Název: Výchova, hodnoty a mládež
Překlad názvu: Education, values and the teenagers
Autoři: Tischler, Daniel ; Eliáš, Vojtěch (vedoucí práce) ; Opatrný, Aleš (oponent)
Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok: 2008
Jazyk: cze
Abstrakt: Resumé Současný stav naší mládeže je k otázkám náboženství poměrně složitý. Na jedné straně česká ateistická kotlina má vůči náboženství, včetně náboženství křesťanského poměrně dost velkou nedůvěru. Na druhé straně česká mládež, stejně tak jako česká dospělá společnost má náboženské potřeby, tudíž se o náboženské otázky sice zajímají, ale odpověď, kterou jim nabízí tradiční církve je zcela neuspokojuje. Tato skutečnost je příležitostí k pronikání nových náboženských směrů, které v posledních letech do naší země poměrně ochotně difundují a zakotvují se . I přes tyto výše vyjmenované skutečnosti má u nás největší vliv na mládež katolická církev. Ovšem, většina z mladých lidí, jež se k církvi hlásí, se s ní ne vždy plně identifikuje. Nežijí život plně včleněný do farnosti, do společenství; ve velké většině jsou to spíše občasné návštěvy bohoslužeb, na venkově přežívající tradiční rity apod. Hodnoty, především ty socializační jako jsou náboženské víry nesou v sobě vždy jisté procesy zobecnění, jisté koncepce, které jsou zaznamenatelné především v rovině etických měřítek. Etické hodnoty stanovují, jakým způsobem realizovat svůj život a svá přání. Proto v otázce hodnot je z hlediska křesťanské pedagogiky (obecně by to mělo platit také) nejvíce hodnotné to, co je eticky dobré a správné. Co je eticky dobré a...

Instituce: Fakulty UK (VŠKP) (web)
Informace o dostupnosti dokumentu: Dostupné v digitálním repozitáři UK.
Původní záznam: http://hdl.handle.net/20.500.11956/17903

Trvalý odkaz NUŠL: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-294633


Záznam je zařazen do těchto sbírek:
Školství > Veřejné vysoké školy > Univerzita Karlova > Fakulty UK (VŠKP)
Vysokoškolské kvalifikační práce > Bakalářské práce
 Záznam vytvořen dne 2017-04-25, naposledy upraven 2022-03-04.


Není přiložen dokument
  • Exportovat ve formátu DC, NUŠL, RIS
  • Sdílet