů a zároveň definuje efektivní využívané formáty internetové reklamy.

Taylor rules and interest rate setting of the Czech National Bank
Hrachovec, Miloš ; Geršl, Adam (oponent) ; Horváth, Roman (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá rolí takzvaných Taylorových pravidel v rámci velmi obsáhlého procesu určování úrokových měr centrální bankou. Česká národní banka je nejprve definována jakožto instituce určující monetární politiku v České republice a poté jsou rozebrány výhody a nevýhody jednotlivých monetárních politik. Dále jsou projednány různé formy monetárních pravidel a definujeme podmínky optimality těchto pravidel. Následně jsou tyto podmínky zkoumány vzhledem k reakční funkci České národní banky a jejího procesu určování úrokových měr. V poslední části je ukázáno různé využití modifikovaných Taylorových pravidel pro empirický výzkum.

Účinnost nástrojů internetového marketingu
Mynář, David ; Stříteský, Václav (vedoucí práce) ; Zamazalová, Marcela (oponent)
Diplomová práce se zabývá charakteristikou a porovnáním tří nástrojů výkonnostního marketingu na internetu - optimalizace pro vyhledávače (SEO), Pay per click reklam v sítích AdWords a Sklik a reklamou na sociální síti Facebook. V teoretické části analyzuje specifické výhody a omezení jednotlivých nástrojů a charakterizuje aktuální trendy ve vývoji těchto nástrojů. Praktická část srovnává SEO, PPC a Facebook reklamy z hlediska ceny a kvality návštěvy. Srovnání je provedeno na datech 74 klientů agentury Fresh Services z let 2014 až 2016. Zjišťuje statisticky významné rozdíly v cenách za návštěvu mezi nástroji, naopak zjištěné rozdíly v míře konverze se neprokázaly jako statisticky významné. V závěru práce poskytuje doporučení pro využití těchto nástrojů se zaměřením na malé a střední firmy.

Aplikace SEO technik pro marketing
Knapovský, Martin ; Řepa, Václav (vedoucí práce) ; Bruckner, Tomáš (oponent)
Cílem této diplomové práce je detailně popsat aktuální způsoby optimalizace webových stránek pro vyhledávače (SEO) a ukázat jejich aplikaci v širší marketingové strategii italské restaurace La Casa Degli Amici. Text předkládá důkazy o důležitosti SEO pro marketing a lze ho využít jako předlohu k optimalizaci vlastních webových stránek. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí - části teoretické a praktické. Teoretická část vysvětluje koncepty použité při návrhu a implementaci v praktické části. V teoretické části se na vyhledávání díváme skrze 3 subjekty - vyhledávač, uživatele a SEO, které představuje tvorbu webových stránek a jejich optimalizaci. Je popsána historie vyhledávačů a způsob, kterým vyhledávače analyzují a ohodnocují webové stránky, dále se zabýváme vyhledávacími strategiemi uživatelů a způsobem, kterým čtou výsledky. V části o SEO jsou ukázány její výhody, přínosy, stručná historie, způsob tvorby SEO strategie a dále se text podrobně zabývá technikami a nástroji, které pro optimalizaci můžeme použít. V praktické části sestavujeme plán marketingové strategie pro italskou restauraci, pro kterou byl navržen a implementován vlastní web, na kterém byly použity vybrané techniky uvedené v teoretické části. Implementace marketingové strategie je vyhodnocena na datech získaných v období od spuštění webu (1. 8. 2016) do 31. 11. 2016. Majitel restaurace poskytl data o tržbách restaurace, díky kterým bylo možné také vyhodnotit celkový přínos implementované marketingové strategie.