Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozvoj organizační kultury orientované na spoluúčast. (Reflexe života jedné ZŠ)
Žmolík, Michal ; Havrdová, Zuzana (vedoucí práce) ; Slavíková, Ivana (oponent)
Práce se zaměřuje na reflexi života jedné pražské základní školy a jeho změn v období jednoho a půl roku. Zvláštní pozornost je věnována kultuře školy a těm jejím aspektům, které souvisí se spoluúčastí zaměstnanců na řízení a rozvoji vzdělávacího procesu. Autor v práci nejprve sleduje jak je v literatuře pojímána organizační kultura obecně a následně se již konkrétně věnuje jednotlivým vlivům, které se podílejí na utváření školní kultury. V další části na školu nahlíží obecně jako na organizaci a zaměřuje se na vybrané vlivy působící na její fungování, k nimž nabízí jednak poznatky z odborné literatury, jednak vlastní reflexe. Druhá část je zaměřena na konkrétní základní školu. Reflexe se opírá o autorem realizované rozhovory s učiteli a průběžné záznamy z pozorování interakcí ve škole. Dále jsou popsány některé intervence, které činil autor v pozici školního psychologa po dohodě s vedením školy, a to za účelem zvolených změn v organizační kultuře. Změna je sledována též pomocí dotazníků. V závěru nabízí autor náměty jak utvářet ve škole kulturu zaměřenou na spoluúčast.
Kvalita v pedagogicko-psychologickém poradenství. Prevence sociálně nežádoucích jevů v Ústeckém kraji
Ulrichová, Iva ; Vrzáček, Petr (vedoucí práce) ; Slavíková, Ivana (oponent)
Vzdělávání je investicí osobní i společenskou, proto je důležité, aby bylo co nejkvalitnější a přinášelo očekávané ekonomické, sociální i osobní efekty. Součástí vzdělávací soustavy jsou také služby pedagogicko-psychologického poradenství, jejichž úkolem je pomáhat dětem a dospívajícím řešit obtíže ve výchovně vzdělávacím procesu i při volbě povolání. V České republice je pedagogicko-psychologické poradenství zajišťováno zejména na úrovni škol a školských poradenských zařízení. Na rozdíl od kvality a efektivity vzdělávání se dosud kvalitě poradenských služeb, pod které také spadají služby diagnostické, metodické a preventivní, nevěnovala patřičná pozornost. Pracovníci poradenských zařízení při tom poskytují služby nejenom dětem a jejich rodičům, ale také pedagogickým pracovníkům škol. Jedním z úkolů poradenských zařízení, který v současnosti nabývá na významu, je poskytování služeb primární prevence sociálně nežádoucích jevů u dětí a mládeže. Proto se text práce zaměřuje na pedagogicko-psychologické poradenství, jeho počátky, vývoj a současný stav, na možnosti hodnocení kvality poradenských služeb. Stěžejním úkolem magisterské práce je zprostředkování pohledu na reálnou situaci pracovníků - metodiků prevence Pedagogicko-psychologické poradny Ústeckého kraje a Zařízení pro další vzdělávání pedagogických...
Kvalita v pedagogicko-psychologickém poradenství. Prevence sociálně nežádoucích jevů v Ústeckém kraji
Ulrichová, Iva ; Vrzáček, Petr (vedoucí práce) ; Slavíková, Ivana (oponent)
Vzdělávání je investicí osobní i společenskou, proto je důležité, aby bylo co nejkvalitnější a přinášelo očekávané ekonomické, sociální i osobní efekty. Součástí vzdělávací soustavy jsou také služby pedagogicko-psychologického poradenství, jejichž úkolem je pomáhat dětem a dospívajícím řešit obtíže ve výchovně vzdělávacím procesu i při volbě povolání. V České republice je pedagogicko-psychologické poradenství zajišťováno zejména na úrovni škol a školských poradenských zařízení. Na rozdíl od kvality a efektivity vzdělávání se dosud kvalitě poradenských služeb, pod které také spadají služby diagnostické, metodické a preventivní, nevěnovala patřičná pozornost. Pracovníci poradenských zařízení při tom poskytují služby nejenom dětem a jejich rodičům, ale také pedagogickým pracovníkům škol. Jedním z úkolů poradenských zařízení, který v současnosti nabývá na významu, je poskytování služeb primární prevence sociálně nežádoucích jevů u dětí a mládeže. Proto se text práce zaměřuje na pedagogicko-psychologické poradenství, jeho počátky, vývoj a současný stav, na možnosti hodnocení kvality poradenských služeb. Stěžejním úkolem magisterské práce je zprostředkování pohledu na reálnou situaci pracovníků - metodiků prevence Pedagogicko-psychologické poradny Ústeckého kraje a Zařízení pro další vzdělávání pedagogických...
Rozvoj organizační kultury orientované na spoluúčast. (Reflexe života jedné ZŠ)
Žmolík, Michal ; Havrdová, Zuzana (vedoucí práce) ; Slavíková, Ivana (oponent)
Práce se zaměřuje na reflexi života jedné pražské základní školy a jeho změn v období jednoho a půl roku. Zvláštní pozornost je věnována kultuře školy a těm jejím aspektům, které souvisí se spoluúčastí zaměstnanců na řízení a rozvoji vzdělávacího procesu. Autor v práci nejprve sleduje jak je v literatuře pojímána organizační kultura obecně a následně se již konkrétně věnuje jednotlivým vlivům, které se podílejí na utváření školní kultury. V další části na školu nahlíží obecně jako na organizaci a zaměřuje se na vybrané vlivy působící na její fungování, k nimž nabízí jednak poznatky z odborné literatury, jednak vlastní reflexe. Druhá část je zaměřena na konkrétní základní školu. Reflexe se opírá o autorem realizované rozhovory s učiteli a průběžné záznamy z pozorování interakcí ve škole. Dále jsou popsány některé intervence, které činil autor v pozici školního psychologa po dohodě s vedením školy, a to za účelem zvolených změn v organizační kultuře. Změna je sledována též pomocí dotazníků. V závěru nabízí autor náměty jak utvářet ve škole kulturu zaměřenou na spoluúčast.

Viz též: podobná jména autorů
1 SLAVÍKOVÁ, Irena
2 SLAVÍKOVÁ, Iva
2 Slavíková, Inka
2 Slavíková, Iva
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.