Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 49 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh upínacího přípravku pro měření tření a opotřebení v recipročním modulu tribometru
Zeman, Petr ; Šperka, Petr (oponent) ; Dočkal, Kryštof (vedoucí práce)
Tato práce řeší návrh upínacího přípravku pro upínaní plošných vzorků do recipročního modulu tribometru. Upínač je konstruován pro kompenzaci tvarových odchylek vzorků naklápěním ve dvou osách v malém rozsahu. Cíl byl naplněn, mechanismus naklápění je vyřešen rotací kulové plochy. Přípravek je dostatečně tuhý a bylo dosaženo lepší ovladatelnosti a opakovatelnosti upnutí. Práce obsahuje přehled komerčně dostupných metod upnutí, jejich zhodnocení a popis konstrukce vlastního přípravku, který zjednodušuje upnutí rozdílně velkých vzorků do recipročního modulu tribometru UMT TriboLab.
Rozbor koncepcí multirotorových bezpilotních prostředků
Zeman, Petr ; Koštial, Rostislav (oponent) ; Dvořák, Petr (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je navrhnout multicopter s velmi vysokou výdrží ve vzduchu v porovnání s běžně dosahovanými výkony. Začátek je věnován popisu běžně užívaných termínů a komponent u multicopterů s MTOW do 20 kg. Na tuto část navazuje zjišťování závislosti parametrů mezi sebou za pomoci parametrické analýzy komerčně dostupných platforem. Následně jsou zkoumány vlivy ovlivňující efektivitu pohonné jednotky jako umístění motoru na rameni a hodnota napětí akumulátoru. Dále je provedeno srovnání z hlediska účinnosti při konfiguraci jednoho motoru na rameni a dvou motorů v koaxiálním uspořádání. V rámci zkoumání koaxiálního uspořádání je část věnována stanovení účinnosti při různých otáčkách obou motorů a různém smyslu rotace vrtulí vůči sobě. Následně je stanovena porovnávací charakteristika účinnosti pro pohonné jednotky s různou hmotností. Zejména v návaznosti na následující část je zde uvedeno i srovnání Li-Ion a Li-Pol akumulátorů. Poslední část se věnuje návrhu multicopteru na základě předchozích poznatků.
Pásový vodorovný dopravník
Zeman, Petr ; Pokorný, Jan (oponent) ; Špička, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem pásového dopravníku pro zadaný materiál a dopravní výkon. Funkční výpočet je proveden dle normy ČSN ISO 5048, která stanovuje hlavní rozměry a návrh pohonu. Se znalostí předmětu pružnost- pevnost je vypočten pevnostní výpočet osy napínacího bubnu. Jednotlivé komponenty dopravníku jsou voleny z katalogů současných firem zabývajících se touto problematikou, jejichž zboží je dostupné v České republice
Návrh upínacího přípravku pro měření tření a opotřebení v recipročním modulu tribometru
Zeman, Petr ; Šperka, Petr (oponent) ; Dočkal, Kryštof (vedoucí práce)
Tato práce řeší návrh upínacího přípravku pro upínaní plošných vzorků do recipročního modulu tribometru. Upínač je konstruován pro kompenzaci tvarových odchylek vzorků naklápěním ve dvou osách v malém rozsahu. Cíl byl naplněn, mechanismus naklápění je vyřešen rotací kulové plochy. Přípravek je dostatečně tuhý a bylo dosaženo lepší ovladatelnosti a opakovatelnosti upnutí. Práce obsahuje přehled komerčně dostupných metod upnutí, jejich zhodnocení a popis konstrukce vlastního přípravku, který zjednodušuje upnutí rozdílně velkých vzorků do recipročního modulu tribometru UMT TriboLab.
Metodika využití dat digitálních tachografů v soudním inženýrství
Zeman, Petr ; Kledus, Robert (oponent) ; Drahotský, Ivo (oponent) ; Doupal, Emil (oponent) ; Libertín, Josef (vedoucí práce)
Znalci a kontrolní orgány se ve své praxi setkávají s digitálními tachografy. Data tachografů jsou důležitým zdrojem relevantních vstupních dat a informací potřebných pro hloubkovou analýzu nehodového děje. V praxi je možné se setkat s negativním jevem a to s nedovolenou manipulací. Podvody s daty mají zásadní vliv na výsledky šetření a analýzu nehodového děje. Znalci a kontrolní orgány musejí být na tento případ připraveni. Dizertační práce popisuje jednotlivé druhy manipulací se záznamovým zařízením a způsoby jejich odhalení. Problematika podvodů s tachografy je stále aktuální a je velice důležité se jí zabývat. Z uvedených důvodu jsem sestavil standard postupu kontroly dat pro znalce a navrhl technické požadavky na budoucí generaci tachografů.
Možnosti využití dat digitálního tachografu pro práci znalců
Zeman, Petr ; Novotný, Jiří (oponent) ; Libertín, Josef (vedoucí práce)
Zavedení digitálního tachografu s sebou přineslo mnoho změn ve srovnání s doposud používaným analogovým tachografem. Legislativa řešící tuto problematiku je značně rozsáhlá a často novelizována. Stále se vyskytuje hrozba manipulačních přístrojů, které ovlivňují zaznamenaná uložená data a má negativní vliv na bezpečnost silničního provozu. Cílem této práce je podat ucelený přehled legislativy upravující problematiku digitálních tachografů, ve vztahu k zavedení a používání digitálních tachografů, povinností plynoucích s užíváním tachografů a funkčních požadavků na tachograf. Dále zpracovat přehled dat o provozu vozidla zaznamenávaných digitálními tachografy a analyzovat jejich dostupnost z hlediska oprávnění různých subjektů (řidič, dopravce, servis, policie, ostatní kontrolní orgány). Přínosem této práce je zpracované doporučení pro metodický postup znalce při analýze dat z digitálního tachografu .
Racionalizace cenové statistiky stavebnictví
Zeman, Petr ; Konečný, František (oponent) ; Nový, Martin (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce „Racionalizace cenové statistiky stavebnictví" je nastínit problematiku výkaznictví stavebních činností v České republice a pokusit se ji co nejvíce zjednodušit pro účely statistiky, bude-li to možné. Od teoretického přiblížení cen stavebních prací, jejich indexů a statistiky přecházím k praktické části výpočtu indexů. Dostupná data z Českého statistického úřadu o indexech cen stavebních prací z posledních let přepočítávám z pohledu počtu vah stálých reprezentantů a z pohledu počtu jednotlivých výkazů. Cílem je, najít reprezentanty splňující kombinaci obou metodických postupů a vyloučit je z formulářů pro výkaznictví. Tímto by mělo dojít k uspoření času při statistickém šetření jednotlivých respondentů a k zestručnění interpretačních výstupů Českého statistického úřadu.
Návrh letounu VUT 051 RAY s uvážením hybridního pohonu
Zeman, Petr ; Bencalík, Karol (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem hybridního pohonu pro malý letoun. Úvodní část nahlíží do problematiky hybridního pohonu a popisuje jeho současné využití v letectví. V další části práce jsou porovnány letouny VUT 051 RAY a Skyleader 600 a je vybrán letoun s lepšími aerodynamickými charakteristikami. Pro zvolený letoun je navržena vhodná koncepce hybridního pohonu. Na základě zvolené koncepce jsou vypočteny základní letové výkony. Následně je proveden hmotnostní rozbor a výpočet centráží letounu se zvolenými komponenty pohonu a jejich uspořádáním. V závěrečné části je navrženo motorové lože elektromotoru a konstrukce pro zástavbu baterií.
Letecká přeprava nákladu
Zeman, Petr ; Chlebek, Jiří (oponent) ; Šošovička, Róbert (vedoucí práce)
Bakalářská práce nahlíží do systému letecké přepravy nákladu. První část se zabývá rozdělením nákladových prostorů letadel do tříd podle bezpečnostních předpisů. Další část popisuje využití leteckých kontejnerů a palet a zmiňuje možnost přepravy zvláštních druhů nákladu. Následně jsou v práci vysvětleny základní způsoby přepravy nákladu různými druhy letadel. Některá speciální nákladní letadla jsou podrobněji popsána. Poslední část se zabývá pozemní podporou. Jsou uvedeny požadavky na letiště a jeho technické vybavení pro manipulaci s nákladem.
Design of an optimized multicopter propeller
Zeman, Petr ; Matějů, Jiří (oponent) ; Dvořák, Petr (vedoucí práce)
The endurance and hover efficiency of multicopters are mostly affected by the selection of powertrain, especially propellers. Since multicopters operate in most of the of time in hover, at small unmanned aerial systems (UAV), propeller blade airfoils operate at low Reynolds number or even beyond stall angle. To overcome these difficulties the corrections to aerodynamic coefficients are used and applied to vortex theory. Also, rotational effects are considered. This leads to significant improvement in the accuracy of modeling aircraft propellers, but for zero incident speed, it tends to overestimate produced thrust. The neural networks are used to reduce both computational time and time required to obtain the proper aerodynamic coefficient for various Reynolds and Mach number. Whole process was implemented in MATLAB (including GUI, NN, adaptive computing algorithms) and validated on five different propellers. Computed propeller performance is in good match with experimental data. For propeller optimization was selected method based on a calculus of variations. This method can find propeller with highest thrust for prescribed power requirements. To prove the presented approach an optimized propeller been designed. It has a higher thrust coefficient than a relevant competitor for some value of power coefficient.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 49 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
36 ZEMAN, Petr
12 Zeman, Pavel
5 Zeman, Peter
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.