Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28,457 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.65 vteřin. 

Transformace české ekonomiky: silné a slabé stránky
Applová, Markéta ; Kambová, Anna (vedoucí práce) ; Kalínská, Emílie (oponent)
Práce je rozdělena do tří částí. První část popisuje výchozí podmínky před zahájením transformačních reforem, nastínění zvolené strategie reformy a stručně shrnuje hlavní změny uskutečněné po roce 1989 v podkapitolách systémové změny, institucionální změny a strukturální změny v období přechodu od centrálně plánované ekonomiky k tržnímu hospodářství. V další části je popsán vývoj základních makroekonomických ukazatelů po roce 1989. Pozornost je zde věnována vývoji HDP, nezaměstnanosti, inflace a vývoji vnější ekonomické rovnováhy a zahraničního obchodu. V poslední části bakalářské práce je pozornost zaměřena na vývoj konkurenční schopností české ekonomiky. Konkurenceschopnost je hodnocena prostřednictvím ukazatelů nákladové konkurenceschopnosti, ukazatelů založených na výstupech ze zahraničního obchodu a prostor je věnován i multifaktorovému hodnocení konkurenční schopnosti. Na závěr práce jsou uvedeny slabé a silné stránky transformace české ekonomiky.

Hodnocení a motivace ve veřejné správě
Vašíčková, Natálie ; Mitwallyová, Helena (vedoucí práce) ; Vláčil, Jan (oponent)
Tématem bakalářské práce je hodnocení a motivace ve veřejné správě. Práce popisuje nejprve v obecné rovině hodnocení a motivaci zaměstnanců, poté jsou uvedena specifika platná pro veřejnou správu. V praktické části je věnována pozornost systémům hodnocení a motivace ve vybraných institucích veřejné správy. Cílem praktické části je zhodnotit tyto systémy, podat možná doporučení a zjistit, zda jsou jejich součástí moderní manažerské metody, jako jsou hodnotící rozhovory, kompetenční modely a pravidelný systém hodnocení zaměstnanců jako takový. Výzkumnou metodou byly zvoleny rozhovory s personalisty vybraných institucí veřejné správy. Dále bylo čerpáno z podkladů, které měly tyto instituce zpracované. Všechny instituce státní správy se řídí zákonem č. 234/2014 Sb. o státní službě, který hodnocení státních zaměstnanců zakotvuje. Jde však o to, zda je hodnocení zaměstnanců prováděno formálně, či jsou naopak používány další hodnotící nástroje nad rámec zákona, jako jsou např. kompetenční modely. Pro úředníky územně samosprávných celků platí zákon č. 312/2002 Sb., který výslovně hodnocení zaměstnanců neupravuje, přesto v řadě krajských i obecních úřadů k hodnocení zaměstnanců dochází. Z výsledků výzkumného šetření vyplynulo, že moderní manažerské metody se ve veřejné správě uplatňují a systémy hodnocení nemají výrazné nedostatky.

Situace osob zdravotně postižených na trhu práce v oblasti Hlavního města Prahy v letech 2014 a 2015
Majorová, Michaela ; Vostrovská, Zdenka (vedoucí práce) ; Barák, Vladimír (oponent)
Tématem této bakalářské práce jsou osoby se zdravotním postižením. Hlavním cílem práce je na základě odborné literatury a zjištěných dat vyložit situaci těchto osob na trhu práce v Praze v letech 2014 a 2015. V rámci teoretické části jsou vysvětleny pojmy trh práce, nezaměstnanost, aktivní politika zaměstnanosti. Práce se dále zabývá skupinou osob zdravotně postižených, jejich charakteristikou, kategorizací a jejich zaměstnáváním. Pozornost je též věnována legislativě týkající se tématu, rehabilitačním programům a zaměstnavatelům, jejichž podíl pracovníků tvoří z poloviny osoby zdravotně postižené. Praktická část je založena na analýze zjištěných statistických dat získaných z portálu Ministerstva práce a sociálních věcí a také z portálu Českého statistického úřadu. Součástí je také vlastní anonymní dotazníkové šetření vybraných firem, které má za cíl ukázat, jak si stojí pražští zaměstnavatelé v této oblasti. Tímto šetřením bylo zjištěno, že situace uplatnění zdravotně postižených na pražském trhu práce je velmi pozitivní. Zaměstnavatelé nabízejí velkému množství zdravotně postižených osob pracovní uplatnění a to i v případě, že k tomu nemají zákonnou povinnost.

Mají ženy s dětmi nižší mzdové sazby než ženy bez dětí?
Lukášová, Nikola ; Brožová, Dagmar (vedoucí práce) ; Čermáková, Klára (oponent)
Cílem práce je prokázat, zda ženy s dětmi v České republice mají nižší mzdovou sazbu než bezdětné ženy. Data získaná od společnosti WageIndicator Foundation jsem zpracovávala pomocí metody nejmenších čtverců a došla k závěru, že mateřství má negativní vliv na výši mezd. Dále jsem provedeným výzkumem zjistila, že depreciací lidského kapitálu trpí pouze ženy s 2 a více dětmi, což může být způsobeno také délkou mateřské dovolené. Hlavním zjištěním je, že mzdová penalta za mateřství skutečně existuje a do budoucnosti by jí měla být ve společnosti a v politice věnována větší pozornost.

Easy Money Policy Fedu v období předsednictví Alana Greenspana v Radě guvernérů (1987–2006)
Mašek, František ; Johnson, Zdenka (vedoucí práce) ; Tajovský, Ladislav (oponent)
Hlavním tématem práce je měnová politika Fedu v období, kdy Radě guvernérů předsedal Alan Greenspan. Největší pozornost je v práci věnována vlivu uvolněné měnové politiky Fedu na vznik nejprve takzvané dot-com bubble a posléze pozdější hypoteční krize, z níž se následně stala krize finanční. Na základě důkladné analýzy mnoha odborných textů známých ekonomů a vlastního rozboru a zhodnocení zastávám názor, že vliv expanzivní měnové politiky na bublinu technologických aktiv a na hypoteční krizi byl spíše minoritní. Fed veškeré své kroky podřizoval dosažení svých měnověpolitických cílů, takže kritika jím prováděné měnové politiky je v podstatě kritikou těchto cílů jako takových. Za příčinu dot-com bubble považuji vznik nových technologií a takzvanou teorii zpětné vazby. U krize hypoteční a následné finanční považuji za klíčové determinanty neochotu vládních činitelů silněji regulovat činnost investičních bank a společností, morální hazard, selhání ratingových agentur a federální podporu vlastnického bydlení spojenou s deregulací finančního sektoru.

Výrobky s chráněným označením EU a jejich pozice v regionálním cestovním ruchu
Licková, Kamila ; Kalábová, Markéta (vedoucí práce) ; Abrhám, Josef (oponent)
Tématem této diplomové práce jsou výrobky s chráněným označením Evropské unie. Hlavním cílem práce je zhodnotit význam vybraného produktu s chráněným označením EU v regionálním cestovním ruchu a zanalyzovat vnímání tohoto produktu ze strany výrobce a ze strany účastníků cestovního ruchu. Dílčí cíl představuje popis evropského systému značení potravin. Práce je rozdělená do pěti hlavních kapitol. V první části jsou objasněny základní pojmy, ke kterým se tato práce vztahuje. Druhá kapitola seznamuje s nejznámějšími značkami kvality potravin. Větší pozornost je věnována popisu systému ochrany potravin v EU. Třetí kapitola se zabývá charakteristikou vybraného regionu Beskydy-Valašsko. Druhá část této kapitoly je věnována vybranému chráněnému výrobku Štramberským uším. Součástí čtvrté kapitoly je realizovaný strukturovaný rozhovor s vybraným výrobcem Štramberských uší a dotazníkový výzkum, který probíhal ve dvou fázích. Poslední kapitola obsahuje vyhodnocení realizovaného šetření. Hlavním zjištěním této práce je skutečnost, že výrobek Štramberské uši zná poměrně vysoké procento respondentů. Zajímavým zjištěním je fakt, že pouze malá část z nich ví o tom, že výrobek Štramberské uši je nositelem evropského ochranného označení. Vybraný výrobce Štramberských uší spatřuje hlavní přínos ochranné známky ve vyšší publicitě. Mezi problémy řadí vymahatelnost práva této známky a nedostatečnou obecnou propagaci Štramberských uší.

WTO a regionalismus - případová studie TTIP
Hammerbauer, Martin ; Hnát, Pavel (vedoucí práce) ; Hasík, Gabriel (oponent)
Práce popisuje současné trendy v regionální integraci a jejich vzájemný vztah s multilaterální integrací reprezentovanou WTO. Zvláštní pozornost je věnována Transatlantickému obchodnímu a investičnímu partnerství (TTIP), vznikající dohodě mezi Evropskou unií a Spojenými státy. První kapitola poskytuje úvod do problematiky nového regionalismu a faktorů, které ovlivňují jeho vývoj. Druhá kapitola se zaměřuje na to, jak se k regionálním dohodám staví WTO, a také na vztah multilaterální a regionální integrace. Předmětem třetí kapitoly je pak případová studie TTIP coby zástupce tzv. mega-regionalismu a možný dopad této dohody na světový obchodní systém.

Mezinárodní trh s uměním
Havlenová, Lenka ; Jiránková, Martina (vedoucí práce) ; Bejkovský, Jan (oponent)
Cílem této bakalářské práce je zasvětit čtenáře do obecné problematiky a fungování dnešního mezinárodního trhu s uměním, přiblížit jeho různé podoby, poukázat na rozdílné možnosti investování do umění a popsat vývoj tohoto trhu v posledních letech. První kapitola se zabývá obecnými pojmy, rozdělením trhu na dílčí segmenty, charakteristikou institucionálních podob trhu a hlavními tržními subjekty. Druhá kapitola hledí na umění jako investiční nástroj. Zabývá se rozdílem mezi uměleckou hodnotou a cenou, samotným procesem investování a jeho strategiemi, problematikou investičních fondů a cenovými indexy. Ve třetí kapitole se pozornost obrací k vývoji trhu s uměním, jeho současnému stavu a aktuálním tržním trendům.

Analýza financování výzkumu a vývoje v České republice
Vacek, Jan ; Hnilica, Jiří (vedoucí práce) ; Sieber, Patrik (oponent)
Tématem této bakalářské práce je analýza financování výzkumu a vývoje v České Republice. Výzkum a vývoj je důležitý pro posílení konkurenceschopnosti České Republiky, neboť představuje zdroj zvyšování produktivity, hospodářského růstu i zaměstnanosti. Výsledky výzkumu a vývoje vedou k vytváření nových výrobků a služeb, čímž zvyšují kvalitu života českých občanů. Tato bakalářská práce se zabývá analýzou financování výzkumu a vývoje v České republice. Cílem práce je zjistit, kdo v České republice výzkum a vývoj financuje, kam tyto finanční prostředky plynou a jakým způsobem a na co jsou využívány. Také je zde věnována pozornost zaměstnancům pracujícím ve výzkumu a vývoji a také pracovištím, ve kterých tito zaměstnanci pracují. Bakalářskou práci pak uzavírá porovnání údajů za Českou republiku s ostatními státy Evropské Unie.

Marketingová strategie značky, Značka pánských oděvů Stones od společnosti Steilmann Praha.
Pařez, David ; Zadražilová, Dana (vedoucí práce) ; Khelerová, Vladimíra (oponent)
Cílem mé bakalářské práce na téma Marketingová strategie značky, značka pánských oděvů Stones od společnosti Steilmann Praha je provedení marketingového výzkumu značky a jeho následné zhodnocení a navržení vlastních úprav marketingové strategie. První část je věnována problematice spotřebitele a jeho chování, popisu co je značka a její historii, definování identity značky, image značky, povědomí a zvyšování hodnoty značky. Dále jsou zmíněny jednotlivé kroky procesu strategického řízení značky. V úvodu následující části je rozebírána aktuální situace na českém trhu s pánskou módou, je představena značka Stones a její historie a krátce je věnována pozornost i jejím konkurentům. V dalším bloku je pokračováno SWOT analýzou a marketingovým mixem. Další částí bakalářské práce je marketingový výzkum značky Stones a vyhodnocení výsledků výzkumu. V závěrečné části jsou navrženy vlastní úpravy marketingové strategie značky v návaznosti na výsledky průzkumu.