|
Implementace chemie jako atraktivního vědeckého oboru pro žáky
Pospíšilová, Petra ; Šulcová, Renata (vedoucí práce) ; Zákostelná, Barbora (oponent)
POSPÍŠILOVÁ PETRA: Implementace chemie jako atraktivního vědeckého oboru pro žáky. Bakalářská práce. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Přírodovědecká fakulta, Katedra učitelství a didaktiky chemie 2011. Cílem mojí bakalářské práce je odpoutat učivo chemie od stereotypního obrazu nezáživné látky a přiblížit jej žákům jako základní element našeho každodenního života. V první části práce se zabývám problémem popularizace chemie a rozličností didaktických prostředků a zásadami jejich tvorby, které jsou využívány v českém školství. V praktické části práce byly vytvořeny interaktivní webové stránky na téma karboxylové kyseliny, které nabízí žákům zábavnou formou odosobněný svět chemie a učitelům poskytují moderní učební podporu. Součástí webových stránek jsou sady pracovních listů s autorským řešením, powerpointová prezentace "Karboxylové kyseliny kolem nás" a návrhy pokusů, které mají za úkol propojit teoretické poznatky žáků s jejich praktickými dovednostmi a přiblížit jim přirozenou cestou chemické aspekty každodenního života.
|
|
Interakce s uměleckým dílem - zátiší
Kuklíková, Kristýna ; Šmíd, Jan (vedoucí práce) ; Hůla, Zdenek (oponent)
Kuklíková Kristýna, Zátiší, Bakalářská práce, Praha 2010- Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy. Zaměření práce: teoretická studie s výtvarným výstupem Předmět práce: proměny tématu zátiší v průběhu historie se zaměřením na fotografii. Přehled vývoje tématu zátiší v historii. Poukázání na současné proudy. Zaměření na fotografii a její současné propojení s tématem Zátiší. Předmětem didaktické části je zprostředkování fotografie a tématu zátiší dětem a studentům ve školách spolu s výtvarným projektem zaměřeným na základy fotografie. Klíčová slova: umění, zátiší, malba, kresba, instalace, fotografie, digitální fotografie, reklama, kompozice, světlo, statika, detail, předměty, vztah k předmětům, hodnota předmětů, výřez, prostor
|
|
Operní pěvkyně Simona Šaturová
Malá, Magdaléna ; VOTAVOVÁ, Yvona (vedoucí práce) ; DOLEŽAL, Vladimír (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá dosavadní uměleckou činností a praxí operní pěvkyně Simony Šaturové. Popisuje celou její kariéru, počínaje studiem na základní umělecké škole a navazujícím studiem na konzervatoři. Zmiňuje důležité osobnosti jejího uměleckého života. Zahrnuje působení v Národním divadle a blíže se zaměřuje na činnost v zahraničí. Vzdvihuje stěžejní ocenění a významné událost.
|
|
Domovy mládeže a jejich využití studenty tanečních konzervatoří
Šimůnková, Lucie ; SCHUBERTOVÁ, Erika (vedoucí práce) ; KŘENKOVÁ, Mahulena (oponent)
Tato bakalářská práce zkoumá, jaké ubytovací možnosti nabízejí vybrané pražské taneční konzervatoře dojíždějícím studentům. První - teoretická část práce představuje strukturu českého školského systému, kde jsou ze vzdělávacích institucí podrobněji rozebrány osmileté konzervatoře a ze školských zařízení domovy mládeže. Dále charakterizuje vývojové období dospívání, kam svým věkem studenti konzervatoře spadají.
Druhá - praktická část analyzuje výsledky výzkumné sondy, která proběhla za použití dotazníkové metody u mimopražských studentů dvou zvolených škol - Tanečního centra Praha a Taneční konzervatoře hl. m. Prahy. Zpracované informace byly použity k účelu ověření stanovených hypotéz a získání ucelenějšího pohledu na mimořádně náročnou životní etapu dojíždějících studentů.
|
|
Sportovní aktivity dětí v předškolním věku očima rodičů
DEUTSCHOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce je zaměřena na sportovní aktivitu dětí v předškolním věku. Teoretická část se zabývá zdravým životním stylem, pohybem ve vztahu k předškolnímu dítěti jeho motivací ke sportovní aktivitě a dopady rané sportovní specializace. Výzkumná studie je zaměřena na pohledy rodičů na sportovní aktivitu svých dětí, respektive na její motivaci k ní a jejich očekávání. Sledování proběhne v mateřské škole v malé obci v blízkosti Českých Budějovic, posbíraná data budou hodnocena kvantitativně. Cílem výzkumu je zjistit, jaká je motivace rodičů předškolních dětí, vést své děti ke sportovní aktivitě.
|
|
Problematika vstupu dítěte do mateřské školy
Hupcejová, Naděžda ; Opravilová, Eva (oponent) ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce)
Práce se zabývá možnostmi jak usnadnit dítěti vstup do mateřské školy, názory a postřehy rodičů, jak vidí v této době své dítě, co očekávají, čeho se obávají, pozorování učitelek a vhodnost adaptačního programu. V teoretické části jsou popsána specifika dítěte mezi 3-4 rokem, jeho psychický vývoj, temperament a potřeby, dále současné trendy rodiny ve vztahu k dítěti při nástupu do mateřské školy. Formy spolupráce, jejich vliv na současné předškolní zařízení a adaptační program mateřské školy. Praktická část obsahuje zjištění, která jsou podložena dotazníkovým šetřením. V samém závěru diskuse je zamýšlení nad zjištěnými skutečnostmi a možnostmi usnadnění vstupu dítěte ze strany rodiny a mateřské školy.
|
|
Reforma finančních trhů v USA a ve světě ve světle současné hospodářské krize
Bohoněk, Jakub ; Jílek, Josef (vedoucí práce) ; Munzi, Tomáš (oponent)
Tato práce se zaměřuje na fenomén nedávné finanční krize a na způsoby, kterým by se podobným událostem mělo do budoucna předcházet. Základem je rozebrání návrhů předkládaných americkou vládou a jejich srovnání s podobnými návrhy z období Velké hospodářské krize. Na základě tohoto srovnání jsou pak navrženy některé další postupy. Poslední část se pak zabývá systémovým nedostatkem, úvěrovou expanzí, a nabízí řešení vycházející z principů rakouské školy upravených do podoby více se podobající dnešnímu systému.
|
|
Program Safer Internet Plus a možnosti jeho aplikace v České republice
Volfová, Michaela ; Slámová, Hana (vedoucí práce) ; Pokorný, Jan (oponent)
Diplomová práce má za úkol představit program Evropské unie Bezpečnější internet a přiblížit možnosti jeho uplatnění v České republice. Úvodní kapitola je věnována analýze evropského přístupu v oblasti bezpečného internetu, mapuje historický vývoj, vyzdvihuje jeho hlavní cíle a poslání. Stručně jsou představeny jednotlivé projekty a události pořádané v rámci programu. Dále také popisuje evropské samoregulační rámce zaměřené na bezpečné používání mobilních telefonů a sociálních sítí. Další část práce pojednává o bezpečném internetu v České republice. Pozornost je především věnována osvětové činnosti Národního centra bezpečnějšího internetu a dalších institucí. Závěrečná kapitola popisuje průběh a výsledky dotazníkového šetření zjišťujícího dopad těchto aktivit na vybrané pražské základní škole.
|
|
Vliv způsobu opravování chyb v mluveném projevu na sebědůvěru žáka
Kubalová, Kateřina ; Hanková, Zdeňka (oponent) ; Starý, Karel (vedoucí práce)
Diplomová práce s názvem Vliv způsobu opravování chyb v mluveném projevu na sebedůvěru žáka se zabývá opravou chyby učitelem v mluveném projevu v hodinách anglického jazyka a vlivem způsobu opravy chyby na sebedůvěru žáka. Definuje sebedůvěru na pozadí koncepce já a sebepojetí a představuje činitele, které sebedůvěru ovlivňují. Zmíněna je především rodina, vrstevníci, kultura a tělesné a psychické dispozice. Nejvíce pozornosti je věnováno vlivu školy. V další části je definována chyba a analyzována z pohledu její funkce, typologie a příčin. Práce reflektuje zásadní roli chyby ve školním hodnocení a popisuje rozdílné reakce učitele na chybu. Empirický výzkum prostřednictvím zakotvené teorie popisuje souvislost mezi sebedůvěrou žáka a reakcí na jeho chybu okolím a přináší náhled jak jednotlivé způsoby opravení chyby vnímají žáci.
|
|
Prostředky akceptability v českých časopisech pro děti
Mikulecká, Šárka ; Daněk, Jan (vedoucí práce) ; Šmejkalová, Martina (oponent)
Diplomová práce mapuje nabídku časopisů pro děti a mládež na českém trhu. Na vybraném vzorku titulů analyzuje aplikované prostředky akceptability. Problematika je zpracována v kontextu časopisů jako komodit. Studie poukazuje na fakt, že v době, kdy se hlídá nezávadnost běžných produktů, neexistuje mechanismus, který by kvalitu tohoto zboží monitoroval. Proto práce zdůrazňuje úlohu mediální výchovy. Cílevědomé směřování k mediální gramotnosti dětí a mládeže je cestou ke kvalitativní změně nabízených časopisů. Stať je úzce spjata s praxí a přináší konkrétní návrhy využití časopisů v předškolním a školním vzdělávání. Zároveň má ambici stát se "manuálem pro rodiče i pedagogy při výběru vhodných časopisů pro děti a mládež.
|