Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 642 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.12 vteřin. 


Children and Advertising
Hettešová, Kristína ; Horová, Olga (vedoucí práce) ; Tahal, Radek (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou reklamy zaměřené na děti. Jejím cílem je vyhodnotit míru vystavení dětí reklamě cílené na ně v televizním vysílání, analyzovat nástroje použité v tomto typu reklam a v nich prezentované produkty. Zároveň je cílem práce i zjištění stanoviska rodičů k tomuto tématu, jejich vnímání působení reklamy na děti a vliv dětí na jejich nákupní rozhodování. Teoretická část obsahuje definici reklamy a pojmů s ní spojených, vymezení cílové skupiny dětí se specifikováním jednotlivých věkových kategorií a nástrojů, které je nejvíce ovlivňují. Praktická část se skládá ze dvou částí. První se zabývá vlastním průzkumem reklam určených dětem vysílaných v televizi, druhá se skládá z dotazníku vyplňovaného rodiči dětí.

Nelegitimní děti v českých zemích v 18. a 19. století
Bayerová, Vanda ; Štěpánová, Irena (oponent) ; Sochorová, Ludmila (vedoucí práce)
Moje diplomová práce nebyla založena na dlouhodobějším a rozsáhlém výzkumu, přesto si dovolím zhodnotit stav zkoumaného tématu. První část mé práce spočívala ve vyhledávání pramenů a literatury k nastolenému jevu ve snaze tyto poznatky konfrontovat. Existuje dostatek dílčích prací, ale zatím neexistuje souborné pojednání, které by mohlo být přehledem vývoje postavení svobodných matek a nemanželských dětí v novověku na našem území. Studium postavení svobodných matek a jejich dětí je přitom pro dnešní dobu velmi atraktivní v důsledku zvýšení zájmu o "historii každodenního života", "gender" problematiku a "historii dítěte", jejichž rozvoj se ve středoevropském prostoru odstartoval po roce 1989 ve snaze dohnat západní trend posledních desetiletí. Prameny a literatura by se daly rozdělit do několika skupin. V první skupině mohou být ty, kde by nějaké informace mohly být, ale nejsou, např. lékařské knihy nebo některé etnografické monografie. Z toho by se dalo při rychlém a povrchním soudu vyvodit, že se zkoumané jevy vyskytovaly v tak malé míře, že ani nestály autorům za zmínku. Další skupina informací pochází z pramenů, které např. antikoncepci a aborty připouštějí, ale ve velmi omezené míře, postoj např. některých etnografických prací. Poslední skupina vypovídá o takřka neuvěřitelném rozšíření všeho výše...

Zobrazování záporných postav v televizních pořadech pro děti
Švarcová, Alžběta ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Předložená práce vychází z úvahy o tom, že jedním z významných nástrojů socializace jsou i masová média. Ta jsou již od útlého věku zdrojem informací o světě, představují modely společensky přijatelného chování a zobrazují ve společnosti platné hodnoty a normy. V návaznosti na dvojznačný charakter socializace, který na jednu stranu umožňuje jedinci začlenit se plnohodnotně do společnosti, na stranu druhou však reprodukuje i stávající nerovnosti, se autorka ptá po tom, jakým způsobem jsou v televizních seriálech pro děti zobrazovány záporné postavy, tedy ty, které běžné normy porušují. V teoretické části práce autorka vychází především ze sociologických úvah o povaze moderní společnosti, charakteru socializace a společenských norem. V kapitolách týkajících se socializačního potenciálu médií čerpá v prvé řadě z teorie vzorů vycházející z obecnější teorie sociálního učení. V empirické části se autorka prostřednictvím kvalitativní obsahové analýzy pokouší popsat, jakým způsobem jsou zobrazovány záporné postavy v televizních seriálech pro děti, a mimo jiné v ní dokazuje, že svět dětských seriálů má přísně dichotomický a vylučující charakter. Jedním z výstupů práce je i typologie záporných postav objevujících se v dětských televizních seriálech.

Children and advertising: The impact of advertising on children
Grancová, Michaela ; Tahal, Radek (vedoucí práce) ; Stříteský, Václav (oponent)
Bakalářska práce se věnuje problematice vlyvu reklamy na děti. V prnvní části práce je blíž představeno teoreticke zázemí této témy jako jsou pojmy marketing, reklama a děti. čitatel je také uveden doproblematiky díky již uskutečneným studiím. Praktická část pozostáva z rozhovoru s řiditelem marketingu pro čokoládu z Kraft Foodsa z vlastního výskumu. Výskum je založený na dotazníku, který je určen rodičům. Následne jsou data vyhodnocena a z nich vyvozené odporúčání.

Umělecká, kulturní, reklamní a sportovní činnost dětí
Stehlíková, Barbora ; Štangová, Věra (vedoucí práce) ; Vysokajová, Margerita (oponent)
Tématem této práce je umělecká, kulturní, sportovní a reklamní činnost dítěte. Postupně je pozornost věnována nejprve vývoji ochrany dětské práce a dále podrobné mezinárodní úpravě. Práce se zabývá nejdůležitějšími dokumenty přijímanými v rámci mezinárodních organizací, jako je OSN, Rada Evropy a Mezinárodní organizace práce. V samostatné kapitole je pozornost věnována úpravě evropského práva, zejména směr-nici Rady č. 94/33/ES o ochraně mladých lidí při práci. V dalších částech se pak práce soustředí na podrobnou analýzu právní úpravy v České republice. Závěrečná kapitola je krátkým exkurzem do právní úpravy činnosti dětí ve Francii. Cílem práce je poskytnout komplexní přehled o právní úpravě umělecké, kulturní, sportovní a reklamní činnosti dítěte v kontextu historického a mezinárodního vývoje.

Vliv reklamy na stravovací zvyklosti dětí a její regulace
Bičovská, Dana ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Mikeš, Jiří (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou vlivu reklamy na stravovací zvyklosti dětí ve vztahu k její regulaci. Cílem je analyzovat vliv reklamy na děti v této citlivé oblasti a zhodnotit, zda je stávající regulace dostačující. Práce je rozdělena do dvou částí, z nichž první je věnována teorii a druhá tyto poznatky aplikuje do praxe. První kapitola teoretické části popisuje základy marketingu, druhá část je věnována marketingovým a komerčním komunikacím, konkrétně reklamě jako jedné z forem. Ve třetí kapitole je rozebráno téma marketingové segmentace trhu a poslední část se zabývá dětmi jako specifickými spotřebiteli ve vztahu k reklamě včetně souvislosti s jejich stravovacími zvyklostmi. V rámci praktické části bylo prováděno vlastní šetření ve snaze zjistit, do jaké míry reklama ovlivňuje děti v oblasti stravování. Na základě výsledků byly shrnuty jednotlivé poznatky.

Psychologie reklamy
Musil, Jaroslav ; Michálek, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce zkoumá jeden z nejvyužívanějších nástrojů marketingového mixu, reklamu. Hlavní část se věnuje působení reklamy přímo na spotřebitele, na jeho nákupní chování a rozhodování. První, teoretická část, se zaměřuje na analyzování a vymezení základních prvků psychologie reklamy, které jsou potřeba k realizaci výzkumné části. Výzkum byl proveden pomocí dotazníkového šetření, kdy byly kladeny otázky uzavřené i otevřené. V druhé části jsou prezentovány výsledky výzkumu, pro jehož účely byla vybrána cílová skupina spotřebitelů děti a jejich rodiče. Byly použity dva typy dotazníků kvůli lepšímu vyhodnocení a objektivitě, samostatný dotazník pro rodiče a pro děti. Na základě získaných dat bylo zjištěno, že děti i rodiče jsou reklamou ovlivněny. Díky dotazníkovému šetření a ověřování hypotéz bylo zjištěno, že děti jsou ovlivněny nevědomě, což se nedá říci o rodičích, kteří jsou přesvědčeni o tom, že na ně reklama vliv nemá.

Mytologie a ideologie "dětských" semiotických kódů v časopise Sluníčko před a po r. 1989
Smrčková, Andrea ; Švec, Luboš (oponent) ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce)
Bakalářská diplomová práce "Mytologie a ideologie "dětských" sémiotických kódů v časopise Sluníčko před a po r. 1989" pojednává o specifickém způsobu konstrukce světa na stránkách dětského časopisu. Vzhledem k rozsahu bakalářské práce byla k analýze zvolena dvě úzce časově ohraničená období, ročníky 20 a 40. K teoretické stránce patří nejen popis hlavní metody - sémiotická analýza, ale také nástin problematiky psychologického vývoje dítěte, žánrů určených pro dětské čtenáře a stručné vysvětlení proměn chápání mytologie od počátku dějin lidstva do současnosti. Snahou v praktické části práce bylo objevit a rozkrýt mýty spojené s několika tématy (rodina, svátky, vzdělávání, práce a rozdíly mezi lidmi). Na základě Barthovy teorie mytologie a ideologie byla provedena sémiotická analýza primárního systému, tzn. jazyka vybraných textů (zastoupena je poezie, próza i redakční materiály, které lze nazvat pracovní listy - rozvíjí schopnosti dítěte) a také několika obrázků, které měly pro analýzu zásadní význam. U charakteristických materiálů jsme zkoumali, co se děje s částmi znaku (označující a označované)z primárního systému, pokud přejdou do systému sekundárního, který Barthes nazývá metajazyk nebo také mytologický systém. Zvláštní kapitola se věnuje reklamě, která se objevila až ročníku 40. Zejména na příkladě...

Harmonizace soukromého a pracovního života
Demnerová, Veronika ; Hubinková, Zuzana (vedoucí práce) ; Linková, Marcela (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématikou harmonizace soukromého a pracovního života. Cílem práce je najít efektivní způsoby sladění rodiny a práce se zaměřením na ženskou část populace v produktivním věku, a to zejména na ženy s malými dětmi v předškolním věku, na jejich pozici na trhu práce a možnosti opětovného začlenění do pracovního procesu s minimálním dopadem na rodinu a děti. Práce se dále věnuje i problematice firemních školek a jejich role v problematice zaměstnávání žen. Teorie obsahuje téma genderu, ženy na trhu práce, kombinace a konfliktu rodiny a práce a způsoby, jak sladit práci a rodinu. Praktická část je rozdělena do dvou případových studií. První se zabývá firemní školkou v konkrétní firmě jako jedním z možných řešení, a to z pohledu vedení a z pohledu zaměstnanců. Druhá část se zabývá několika konkrétními příklady řešení sladění soukromého života a práce na vzorku čtyř žen.