Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7,879 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.18 vteřin. 


Řízení ve vzdělávání (se zaměřením na zdravotně a sociálně znevýhodněné jedince)
Muchová, Zdeňka ; Vrzáček, Petr (vedoucí práce) ; Hradcová, Dana (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku vzdělávání žáků se zdravotním a sociálním znevýhodněním v základní škole. Počty těchto žáků se v běžných školách neustále zvyšují. Současná reforma školství umožňuje školám pomocí svého nového vzdělávacího programu pro tyto žáky vytvořit podmínky integrace do běžné třídy. Teoretická část je zaměřena na změnu obecně - jak ji lidé vnímají, jaké jsou její typy, jaké jsou možnosti řízení lidí při změně aj. Dále se zabývá problematikou zdravotně a sociálně znevýhodněných žáků a jejich integrací do běžné školy. Praktická část práce se věnuje výzkumnému šetření. Použitím výzkumných metod je analyzován současný stav systému integrace na jedné základní škole a zjištěny možnosti rozvoje a změn. Celkovým výstupem výzkumu je vytvoření návrhu Rozvojového programu integrace.

Reverzní rekonstrukce signálu měřeného NMR technikami
Bartušek, Karel ; Fiala, P. ; Kroutilová, E. ; Steinbauer, M. ; Dohnal, P.
Příspěvek se zabývá numerickou simulací MR signálu získaného různými technikami. Byl sledován vliv změny magnetického pole v MR zobrazovacích technikách.

Degradace biomateriálů v modelovém fyziologickém prostředí
Mikulíková, Zuzana ; Obruča, Stanislav (oponent) ; Márová, Ivana (vedoucí práce)
Cílem předložené práce je studium degradace vybraných modifikovaných bílkovinných materiálů a optimalizace metod použitelných pro sledování změn koncentrace proteinů ve vzorcích podléhajících proteolytické degradaci. V první části práce byla zpracována rešerše o biomateriálech používaných v biomedicínských aplikacích, biokompatibilitě, charakteru kolagenových materiálů a jejich použití. V rámci praktické části byly ověřeny vybrané metody sledování proteolýzy na kalibračních standardech hovězího sérového albuminu, kolagenu a vybraných aminokyselin. Součástí předložené práce bylo také sledování proteolýzy u vybraných modifikovaných kolagenových materiálů. V první fázi byly testovány vybrané metody stanovení celkových bílkovin: ninhydrinová, biuretová, Hartree-Lowryho, spektrofotometrie UV-VIS a metoda s využitím TNBS - trinitrobenzensulfonové kyseliny. Pro sledování proteolýzy byly upraveny dvě metody: biuretová metoda, detekuje peptidové vazby a metoda s TNBS, pomocí které lze detekovat primární aminoskupiny. Metody byly aplikovány na sledování proteolýzy u tří různých typů kolagenu degradovaných pomocí kolagenázy. U standardu rozpustného kolagenu a rovněž u modifikovaných kolagenů byl zaznamenán úbytek peptidových vazeb a přírůstek primárních aminoskupin úměrně koncentraci enzymu a poměru enzym : substrát. U nerozpustného kolagenu byla analýza výrazně ovlivněna strukturou a změnami konformace materiálu během degradace.

Integrace vzájemné podpory školy a rodiny v environmentální výchově
Hošková, Monika ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou současného stavu environmentální výchovy související se změnou jejího postavení v rodině, škole a kurikulárních dokumentech. Práce mapuje roli obecného ekologického povědomí ve společnosti při začleňování environmentální výchovy v rodinách i do výuky na základních školách. Práce obsahuje kvantitativní (výzkumná sonda) i kvalitativní (řízené rozhovory) metody zjišťování, jak si mohou vzájemně rodiny a školy pomoci v integraci poznatků a dovedností z environmentální výchovy. Tato práce obsahuje i neobvyklé metody, jako je celorepubliková soutěž pro rodiny na téma environmentální výchova. Obsahuje také anotaci ekologického výukového programu, který musí být kvalitní a poskytovat učiteli dobrý návod a motivaci pro realizaci environmentální výchovy a dalších průřezových témat ve výuce. Cílem práce je vytvoření strategie pro zkvalitňování spolupráce rodiny a školy při realizaci environmentální výchovy.


Analýza úrovně informační gramotnosti studentů VŠ
LHOTÁK, Jan
Práce se zabývá analýzou úrovně informační gramotnosti studentů VŠ. Zjišťuje, jaké má nebo by měl mít student vstupní znalosti informatiky. Student by měl rozumět základům informatiky a ovládat základní software. Vstupní požadavky určují RVP a ŠVP. Znalosti studentů na katedře informatiky testuje předmět ITT, jedná se o test z informačních technologií a je nutný k zápisu dalších předmětů na katedře informatiky. Výstupní požadavky na studenty VŠ určuje tvorba závěrečné práce (DP, BP). Autor práce analyzuje ŠVP a RVP informatiky pro SŠ vzdělávání a požadavky katalogů Cermat. Dále analyzuje požadavky jednotlivých kateder. Na základě zjištěných požadavků upraví nebo navrhne novou variantu IT testů. Také vytvoří poloautomat pro opravování výsledků IT testů, software bude umožňovat nahrát soubory od studentů a porovnat je se správným řešením. Software ukáže v procentech správnost vypracování.

Občanské elity, obecní samospráva a kultura města Telč
SOCHOROVÁ, Šárka
Předkládaná diplomová práce se zaobírá životem města Telče v první polovině 20. století. Zejména se snaží provést co nejširší analýzu obecní samosprávy z hlediska socioprofesního složení, teritoriálního původu a lokace bydliště jeho jednotlivých členů s cílem poukázat na změny, které se udály během tohoto období pod vlivem celostátních politických, společenských i ekonomických změn. Na příkladu šesti profesně rozmanitých telčských rodin se pokouší zmapovat jejich podíl, kterým zasáhly do společenského, kulturního a veřejného života města. S cílem získat ucelený pohled na toto období byl do diplomové práce zahrnut i profesorský sbor zdejší reálné školy, a to z hlediska jeho účasti jednak v samosprávných orgánech, a zejména pak ve spolkovém a společenském životě města. K dokreslení kulturního obrazu maloměsta v první polovině 20. století nezůstaly opomenuty ani městské či školské slavnosti.

Vytvoření modelu Enterprise Architektury podle rámce TOGAF
Čapek, Jan ; Doucek, Petr (vedoucí práce) ; Zeman, Petr (oponent)
Tématem diplomové práce je představení Enterprise Architektury a následné vytvoření modelu společnosti. Práce se primárně se zaměřuje na aplikační a procesní vrstvy podle architektonického rámce TOGAF, přičemž je rozdělena na dvě části, a to teoretickou část a praktickou část. V teoretické části je nejprve rozebrán business model. Jedná se o popsání mise, vize a hodnot společnosti, ze kterých vychází strategický rámec. Dále se business model zabývá procesy, kde je nejprve popsána metodologie mapování business procesů a také zařazení - kategorizace procesů a stupeň zralosti. Následující kapitola je věnována Enterprise Architektuře s cílem přiblížit, proč by se společnosti měly zabývat EA, výhody vytvoření abstrakce společnosti ve formě modelu EA, propojení core businessu a IT ve společnosti společně s příklady architektonických rámců. Poslední kapitola teoretické částise zaměřuje na architektonický rámec TOGAF, kde je popsán proces ADM, respektive postup, pomocí kterého je možné vytvořit model EA a implementovat změny do architektury jednotlivých vrstev v rámci TOGAFu. Současně v této kapitole jsou popsány referenční modely aplikační a procesní vrstvy, které TOGAF využívá. Praktická část navazuje na teoretickou část a to právě využitím procesu ADM za účelem vytvoření modelu EA v reálném podniku. Jedná se o dekompozici obchodního modelu od strategických cílů, které vychází z mise, vize a hodnot společnosti, až na úroveň detailního popisu klíčových procesů společnosti. V další části dochází opět k dekompozici a popsání aplikační vrstvy společnosti na úroveň jednotlivých aplikací a modulů. Poté jsou oba modely opět složeny a popsány za účelem vytvoření manažerského pohledu shora. Ve druhé části praktické práce dochází ke kritickému zhodnocení aplikační a procesní vrstvy, návrhu řešení, vytvoření plánu implementace změn a zanesení změn do architektury. Výstupem praktické části jsou zmapované procesy, modely procesní a aplikační vrstvy, matrixy přístupů a zodpovědností, popsaná strategie společnosti a model EA. Hlavním přínosem celé práce je pak zmapování společnosti právě za účelem kritického zhodnocení jejího současného stavu a návrh změn tak, aby jednotlivé části společnosti podporovaly stanovené business a strategické cíle.

Taneční terapie jako pomoc při integraci osob s dětskou mozkovou obrnou
Šourková, Barbora ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Olšiaková, Jasmína (oponent)
Taneční terapie je formou psychoterapie, kdy hlavním prostředkem změny je pohyb. K této změně člověk používá své vlastní tělo, neboť tělo je fyzickým aspektem osobnosti. Tato terapie pomáhá při vytvoření si pozitivního obrazu o svém těle. Tím také pomáhá k vytvoření pozitivní představy o sobě. Je to nová profese, která je stále v procesu definování sebe sama. Taneční vzdělání a umělecký výkon nejsou v této terapii cílem. Při této terapii se nebere ohled na estetickou stránku pohybu. Řecké sloveso terapie se významově shoduje s českým slovem doprovázeti. Terapeut je tím, kdo doprovází klienta na jeho cestě za uzdravením a sebepoznáním. Hlavním momentem taneční terapie je spojení mezi pohybem těla a prožitkem emocionálním. Spojení body - mind (tělo - mysl) je systém, který musí fungovat snadno a v harmonii. Porušení plynulosti tohoto systému může poukazovat na psychický či fyzický stres. Jedince charakterizuje vztah mezi emocí a pohybem. Vypovídá o tom výraz tváře, postoj těla, velikost prostoru, v němž se tělo pohybuje atd. Pokud psychoterapie změní psychický postoj, dojde ke změně i na úrovní tělesné. V taneční terapii tento princip funguje také, ale opačně. Aktérem změny v chování člověka je tělo. Na povrch vychází také skutečnost, že s rozvojem řeči u člověka se fyzická komunikace stává méně významnou. U...