Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30,669 záznamů.  začátekpředchozí30633 - 30642dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.73 vteřin. 

Právní ochrana domén ve vztahu k právům na označení
Kračman, Filip ; Růžička, Michal (oponent) ; Pítra, Vladimír (vedoucí práce)
ZÁVĚR Doménová jména pod doménou .cz nemají v českém právním řádu oporu v žádné zákonné ani podzákonné normě a nejsou tedy ani žádným předpi sem výslov ně chráněna. Významu doménový ch jmen pro podnikatel skou činnost v síti interne t prozatím neodpovídá ani stav právně doktrinálníc h poznatků. Vzhledem k faktu, že internet a struktura domén v šech úrovní maj í přeshraniční chara kter, se domnívá m, že možnosti č eské legislativy v současné chvíli jsou již z principu velmi omezené. Na rozdíl od úpravy domény .eu Evropských spole čenství, u k teré normativní úprava předcházela počátku regi strace doménových jmen, funguje systém doménových jmen pod doménou .c z již řadu let a lze si obtížně představit komple xnější právní úpravu vstupující do již vzniklých právních vztahů. Osobně považuji správu národní domény souk romoprávní m subjektem za model, který odpovídá charakteru sí tě internet a jeho dynamičnosti. Sdružení CZ.NIC může úpravou pravidel pružně reagovat na neustálý technologický vývoj informačních technol ogií. Sdružení CZ.NIC není svázáno pravidly legisla tivního proce su, a nepodléhá tak politickým rozhodnutím. To ovšem neznamená, že by veřejnoprávní orgány byly bez možností kontroly . Sdružení CZ.NIC je jediným subjektem, k terý umožňuje regi straci doménových jmen v Centrálním registru národní...

Výkon profese v intenzivní péči a její vliv na životní styl sester
Novotná, Eva ; Herbrichová, Andrea (oponent) ; Michálková, Helena (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá životním stylem sester pracujících na odděleních intenzivní péče. Práce sester je fyzicky i psychicky velice náročná. Je vykonávaná pod časovým tlakem a ve vynuceném tempu. Je náročná na vnímání a paměť, vyžaduje kritické myšlení, odborné vědomosti na vysoké úrovni, ale také zručnost a praktické dovednosti. Vše se odráží na prožívání i duševním zdraví sester. A právě fyzickému i psychickému vyčerpání lze předcházet zdravým životním stylem, do kterého patří zdravá životospráva. Cílem práce bylo zmapovat životní styl sester pracujících na odděleních intenzivní péče, zjistit jak výkon profese ovlivňuje životosprávu sester. Výzkum se týkal zdravého stravování, vhodné relaxace, užívání návykových látek a psychické zátěže sester. Pro naplnění cílu bylo využito kvantitativní výzkumné šetření metodou dotazníku. K výzkumu bylo využito 178 dotazníku od sester pracující na odděleních intenzivní péče. Dotazníky byly zpracovány popisnou statistikou pomocí grafu a tabulek. Z výzkumného šetření je zřejmé, že sestry nedodržují zásady zdravého stravování a toto tvrzení si sestry uvědomují. Výzkumné šetření potvrdilo, že sestry pracující v intenzivní péci dostatečně neodpočívají. Je alarmující, že sestry jsou často unavené a spí méně než 8 hodin denně. Z výsledku dále vyplynulo, že sestry kouří...

Kvalita v pedagogicko-psychologickém poradenství. Prevence sociálně nežádoucích jevů v Ústeckém kraji
Ulrichová, Iva ; Vrzáček, Petr (vedoucí práce) ; Slavíková, Ivana (oponent)
Vzdělávání je investicí osobní i společenskou, proto je důležité, aby bylo co nejkvalitnější a přinášelo očekávané ekonomické, sociální i osobní efekty. Součástí vzdělávací soustavy jsou také služby pedagogicko-psychologického poradenství, jejichž úkolem je pomáhat dětem a dospívajícím řešit obtíže ve výchovně vzdělávacím procesu i při volbě povolání. V České republice je pedagogicko-psychologické poradenství zajišťováno zejména na úrovni škol a školských poradenských zařízení. Na rozdíl od kvality a efektivity vzdělávání se dosud kvalitě poradenských služeb, pod které také spadají služby diagnostické, metodické a preventivní, nevěnovala patřičná pozornost. Pracovníci poradenských zařízení při tom poskytují služby nejenom dětem a jejich rodičům, ale také pedagogickým pracovníkům škol. Jedním z úkolů poradenských zařízení, který v současnosti nabývá na významu, je poskytování služeb primární prevence sociálně nežádoucích jevů u dětí a mládeže. Proto se text práce zaměřuje na pedagogicko-psychologické poradenství, jeho počátky, vývoj a současný stav, na možnosti hodnocení kvality poradenských služeb. Stěžejním úkolem magisterské práce je zprostředkování pohledu na reálnou situaci pracovníků - metodiků prevence Pedagogicko-psychologické poradny Ústeckého kraje a Zařízení pro další vzdělávání pedagogických...

Změny v soudobé české společnosti prizmatem flexibility
Sirotková, Alena ; Duffková, Jana (vedoucí práce) ; Kuchař, Pavel (oponent)
Zhruba od 60. let 20. století teoretikové společnosti upozorňují na změnu v charakteru moderní společnosti a snaží se její dynamiku uchopit do různých charakteristik. Naše společnost, označována ať už jako postmoderní, postmateriální, postindustriální či bez předpony post společnost vědění a informační 1 , vykazuje především dynamické, proměnlivé a vývojové tendence. Jednotlivé tradiční vzorce a společenské formy (nejpatrnější je změna zřejmě u rodiny) jsou podrobovány novým ) , · ~ f trendům a proměňují se, anebo se rozptylují i úplně. A tak i sociologie, jakožto věda, jejíž ambicí je zkoumat společnost, se snaží tyto změny reflektovat i přes jejich kolísavost a komplikovanou provázanost. Dynamika vývoje soudobé společnosti a rychlý proces změny jejích tradičních vzorců je dnes stěžejním procesem, jehož šance i rizika sociologové analyzují. Na tento trend dynamického rozvoje společnosti reagují i lidé, a právě tomuto momentu se chci v této diplomové práci věnovat. Pokusím se reflektovat možnosti a výzvy jednoho dnes hojně zmiňovaného fenoménu, a to flexibility, pod kterou se budu snažit najít řešení pro snadnější adaptaci na procesy rychlé změny jak na makro úrovni, tak i na úrovni jednotlivců. Slovo flexibilita s sebou nese významy jako je přizpůsobivost, pružnost, anebo i nestálost a pohyblivost. V...

Porovnání individuální a skupinové výuky ve sjezdovém lyžování z hlediska didaktické interakce
Disman, Petr ; Matošková, Petra (vedoucí práce) ; Süss, Vladimír (oponent)
Název práce Porovnání individuální a skupinové výuky ve sjezdovém lyžování z hledika didaktické interakce Comparation of individual and group lesson of downhill skiing by ADI method Cíl práce Porovnání didaktické interakce "učitel - žák" ve skupinové a individuální výuce sjezdového lyžování u 10 ti letých dětí na úrovni začátečníků. Metody Byla použita metoda pozorování s využitím kategoriálního systému podle standardizované techniky ADI (analýza didaktické interakce). Jedná se o 9 kategorií, které vymezují formy chování učitele, formy chování žáka nebo skupiny žáků ve funkci, formy projevu učitele, postojovou aktivitu učitele a míru vyjádření věcného obsahu, druh činnosti, která je předmětem didaktické interakce a činnost žáka, skupiny či celé třídy. Výsledky Efektivita výuky sjezdového lyžování dětí při individuální výuce je jednoznačně vyšší než při výuce skupinové jak z hlediska počtu cvičení, tak i absolvovaných jízd. Při individuální výuce docházelo k větší míře korekce než u výuky skupinové, za to spoluúčast byla výrazněji zastoupena při skupinové výuce.Taktéž řečový projev byl výrazněji zastoupen při skupinové výuce. Druh činnosti celé třídy, kde je zastoupena zejména přímá recepce a učební činnost pod přímou kontrolou, jednoznačně ukazuje na výhody individuální formy výuky. Klíčová slova...

Profesní vzdělávání policejního managementu
Schillerová, Alica ; Plachý, Rostislav (oponent) ; Šerák, Michal (vedoucí práce)
Přístup k vyšším úrovním vzdělávání se v pokročilých demokratických zemí objevuje již od ukončení druhé světové války. Objevuje se poznání, že vzdělání a kvalifikace je jediným zdrojem, který bude mít lidstvo v neomezeném množství, že lidský kapitál je nejcennějším bohatstvím společnosti a že investice do něj jsou patrně nejdůležitějšÍ. Cílem nové učící se společnosti je dosáhnout co nejvyšší úroveň vzdělání a odstranit neúspěch pro každého svého člena. Vzdělání se neomezuje pouze na vstupní období života, ale stává se z něj celoživotní proces a nezískává se jen formálně, prostřednictvím vzdělávacího systému, ale na základě veškeré získané zkušenosti. Objevuje se nový koncept, celoživotní učení pro všechny, jehož postupná realizace se dnes stává cílem úsilí jak mezinárodních vládních organizací (Evropské unie, Rady Evropy, OECD a UNESCO), tak všech vyspělých rozvojových zemÍ. Realizace konceptu celoživotního učení se soustřeďuje na několik hlavních cílů. Prvním cílem je vytvoření základny pro celoživotní učení, druhým úkolem je vytvoření promyšlených vazeb mezi učením a prací, dále jde o nové vymezení úlohy a odpovědnosti všech partnerů na místní, regionální či celostátní úrovni. Posledním úkolem je vytvářet stimuly pro investování do lidského kapitálu.

Kriminalita jako sociálně patologický jev ve městě
Tichá, Klára ; Illner, Michal (vedoucí práce) ; Večerka, Kazimír (oponent)
Předkládaná práce je přehledovou studií, zaměřenou na kriminalitu jako na jednu z forem sociální patologie, její výskyt ve městě a prevenci na místní úrovni. Všímá si společensky negativních jevů, které jsou v rozporu s uznávanými společenskými hodnotami či platnými právními normami. Šíře a složitost příčin a podmínek jejich vzniku a vývoje si vyžaduje interdisciplinární, koncepční a systémové řešení této problematiky. Větší pozornost je v práci věnována architektonickému plánování prostředí jako prostředku bezpečnosti. Důraz je kladen na prevenci sociálně patologických jevů, na omezování a zmírňování faktorů, které vedou k sociálně patologickému chování. Úkolem prevence je chránit občany, resp. společnost před sociálně patologickými jevy, zmapovat je a dostat pod kontrolu. V rámci práce se ukázalo, že hl.m.Praha jako příklad velkoměsta, které dokázalo v poměrně krátké době vybudovat systém prevence kriminality. Základem preventivního systému je vytvořit síť programově, komunikačně a koncepčně propojených odborných pracovišť, aby bylo možné reagovat na celé spektrum sociálně patologických jevů a zajistit preventivní aktivity v oblasti primární, sekundární i terciární prevence. Současná koncepce Prahy je teoreticky vyhovující, ale prakticky stále skýtá řadu možností, jak organizaci práce zlepšit. V...

Konzumní společnost, materialistická hodnotová orientace a kvalita života
Rendlová, Markéta ; Hnilica, Karel (vedoucí práce) ; Soukup, Václav (oponent)
Práce je věnována srovnání hlavních pojetí materialismu ve společenských vědách tak, jak byly formulovány v pracích Ronalda F. lngleharta, Russela Belka, Marshy L. Richinsové a představitelů "rochesterské školy" Edwarda L. Deciho, Richarda M. Ryana a Tima Kassera. Ronald F. lnglehart vnesl do západní společenské vědy koncepci hodnotové změny od materialismu k postmaterialismu. K materialismu přistupuje jako k hodnotové orientaci, která se utvářela či utváří během vývoje společnosti, liší se mezi generacemi a na níž má vliv ekonomický růst. Podle tohoto autora dochází u poválečné generace ke změně hodnot, a to směrem od materialistických, jejichž cílem je především zajištění ekonomického dostatku, k tzv. postmaterialistickým hodnotám, které reflektují podmínky ekonomického bezpečí. Výsledky řady provedených mezinárodních srovnávacích výzkumů však nepostihují individuální rozdíly v hodnotové orientaci členů zkoumaných společností. Na rozdíl od R. lngleharta se Russel Belk snaží tyto individuální rozdíly v úrovni materialistické orientaci jedince postihnout. Podle něj se spolu s vývojem společnosti mění také člověk a některé jeho typické sklony reprezentují jeho vztah k materiálním objektům. Materialismus tak připisuje do značné míry vnitřním individuálním rozdílům v osobnosti a chápe jej jako osobnostní rys....

Materialistická hodnotová orientace a kvalita života
Rendlová, Markéta ; Soukup, Václav (oponent) ; Hnilica, Karel (vedoucí práce)
Práce je věnována srovnání hlavních pojetí materialismu ve společenských vědách tak, jak byly formulovány v pracích Ronalda F. Ingleharta, Russela Be1ka a Marshy L. Richinsové. Ronald F. Inglehart vnesl do západní společenské vědy koncepci hodnotové změny od materialismu k postmaterialismu. K materialismu přistupuje jako k hodnotové orientaci, která se utvářela či utváří během vývoje společnosti, liší se mezi generacemi a na níž má vliv ekonomický růst. Podle tohoto autora dochází u poválečné generace ke změně hodnot, a to směrem od materialistických, jejichž cílem je především zajištění ekonomického dostatku, k tzv. postmaterialistickým hodnotám, které reflektují podmínky ekonomického bezpečí. Výsledky řady provedených mezinárodních srovnávacích výzkumů však nepostihují individuální rozdíly v hodnotové orientaci členů zkoumaných společností. Na rozdíl od R. Ingleharta se Russel Belk snaží tyto individuální rozdíly v úrovni materialistické orientaci jedince postihnout. Podle něj se spolu s vývojem společnosti mění také člověk a některé jeho typické sklony reprezentují jeho vztah k materiálním objektům. Materialismus tak připisuje do značné míry vnitřním individuálním rozdílům v osobnosti a chápe jej jako osobnostní rys. M. L. Richinsová na základě Belkovy práce dochází oproti tomu k přesvědčení, že i...

Horský penzion s wellness
Kopečková, Kristýna ; Konečná, Petra (oponent) ; Králová, Zuzana (vedoucí práce)
Předmětem mé diplomové práce je návrh horského penzionu s wellness, který se nachází v obci Malá Morávka, na úrovni dokumentace pro provedení stavby. Novostavba se nachází v katastrálním území Karlov pod Pradědem. Jedná se o dvoupodlažní, nepodsklepený objekt ve tvaru písmene L se samostatným parkovištěm pro návštěvníky penzionu a wellness. Nosný systém je tvořen keramickými tvárnicemi Porotherm a železobetonovým trámovým stropem. Konstrukce zastřešení je tvořena příhradovými dřevěnými vazníky sedlového tvaru. Návrh horského penzionu s wellness respektuje územní plán obce Malá Morávka.