| |
|
Children and Advertising
Hettešová, Kristína ; Horová, Olga (vedoucí práce) ; Tahal, Radek (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou reklamy zaměřené na děti. Jejím cílem je vyhodnotit míru vystavení dětí reklamě cílené na ně v televizním vysílání, analyzovat nástroje použité v tomto typu reklam a v nich prezentované produkty. Zároveň je cílem práce i zjištění stanoviska rodičů k tomuto tématu, jejich vnímání působení reklamy na děti a vliv dětí na jejich nákupní rozhodování. Teoretická část obsahuje definici reklamy a pojmů s ní spojených, vymezení cílové skupiny dětí se specifikováním jednotlivých věkových kategorií a nástrojů, které je nejvíce ovlivňují. Praktická část se skládá ze dvou částí. První se zabývá vlastním průzkumem reklam určených dětem vysílaných v televizi, druhá se skládá z dotazníku vyplňovaného rodiči dětí.
|
|
Nelegitimní děti v českých zemích v 18. a 19. století
Bayerová, Vanda ; Štěpánová, Irena (oponent) ; Sochorová, Ludmila (vedoucí práce)
Moje diplomová práce nebyla založena na dlouhodobějším a rozsáhlém výzkumu, přesto si dovolím zhodnotit stav zkoumaného tématu. První část mé práce spočívala ve vyhledávání pramenů a literatury k nastolenému jevu ve snaze tyto poznatky konfrontovat. Existuje dostatek dílčích prací, ale zatím neexistuje souborné pojednání, které by mohlo být přehledem vývoje postavení svobodných matek a nemanželských dětí v novověku na našem území. Studium postavení svobodných matek a jejich dětí je přitom pro dnešní dobu velmi atraktivní v důsledku zvýšení zájmu o "historii každodenního života", "gender" problematiku a "historii dítěte", jejichž rozvoj se ve středoevropském prostoru odstartoval po roce 1989 ve snaze dohnat západní trend posledních desetiletí. Prameny a literatura by se daly rozdělit do několika skupin. V první skupině mohou být ty, kde by nějaké informace mohly být, ale nejsou, např. lékařské knihy nebo některé etnografické monografie. Z toho by se dalo při rychlém a povrchním soudu vyvodit, že se zkoumané jevy vyskytovaly v tak malé míře, že ani nestály autorům za zmínku. Další skupina informací pochází z pramenů, které např. antikoncepci a aborty připouštějí, ale ve velmi omezené míře, postoj např. některých etnografických prací. Poslední skupina vypovídá o takřka neuvěřitelném rozšíření všeho výše...
|
|
Zobrazování záporných postav v televizních pořadech pro děti
Švarcová, Alžběta ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Předložená práce vychází z úvahy o tom, že jedním z významných nástrojů socializace jsou i masová média. Ta jsou již od útlého věku zdrojem informací o světě, představují modely společensky přijatelného chování a zobrazují ve společnosti platné hodnoty a normy. V návaznosti na dvojznačný charakter socializace, který na jednu stranu umožňuje jedinci začlenit se plnohodnotně do společnosti, na stranu druhou však reprodukuje i stávající nerovnosti, se autorka ptá po tom, jakým způsobem jsou v televizních seriálech pro děti zobrazovány záporné postavy, tedy ty, které běžné normy porušují. V teoretické části práce autorka vychází především ze sociologických úvah o povaze moderní společnosti, charakteru socializace a společenských norem. V kapitolách týkajících se socializačního potenciálu médií čerpá v prvé řadě z teorie vzorů vycházející z obecnější teorie sociálního učení. V empirické části se autorka prostřednictvím kvalitativní obsahové analýzy pokouší popsat, jakým způsobem jsou zobrazovány záporné postavy v televizních seriálech pro děti, a mimo jiné v ní dokazuje, že svět dětských seriálů má přísně dichotomický a vylučující charakter. Jedním z výstupů práce je i typologie záporných postav objevujících se v dětských televizních seriálech.
|
|
Children and advertising: The impact of advertising on children
Grancová, Michaela ; Tahal, Radek (vedoucí práce) ; Stříteský, Václav (oponent)
Bakalářska práce se věnuje problematice vlyvu reklamy na děti. V prnvní části práce je blíž představeno teoreticke zázemí této témy jako jsou pojmy marketing, reklama a děti. čitatel je také uveden doproblematiky díky již uskutečneným studiím. Praktická část pozostáva z rozhovoru s řiditelem marketingu pro čokoládu z Kraft Foodsa z vlastního výskumu. Výskum je založený na dotazníku, který je určen rodičům. Následne jsou data vyhodnocena a z nich vyvozené odporúčání.
|
|
Umělecká, kulturní, reklamní a sportovní činnost dětí
Stehlíková, Barbora ; Štangová, Věra (vedoucí práce) ; Vysokajová, Margerita (oponent)
Tématem této práce je umělecká, kulturní, sportovní a reklamní činnost dítěte. Postupně je pozornost věnována nejprve vývoji ochrany dětské práce a dále podrobné mezinárodní úpravě. Práce se zabývá nejdůležitějšími dokumenty přijímanými v rámci mezinárodních organizací, jako je OSN, Rada Evropy a Mezinárodní organizace práce. V samostatné kapitole je pozornost věnována úpravě evropského práva, zejména směr-nici Rady č. 94/33/ES o ochraně mladých lidí při práci. V dalších částech se pak práce soustředí na podrobnou analýzu právní úpravy v České republice. Závěrečná kapitola je krátkým exkurzem do právní úpravy činnosti dětí ve Francii. Cílem práce je poskytnout komplexní přehled o právní úpravě umělecké, kulturní, sportovní a reklamní činnosti dítěte v kontextu historického a mezinárodního vývoje.
|
|
Vliv reklamy na stravovací zvyklosti dětí a její regulace
Bičovská, Dana ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Mikeš, Jiří (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou vlivu reklamy na stravovací zvyklosti dětí ve vztahu k její regulaci. Cílem je analyzovat vliv reklamy na děti v této citlivé oblasti a zhodnotit, zda je stávající regulace dostačující. Práce je rozdělena do dvou částí, z nichž první je věnována teorii a druhá tyto poznatky aplikuje do praxe. První kapitola teoretické části popisuje základy marketingu, druhá část je věnována marketingovým a komerčním komunikacím, konkrétně reklamě jako jedné z forem. Ve třetí kapitole je rozebráno téma marketingové segmentace trhu a poslední část se zabývá dětmi jako specifickými spotřebiteli ve vztahu k reklamě včetně souvislosti s jejich stravovacími zvyklostmi. V rámci praktické části bylo prováděno vlastní šetření ve snaze zjistit, do jaké míry reklama ovlivňuje děti v oblasti stravování. Na základě výsledků byly shrnuty jednotlivé poznatky.
|
|
Psychologie reklamy
Musil, Jaroslav ; Michálek, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce zkoumá jeden z nejvyužívanějších nástrojů marketingového mixu, reklamu. Hlavní část se věnuje působení reklamy přímo na spotřebitele, na jeho nákupní chování a rozhodování. První, teoretická část, se zaměřuje na analyzování a vymezení základních prvků psychologie reklamy, které jsou potřeba k realizaci výzkumné části. Výzkum byl proveden pomocí dotazníkového šetření, kdy byly kladeny otázky uzavřené i otevřené. V druhé části jsou prezentovány výsledky výzkumu, pro jehož účely byla vybrána cílová skupina spotřebitelů děti a jejich rodiče. Byly použity dva typy dotazníků kvůli lepšímu vyhodnocení a objektivitě, samostatný dotazník pro rodiče a pro děti. Na základě získaných dat bylo zjištěno, že děti i rodiče jsou reklamou ovlivněny. Díky dotazníkovému šetření a ověřování hypotéz bylo zjištěno, že děti jsou ovlivněny nevědomě, což se nedá říci o rodičích, kteří jsou přesvědčeni o tom, že na ně reklama vliv nemá.
|
|
Mytologie a ideologie "dětských" semiotických kódů v časopise Sluníčko před a po r. 1989
Smrčková, Andrea ; Švec, Luboš (oponent) ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce)
Bakalářská diplomová práce "Mytologie a ideologie "dětských" sémiotických kódů v časopise Sluníčko před a po r. 1989" pojednává o specifickém způsobu konstrukce světa na stránkách dětského časopisu. Vzhledem k rozsahu bakalářské práce byla k analýze zvolena dvě úzce časově ohraničená období, ročníky 20 a 40. K teoretické stránce patří nejen popis hlavní metody - sémiotická analýza, ale také nástin problematiky psychologického vývoje dítěte, žánrů určených pro dětské čtenáře a stručné vysvětlení proměn chápání mytologie od počátku dějin lidstva do současnosti. Snahou v praktické části práce bylo objevit a rozkrýt mýty spojené s několika tématy (rodina, svátky, vzdělávání, práce a rozdíly mezi lidmi). Na základě Barthovy teorie mytologie a ideologie byla provedena sémiotická analýza primárního systému, tzn. jazyka vybraných textů (zastoupena je poezie, próza i redakční materiály, které lze nazvat pracovní listy - rozvíjí schopnosti dítěte) a také několika obrázků, které měly pro analýzu zásadní význam. U charakteristických materiálů jsme zkoumali, co se děje s částmi znaku (označující a označované)z primárního systému, pokud přejdou do systému sekundárního, který Barthes nazývá metajazyk nebo také mytologický systém. Zvláštní kapitola se věnuje reklamě, která se objevila až ročníku 40. Zejména na příkladě...
|
|
Harmonizace soukromého a pracovního života
Demnerová, Veronika ; Hubinková, Zuzana (vedoucí práce) ; Linková, Marcela (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématikou harmonizace soukromého a pracovního života. Cílem práce je najít efektivní způsoby sladění rodiny a práce se zaměřením na ženskou část populace v produktivním věku, a to zejména na ženy s malými dětmi v předškolním věku, na jejich pozici na trhu práce a možnosti opětovného začlenění do pracovního procesu s minimálním dopadem na rodinu a děti. Práce se dále věnuje i problematice firemních školek a jejich role v problematice zaměstnávání žen. Teorie obsahuje téma genderu, ženy na trhu práce, kombinace a konfliktu rodiny a práce a způsoby, jak sladit práci a rodinu. Praktická část je rozdělena do dvou případových studií. První se zabývá firemní školkou v konkrétní firmě jako jedním z možných řešení, a to z pohledu vedení a z pohledu zaměstnanců. Druhá část se zabývá několika konkrétními příklady řešení sladění soukromého života a práce na vzorku čtyř žen.
|