Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5,368 záznamů.  začátekpředchozí5349 - 5358další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.29 vteřin. 

Nákupní a prodejní logistika obchodní společnosti
Líznerová, Jana ; Cimler, Petr (vedoucí práce) ; Hommerová, Dita (oponent)
Diplomová práce se skládá se z teoretické a aplikační části. V teoretické části je nejprve kladen důraz na vyjasnění pojmů jako: distribuční, logistický a přepravní řetězec. V další části jsou zmíněny důvody vedoucí k vyššímu počtu obchodních mezičlánků a jejich užitečnosti. Následně je věnován prostor manipulačním jednotkám, dopravním systémům, Incoterms (pravidla upravující mezinárodní obchodování) a kapitole týkající se identifikace zboží. V aplikační části jsou popisovány aktivity spojené s nákupní a prodejní logistikou malé mezinárodní obchodní společnosti, která si nepřála být jmenována (pro účely této práce je nazvaná firmou Global1 s.r.o.). Aplikační část se zabývá několika činnostmi, které mohou zásadně ovlivnit efektivitu podniku. Jedná se o nákup zboží od čínských výrobců a to buď přímo, nebo s využitím zprostředkovatele, a nákup zboží od velkoobchodů v rámci Evropské unie. S těmito činnostmi je také úzce spojena efektivita přepravy zboží. V kapitole týkající se skladování jsou analyzovány výhody a nevýhody spojené s vlastním a cizím skladováním a jsou zmíněny konkrétní aspekty, které každá firma musí brát v úvahu, pokud o této otázce rozhoduje. K závěru práce je čtenář seznámen s pozadím týkající se prodejní logistiky firmy Global1.

Analýza vlivu internetu na společnost z generačního hlediska
Bašus, Martin ; Pavlíček, Antonín (vedoucí práce) ; Toman, Prokop (oponent)
Práce se zabývá generačními aspekty informační společnosti. První část popisuje její samotnou podstatu a charakterizuje jí pomocí pěti kritérií. Dále je probrána problematika digitální propasti se zaměřením na mezigenerační typ. Podrobněji jsou rozebrány čtyři druhy přístupu k informačním a komunikačním technologiím a také oblasti následků digitálního vyloučení. Je popsán koncept síťové generace a změny, které teoretikové této skupině připisují v důsledku vyrůstání v informační společnosti. Rozebráno je pět oblastí změn: myšlení, učení, práce, konzumace a kultura. Sociální sítě jsou vzaty v potaz, konkrétně jejich vlivy na mladší generaci a související problematika zneužití osobních informací. Pozornosti se dostává i důsledkům emergence informační společnosti pro seniory. Popsány jsou výhody, které jim moderní ICT přinášejí a rovněž jsou diskutovány bariéry, kterým musí čelit. Poslední část se zabývá analyzováním dotazníku.

Optimalizace tisků v podniku
Veselý, Ondřej ; Kacerovský, Jiří (vedoucí práce) ; Lukač, Štefan (oponent)
Cílem práce je rozebrat problematiku optimalizování tiskových úloh v podnicích. Konkrétně návrh jednotlivých kroků vedoucích k optimálnímu tiskovému řešení, optimalizace a správa tisku externí firmou, tzv. outsourcing. Práce se dělí na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se dále skládá ze tří částí. První část rozbírá vhodnost použití tiskových zařízení na základě jejich vlastností a funkcí. Cílem je zobecnit a usnadnit rozhodnutí jaký typ zařízení kde použít. Druhá část práce se věnuje vlastním krokům procesu optimalizace, měkkým i tvrdým faktorům, které mají na tiskové řešení vliv. Kroky jsou analyzovány na základě informací čerpaných převážně z elektronických zdrojů od firem, které se optimalizací tiskového prostředí přímo zabývají. Poslední teoretickou částí je kapitola věnovaná outsourcingu tiskového řešení. V práci jsou popsány výhody i nevýhody této možnosti. Závěrem jsou pak jmenovány největší firmy které se outsourcingu tiskového řešení v České Republice věnují. Poslední částí je praktická analýza tiskového řešení v konkrétním podniku ? Sudop Praha a.s. Na základě konzultací a praktickým seznámením se se stávajícím řešením jsou navrhnuty kroky, které by řešení zlepšily. Informace jsou čerpány převážně z elektronických zdrojů, praktická část je pak výsledkem osobní návštěvy a konzultací se zaměstnanci podniku Sudop Praha a.s.

Obchodní strategie vybraných internetových obchodů
Chytilová, Kristýna ; Sedláček, Jiří (vedoucí práce) ; Slaba, Jiří (oponent)
Prostředí Internetu se rychle vyvíjí a stává se důležitým prodejním kanálem. Vytváří nové možnosti pro podnikání, které vyžadují specifické obchodní strategie. Aby se každý internetový obchod stal konkurenceschopným, musí dokázat využít výhody Internetu, jako prodejního kanálu (šetří náklady, umožňuje integraci jednotlivých oddělení podniku a efektivní sdílení dat aj.). Pro tyto obchody je také důležité umět nabídnout nové služby a uživatelsky zpříjemňující funkce, které je odliší od ostatních prodejců. Cílem práce je zjistit možnosti firem, které Internet nabízí, popsat specifika internetového obchodování, jeho výhody a nevýhody, analyzovat strategii jednotlivých obchodů na českém a zahra-ničním trhu a vytvořit jejich prognózu do budoucnosti.

Systém odměňování pracovníků v personální agentuře
Kalinová, Lucie ; Stříteský, Marek (vedoucí práce) ; Žižka, Martin (oponent)
Systém odměňování pracovníků je složitá oblast řízení lidských zdrojů. Při vytváření a nastavování systému odměňování se každá společnost musí zabývat svými specifickými vlastnostmi, požadavky zaměstnanců, náročností práce apod. Systém odměňování se obvykle skládá ze mzdy a zaměstnaneckých výhod. Je důležité, aby mzda byla srovnatelná na trhu práce. Zaměstnanecké výhody by měly mít nastavena jasná pravidla jejich poskytování, pro zaměstnance zajímavou strukturu a přínos. Tato bakalářská práce je o systému odměňování v personální agentuře, o jeho fungování a jeho nedostatcích.

Cyklistika jako dopravní prostředek v Českých Budějovicích
Kuběnová, Eva ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Lačňáková, Lenka (oponent)
Bakalářská práce pojednává o cyklistice jako dopravním prostředku. V teoretické části se zabývá především Národní strategií rozvoje cyklistiky České republiky. Informuje o nehodovosti cyklistů, dále o integraci cyklistiky s dalšími druhy dopravy. Praktická část provádí analýzu cyklistické dopravy v Českých Budějovicích. Uvádí rozvoj a financování cyklistiky. Podrobně popisuje cyklistickou infrastrukturu ve městě. Zvažuje výhody používání jízdního kola a jeho hlavní omezení při dopravě po městě.

Provozování elektronického obchodu formou ASP
Kováčik, Petr ; Červenková, Marie (vedoucí práce) ; Svatoš, Oleg (oponent)
Tématem této bakalářské práce je charakteristika elektronického obchodu, který je provozován formou ASP. Provozování obchodu je popsáno jak z pohledu pronajímatele služby, tak z pohledu obchodníka, který hledá vhodné aplikační řešení pro svůj elektronický obchod. Pro obchodníka, využívajícího tuto službu, jsou zmíněny výhody a zároveň jsou uvedena i možná rizika modelu ASP. Pro provozovatele ASP je v této práci věnována část, která mu má přiblížit příležitosti a zároveň možná rizika. Práce je zaměřena především na praktické zkušenosti autora v oboru elektronického obchodování. Pro srovnání jsou v práci uvedeny i jiné formy pořízení elektronického obchodu. Praktická část se zaměřuje na porovnání nabízených služeb čtyř poskytovatelů elektronických obchodů na českém trhu.

Mafie a její vliv na italskou ekonomiku
Müllerová, Aneta ; Písař, Pavel (vedoucí práce) ; Doležalová, Antonie (oponent)
Cílem práce bude analýza činností, kterými se italská mafie zabývá a její dopad na ekonomiku jižní části Itálie. Pro pochopení postavení a chování mafie v dnešním světě je důležité vyjít z její historie. Proto se teoretická část zaměří na příčiny vzniku a na hlavní etapy vývoje italské mafie, na její organizaci a vnitřní pravidla, která jsou v rámci mafie dodržována. V další části budou představeny metody a hlavní konkurenční výhody, které mafie využívá k získání a posílení svého postavení na trhu. Praktická část práce bude analyzovat italský trh, který je působením mafie deformován. Její přítomnost je proto označována jako jedna z příčin zaostalosti jižní části Itálie. Analýza bude provedena jak metodou kvalitativní, tzn. na základě studia italské legislativy, svědectví a odborných článků, tak kvantitativní, za použití statistik, které jsou zveřejňovány organizací ISTAT a dalšími institucemi.

Metodologie internetového výzkumu
Procházka, David ; Remr, Jiří (vedoucí práce) ; Tuček, Milan (oponent)
Předmětem této diplomové práce je internetový výzkum v oblasti společenských věd. V úvodu seznamuji čtenáře s krátkou historií internetu a internetového výzkumu. Ukazuji dynamičnost, která tento vývoj provází. Práce si ale především klade za cíl shrnout dosavadní poznatky o této nové a dynamicky rozvíjející metodě sběru sociologických dat. V České Republice je zatím sociologické zkoumání přes internet spíše ojedinělým jevem. Práce se proto nejprve snaží vymezit výhody a nevýhody internetového výzkumu a soustředí se hlavně na odstranění problémů a rizik s touto metodologií spojených. Dále ukazuje některá základní pravidla, která by měl výzkumník při designu internetového výzkumu a následné tvorbě dotazníku dodržovat. Přestože se větší část textu věnuje v první řadě kvantitativnímu výzkumu, v závěru nastiňuje i možnosti výzkumu kvalitativního, a to především ve výběru respondentů a v použití jedné z nejoblíbenějších metod kvalitativních internetových výzkumů - skupinových rozhovorů. Zajímavá je i kapitola nastiňující další možnosti internetového výzkumu, jako je například kombinace jednotlivých výzkumných přístupů - takzvaný smíšený design. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Elektronické obchody jako služba podnikatelům
Kukačka, Pavel ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Červenková, Marie (oponent)
Hlavním cílem této práce je podpoření podnikatele při výběru řešení internetového obchodu poskytovaného formou pronájmu. Tento cíl byl naplněn vytvořením v zásadě jednoduchého metodického postupu snadno aplikovatelného podnikateli, kteří nedisponují technickými znalostmi a chtěli by využít možnosti řešení internetového obchodu formou pronájmu služby. Zmíněný metodický postup je zároveň největším přínosem. Práce je strukturována do tří hlavních částí. První část poskytuje úvod do problematiky, poukazuje na výhody a nevýhody internetového obchodování, a to jak z pohledu podnikatele, tak i zákazníka a zároveň hodnotí aktuální situaci internetového obchodování na českém trhu. Druhá část popisuje dostupné možnosti (kategorie) založení internetového obchodu. Třetí část navazuje na poznatky částí předchozích a pomocí širokého spektra kritérií vytváří ucelenou metodiku pro výběr konkrétního řešení realizovaného formou pronájmu.