Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,513 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.10 vteřin. 

OBSAHOVÁ ANALÝZA REKLAMNÍCH SDĚLENÍ V ČASOPISECH PRO ŽÁKY ZÁKLADNÍCH ŠKOL (SE ZAMĚŘENÍM NA OBDOBÍ 2009-2011)
KIMMEL, Tomáš
Hlavním tématem práce je obsahová analýza reklamních sdělení v časopisech pro děti a mládež a zařazení této problematiky do průřezového tématu Mediální výchova (pro 2. stupeň ZŠ), včetně aplikace v jednotlivých vyučovacích jednotkách. Po charakteristice těchto časopisů následuje analýza jednotlivých vybraných reklamních sdělení včetně jejich hodnocení. Praktická část práce se zaměřuje na návrhy výukových činností určených pro využití v hodinách občanské a výtvarné výchovy v rámci průřezového tématu Mediální výchova. Výukové jednotky jsou navrženy na základě předchozí realizace a následné evaluace na Základní škole ve Lhenicích v průběhu školního roku 2011/12.

Mediální prezentace veřejné zeleně v Českých Budějovicích (obsahová analýza jihočeského regionálního tisku)
Kušová, Drahomíra ; Těšitel, Jan ; Bartoš, Michael
Tisk je součástí masové komunikace, při níž dochází k rozšiřování a sdělování informací a symbolických obsahů určených široké veřejnosti. Vždy je odrazem předpokládaného zájmu veřejnosti o konkrétní problematiku a zprostředkovatelem sociální kontroly institucí, které ji mají na starost. Na základě provedené obsahové analýzy jihočeského regionálního tisku lze konstatovat, že problematika veřejné zeleně občany příliš netíží a tudíž není ani frekventovaným mediálním tématem. Lidi zajímá především, zda je veřejná zeleň v pořádku a uklizena. Rovněž výčet organismů, na který může uživatel zeleně v urbánním prostředí narazit, není podle tisku příliš široký.

Využití sociálních médií v marketingu maloobchodního řetězce
Rožková, Lucie ; Stříteský, Václav (vedoucí práce) ; Březina, Martin (oponent)
Předmětem diplomové práce Využití sociálních médií v marketingu maloobchodního řetězce je analýza a zhodnocení úspěšnosti marketingové strategie na sociálních médiích použité obchodním řetězcem a porovnání působení na sociálních médiích s konkurenčními řetězci a dále formulace doporučení pro analyzovanou společnost pro efektivnější a úspěšnější komunikaci na sociální síti. Teoretická část je zaměřena na představení zkoumané problematiky a představení možností využití sociálních médií pro marketingovou strategii společnosti. Následuje metodická část ukazující použité výzkumné a analytické metody. V praktické části je metodou dotazníkového šetření, konkurenčního srovnání a zároveň obsahovou metodou porovnáno působení analyzované společnosti a její konkurence na sociální síti Facebook. Následně autorka dle výsledků navrhuje doporučení pro lépe hodnocenou komunikaci společnosti se zákazníkem. V závěru práce se nachází zhodnocení práce a okomentování definovaných hypotéz.

Politický marketing v předvolebním období
Baghdasarjan, Inesa ; Müller, Karel (vedoucí práce) ; Fleissner, Kamil (oponent)
Cílem diplomové práce je rozbor marketingových strategií strany ČSSD a hnutí ANO 2011 v krajských volbách 2016. Dále si práce klade za cíl analyzovat jejich mediální obraz ve vybraných ekonomicko-politických týdenících (Euro, Respekt, Týden). Na základě obsahové analýzy týdeníků a kvalitativních rozhovorů se pokusí zodpovědět na následující otázky: Jak se odlišovaly marketingové strategie ČSSD a ANO využívané v kampani před krajskými volbami 2016? Projevily se ve vybraných týdenících odlišnosti v interpretaci mediálního obrazu stran? Diplomová práce je strukturovaná do čtyř základních kapitol. První kapitola vymezuje základní terminologii týkající se politického marketingu. Druhá kapitola je věnována medializaci politiky a českým médiím. Ve třetí analyticko-empirické části jsou charakterizovány marketingové strategie jednotlivých stran. Poslední kapitola interpretuje výsledky obsahové analýzy.

Obsahový marketing pro generování leadů v segmentu B2B vzdělávacích a poradenských služeb
Nykodýmová, Barbora ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce) ; Pospíchal, Tomáš (oponent)
Cílem této diplomové práce je čtenáře seznámit s problematikou obsahového marketingu pro generování tzv. leadů, informací o potenciálních zákaznících, a zanalyzovat a navrhnout doporučení pro jeho uplatnění mezi subjekty v segmentu B2B vzdělávacích a poradenských služeb. Teoretická část práce diskutuje tři klíčové oblasti: specifika služeb a sektoru B2B, obsahový marketing a důvody jeho zapojení do marketingové strategie a problematiku generování leadů jako možnou metriku obsahového marketingu a obchodní nástroj. Praktická část zjišťuje přístup k problematice pohledem čtyř zástupců dodavatelů služeb a doplňuje jej úhlem pohledu jejich zprostředkovatele, společnosti IVITERA, která kolem svých mediálních, zejména internetových, projektů sdružuje jednu z největších B2B komunit v daném odvětví služeb na českém trhu. Výzkum byl realizován pomocí individuálních rozhovorů se zástupci všech pěti společností a doplněn analýzou sekundárních dat, leadů a klíčových slov poskytnutých zprostředkovatelem.

Analýza a návrh struktury intranetu
Novák, Miroslav ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Šedivá, Zuzana (oponent)
Intranet je v dnešní době nedílnou součástí skoro každé firmy jakýchkoliv rozměrů i oblastí působnosti. Ve své práci i v osobním životě se často setkávám s různými intranety, které většinou nemají pozitivní ohlasy. Mívají však společný základ problému, který obvykle spočívá ve špatné struktuře, což je důvodem volby mého tématu práce. Jejím cílem je provést analýzu stávajícího intranetu v konkrétním podniku a následně za pomoci metody card-sorting vytvořit návrh nové struktury, jak by mohl intranet vypadat. Práce je primárně zobecněným postupem, jak při takové realizaci postupovat a jakými oblastmi se zabývat. Teoretická část diplomové práce se věnuje tématům informační architektury a samotnému pojmu intranet, přičemž zmiňuje nejčastější problémy, se kterými jsem se právě u intranetu setkal a na které poukazuji. Praktická část se již zabývá samotnou analýzou, kde se zaměřuji na strukturu současného intranetu, kategorizaci obsahu, vazby na další systémy, kastomizace, způsob řízení oprávnění, zjišťování spokojenosti a návštěvnosti intranetu. Analýza je realizována manuálním procházením současného intranetu v podniku. Jiné metody nebo přístupy nebyly z důvodu technických omezení nebo nedostatečných oprávnění umožněny. Na základě výstupů analýzy kategorizace webů a metody card-sorting je představen návrh nové struktury, který je však pouze demonstrací samotné metody, jak k návrhu přistoupit, a to zejména z důvodu malého vzorku uživatelů, který byl pro realizaci poskytnut.

Role kancléře v zahraniční politice Spolkové republiky Německo: Angela Merkelová
Farská, Kateřina ; Druláková, Radka (vedoucí práce) ; Dubský, Zbyněk (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá rolí kancléře v zahraniční politice z hlediska institucionálních možností, jaké mu německý politický systém nabízí a také z hlediska osobnosti kancléře - snaží se odpovědět na otázku, zda je možné v zahraničněpolitických pozicích kancléře identifikovat vliv jeho osobnosti. To vše zkoumá na příkladu současné kancléřky Angely Merkelové, která je v úřadu dostatečně dlouhou dobu pro provedení výzkumu a zároveň je v zahraničí uznávanou osobností. Práce dochází k závěru, že kancléř disponuje možnostmi přímého zasahování do zahraniční politiky a tyto možnosti využívá. Pomocí diskurzivní a obsahové analýzy projevů bylo možné identifikovat zahraničněpolitické preference kancléřky, které je možné spojit s její osobní životní zkušeností.

Gastronomie na stránkách prvorepublikového tisku v Čechách
Šemberová, Kristina ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
V poslední době je v tuzemské gastronomii patrná renesance české kuchyně, zejména z období první republiky. Šéfkuchaři i novináři píšící o jídle se stále častěji odvolávají na prvorepublikovou gastronomii a vyzdvihují ji pro její kvalitu a chuť. Souborná publikace o stravování v období 1918 - 1938 v Čechách však chybí, útržkovité informace lze získat ze vzpomínkových knih pamětníků, z dějin všednodennosti a folkloristiky a v neposlední řadě i z dobového tisku. Právě na jeho základě vzniká v této práci obraz prvorepublikové gastronomie. Metodou obsahové analýzy jsou zkoumány 4 deníky (Lidové noviny, Národní listy, Český deník a Venkov) a 8 ženských časopisů (Ţena, Ţenské listy, Ţenský list, Ţenské noviny, Rozsévačka, Česká Ţena, Ţenský svět a Kalendář paní a dívek Československá žena na konkrétní rok), které vycházely po celé republice ve sledovaném období. Pro zjištění doplňujících faktů je použita metoda historické analýzy. Cílem práce bylo odpovědět na otázky, o jakých tématech a jakým způsobem se v prvorepublikových tiskovinách psalo o gastronomii, lze-li vysledovat určité tendence či vývoj. Pozornost je věnována i popisu jídelních zvyklostí různých vrstev společnosti, ve městech i na venkově a v průběhu roku. Do analýzy jsou zahrnuty tiskoviny z období významných gastronomických událostí roku...

Vztah užití televize a nových médií v diváckých zvycích teenagerů
Pražáková, Hana ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Diplomová práce Vztah užití televize a nových médií v diváckých zvycích středoškolských teenagerů se snaží postihnout způsoby užívání klasického televizního vysílání a televizních obsahů dostupných prostřednictvím nových médií českými středoškoláky a jejich vztah k výše zmíněným doručovacím technologiím a obsahům. Pozornost je v teoretické části práce věnována nejen specifické skupině dospívajících diváků a uživatelů video obsahů, ale také technologickým a společenským aspektům, jež mohou ovlivnit způsoby a motivy k užívání televizních obsahů. Práce se zároveň přibližuje současné otázky televizních studií, jež vyvstaly s nástupem nových digitálních technologií. Praktická část práce se s využitím metod kvantitativního a kvalitativního výzkumu snaží přinést empiricky podložená data, jež doplňují a nadále rozvíjejí poznatky popsané v teoretické části práce. Výsledky dotazníkového šetření například přinášejí v České republice statisticky zatím nezaznamenaná data o vybavenosti pokojů dospívajících televizorem a počítačem s připojením k internetu. Právě snadný přístup k uvedeným technologiím významně ovlivňuje způsoby a intenzitu jejich užívání. Následné kvalitativní rozhovory se zaměřují na motivy a příčiny vedoucí k proměně diváckého chování středoškolských teenagerů a na způsoby, jímž televizní obsahy...

Analysis of the selection of negative stories in TV news of chosen commercial TV broadcaster
Šefčíková, Soňa ; Kašparová, Eva (vedoucí práce) ; Surynek, Alois (oponent)
Cílem diplomové práce je analyzovat výběr událostí do hlavního večerního zpravodajství ve vybrané komerční televizi s následným zaměřením se na vztah zobrazení negativních událostí a reklamy inzerenta. V teoretické části je na začátek přenechána pozornost masovým médiím a věcem, které s nimi souvisejí: publikum, vliv médií a historický vývoj pohledu na působení mediálních obsahů. Po nich se práce věnuje konkrétně televiznímu zpravodajství. V praktické části se prostřednictvím analýzy dokumentů, nestrukturovaných hloubkových rozhovorů, rozboru již provedeného výzkumu a opakovanému využití knižních zdrojů hledají odpovědi na problémové otázky. Ty jsou součástí závěrečné kapitoly přehledu. Diplomová práce tak nabízí jeden z pohledů na televizní zpravodajství v komerční televizi a může sloužit k zamyšlení se nad vlivem zobrazení negativních událostí na inzerenta v komerční přestávce.