Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 39,525 záznamů.  začátekpředchozí39516 - 39525  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.87 vteřin. 

Implementace chemie jako atraktivního vědeckého oboru pro žáky
Pospíšilová, Petra ; Šulcová, Renata (vedoucí práce) ; Zákostelná, Barbora (oponent)
POSPÍŠILOVÁ PETRA: Implementace chemie jako atraktivního vědeckého oboru pro žáky. Bakalářská práce. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Přírodovědecká fakulta, Katedra učitelství a didaktiky chemie 2011. Cílem mojí bakalářské práce je odpoutat učivo chemie od stereotypního obrazu nezáživné látky a přiblížit jej žákům jako základní element našeho každodenního života. V první části práce se zabývám problémem popularizace chemie a rozličností didaktických prostředků a zásadami jejich tvorby, které jsou využívány v českém školství. V praktické části práce byly vytvořeny interaktivní webové stránky na téma karboxylové kyseliny, které nabízí žákům zábavnou formou odosobněný svět chemie a učitelům poskytují moderní učební podporu. Součástí webových stránek jsou sady pracovních listů s autorským řešením, powerpointová prezentace "Karboxylové kyseliny kolem nás" a návrhy pokusů, které mají za úkol propojit teoretické poznatky žáků s jejich praktickými dovednostmi a přiblížit jim přirozenou cestou chemické aspekty každodenního života.

Interakce s uměleckým dílem - zátiší
Kuklíková, Kristýna ; Šmíd, Jan (vedoucí práce) ; Hůla, Zdenek (oponent)
Kuklíková Kristýna, Zátiší, Bakalářská práce, Praha 2010- Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy. Zaměření práce: teoretická studie s výtvarným výstupem Předmět práce: proměny tématu zátiší v průběhu historie se zaměřením na fotografii. Přehled vývoje tématu zátiší v historii. Poukázání na současné proudy. Zaměření na fotografii a její současné propojení s tématem Zátiší. Předmětem didaktické části je zprostředkování fotografie a tématu zátiší dětem a studentům ve školách spolu s výtvarným projektem zaměřeným na základy fotografie. Klíčová slova: umění, zátiší, malba, kresba, instalace, fotografie, digitální fotografie, reklama, kompozice, světlo, statika, detail, předměty, vztah k předmětům, hodnota předmětů, výřez, prostor

Operní pěvkyně Simona Šaturová
Malá, Magdaléna ; VOTAVOVÁ, Yvona (vedoucí práce) ; DOLEŽAL, Vladimír (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá dosavadní uměleckou činností a praxí operní pěvkyně Simony Šaturové. Popisuje celou její kariéru, počínaje studiem na základní umělecké škole a navazujícím studiem na konzervatoři. Zmiňuje důležité osobnosti jejího uměleckého života. Zahrnuje působení v Národním divadle a blíže se zaměřuje na činnost v zahraničí. Vzdvihuje stěžejní ocenění a významné událost.

Domovy mládeže a jejich využití studenty tanečních konzervatoří
Šimůnková, Lucie ; SCHUBERTOVÁ, Erika (vedoucí práce) ; KŘENKOVÁ, Mahulena (oponent)
Tato bakalářská práce zkoumá, jaké ubytovací možnosti nabízejí vybrané pražské taneční konzervatoře dojíždějícím studentům. První - teoretická část práce představuje strukturu českého školského systému, kde jsou ze vzdělávacích institucí podrobněji rozebrány osmileté konzervatoře a ze školských zařízení domovy mládeže. Dále charakterizuje vývojové období dospívání, kam svým věkem studenti konzervatoře spadají. Druhá - praktická část analyzuje výsledky výzkumné sondy, která proběhla za použití dotazníkové metody u mimopražských studentů dvou zvolených škol - Tanečního centra Praha a Taneční konzervatoře hl. m. Prahy. Zpracované informace byly použity k účelu ověření stanovených hypotéz a získání ucelenějšího pohledu na mimořádně náročnou životní etapu dojíždějících studentů.

Sportovní aktivity dětí v předškolním věku očima rodičů
DEUTSCHOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce je zaměřena na sportovní aktivitu dětí v předškolním věku. Teoretická část se zabývá zdravým životním stylem, pohybem ve vztahu k předškolnímu dítěti jeho motivací ke sportovní aktivitě a dopady rané sportovní specializace. Výzkumná studie je zaměřena na pohledy rodičů na sportovní aktivitu svých dětí, respektive na její motivaci k ní a jejich očekávání. Sledování proběhne v mateřské škole v malé obci v blízkosti Českých Budějovic, posbíraná data budou hodnocena kvantitativně. Cílem výzkumu je zjistit, jaká je motivace rodičů předškolních dětí, vést své děti ke sportovní aktivitě.

Problematika vstupu dítěte do mateřské školy
Hupcejová, Naděžda ; Opravilová, Eva (oponent) ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce)
Práce se zabývá možnostmi jak usnadnit dítěti vstup do mateřské školy, názory a postřehy rodičů, jak vidí v této době své dítě, co očekávají, čeho se obávají, pozorování učitelek a vhodnost adaptačního programu. V teoretické části jsou popsána specifika dítěte mezi 3-4 rokem, jeho psychický vývoj, temperament a potřeby, dále současné trendy rodiny ve vztahu k dítěti při nástupu do mateřské školy. Formy spolupráce, jejich vliv na současné předškolní zařízení a adaptační program mateřské školy. Praktická část obsahuje zjištění, která jsou podložena dotazníkovým šetřením. V samém závěru diskuse je zamýšlení nad zjištěnými skutečnostmi a možnostmi usnadnění vstupu dítěte ze strany rodiny a mateřské školy.

Reforma finančních trhů v USA a ve světě ve světle současné hospodářské krize
Bohoněk, Jakub ; Jílek, Josef (vedoucí práce) ; Munzi, Tomáš (oponent)
Tato práce se zaměřuje na fenomén nedávné finanční krize a na způsoby, kterým by se podobným událostem mělo do budoucna předcházet. Základem je rozebrání návrhů předkládaných americkou vládou a jejich srovnání s podobnými návrhy z období Velké hospodářské krize. Na základě tohoto srovnání jsou pak navrženy některé další postupy. Poslední část se pak zabývá systémovým nedostatkem, úvěrovou expanzí, a nabízí řešení vycházející z principů rakouské školy upravených do podoby více se podobající dnešnímu systému.

Program Safer Internet Plus a možnosti jeho aplikace v České republice
Volfová, Michaela ; Slámová, Hana (vedoucí práce) ; Pokorný, Jan (oponent)
Diplomová práce má za úkol představit program Evropské unie Bezpečnější internet a přiblížit možnosti jeho uplatnění v České republice. Úvodní kapitola je věnována analýze evropského přístupu v oblasti bezpečného internetu, mapuje historický vývoj, vyzdvihuje jeho hlavní cíle a poslání. Stručně jsou představeny jednotlivé projekty a události pořádané v rámci programu. Dále také popisuje evropské samoregulační rámce zaměřené na bezpečné používání mobilních telefonů a sociálních sítí. Další část práce pojednává o bezpečném internetu v České republice. Pozornost je především věnována osvětové činnosti Národního centra bezpečnějšího internetu a dalších institucí. Závěrečná kapitola popisuje průběh a výsledky dotazníkového šetření zjišťujícího dopad těchto aktivit na vybrané pražské základní škole.

Vliv způsobu opravování chyb v mluveném projevu na sebědůvěru žáka
Kubalová, Kateřina ; Hanková, Zdeňka (oponent) ; Starý, Karel (vedoucí práce)
Diplomová práce s názvem Vliv způsobu opravování chyb v mluveném projevu na sebedůvěru žáka se zabývá opravou chyby učitelem v mluveném projevu v hodinách anglického jazyka a vlivem způsobu opravy chyby na sebedůvěru žáka. Definuje sebedůvěru na pozadí koncepce já a sebepojetí a představuje činitele, které sebedůvěru ovlivňují. Zmíněna je především rodina, vrstevníci, kultura a tělesné a psychické dispozice. Nejvíce pozornosti je věnováno vlivu školy. V další části je definována chyba a analyzována z pohledu její funkce, typologie a příčin. Práce reflektuje zásadní roli chyby ve školním hodnocení a popisuje rozdílné reakce učitele na chybu. Empirický výzkum prostřednictvím zakotvené teorie popisuje souvislost mezi sebedůvěrou žáka a reakcí na jeho chybu okolím a přináší náhled jak jednotlivé způsoby opravení chyby vnímají žáci.

Prostředky akceptability v českých časopisech pro děti
Mikulecká, Šárka ; Daněk, Jan (vedoucí práce) ; Šmejkalová, Martina (oponent)
Diplomová práce mapuje nabídku časopisů pro děti a mládež na českém trhu. Na vybraném vzorku titulů analyzuje aplikované prostředky akceptability. Problematika je zpracována v kontextu časopisů jako komodit. Studie poukazuje na fakt, že v době, kdy se hlídá nezávadnost běžných produktů, neexistuje mechanismus, který by kvalitu tohoto zboží monitoroval. Proto práce zdůrazňuje úlohu mediální výchovy. Cílevědomé směřování k mediální gramotnosti dětí a mládeže je cestou ke kvalitativní změně nabízených časopisů. Stať je úzce spjata s praxí a přináší konkrétní návrhy využití časopisů v předškolním a školním vzdělávání. Zároveň má ambici stát se "manuálem pro rodiče i pedagogy při výběru vhodných časopisů pro děti a mládež.