Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 615 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.11 vteřin. 

Analýza vnějšího prostředí vybraného podniku
SLÍPKOVÁ, Pavla
Tato bakalářská práce je zpracována na téma ?Analýza vnějšího prostředí vybraného podniku.? V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy související s problematikou práce a popsány jednotlivé analýzy. V praktické části jsou teoretické poznatky aplikovány pomocí analýz vnějšího prostředí na zvoleném podniku. Analýza vnějšího prostředí je nedílnou součástí strategické analýzy, která vede ke stanovení strategie. Výhodou analýz je předvídání trendů, pochopení změn v podnikatelském prostředí a přemýšlení nad budoucím vývojem podniku. Cílem práce je aplikace PEST analýzy a Porterova modelu konkurenčního prostředí a následné zhodnocení postavení podniku na trhu. Řešením je shrnutí výsledků a navržení příslušných opatření vedoucí k prosperitě podniku a vytvoření konkurenční výhody. Po shrnutí a syntéze všech výsledků provedených analýz na vybraném podniku byly zjištěny následující dva předpoklady nutné pro další rozvoj podniku: ? potřeba investic do vědecko-technického rozvoje, ? výrazné posílení v marketingové oblasti. Podniku bylo doporučeno orientovat se na diferenciační strategii, která by firmu odlišila od silné konkurence a pomohla by zlepšit postavení na trhu.

Audit v počítačovém prostředí
Heger, Martin ; Mejzlík, Ladislav (vedoucí práce) ; Velechovská, Lenka (oponent)
Práce ukazuje rizika a možnosti auditu účetní závěrky vyplývající z počítačového prostředí. Nejdříve popisuje obecné principy auditu a jeho legislativní vymezení. Pro základní orientaci se práce věnuje novým trendům IS/ICT z pohledu účetnictví. V návaznosti k nim popisuje různé přístupy auditorů k počítačovému prostředí. Hlavní část práce se zaměřuje na počítačem podporované techniky auditu(CAATTs), které mohou auditoři v závislosti na svém přístupu využívat.

Adaptace dětí na roli školáka
Vísnerová, Tereza ; Hříbková, Lenka (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
Obsahem mé diplomové práce je analýza dat z pozorování v první třídě základní školy. Žák je na počátku školní docházky konfrontován s mnoha požadavky. V práci se pokouším poodhalit proces školní adaptace z hlediska novopečeného školáka. Nejprve se snažím definovat základní oblasti, na něž se dítě vstupem do školy musí adaptovat. V nich se poté zaměřuji na dílčí prvky školní adaptace a z nich plynoucí požadavky na psychiku žáka. Na základě pozorování jsem určila tři hlavní oblasti, "kontexty": 1. fyzický kontext, 2. sociální kontext a 3. školně-úkolový kontext. Fyzický kontext se vztahuje ke všemu neživému v rámci adaptace na školu - prostory a předměty. Žák se musí naučit orientovat v novém prostředí a organizovat své školní pomůcky a potřeby. Sociální kontext souvisí s adaptací na sociální prostředí ve škole (ostatní žáci, učitelé apod.). Školně-úkolový kontext je zaměřen specificky na požadavky vyplývající z učení, školní práce. Důležitým regulátorem školní adaptace žáků v první třídě je třídní učitelka, jež tento proces řídí. Vzhledem k náročnosti procesu plného osvojení role školáka, je mojí další významnou snahou identifikace takových projevů chování učitelky, které usnadňují žákům adaptaci na školní prostředí. Klíčová slova: první třída, školní adaptace, role školáka, žákovství

Jak si založit podnik
Lošek, David ; Dvořáček, Jiří (vedoucí práce) ; Boukal, Petr (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl posloužit jako vhodný materiál pro budoucí podnikatele, kteří se chtějí rychle a spolehlivě zorientovat v problematice zakládání podniku v legislativních podmínkách České republiky ještě předtím, než učiní rozhodnutí si svůj první podnik založit. Práce je rozdělena do dvou částí - v první, teoreticko-metodologické, budou osvětleny veškeré teoretické aspekty týkající se založení firmy u nás. Druhá část, analytická, naopak tyto aspekty převede do praxe. Na příkladu fiktivní společnosti bude čtenář krok po kroku seznámen s celým jejím živnotním cyklem.

Současné investiční klima Vietnamu
Vu, Ngan ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Štemberk, Jan (oponent)
Hlavním cílem práce je zhodnotit současný stav investičního klimatu Vietnamské socialistické republiky a představení hlavních investičních výhod Vietnamu jako státu přitahujícího zahraničních investic. V teoretické části jsou vymezeny pojmy z investičního prostředí jako je investice, investiční klima a dále jsou vypsány právní předpisy, které upravují investiční podmínky pro potenciální investory. V další části dojde k zaměření na konkrétní dopady zahraničních investic na Vietnamskou ekonomiku a to jak v ekonomické tak i sociální oblasti. Nakonec jsou uváděny příklady zahraničních investic v teritoriu a jejich přínos pro hostitelskou zemi.

Dynamické vlastnosti rotoru kmitajícího v tekutině
Kučera, Martin ; Pohanka, Lukáš (oponent) ; Malenovský, Eduard (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá dynamickými vlastnostmi rotoru kmitajícího v tekuti-ně. Konkrétně je analyzován vliv tekutiny na vlastní frekvence rotoru vírové turbíny. Je zde popsána tvorba geometrického a výpočtového modelu této soustavy a jsou pre-zentovány výsledky vlastní frekvence a tlumení v závislosti okolního prostředí. Porovnává se snížení vlastních frekvencí rotorové soustavy vlivem interakce s vodním prostředím v několika úrovních výšky hladiny. Pro danou metodu výpočtu byly zkoušeny a porovnávány různé délky integračního kroku. Problém je řešen výpočtovým modelováním s využitím programového systému AN-SYS 11.0, ve kterém byl využit nástroj Multiphysics/FSI.

Aplikace objektového přístupu v programování MMORPG serveru, vývoj herního prostředí
Tyle, Jan ; Pavlíčková, Jarmila (vedoucí práce) ; Bárta, Jan (oponent)
Cíle práce: Cílem mé práce je přinést lepší porozumění tématu MMORPG her do povědomí čtenářů, blíže seznámit zájemce o téma SphereServer se způsobem práce na jeho rozvoji. Nezasvěcený čtenář se zde dozví jaké aspekty tato práce přináší a jak může její výsledek vypadat v praxi. Čtenáři zasvěcenému může tato práce posloužit k prohloubení znalostí a k nalezení souvislostí, kterých si dříve nevšiml. Způsob dosažení cíle: V této práci jsem se pokusil o sestavení celkového pohledu na vlastnosti SphereServeru a na možnosti rozšiřování jeho funkcionality. V probíraných tématech jsem se věnoval dvěma různým pohledům na věc, skrze srovnání dvou odlišných vývojových větví SphereServeru. V neposlední řadě jsem se pokusil navrhnout postupy, které by vedly ke zlepšení a zjednodušení práce s tímto emulátorem. Přínos práce: Jakožto zkušený vývojář SphereScriptu jsem v této práci shrnul některé své zkušenosti a závěry z nich plynoucí. Ve své práci jsem využil roztříštěných informací, které jsem za dobu svého působení nasbíral a v této práci zformuloval a seskupil tak, aby dávaly čtenářům smysl. Kromě seznámení čtenářů s tématikou by přínosem této práce mělo být poučení se z chyb SphereServeru a návrh metody na jejich opravu. Struktura práce: Svou práci jsem strukturoval do tří hlavních částí. V první části seznamuji čtenáře se základní funkcí SphereServeru a základní terminologií, která se v této tematice vyskytuje. Ve druhé části se věnuji popisem SphereServeru a postupně jmenuji hlavní body syntaxe a sémantiky SphereScriptu, který se využívá k rozšíření základních funkcí SphereServeru. Ve třetí části popisuji výslednou podobu implementace SphereServeru na UO shardu Andaria -- po stránce herních mechanismů z pohledu správce hry.

Hodnocení efektivnosti výuky odborných předmětů v závislosti na fyzické zátěži před vyučováním.
Janošíková, Martina ; Hanušová, Marie (vedoucí práce)
Období přechodu na střední školu přináší výrazné změny v požadavcích na studijní povinnosti, samostatnost, komunikaci, vyjadřování, nebo odloučení od rodiny v podobě pobytu na internátu. Žáci zařazeni do sportovních center mládeže se kromě těchto změn potýkají ještě s povinnostmi spojenými se sportem. Protože se jedná o žáky prvních až čtvrtých ročníků středních škol a středních odborných učilišť, tedy ve věku, kdy obraz sebepojetí-jsem to, v co věřím, vzniká v interakcích s okolním světem a vlastní zkušeností, hraje zde velmi důležitou roli vliv prostředí, kolektivu, vychovatelů, učitelů a trenérů, se kterými žáci tráví prakticky většinu času. Tato práce nahlíží na žáky komplexně z pohledu rozvoje osobnosti jako multifaktoriální biopsychosociální jednotky, z pohledu poznávacích a motivačních procesů, stavů a vlastností, z pohledu sociální psychologie zabývající se interakcí, vztahy a komunikací, psychologií jedince v rámci sociální skupiny a jejího významu pro vývoj jedince. Sleduje podmínky a výsledky vzdělávacího procesu z pohledu pedagogické psychologie, zabývá se formováním vlastností, názorů, postojů a hodnotové orientace z pohledu psychologie výchovy.

Interoperability between component-based and service-oriented systems
Mašek, Karel ; Hnětynka, Petr (vedoucí práce) ; Parízek, Pavel (oponent)
Pro vývoj a návrh rozsáhlých softwarových systémů, se používají převážně dva přístupy: komponentový a servisně-orientovaný návrh. V systémech, kde se oba přístupy kombinují, je interoperabilita (t.j. jejich vzájemná spolupráce) klíčovou vlastností. Cílem práce je navrhnout a experimentálně implementovat řešení pro interoperabilitu mezi komponentovým systémem SOFA2 a servisně orientovanou platformou OSGi. Výsledné řešení je založené na použití aspektů a annotací. Annotace slouží k deklarativnímu označení komponent, které využívají (t.j. volají nebo publikují) OSGi servisy. Naopak, pomocí aspektů se označeným komponentům poskytne OSGi funkcionalita, t.j. kontrolní logika. Kromě komponentového systému SOFA2, byla podpora pro OSGi přidána i do nástroje, který slouží pro vývoj SOFA2 aplikací. Navržené řešení je použitelné nejen pro integraci SOFA2 a OSGi, ale i obecně pro komponentové a servisně-orientované systémy.

Adaptace transsexuálů po přeměně
Bartas, Bert ; Morgensternová, Monika (oponent) ; Weiss, Petr (vedoucí práce)
Naše práce ukázala vysokou míru spokojenosti s přeměnou a naopak nepřítomnost lítosti z provedení přeměny. Pacienti by se pro přeměnu vesměs rozhodli znovu, v naprosté většině i pro stejný způsob přeměny, tj. pro přeměnu úplnou, včetně chirurgické konverze pohlavních orgánů. Tento výzkum dále ukázal výbornou adaptaci transsexuálů v průběhu terapie na nové tělesné schéma a na novou (z formálního hlediska) pohlavní identitu. Odpovědi na otázky týkající se adaptace v oblasti partnerské, sexuální, rodinné, sociální i studijně-profesní naznačily celkově tendenci k dobré adaptaci i ve všech těchto oblastech. Zároveň však jsme však zjistili rozdíl v míře adaptace mezi transsexuály MtF a FtM v neprospěch těch prvních, a to zejména v adaptaci v oblasti partnerské, rodinné, sexuální (včetně sexuální orientace) a sociální.