Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 409 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.12 vteřin. 

Kresba dětí na 1. stupni v závislosti na typu vzdělávání.
TUPÁ, Adéla
Diplomová práce je zaměřena na porovnání úrovně kresebného projevu dvou skupin dětí mladšího školního věku, přičemž první skupina je vzdělávána na základní škole a druhá na škole praktické. Teoretická část podává obecné informace o vývoji dětí mladšího školního věku. Zaměřuje se na vývoj kresebného zobrazování v souvislosti s vývojem rozumových předpokladů. Praktická část poskytuje výsledky výzkumu dětských kreseb, které jsou posouzeny v souvislosti s vývojovou úrovní dětí.

Výchova a vzdělávání osob s poruchami autistického spektra
Vocelová, Anna ; Reichel, Jiří (oponent) ; Šnýdrová, Ivana (vedoucí práce)
Diplomová práce "Výchova a vzdělávání osob s poruchami autistického spektra" se zabývá nejen diagnostikou jednotlivých autistických poruch, ale také výchovnými a vzdělávacími přístupy, začleněním autistických osob do běžné společnosti, možností jejich uplatnění apod. Mezi poruchy autistického spektra řadíme dětský autismus, atypický autismus, Aspergerův syndrom, Rettův syndrom a dětskou dezintegrační poruchu. Všechny patří mezi pervazivní vývojové poruchy, které bývají obvykle zpozorovány v prvních třech letech života. Časné vyšetření je velice důležité pro to, aby dítě nebylo chybně diagnostikováno jako mentálně retardované. Vědci dokázali, že velká část lidí s autismem není retardovaná, ale není schopna vystihnout v testech inteligence své odpovědi natolik přesně, aby mohlo být IQ určeno objektivně. Děti i dospělí s autismem mají obvykle potíže v oblasti verbální i neverbální komunikace, v sociálních vztazích, ve volnočasových a herních aktivitách. Adekvátní usměrňování v oblasti chování a poznávání může dítěti pomoci získat sociální a komunikační dovednosti, lze jej naučit sebeobsluze. Jen malé množství autistických osob žije v dospělosti zcela nezávisle na okolí. Ti, kterým se to podaří, jsou ovšem poměrně vysoce funkční. Většina lidí s touto diagnózou po celý život vykazuje hlavní symptom autismu -...

Dětský domov v Táboře
Svoboda, Martin ; Burianová, Lenka (oponent) ; Smolka, Radim (vedoucí práce)
Hlavním cílem diplomové práce je zhotovení výkresové dokumentace na téma „Dětský domov“ dle urbanistického, architektonického, konstrukčního a stavebně-technického řešení, který vyhovuje a splňuje požadavky platných norem, směrnic a zákonů.

Možnosti diagnostiky a terapie u dětí s vývojovou dyspraxií / vývojovou poruchou koordinace
Smékalová, Barbora ; Kraus, Josef (vedoucí práce) ; Zounková, Irena (oponent)
Diplomová práce "Možnosti diagnostiky a terapie u dětí s vývojovou dyspraxií / vývojovou poruchou koordinace" se v teoretické části zabývá vymezením pojmů vývojová dyspraxie a vývojová porucha koordinace, dále shrnuje nejnovější poznatky týkající se hodnocení motorických poruch u dětí a možností jejich léčby. Praktická část se věnuje některým možnostem diagnostiky DCD. Využivá testovací baterie Movement Assessment Battery for Children 2, která slouží k identifikaci motorických poruch u dětí. Dále se u vybraných dětí věnuje klinickému vyšetření praktických funkcí a využívá dotazník DCDQ'07. Byla potvrzena existence motorických potíží u některých dětí s ADHD, SPU a s autismem a dále signifikantní rozdíl standarních skóre jednotlivých komponent u dětí s SPU. Byla zjištěna zhoršená kvalita některých praktickýých funkcí u vybraných dětí a výsledek odpovídající DCD v DCDQ'07.

Návrh konstrukčního řešení "pracovního koutu" pro dvě děti ve věku 6 -12 let do konkrétního interiéru a půdorysné dispozice podle zadaných požadavků
Konečná, Martina
Obsahem této práce je konstrukční řešení části dětského pokoje pro dvě děti školního věku, návrh je zaměřen převážně na zónu pracovní a úložnou dle požadavků zadavatele. Teoretická část popisuje rozměrové požadavky nábytku pro vybranou věkovou kategorii, dále běžně používané materiály pro výrobu nábytku, řešerši obdobných řešení a bezpečností požadavky na dětský nábytek. Praktická část je tvořena výkresovou dokumentací, kusovníky a vizualizací vlastního konstrukčního řešení. Součástí práce je také ekonomické zhodnocení, které se zabývá pouze přímými materiálovými náklady.

Přijímání dětí k předškolnímu vzdělávání
Švarcová, Libuše ; Kroláková, Dagmar (oponent) ; Burianová, Jana (vedoucí práce)
Závěrečná bakalářská práce se zabývá především procesem přijímání dětí předškolnímu vzdělávání a zjišťováním skutečností, které ovlivňují tento proces. Zamýšlí se nad způsobem přijímání dětí do mateřské školy při dodržení všech právních norem, s důrazem na Úmluvu o právech dítěte a upozorňuje na odlišné znění v přednosti přijímání dětí. Mapuje dosavadní vývoj, disproporce mezi počtem žadatelů a kapacitní možností mateřských škol, kdy vytvoření a používání kritérií pro přijetí dětí neřeší problém s nedostatkem míst v mateřských školách. Vychází z poznatků z dosažitelné literatury a právních norem, vlastní praxe a zkušeností. Porovnává výsledky šetření z vlastního výzkumu a celostátních statistických údajů. Přináší ucelený metodický materiál, který by v souladu se zákonem pomohl ředitelům mateřských škol rozhodovat ve správním řízení. Vlastní výzkum, za použití výzkumných metod, analyzuje, zda problémy spojené s přijímáním dětí a kapacitou mateřských škol jsou regionální, nebo v celé ČR a jak jsou řešeny.

Kresebný projev dětí vyrůstajících v dětském domově
Šeflová, Pavlína ; Procházková, Jana (oponent) ; Kucharská, Anna (vedoucí práce)
Ve své práci jsem se zabývala kresebným projevem dětí z dětských domovů. Je obtížné zobecnit specifika kresby dětí vyrůstajících v dětských domovech, neboť se přirozeně nejedná o homogenní, stejně se projevující skupinu jedinců, ale o kategorii individuálních osobností, kterou spojuje prostředí dětského domova. Přesto však děti žijící v dětském domově mají něco společného. Každé dítě bylo umístěno v dětském domově z jiného důvodu, ale vždy je primární příčinou, že rodiče dítěte nemohou nebo nejsou schopni plnit svoji (rodičovskou) funkci v péči o dítě. Každé dítě prošlo jistým traumatem, které se liší svojí podstatou, druhem, intenzitou, ale v jehož pozadí vždy stojí odloučení od rodičů. Langmeier a Matějček v této souvislosti zmiňují pojem "deprivační zkušenosti" dítěte a myslí tím skutečnost, že dítě prošlo deprivační situací. (Langmeier, Matějček, 1968), tento pojem do jisté míry charakterizuje společný znak dětí umístěných do dětského domova.

Vývoj dětské kresby od pěti do osmi let
Kadlecová, Eva ; Kučera, Miloš (oponent) ; Viktorová, Ida (vedoucí práce)
Naše sledování vývoje Aniččiných kreseb je u konce. Během více než tří let, kdy Probíhal sběr obrázků, došlo k mnohým změnám. Ty nejdůležitější z nich jsem se zde snažila popsat. Změnily se kresby, zobrazení nejdůležitějších prvků a jejich uspořádání na formátu papíru. Změnily se i žánry, které Anička používá. Od linie a plošného zobrazení jsme se dostali k perspektivě a zobrazení prostorovému. Předmětem změny Je však i celý Aniččin život. Na kreslení přestává mít čas a hlavně chuť, věnuje se jiným činnostem, které uspokojují její rostoucí duševní nároky. Snad byla tato cesta pro čtenáře příjemná. Její nevýhodou je nemožnost zobecnění a J!stě i řada metodologických omezení a chyb. Výhodou je zase návrat ke konkrétnímu dl'těti, možnost odhalit vztah mezi jeho životem, osobností a kresbou, kterou vytváří. Tento aspekt dnes v mnoha oblastech chybí, a tak jsem se pokusila svým nepatrným Přičiněním tuto mezeru zaplnit.

Lexikálně - sémantická rovina u dětí s vývojovou dysfázií z dynamického pohledu
Jehnětová, Martina ; Štěpáníková, Alena (oponent) ; Housarová, Blanka (vedoucí práce)
Diplomová práce má dvě hlavní části, část teoretickou a část praktickou. V části teoretické jsou shrnuty poznatky o slově a slovní zásobě, o uložení slovní zásoby v mozku a dále je nastíněn fyziologický a patologický vývoj slovní zásoby. Praktická část je zaměřena na zmapování slovní zásoby u děti s vývojovou dysfázií ve věku od 4 do 8 let. K tomuto účelu byl sestaven test, který se skládá ze čtyř subtestů. První subtest je založen na pojmenování obrázků, ostatní subtesty už se o obrázky neopírají. Cílem této práce je zjistit, jak roste slovní zásoba u dětí s vývojovou dysfázií v závislosti na věku. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Kresba dětí v předškolním věku - téma pán
Jablečníková, Olga ; Slavík, Jan (oponent) ; Klusák, Miroslav (vedoucí práce)
Hlavním tématem výzkumu bylo srovnání výrazově - významového systému jazyka a kresby inspirované terminologií lingvistického strukturalismu. Metodicky bylo využíváno kvalitativní analýzy kresebné interpretace textu a jazykové interpretace kresby. Popis interakce fenoménu výtvarna a jazyka u dětí v 1.třídě ZŠ s akcentem na významové koreláty se soustředí na vztah výraz-význam a vzniká na základě 31 dětských kreseb. Výzkumná práce aspiruje na zodpovězení otázky: jak pracuje s významem text (jazyk) a jak kresba.