Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,283 záznamů.  začátekpředchozí1274 - 1283  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.12 vteřin. 

Morfologie zbroje
Bařák, Hynek ; Zálešák, Jan (oponent) ; Kvíčala, Petr (vedoucí práce)
Ve své bakalářské práci jsem velmi inspirován středověkem, který má velký vliv na moji tvorbu. Je to období, o které se aktivně zajímám, a provází mě prakticky od dětství. V obrazech se objevují hlavně motivy rytířské zbroje, která je zásadní a takový základní kámen mé tvorby. Zbrojí jsem fascinován, pro svou v pozdnějším období středověku technickou dokonalost, zdobnost a majestátnost. Vlastně zbroj už neplnila funkci ochrannou, ale reprezentativní, a můžeme ji brát jako umělecké dílo, sochu. Po technické stránce hodně experimentuji s různými technikami, ve většině případu nikdy nezůstávám u jedné. Pracuji s vrstvami, podkladem, s kresbou i malbou zároveň. Různým vymýváním, vyrýváním se vracím zpět a odkrývám spodní vrstvy, reaguji na ně, následně přemaluji, prostě experimentuji.Je to i taková archeologie zpět do starých vrstev obrazu. Objevovaní, spojení, provázání původních vrstev s novými. Z malířů mě inspirují především Josef Bolf, Vladimír Kokolia, Jaroslav Róna, Giger, Wolfli, Jackson Pollock.

Aplikace metod NLE v televizním zpravodajství
Bančanský, Andrej ; Lokšík, Martin (vedoucí práce) ; Šmíd, Milan (oponent)
Tématem této práce je vliv metod nelineárního střihu obrazových materiálů a použití digitálního zpravodajského systému na postup tvorby a výslednou podobu zpravodajských pořadů. Také srovnávám tyto moderní technologie se starším lineárním střihem a analogovým odbavováním relací. To ilustruji jak na představení principů obou metod, tak na hypotetickém příkladu tvorby příspěvku. Vlastní kapitoly jsou věnovány i integraci digitálních archivů a grafických nástrojů. Zkoumaným obdobím pro porovnání nových a starých technologií na vysílání pořadu Události České televize je týden od 2. do 8. dubna v roce 2010 a stejný týden o deset let dříve. Cílem práce je poukázat na to, jak mohou technické předpoklady změnit styl práce a formu zpravodajství, nejen z teoretického hlediska, ale i prakticky.

Režijní náklady v cenách stavebních prací
Redecha, Martin ; Rehak, Vladimir (oponent) ; Nový, Martin (vedoucí práce)
Předkládaná diplomová práce se problematikou režijních nákladů ve stavební firmě. V teoretické části popisuje řízení projektu, problematiku tvorby cen a kalkulací ve stavebnictví. V praktické části se provádí analýza řízení režijních nákladů stavebního podniku a vypracován návrh optimalizovaného řízení režijních nákladů. Následně byly vypracovány analýzy vybraného podniku z hlediska nákladů, tržby a zisku. Bylo provedeno dotazníkové šetření ohledně kalkulací ve stavebních firmách Na základě těchto analýz byl proveden návrh nových přirážek k režiím stavebního podniku. Následně byl zpracován rozpočet stavebného díla za použití starých přirážek k režiím stavební společnosti a také byl zpracován rozpočet stavebního díla na základě nových přirážek k režiím stavebního podniku. Následně byly oba rozpočty srovnány.

Vzduchotechnika občanských staveb
Mynář, Marek ; Rubinová,, Olga (oponent) ; Horák, Petr (vedoucí práce)
Práce řeší problematiku tvorby vnitřního prostředí v knihovnách a studovnách. Předmětem je hodnocení stavu vnitřního prostředí, výběr a návrh vhodného vzduchotechnického systému. Výstupem práce je teoretická, projektová a experimentální část.

Dong Qichang's texts on painting and their relationship to Mi Fu's History of Painting
Pejčochová, Michaela ; Lomová, Olga (vedoucí práce) ; Černá, Zlata (oponent) ; Jacoby, Marcin (oponent)
Tung Čchi-čchangovy texty o malířství a jejich vztah k Mi Fuovým Dějinám malířství Michaela PEJČOCHOVÁ Abstrakt disertační práce Disertační práce "Tung Čchi-čchangovy texty o malířství a jejich vztah k Mi Fuovým Dějinám malířství" přináší rozbor čínských teoretických textů o malířství dvou významných autorů, Tung Čchi-čchanga (1555-1636) a Mi Fua (1051-1107). Vychází z přesvědčení, že ve starých teoretických pojednáních o malířství se zachovaly informace relevantní pro naše poznání reálné malířské tvorby starých dob, jejíž podoba je jen obtížně doložitelná dochovaným obrazovým materiálem. Autoři textů zpracovávaných v této studii byli oba vzdělanci, myslitelé, umělci a sběratelé a patřili k nejvýznamnějším čínským literátům všech dob - Mi Fu stál u zrodu fenoménu "literátské kultury" koncem dynastie Severní Sung (960-1127) a Tung Čchi-čchang se svými názory podílel na formování jeho závěrečné fáze. Jejich texty proto dokumentují literátské názory na estetiku a dějiny malířství v těchto dvou obdobích. Těžištěm práce je rozbor Tung Čchi-čchangových textů o malířství jako jsou Smysl malby (Hua-č'), Zápisky ze Studovny rozjímání o malířství (Chua-čchan-š' suej-pi), Oko malby (Chua-jen) a Výklad o malířství (Chua-šuo, původně mylně připisované Tung Čchi-čchangovu učiteli a patronu Mo Š'-lungovi, 1537-1587),...

Kulturní aspekty kartografické tvorby: Využití mentálních map v mezikulturním výzkumu
Bláha, Jan Daniel ; Soukup, Martin (vedoucí práce) ; Soukup, Václav (oponent)
Kulturní aspekty kartografické tvorby: využití mentálních map v mezikulturním výzkumu Abstrakt: Práce se zabývá studiem interdisciplinární problematiky kulturních aspektů kartografické tvor- by. Součástí je teoretický úvod věnující se obsahu map, mapové stylistice a mapovému jazyku, v nichž vykazují mapy největší kulturní rozdíly. Mapa zde vystupuje v roli obrazu reality a vizu- álního projevu kultury. Popsány jsou analogie mapového jazyka s klasickým jazykem (lingvistic- ká antropologie) a analogie starých map s mapami primitivních kultur. Vedle jazyka jsou jako determinanty lidského vnímání prostoru a dalších kategorií souvisejících s tvorbou map uvede- ny prostředí, zkušenosti a samotná společnost, v níž člověk žije. Uvedeno je i několik příkladů tzv. kulturních mapových stylů, zejména z oblasti Austrálie a Oceánie. V metodické části práce je v rámci kulturně-antropologického výzkumu podrobně posouzena metoda kognitivních, resp. mentálních map uživatelů a tvůrců map. Právě tyto mapy lze využít k odhalení kulturních speci- fik kartografické tvorby. V aplikační části práce jsou představeny výsledky terénního výzkumu mentálních map školáků, a to školáků z Česka, zemí západní Evropy (Francie, Švýcarsko ad.) a Papuy-Nové Guineje. Autor práce v závěru naznačuje další možnosti směřování studie a další přínos...

Tématika smrti v díle Bohumila Kubišty z let 1912-1918
Richterová, Helena ; Lahoda, Vojtěch (vedoucí práce) ; Wittlich, Petr (oponent)
Cílem této práce jsou obrazy s tématikou smrti ve vrcholné tvorbě Bohumila Kubišty kolem první světové války. Doposud nebyla tato problematika zpracována. Zaměřuje se na jednotlivé obrazy, které jsou doplňovány příslušnými podkapitolami, protože malířův život byl plný zásadních okolností, které ovlivnily jeho tvorbu. Přesto, že se zde prezentuje Kubištova tvorba v letech 1912-1918, byl přidán obraz Vzkříšení Lazara (1911). Uzavírá Kubištovo klasicizující období a dále se stává důležitým mezníkem v chápání smrti, které je ještě poučeno interpretací starých mistrů. Sv. Šebestián (1912) otevírá tuto celkovou problematiku již ve snaze o autostylizační složku a reakci na dobové události. Dále jsou zmíněna díla, ve kterých jsou vyobrazeny vždy dvě postavy se snahou odtržení člověk od reality, násilného uchopení jeho duše - Polibek smrti, Vražda, Hypnotizér (1912). Malíř zde řeší vztah aktéra a oběti. Kromě figurálních děl se objevuje námět vanitas např. v Zátiší s lebkou (1912). Výčet tvorby je ukončen obrazy z vojenské činnosti Fakír, Oběšený.

Ekoatelier
Šífová, Vlasta ; Jebavá, Jana (vedoucí práce) ; Bednář, Miloš (oponent)
Název: Ekoateliér Title: Ecology studio Cíl práce: Hlavním cílem mé diplomové práce je propojit ekologii a výtvarnou výchovu a tak rozšířit možnosti výtvarné tvorby o netradiční materiály a techniky. Zároveň bych tímto způsobem chtěla prohloubit vztah žáků k přírodnímu prostředí. Součástí projektu bude zhodnocení jednotlivých netradičních technik a jejich vhodnosti a možnosti využití ve výtvarné výchově. Hypo~ ézy: Práce žáků s netradičními materiály mohou přinést různé možnosti, jak žáky seznámit s využíváním odpadového materiálu, prohloubit jejich vztah (chápání) ohroženému prostředí. Donutí je přemýšlet o tom zda je nutné zbavovat se starých materiálů. Předpokládám, že výtvarný projekt žáky zaujme hlavně pro svoji zvláštnost, pestrost, široký rozsah možností a tajemné kouzlo vytvořit ze starých nevýrazných věcí a již použitých materiálů věci nové a krásné. Zároveň by se tím měl prohloubit vztah k přírodě a mít možnost poznávat její zákonitosti. Metody: Projekt ekoateliér jsem zaměřila na ekologické materiály, které lze ve výtvarné výchově, arteterapii, případně při pracovních činnostech vhodně použít. Projekt jsem koncipovala tak, aby děti věkových kategorií (6-7 třída) dokázaly uplatnit svoji fantazii a kreativitu při umělecké výchově, výtvarné výchově a arteterapii. Následoval podrobný rozbor...

Obraz Limy v díle Julia Ramóna Ribeyry
Torresová, Hana ; Housková, Anna (vedoucí práce) ; Fousek, Michal (oponent)
Pro mou diplomovou práci jsem si vybrala dílo peruánského spisovatele Julia Ramóna Ribeyry a zaměřila jsem se na zobrazení Limy v jeho dvou románech, Sváteční intelektuálové a Výměna stráže a ve vybraných povídkách, zejména z jeho počáteční tvorby. Lima se objevovala v peruánské próze a poezii již dříve, ale teprve Ribeyrovi se podařilo zachytit její atmosféru díky využití moderních technik, kterými se inspiroval při četbě evropských autorů. Nesnaží se o prosté zobrazení města a jeho obyvatel, ale ukazuje nám Limu prostřednictvím příběhů, ve kterých se postavy po městě pohybují a navzájem na sebe působí. Samotné popisy se objevují zřídka a jsou většinou psány frázovitě, bez využití aktivních sloves, technikou připomínající záběry filmové kamery. Postavy poznáváme především podle jejich jednání a vyjadřování a zároveň podle míst, ve kterých se pohybují a zvyků, které dodržují. Pro lepší přehlednost práce jsem rozdělila Ribeyrův pohled na Limu do třech rovin. První je samotné město s jeho ulicemi, náměstími, budovami, dopravními prostředky atd., Záměrem Ribeyra bylo zachytit změny, které probíhaly v Limě padesátých let, kdy docházelo k velkému průmyslovému rozmachu, růstu nových čtvrtí a bourání těch starých. Ukazuje stesk obyvatel po staré tváři Limy, lpění na starých věcech a odpor ke všemu novému,...

Nihilistické myšlení Friedricha Nietzscheho a jeho odraz v díle Alberta Camuse
Korecká, Vendula ; Petříček, Miroslav (oponent) ; Kouba, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je věnována tématu nihilismu v moderní době. Vychází z myšlenkové tvorby dvou autorů, Friedricha Nietzscheho a Alberta Camuse. Výchozím bodem je předpoklad, že neexistuje žádný konečný smysl lidského jednání. Tento předpoklad je charakteristickým znakem nihilismu. Postupně se budeme spolu s oběma autory snažit nalézt cestu z ne-smyslnosti, respektive z nihilismu. Nejprve však musíme nihilismus přijmout se všemi jeho důsledky a pak silou lidské vůle překonat jeho negativní stránky. S tím souvisí i hlavní úloha filosofie, která neznamená pro Friedricha Nietzscheho revizi starých myšlenek, nýbrž nové myšlení - přehodnocení všech hodnot. Toto nové myšlení musí mít nejen novou podobu, ale i jiná východiska než myšlení dosavadní. Albert Camus vnímá situaci ztráty konečného smyslu jako všudypřítomnou absurditu a pokouší se jí překonat jiným životním postojem - revoltou.