Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4,680 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.33 vteřin. 

Sociální politika očima veřejnosti
Červenka, Jan
V listopadu 2006 se CVVM dotazovalo na sociální politiku a výdaje státu v sociální oblasti. Dále se také zjišťovalo, jak se vláda stará o sociální situaci občanů a sociální situaci rodin s dětmi.

Podněty zaměstnanosti v České republice: porovnání současných a navrhovaných sociálních podpůrných systémů
Jurajda, Štěpán ; Zubrický, Jozef
Vypočítáváme čisté míry nahrazení a marginální efektivní daňovou sazbu, kterým jsou české rodiny vystaveny při rozhodování o své nabídce práce.

Analýza vlivu sociální politiky na porodnost v jednotlivých krajích ČR
Dvořák, Josef ; Melzochová, Jitka (vedoucí práce) ; Babin, Jan (oponent)
Práce se zabývá vztahem mezi porodností a nástroji státní sociální podpory. Cílem této práce je odhalit vztah mezi těmito dvěma veličinami. Dílčím cílem je pak prozkoumat specifika působení nástrojů sociální podpory v konkrétních krajích České republiky. Zaměřil jsem se na výzkum na úrovni celé ČR i jednotlivých krajů v období mezi lety 1993-2014. Při hledání těchto vztahů byla použita metoda srovnání rozdílů ve vývoji veličiny míry plodnosti. Následně byl sestaven regresní model vypočítaný pomocí metody fixních efektů. Pro vzorek konkrétních krajů byla aplikována metoda nejmenších čtverců. Provedeným výzkumem se ve všech modelech podařilo popsat více než 80 % variability. Na základě této práce je možné předvídat chování obyvatel při změně výše některých dávek. Hlavním zjištěním je, že nejvíce motivující jsou opatření jako rodičovský příspěvek a přídavek na dítě.

Psychosociální situace rodiče dítěte s tělesným postižením
TOMANOVÁ, Růžena
Bakalářská práce Psychosociální situace rodiče dítěte s tělesným postižením se zabývá rodinami, které se starají o postižené dítě. Teoretické části jsou nastíněny bio-psycho-sociální faktory, které ovlivňují život rodiny s postiženým dítětem. Tato část se dále zabývá rodinou postiženého dítěte, změnami, kterými rodina prochází, vlivem na jednotlivé členy rodiny i širší rodiny. Nalezneme zde také možnosti vyrovnání se s obtížnou rodinnou situací. Praktická část obsahuje osm kazuistik rodin s postiženým dítětem a výzkumné šetření se zabývá otázkou, jakým způsobem rodiny péči o dítě zvládají a jak konkrétně narození postiženého dítěte zasáhlo do života rodiny. Dále šetření ukazuje preference rodičů při sdělování informací o postižení dítěte.

Výuka náboženství na Konzervatoři Jana Deyla
Podéšťová, Martina ; Eliáš, Vojtěch (vedoucí práce) ; Kuźniar, Mariusz (oponent)
Resumé práce Výuka náboženství na konzervatoři Jana Deyla Cílem mé bakalářské práce bylo zpracovat problematiku výuky náboženství na Konzervatoři Jana Deyla v Praze, vzhledem k typu studentů a ke specifickým podmínkám této školy a studia na ní. Tradice výuky nevidomých od nejstarších dob po současnost ukazuje společenské změny v chápání vztahu ke znevýhodněným spoluobčanům. Specifický profil školy Konzervatoř Jana Deyla v Praze a jejích studentů se utvářel postupně s ohledem na společnost až do dnešní podoby. Škola dnes produkuje absolventy schopné uměleckých výkonů na úrovni v oblasti koncertní činnosti i kvalitní hudební pedagogy. Někteří studenti však i tak mají ve svém životě limity, s ohledem na svá zraková a někdy i kombinovaná postižení. Tato postižení lze někdy do značné míry kompenzovat různými pomůckami, které mohou významně pomáhat i při výuce náboženství. Vzhledem k osobní situaci studentů je velmi důležitá osobnost pedagoga náboženství. Hodiny náboženství jsou na konzervatoři speciálně koncipované a zaměřené s ohledem na specifické problémy studentů. klíčová slova: Konzervatoř Jana Deyla slepý edukace slepých výuka náboženství zrakové a kombinované postižení počet znaků včetně mezer a poznámek, bez příloh : 94.903

Využití sociální sítě Facebook jako didaktického prostředku ve výuce
Kaiserová, Martina ; Tomšíková, Kateřina (vedoucí práce) ; Jana, Jana (oponent)
Cílem bakalářské práce je představení sociální sítě Facebook ve výchovně-vzdělávacím procesu s uvedením konkrétních postupů ve výuce předmětu Informační a komunikační technologie. V teoretické části jsou definovány pojmy jako didaktika odborných předmětů, výchovně-vzdělávací cíle, formy a metody výuky, dále pak historie a typy sociálních sítí s důrazem na sociální síť Facebook. Praktická část práce je rozdělena na dílčí části, v úvodu jsou vytvořeny konkrétní postupy pro využití sociální sítě Facebook v předmětu Informační a komunikační technologie. V další části pak bylo provedeno dotazníkového šetření u žáků střední odborné školy, které zjišťovalo jejich spokojenost s používáním Facebooku ve výuce a individuální rozhovor zjišťující názory pedagogů, jaký oni zaujímají postoj k využívání Facebooku při výuce. Na základě získaných poznatků jsou doporučeny dílčí změny, které by měly vést k tomu, aby používání Facebooku pomohlo k lepšímu dosažení výchovně-vzdělávacích cílů.

"Ve světle bontonu". Meziválečná konzumní společnost v Československu na příkladu spotřeby kávy, kakaa, čokolády a čaje.
Syrová, Tereza ; Jakubec, Ivan (vedoucí práce) ; Jančík, Drahomír (oponent) ; Štemberk, Jan (oponent)
Disertační práce pojednává o konzumu kakaa, kávy, čaje a čokolády v meziválečném Československu a na základě získaných statistických dat a prozkoumání archivních pramenů přichází s vymezením skupiny střední vrstvy obyvatelstva, která uvedené komodity konzumovala. Práce ukazuje rozložení konzumu zkoumaných komodit v dělnických a úřednických rodinách, přináší pohled na život rodin, rozložení jejich výdajů a velikost příjmů. Poukazuje na zastoupení pochutin ve spotřebním koši spotřebitelů a ukazuje elasticitu uvedených komodit. Za ústřední část výzkumu zvolila disertační práce české země, jelikož právě zde byly dobře dostupné veškeré údaje a prameny. Práce objasňuje příčiny konzumace kakaa, kávy, čaje a čokolády a dochází k závěru, že každá pochutina byla konzumována z jiného účelu, z čehož vyplýval i status luxusu těchto poživatin. Konzumace čaje byla určena pro vyšší vrstvy obyvatelstva, čokoládu zakupovali převážně úřednické rodiny, avšak postupem dvacátých let pronikala drobná spotřeba čokoládových produktů taktéž mezi střední a nižší vrstvy obyvatelstva. Čokoládové výrobky podléhaly na počátku dvacátých let přepychové dani. Kakao se užívalo ve spojení s vařením a pečením, avšak v rodinách příliš dostupné nebylo. Kávu pily všechny vrstvy obyvatel, ovšem spotřeba se odvíjela od společenského statusu konzumenta. Hojně spotřebovávaly rodiny žitnou kávu a cikorku. Odlišnosti mezi vrstvami byly ještě více umocněny regionálními rozdíly, které disertační práce taktéž vyzdvihuje. Dále podrobně zkoumá výši cel daných komodit, která v meziválečném období značně kolísala, a dochází k závěru, že cla až neúměrně zvyšovala cenu produktů a znemožňovala konzumentům zakoupit vyšší množství těchto pochutin.

Využití sociálních služeb příjemci příspěvku na péči.
SEDLÁČKOVÁ, Lucie
Bakalářská práce se zabývá problematikou využívání sociálních služeb příjemci příspěvku na péči, která je podle mého názoru důležitá a aktuální. Na základně kvantitativního výzkumu jsem prováděla dotazníkové šetření. Respondenty jsem si rozdělila do 3. okruhů, aby otázky v dotaznících odpovídaly všem typům klientů, na kterých jsem výzkum prováděla. Prvním okruhem byly osoby, které využívají pobytová zařízení sociálních služeb, druhý okruh se týkal osob využívajících ambulantní, popřípadě terénní služby a třetím okruhem byly osoby, které pobírají příspěvek na péči a péči jim zajišťuje například rodina. Cílem mé bakalářské práce bylo zjistit, jak příjemci s příspěvkem na péči nakládají a zda jsou s příspěvkem na péči spokojeni. Z výzkumu vyplynuly ještě dva dílčí cíle, které se vztahovaly především k 1. okruhu osob. Prvním dílčím cílem je, že respondenti jsou spokojeni s poskytovanými službami a druhý dílčí cíl vyjadřuje názor respondentů, že kvalita poskytované péče odpovídá finančním prostředkům, které odvádí svým poskytovatelům. Hypotéza H1: Příspěvek na péči je využíván na sociální služby. Tuto hypotézu jsem mohla zkoumat pouze u druhého a třetího okruhu osob. V tomto případě se hypotéza nepotvrdila. Ve 3. okruhu nevyužívá žádný respondent sociální služby a v 2. okruhu pouze 27 respondentů z 80 dotazovaných. Hypotéza H2: Příjemci příspěvku na péči jsou spokojeni s jeho výší. Tato se potvrdila v celkovém počtu 80 respondentů. 48 osob je spokojeno s výší příspěvku na péči, zbylých 32 respondentů uvedlo, že je nespokojeno. Myslím si, že tímto výzkumem mohu přispět poskytovatelům sociálních služeb tím, že zjistím, jak respondenti hodnotí efektivitu poskytovaných služeb nebo zda by více neocenili jinou alternativu v oblasti sociálních služeb.

Sociální dopad současných vzdělávacích eurotrendů
Müllerová, Alice ; Šiklová, Jiřina (vedoucí práce) ; Hartl, Pavel (oponent)
Ve své práci se zabývám konceptem celoživotního vzdělávání tak, jak je realizován v zemích Evropské unie, a jeho významem pro některé sociálně a ekonomicky znevýhodněné skupiny. Práce je studií, která vychází ze základních dokumentů Evropské unie a z mých profesních zkušeností. Popisuji společenské změny konce 20. a začátku 21. století. Představuji významné změny konceptu vzdělávání a poradenství, včetně nového pojmosloví. Předkládám srovnání situace před a po vstupu České republiky do Evropské unie. Věnuji se rovněž popisu implenmentace evropských strategií v České republice, uvádím přehled realizovaných programů, aktivit a organizací působících v oblasti celoživotního vzdělávání a celoživotního poradenství. Z této studie vyplývá, že od vstupu do Evropské unie se podařilo na národní úrovni mnohé z těchto strategií realizovat. Vytvoření systému celoživotního učení se podařilo prosadit mezi priority sociální politiky, nicméně jde stále o proces, který vyžaduje mnoho úsilí na úrovni jednotlivců, komunit i vlády. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

The success of the social enterprise concept in Slovakia
Szabóová, Andrea ; Kubelková, Karina (vedoucí práce) ; Kotýnková, Magdalena (oponent)
Na Slovensku se objevil nový nástroj aktivní politiky zaměstnanosti - sociální podnik. Tento koncept je zaměřen na vytváření nových pracovních míst pro znevýhodněné uchazeče o zaměstnání. Cílem práce je zaměření na efektivitu nastartovaného projektu, tzn. efektivitu vynaložených zdrojů, efektivitu vytváření nových pracovních míst a vytvoření závěrů pro další fungování sociálních podniků na Slovensku. Práce se skládá ze tří částí. První část mapuje historický vývoj konceptu a jeho teoretický základ. V druhé části je popsáno fungování sociálních družstev v Itálii, kde tradice přetrvává nejdéle a staly se i inspirací pro Slovensko. Část třetí je věnována dění v rámci sociálních podniků na Slovensku a průběžným závěrům nastartovaného projektu.