Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2,161 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.25 vteřin. 

Vzdělávání pracovníků ve vybraném podniku
VALEŠOVÁ, Martina
Hlavním cílem této bakalářské práce je provést analýzu systému vzdělávání a rozvoje zaměstnanců ve vybrané společnosti. Výstupem bakalářské práce jsou návrhy na zlepšení procesu vzdělávání ve společnosti.

Prvky pedagogiky Marie Montessori v české mateřské škole
RAČÁKOVÁ, Veronika
Práce poukazuje na možnosti využití prvků Montessori pedagogiky v běžné mateřské škole. Teoretická část se věnuje alternativnímu směru Montessori, osobnosti Marie Montessori, jejímu pojetí dítěte a pedagogiky s veškerými principy a pohledem na osobnost učitele. V praktické části je zpracovaná případová studie, která přesně popisuje vznik a vývoj třídního vzdělávacího programu s prvky Montessori pedagogiky v podmínkách běžné mateřské školy. Tato studie je zaměřena na přípravu podmínek, volbu metod a tvorbu obsahu ve vztahu k potřebám a zájmům dětí. Evaluace třídního vzdělávacího programu odhaluje, do jaké míry je možné zařadit do prostředí běžné mateřské školy prvky Montessori pedagogiky tak, aby bylo vše v souladu s Rámcově vzdělávacím programem. Práce je doplněna fotografickou přílohou.

Spotřebitelské úvěrování v České republice z pohledu klienta
Huleš, Matěj ; Hejda, Jan (vedoucí práce) ; Kaczor, Pavel (oponent)
Cílem bakalářské práce s názvem Spotřebitelské úvěrování v České republice z pohledu klienta je analýza nabídky spotřebitelských úvěrů na českém trhu a vysvětlení základů problematiky spotřebitelského úvěrování. V první části práce vysvětluje základní informace a teoretická východiska související s problematikou. Ve druhé části práce jsou pak tato východiska uváděna do praxe a na dvou modelových příkladech je vysvětlen postup výběru úvěrového produktu, který bude vyhovovat potřebám spotřebitele. K porovnání produktů je zvolena metoda komparace. Komparaci jsou podrobeny úvěry z hlediska celkových nákladů a také dílčí parametry úvěrů, které do těchto nákladů přímo vstupují. V návaznosti na výsledky komparace jsou závěrem přidána praktická doporučení spotřebiteli. Vyústěním práce je souhrnný edukační text, který případnému zájemci o produkty spotřebitelského financování usnadní orientaci při jejich výběru.

Programy etické výchovy pro starší školní věk v České republice
TROJANOVÁ, Zita
Práce se věnuje programům etické výchovy pro starší školní věk v České republice. První část práce charakterizuje etickou výchovu a její historické vycházení včetně popisu základních etických pojmů. Dále popisuje etickou výchovu a její místo v základním vzdělávání. V závěru první části je charakterizován vývoj dítěte staršího školního věku a mravní vývoj člověka. Druhá část se zabývá charakteristikou tří programů etické výchovy pro starší školní věk v České republice, které jsou používány ve formálním vzdělávání. Těmito programy jsou Etická výchova, Filozofie pro děti a Etické dílny. Každý z programů má své specifické pojetí. V závěru této části práce je uvedeno stručné srovnání těchto programů.

Specifika personálního výběru pro obsazování manažerských (řídících) pozic ve školském systému České republiky v komparaci s personálním výběrem do řídících struktur mimo oblast školství
Strejcovská, Barbora ; Krutská, Dagmar (vedoucí práce) ; Hamerníková, Dana (oponent)
Závěrečná bakalářská práce se zabývá rozdíly mezi výběrem a následnou alokací lidských zdrojů na manažerské posty v resortu školství versus komerční sféře. Práce vychází z dlouhodobého sledování popisovaných rozdílů a využívá základní poznatky z personální psychologie včetně moderních psychologických metod typologií osobnosti. V práci jsou použity výsledky elementárního empirického šetření osob z oblasti školského i neškolského, veřejnoprávního i soukromého sektoru, a to na základě výstupů osobnostního dotazníku MBTI (Myers-Briggs Type Indicator). Práce se snaží nejen o popsání základních rozdílů v obou přístupech, ale ve svém Závěru se pokouší o předložení elementárních až bazálních návrhů řešení coby součást probíhající změny školského systému v České republice, a to za využití inspirativních materiálů mimo jiné z tzv. Bílé knihy Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Praktické využití této práce je možné zejména v oblasti optimalizace využívání personálních zdrojů školského managementu, a to v přímé vazbě na školská zařízení zřizovaná Magistrátem hlavního města Prahy.

Marketingová situační analýza vybrané společnosti
Doležal, Ondřej ; Svoboda, Petr (vedoucí práce) ; Čejka, Pavel (oponent)
Cílem mé bakalářské práce je kvalitní zpracování marketingové situační analýzy vybrané energetické společnosti, konkrétně společnosti ČEZ, a.s. Vyhotovení analýzy společnosti umožní lépe plánovat své marketingové aktivity a obstát tak v konkurenčním prostředí. V teoretické části jsou rozebrány základní pojmy vztahující se k marketingu jako celku a dále teoretická východiska potřebná pro vyhotovení marketingové situační analýzy, kam spadá jak PEST analýza, Porterova analýza pěti sil, SWOT analýza, ale také marketingový mix. Tyto poznatky jsou poté aplikovány do praxe. Získané výsledky z jednotlivých analýz jsou posléze zformulovány do doporučení, které by měly společnosti pomoci úspěšně zvládat marketingové řízení.

Aktuální otázky výchovy k tvořivosti
Lindauer, Václav Bartoloměj ; Pelikán, Jiří (oponent) ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou aktuálních otázek výchovy k tvořivosti a má teoreticko-výzkumný charakter. Vychází z logiky zkoumaného jevu a klade důraz na integraci vybraných teorií do jednotného celku. První kapitola teoretické části diplomové práce vymezuje tvořivost, uvádí stručný přehled dostupných pojetí tvořivosti od vybraných autorů a zpracovává problematiku tvořivosti z pedagogickopsychologického hlediska. Druhá kapitola diplomové práce je věnována výchově k tvořivosti, definuje ji, předkládá vybraná pojetí, uvádí didaktická východiska a zabývá se obecnými i konkrétními didaktickými metodami a technikami. Třetí kapitola strukturuje aktuální otázky výchovy k tvořivosti a prezentuje empirické ověření jejich základních východisek. Empirické ověření probíhalo na dvou základních školách, vzorek respondentů čítal 60 rodičů žáků základní školy a 60 učitelů základní školy a výzkumným nástrojem byl dotazník.

Výchova, hodnoty a mládež
Tischler, Daniel ; Eliáš, Vojtěch (vedoucí práce) ; Opatrný, Aleš (oponent)
Resumé Současný stav naší mládeže je k otázkám náboženství poměrně složitý. Na jedné straně česká ateistická kotlina má vůči náboženství, včetně náboženství křesťanského poměrně dost velkou nedůvěru. Na druhé straně česká mládež, stejně tak jako česká dospělá společnost má náboženské potřeby, tudíž se o náboženské otázky sice zajímají, ale odpověď, kterou jim nabízí tradiční církve je zcela neuspokojuje. Tato skutečnost je příležitostí k pronikání nových náboženských směrů, které v posledních letech do naší země poměrně ochotně difundují a zakotvují se . I přes tyto výše vyjmenované skutečnosti má u nás největší vliv na mládež katolická církev. Ovšem, většina z mladých lidí, jež se k církvi hlásí, se s ní ne vždy plně identifikuje. Nežijí život plně včleněný do farnosti, do společenství; ve velké většině jsou to spíše občasné návštěvy bohoslužeb, na venkově přežívající tradiční rity apod. Hodnoty, především ty socializační jako jsou náboženské víry nesou v sobě vždy jisté procesy zobecnění, jisté koncepce, které jsou zaznamenatelné především v rovině etických měřítek. Etické hodnoty stanovují, jakým způsobem realizovat svůj život a svá přání. Proto v otázce hodnot je z hlediska křesťanské pedagogiky (obecně by to mělo platit také) nejvíce hodnotné to, co je eticky dobré a správné. Co je eticky dobré a...

Evropská identita učitele
Gröschlová, Andrea ; Walterová, Eliška (vedoucí práce) ; Chvál, Martin (oponent) ; Janík, Tomáš (oponent)
Cílem disertační práce je na základě empirického výzkumu identifikovat a analyzovat nejvýznamnější faktory ovlivňující identifikaci učitelů s Evropou v současnosti, po vstupu ČR do EU. Neověřujeme tedy správnost "evropské identity" učitele, ale chceme diskutovat souvislosti tohoto aktuálního problému. Struktura práce je rozvržena do tří kapitol. Po úvodu, v němž jsou představeny východiska disertační práce, její struktura a vymezeny klíčové pojmy následuje první kapitola, ve které je představen kontext řešení výzkumného problému. Současná společnost prochází rozsáhlými změnami, které jsou vysvětlovány různým způsobem. Jednotlivé teorie se od sebe liší přístupem a teoretickými východisky. Žádná z nich nemá dominantní postavení. Všechny se ale vztahují к pojmům v současnosti velmi frekventovaným, z nichž se soustředíme na pojem globalizace a společnost vědění (Walterová 2006, Pol 2007). Jaké důsledky mají současné společenské změny pro vzdělávání a jak souvisí s řešením výzkumného problému disertační práce? Současný společenský vývoj je podmíněn technologickým rozvojem. Společnost se musí vypořádat jak s tímto technologickým rozvojem, tak i jeho vlivem na kulturní proměny (změna modelu rodiny, životní styl, kultura přežívání a konzumu, mediální kultura), včetně ekonomických a politických procesů (Walterová,...

Vzdělávání pracovníků v mezinárodní organizaci
Derková, Kristýna ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Raisová, Tereza (oponent)
Resumé Bakalářská práce se zaměřuje na vzdělávání pracovníků v mezinárodních organizacích. Jejím cílem je uvést tuto problematiku v širších souvislostech, především v kontextu mezinárodního podnikání. Mezinárodní organizace je v této práci chápána jako organizace, podnik nebo firma, ve které dochází ke střetávání příslušníků rozličných kultur. Práce se tudíž zabývá také dílčími kulturními teoriemi, charakteristikou mezinárodní organizace jako takové a mezinárodním personálním řízením s akcentem na řízení expatriantů. Největší pozornost je věnována určitým vzdělávacím specifikům mezinárodních organizací. Podrobněji je popsán proces adaptace a reintegrace, dále problematika interkulturního učení, potažmo interkulturních výcviků. Práce se snaží shrnout teoretická východiska a přinést nové náměty na základě studia dostupné české a zahraniční literatury v kontextu dané problematiky.